Medicijnen-pijnstillers in Thailand

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
HarryS
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zondag 24 januari 2010, 18:57

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#76 Bericht door HarryS » maandag 01 februari 2010, 19:01

Mijn keuze viel op Koh Tao door een tip van iemand die daar veel komt, ook had ik gelezen dat de stranden van Pattaya en Jomtien
erg vervuild zijn, ik weet natuurlijk niet of dat nog zo is? Ik wilde eerst ook wat in Jomtien huren maar als het daar vervuild is dan niet.
Ook was ik vroeger een fervent watersporter, waterskiën, surfen, duiken noem het maar op, dus ik wil graag bij het water zitten.
Nu kan ik al die sporten niet meer maar natuurlijk wel een beetje zwemmen en misschien snorkelen, zal ook mijn duik papieren meenemen maar na mijn operaties heb ik nooit meer gedoken dus dat wordt proberen.

Samui is mij verteld, verschrikkelijk toeristisch en erg duur maar ik ben er allemaal nog niet uit....best wel rot voor het eerst alleen alles uitzoeken :|
Het komt ook om dat ik per dag veel verschil heb in pijn en zo...voel ik me goed dan kan ik alles aan, maar op momenten met veel pijn en ik weer plat moet gaan liggen op bed omdat het niet meer gaat, dan denk ik dat ik het beste centraal voor 3 maanden iets moet huren bij het water of zwembaden en als ik mij dan goed voel het land in trekken. En het mij voor de eerste maal zo makkelijk mogelijk te maken.

groetjes,

Harry ;)

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#77 Bericht door Wouter_Udon » maandag 01 februari 2010, 19:24

HarryS schreef:Mijn keuze viel op Koh Tao door een tip van iemand die daar veel komt, ook had ik gelezen dat de stranden van Pattaya en Jomtien
erg vervuild zijn, ik weet natuurlijk niet of dat nog zo is? Ik wilde eerst ook wat in Jomtien huren maar als het daar vervuild is dan niet.
Ook was ik vroeger een fervent watersporter, waterskiën, surfen, duiken noem het maar op, dus ik wil graag bij het water zitten.
Nu kan ik al die sporten niet meer maar natuurlijk wel een beetje zwemmen en misschien snorkelen, zal ook mijn duik papieren meenemen maar na mijn operaties heb ik nooit meer gedoken dus dat wordt proberen.

Samui is mij verteld, verschrikkelijk toeristisch en erg duur maar ik ben er allemaal nog niet uit....best wel rot voor het eerst alleen alles uitzoeken :|
Het komt ook om dat ik per dag veel verschil heb in pijn en zo...voel ik me goed dan kan ik alles aan, maar op momenten met veel pijn en ik weer plat moet gaan liggen op bed omdat het niet meer gaat, dan denk ik dat ik het beste centraal voor 3 maanden iets moet huren bij het water of zwembaden en als ik mij dan goed voel het land in trekken. En het mij voor de eerste maal zo makkelijk mogelijk te maken.

groetjes,

Harry ;)
Laat je niet leiden door wat geslaakte kreten hier door 1 forumlid over de stranden van Pattaya en Jomtien die ernstig vervuild zouden zijn. Mensen die het zeker zullen weten hier op het forum zijn Joepattaya en Edje. Je zou ze een PB kunnen sturen om locale info.
Live your dream, don't dream your life.

HarryS
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zondag 24 januari 2010, 18:57

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#78 Bericht door HarryS » maandag 01 februari 2010, 21:00

Dank je dat ga ik meteen doen!

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#79 Bericht door printen44 » dinsdag 02 februari 2010, 04:15

prajak schreef:Printen, maar 43 graden ? Dan heb je mazzel gehad. Hier in NK en UT kan het kwik naar 47 gaan in maart tot mei. Wel op de heetste uren van de dag en hoog in de heuvels. Het is loeiheet, geloof me. Dan ga ik mijn nest in, de ventilator op EEN en het verstand op NUL. Beide is voor mij easy te doen. Vooral het laatste.....
Ik geloof je onmiddelijk. Een paar keer was ik met Songkran in Nong Khai en was tegen elf uur in dat park met die grote beelden. Weinig schaduw en de Thaise mussen vielen van het dak af. Zelfs bij de kraampjes in de schaduw was het bijna niet te harden.

Om bij de topic te blijven. Ik lees dat Harry S. veel pijn heeft en dat is te betreuren. Hj is in het verleden een paar keer in Thailand geweest. Nu wil hij eerst naar Ko Tao en daarna naar het noorden en Noord-Oosten. In beide regios is weinig "watervertier" en zo droog als het maar zijn kan in de maanden dat hij in Thailand is. Plus dat de afstanden groot zijn en ik niet de indruk dat hij zelf met een auto rondtoert.

Als ik alles lees wat hij schrijft en wat hij dan wil gaan doen, lijkt het erop dat hij een jonge god is die makkelijk de triatlon kan lopen. Met veel pijn 13 uur of meer uur in een bus zitten? Met veel pijn de ruim 40 graden trotseren?

Als ik zo alles lees, denk ik dat Harry S. binnen een paar weken gillend terug gaat naar Nederland, want wat hij hier wil gaan doen, daar wordt ik al moe van als ik het alleen maar lees.
Maar het is aardig leesvoer, die je met de nodige korrels zou moet nemen. Dat is althans mijn mening.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#80 Bericht door joepattaya » dinsdag 02 februari 2010, 04:29

Harry, even als aanvulling op mijn pb: Ik lees nu dat je 43 bent en dan gaat mijn pensioen-verhaal dus niet op.
Je zult op de 1 of andere manier een jaarvisum moeten zien te krijgen: non-immigrant.
Blijf je alleenstaand, dan zou dat een non-immigrant 'B' of 'ED' kunnen zijn. Daarvoor gelden geen inkomens-eisen.
Bij een 'B' visum dien je wel elke 90 dagen een visa-run te maken + dat je elk jaar terug naar NL mag om een nieuw visum te scoren. Bij een ED-visum is dit niet het geval, maar de regelgeving en eisen hieromtrent wijzigen regelmatig.

Besluit je om in het huwelijk te treden dan kun je aanspraak maken op een non-immigrant 'O-A' visum en dan wordt het een stuk eenvoudiger (het visum-verhaal). Dan geldt de financiele eis van THB 400,000 op een Thaise bankrekening of een minimaal maandinkomen van THB 40,000.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#81 Bericht door prajak » dinsdag 02 februari 2010, 04:31

Ik denk dat Harry heel goed zijn beperkingen kent en rustdagen zal inlassen. Verder airco vervoer zal zoeken. Je hoeft Thailand niet in EEN reis te zien; kan niet eens....

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#82 Bericht door dutch » dinsdag 02 februari 2010, 06:55

joepattaya schreef:Harry, even als aanvulling op mijn pb: Ik lees nu dat je 43 bent en dan gaat mijn pensioen-verhaal dus niet op.
Je zult op de 1 of andere manier een jaarvisum moeten zien te krijgen: non-immigrant.
Blijf je alleenstaand, dan zou dat een non-immigrant 'B' of 'ED' kunnen zijn. Daarvoor gelden geen inkomens-eisen.
Bij een 'B' visum dien je wel elke 90 dagen een visa-run te maken + dat je elk jaar terug naar NL mag om een nieuw visum te scoren. Bij een ED-visum is dit niet het geval, maar de regelgeving en eisen hieromtrent wijzigen regelmatig.

Besluit je om in het huwelijk te treden dan kun je aanspraak maken op een non-immigrant 'O-A' visum en dan wordt het een stuk eenvoudiger (het visum-verhaal). Dan geldt de financiele eis van THB 400,000 op een Thaise bankrekening of een minimaal maandinkomen van THB 40,000.
Niet correct:
Een Non-imm O-A is een longstay visum voor "retirement" met daaraan gekoppeld de eis van 800.000 en/of etc etc
(uitsluitend in Nederland te verkrijgen)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#83 Bericht door elst99 » dinsdag 02 februari 2010, 07:20

Laat ik voorop stellen dat ik niet alwetend ben, maar een non-immigrant O is ons verstrekt omdat het inkomen per maand (pensioen en AOW) per maand boven de 1350 € p.p. per maand is en wij dus geen bankrekening hier hoeven te openen..
Maar ik dacht ook dat het met leeftijd te maken heeft en pas boven de 50 jaar wordt gegeven.
Voornaamste is vast inkomen, zou in jouw geval je WAO uitkering kunnen zijn.
Maar dat de leeftijd het probleem kan zijn.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#84 Bericht door joepattaya » dinsdag 02 februari 2010, 07:29

dutch schreef:
joepattaya schreef:Harry, even als aanvulling op mijn pb: Ik lees nu dat je 43 bent en dan gaat mijn pensioen-verhaal dus niet op.
Je zult op de 1 of andere manier een jaarvisum moeten zien te krijgen: non-immigrant.
Blijf je alleenstaand, dan zou dat een non-immigrant 'B' of 'ED' kunnen zijn. Daarvoor gelden geen inkomens-eisen.
Bij een 'B' visum dien je wel elke 90 dagen een visa-run te maken + dat je elk jaar terug naar NL mag om een nieuw visum te scoren. Bij een ED-visum is dit niet het geval, maar de regelgeving en eisen hieromtrent wijzigen regelmatig.

Besluit je om in het huwelijk te treden dan kun je aanspraak maken op een non-immigrant 'O-A' visum en dan wordt het een stuk eenvoudiger (het visum-verhaal). Dan geldt de financiele eis van THB 400,000 op een Thaise bankrekening of een minimaal maandinkomen van THB 40,000.
Niet correct:
Een Non-imm O-A is een longstay visum voor "retirement" met daaraan gekoppeld de eis van 800.000 en/of etc etc
(uitsluitend in Nederland te verkrijgen)
Dutch, een non-OA is inderdaad een retirement visum, ik had beter non-O 'marriage' kunnen schrijven. Non-O is de categorie met weer 15 sub-categorien. (vb. ouders van studerende kinderen, partners van retirement-visa houders, etc)
Een non-O visum kan ook IN Thailand aangevraagd worden, mits er bij aanvraag nog 21 dagen resten op een visa-exempt of toeristen-visum. Aanvragen in het thuisland is vaak wat eenvoudiger, omdat je dan zaken als inkomsten, uitkeringen, e.d. wat beter bij de hand hebt.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#85 Bericht door dutch » dinsdag 02 februari 2010, 08:41

de Non Imm O-A
Hierbij staat de "A" voor pre-approved.Men doet dus de onderzoekingen van de aanvraag vooraf en dat kan bepaalde voordelen opleveren(bijv.dat je nog geen 800.000 bij een Thaise bank moet hebben).
Dit kan uitsluitend in het woonland aangevraagd en behandeld worden.Ik schreef Nederland, omdat HarryS daar nu woont.
Zelf heb ik het in Indonesie gedaan omdat ik toen aldaar woonde.
Je krijgt bij aankomst in Thailand onmiddelijk de 365 dagen verblijfsrecht in je paspoort.
Valt voor HarryS,vanwege de leeftijdeis ,dus af.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
mango
kenner
kenner
Berichten: 103
Lid geworden op: zondag 18 november 2007, 13:20
Locatie: amstelveen

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#86 Bericht door mango » dinsdag 02 februari 2010, 09:34

Dutch, proficiat 2500 berichten en zeer informatief.

HarryS
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zondag 24 januari 2010, 18:57

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#87 Bericht door HarryS » dinsdag 02 februari 2010, 11:51

Hallo allemaal,

Bedankt voor de vele PM's en lieve waarschuwingen, Ik ben nu bijna 40 jaar en was 32 toen ze voor de eerste maal mijn rechterbeen doorzaagde, sindsdien leef ik met pijn.
Ik hoop ( misschien tegen beter weten in ) dat mijn kwaliteit van leven door de warmte en afleiding iets verbeterd.
Mijn bedoeling is nu om te gaan kijken voor drie maanden, voor hoe en wat. Kom ik deze maanden redelijk door dan kan de rest van de maanden ( warmte ) alleen maar meevallen, denk ik. Door de situatie waarin ik nu zit, pijn en aan het eind van een 15jarige relatie, komen de muren op mij af. Natuurlijk had ik ook liever gewacht op het ideale moment qua temperaturen maar dat zou in houden dat ik nog 10 maanden moet wachten en dat trek ik niet.
Als ik in Thailand zou zijn dan wil ik graag rondtrekken maar het is natuurlijk geen must, gaat het niet dan niet dan blijf ik zitten op de plek waar ik wat heb gehuurd voor drie maanden en zie de tijd dan maar voornamelijk een poging om te revalideren. Als ik zou wachten op de beste tijd dan scheelt het alleen in temperaturen maar mijn pijn zal waarschijnlijk het zelfde zijn.
Stel je voor dat het mij totaal niet bevalt en ik de temperaturen niet kan verdragen, dan kan het mij hooguit 3 maanden huur voor een huis kosten en de kosten voor het omzetten van de ticket, maar dan heb ik het wel geprobeerd.
Stel je voor dat ik het niet doe, wat heb ik dan. In Nederland zit je minimaal 3/4 van het jaar binnen door het weer en lig dan de hele dag TV te kijken of mijn tijd te verdoen en ik zal altijd denken wat er zou zijn gebeurt als ik wel naar Thailand zou zijn gegaan.

Ik vaar mijn hele leven al mijn eigen koers en loop normaal niet zo te dubben over hoe en wat, ik denk er meestal over na en dan doe ik het of niet. Maar nu door mijn kwalen dacht ik omdat het voor een langere tijd is dat ik weg zou gaan het slim zou zijn om wat meer info te vragen, maar alle info brengt mij steeds meer in de war en doet mij twijfelen.

Eerst leek Thailand het beste idee sinds jaren, nu niet meer.....

groetjes,

HarryS

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#88 Bericht door dutch » dinsdag 02 februari 2010, 12:01

quote HarryS

aan het eind van een 15jarige relatie, komen
unquote

Hoop dat je niet voor "problemen" wegloopt.
Deze zou je dus alleen maar meenemen naar het buitenland en de ervaring vertelt dat ze dan juist in heviger mate terugkomen.
Het lijkt me dat je er nu wat genuanceerder tegen over staat en het als een test periode gaat beschouwen.
Daar lijkt me niets mis mee, zolang als je alle informatie die je nu hebt gekregen meeneemt als bagage.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#89 Bericht door Rene » dinsdag 02 februari 2010, 12:41

HarryS schreef: Eerst leek Thailand het beste idee sinds jaren, nu niet meer.....
Laat je niet ontmoedigen!! Het blijft nog steeds het land van de glimlach. Ik vind dat je je niet moet laten sturen door te veel plussen of minnen. Ga ervoor en koop desnoods een open ticket of beter nog een enkeltje met Air Berlin/LTU dan kun je zonder extra kosten op ieder moment weer een enkeltje terug nemen. AB/LTU heeft geen toeslagen met enkeltjes die je elders wel hebt. Je moet alleen even met hun contact opnemen of je met een enkeltje mee kunt icm je visum. Dat weet ik niet zeker. :D
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

HarryS
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zondag 24 januari 2010, 18:57

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#90 Bericht door HarryS » dinsdag 02 februari 2010, 12:42

Ik neem de info zeker mee Dutch, mijn relatie loopt ten einde onder meer door mijn ziekte.
Dit ligt niet aan haar maar aan mij, na al die jaren op bed/ziekenhuizen/revalidatie/therapieën ben ik niet meer de vlotte jongen zoals ik vroeger was. Geestelijk verander je door de pijn en stomp je af omdat je veel binnen zit en alle tijd heb om te denken.
Ik hoop dat een andere omgeving en een andere situatie mij weer een beetje tot rust brengt en een opstapje is naar een iets beter leven.

Wij zijn beide nog gek op elkaar maar het gaat niet meer, veel ruzies en onbegrip tegen over elkaar dus leek het ons een goede oplossing om voorlopig uit elkaar te gaan.
Ik ben vroeger al een keer in Pattaya geweest en weet dat het merendeel van de meiden je ziet als een wandelende portemonnee en weg naar een beter leven, je kan in je leven altijd weer opnieuw verlieft worden op een ander maar dat ik niet mijn intentie om naar Thailand te gaan, we zijn beiden bewust van het risico als ik zou gaan.

Dus het is niet echt een vlucht maar meer een manier om een nieuw begin te vinden, en wie weet ligt die in Thailand.

groetjes,

HarryS

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”