Pattaya doen of niet doen

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 337
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 09:28
Locatie: Rotterdam

Pattaya doen of niet doen

#1 Bericht door Esther » zondag 17 januari 2010, 23:11

Wat ik lees over Pattaya is of te prachtig of te slecht. Maar wat is nou de waarheid? Hoor het liever van bekenden van deze stad namelijk.

Sex, veel sex dat is wat ik lees, idem met criminaliteit. Of het is een leuke stad voor een prachtige vakantie! Dat is voor mij net iets teveel verschil. Vandaar nu graag de waarheid :mrgreen:

Maar kan me niet voorstellen dat Pattaya verder niets te bieden heeft. Dat er veel attracties zijn heb ik her en der al wel gelezen trouwens.

Zijn er bijvoorbeeld plekjes waar je niet word doodgegooid met de sextoerisme, dat er ook café's, bars, eettentjes zijn waar het niet krioelt van de hitsige meiden?

Welke plek moet je mijden? Welke plek moet je zien?

Is Jomtien bijvoorbeeld net iets anders? Of maakt dat niet uit.

En de "wijken/stranden" waar kun je het beste heen? Noord/midden/zuid?

Begrijp me niet verkeerd hoor, ben geen miet en ook heus niet preuts. Maar om continue te worden blootgesteld (zonder dat je er zelf om vraagt) heb ik geen zin in. Maar ik houd wel van gezellig, leuk stappen, biertje drinken, etc.

Strand hangen hoeft niet perse, want we vertrekken daarna richting Koh Chang, maar juist omdat het daar redelijk rustig is lijkt het ons leuk om iets a la Pattaya mee te maken.
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: Pattaya doen of niet doen

#2 Bericht door Khon Neua » zondag 17 januari 2010, 23:35

Esther schreef:Wat ik lees over Pattaya is of te prachtig of te slecht. Maar wat is nou de waarheid? Hoor het liever van bekenden van deze stad namelijk.

Sex, veel sex dat is wat ik lees, idem met criminaliteit. Of het is een leuke stad voor een prachtige vakantie! Dat is voor mij net iets teveel verschil. Vandaar nu graag de waarheid :mrgreen:

.
Pattaya heeft beide te bieden . Overdag is het wat rustiger. Ik ken de stad niet erg goed maar er zijn ook leuke dingen voor de "normale " tourist bv Go karten, minigolf , Mini Siam en duiken er is ook nog een eilandje in de buurt (http://www.panoramio.com/photo/30660865) erg rustig misschien een optie als je even weg wil van de drukte. Als het echt niet bevalt vertrek je toch eerder naar ko chang.

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 337
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 09:28
Locatie: Rotterdam

Re: Pattaya doen of niet doen

#3 Bericht door Esther » zondag 17 januari 2010, 23:44

Dank Khon Neu.

T gaat me niet eens zo zeer om de drukte, maar meer om waar Pattaya om bekent staat, de sex dus......Zeg het misschien een beetje kort door de bocht, maar vandaar dit topic, wil graag weten of het overal zo is.

Ben geen type wat om 20 uur naar de hotel kamer vertrekt en vervolgens om 22 uur op één oor ligt. Wil ook wat van het avond/nachtleven genieten. Maar dus niet tussen de hitsige dames. (ok helemaal vermijden dat gaat vast niet....) en alles wat daarbij komt kijken. T zijn nog niet eens de dames daar wat me zal hinderen, maar meer het soort volk wat daar op af komt. Hoor die luidruchtige Engelsen nu al brullen :oops:
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

thongdee
Expat
Expat
Berichten: 790
Lid geworden op: woensdag 14 september 2005, 18:21
Locatie: Surin Town

Re: Pattaya doen of niet doen

#4 Bericht door thongdee » zondag 17 januari 2010, 23:50

Tuurlijk doen , er is wel wat te zien hoor , zelf ben ik zeker geen voorstander van drukke steden vol "farangs" maar heb heel Thailand al doorgereisd en ik denk dat elke plek zen charmes heeft en wel wat te zien is ,het is zoals je jezelf opsteld ...kan me nog herinneren ,Jomtiem gewoon zin in een kop koffie gedronken in "In de hoek van H..... " om geen reclame te maken , ik als enige Belg tussen die "hollanders" we hebben ervan genoten ,aardige eigenaar met zen vrouw .
คิดดี พูดดี ทำดี โลกนี้น่าอยู่
Gelukkig zijn
is niet krijgen wat we verlangen...
Maar tevreden zijn met wat we hebben...

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 337
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 09:28
Locatie: Rotterdam

Re: Pattaya doen of niet doen

#5 Bericht door Esther » zondag 17 januari 2010, 23:58

Natuurlijk zal het ook altijd aan jezelf liggen! Je moet er zelf iets van maken.

Je hebt er zeker ook Friet van Piet en Kroket van Ed :mrgreen:

Ik zoek trouwens nooit bewust de NL'ers op (of Belgen ;) ) maar het is soms wel eens lekker om in gewoon je eigen taal te kunnen kletsen.
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

thongdee
Expat
Expat
Berichten: 790
Lid geworden op: woensdag 14 september 2005, 18:21
Locatie: Surin Town

Re: Pattaya doen of niet doen

#6 Bericht door thongdee » maandag 18 januari 2010, 00:05

Esther schreef:Natuurlijk zal het ook altijd aan jezelf liggen! Je moet er zelf iets van maken.

Je hebt er zeker ook Friet van Piet en Kroket van Ed :mrgreen:
Doe mij maar "Tom Yam Kung" van Num .... veel vakantieplezier :-)
คิดดี พูดดี ทำดี โลกนี้น่าอยู่
Gelukkig zijn
is niet krijgen wat we verlangen...
Maar tevreden zijn met wat we hebben...

Gebruikersavatar
Soi 24
Expat
Expat
Berichten: 310
Lid geworden op: maandag 02 juni 2008, 20:53
Locatie: Nongprue, Banglamung

Re: Pattaya doen of niet doen

#7 Bericht door Soi 24 » donderdag 21 januari 2010, 17:35

Ach weet je, alle vooroordelen die je hoort die kloppen wel. Maar voor zover je daar zelf geen aanleiding toe geeft wordt je echt niet lastig gevallen door mensen die je op sexueel gebied het een en ander willen aanbieden. Daarnaast is alles wat met prostitutie te maken heeft in Thailand veel meer dan hier omgeven met een frivole sfeer, wat sfeervoller is dan het doorgaans wat morsige, schimmige cultuur waarmee dit fenomeen in NL lijkt te zijn omgeven.

Daarnaast heb je in Pattaya een aantal prima discotheken waar je uitstekend kunt uitgaan, 7 dagen in de week en er is altijd genoeg volk om je te vermaken.
"There are no facts, only interpretations."
- Friedrich Nietzsche (1844-1900)

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Pattaya doen of niet doen

#8 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 21 januari 2010, 18:40

Niet aan andere mensen vragen maar gewoon doen en je eigen mening vormen.
Er is genoeg te zien en te beleven en als het je niet bevalt trek je gewoon verder.
Live your dream, don't dream your life.

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: Pattaya doen of niet doen

#9 Bericht door yandre » vrijdag 22 januari 2010, 20:11

afgelopen zomer geweest en zo als er gezegd wordt
je kan er leuk uitgaan en goed eten is mij ervaring.
en was daar met mijn thaise vriendin en je kan er leuk
naar de de disco maar ook naar diverse bars met vermaak
en alle kanten uit heerlijk op het strand zitten
vis eten exetra aleen veel rondlopende verkopers aan
het strand.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Pattaya doen of niet doen

#10 Bericht door Wouter_Udon » vrijdag 22 januari 2010, 20:46

yandre schreef:afgelopen zomer geweest en zo als er gezegd wordt
je kan er leuk uitgaan en goed eten is mij ervaring.
en was daar met mijn thaise vriendin en je kan er leuk
naar de de disco maar ook naar diverse bars met vermaak
en alle kanten uit heerlijk op het strand zitten
vis eten exetra aleen veel rondlopende verkopers aan
het strand.

Wij gaan altijd naar 1 van de grote visrestaurants met terras boven het water in Walkingstreet.
Je kunt er geweldig vis, kreeft enz. eten.
Live your dream, don't dream your life.

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 337
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 09:28
Locatie: Rotterdam

Re: Pattaya doen of niet doen

#11 Bericht door Esther » vrijdag 22 januari 2010, 21:03

Denk idd maar gewoon doen! Lees hier tot nu meer positief dan negatief. En ja ik zal het toch echt zelf moeten ervaren en dan pas oordelen.

Maar wat zijn de leuke logeerplekjes? Ik bedoel welke "wijk/gedeelte" (Noord/midden/zuid) van Pattaya. Oja logeer tips zijn ook welkom. Je hebt er zoveel accomodaties.....Of is Jomtien ook fijn om te zijn?
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1565
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Pattaya doen of niet doen

#12 Bericht door jomel17 » vrijdag 22 januari 2010, 21:19

In 2007 logeerde ik in het Roof Garden Inn dat ligt aan de doorgaande weg tussen Jomtien en Pattaya.
Overdag naar het strand in Jomtien s,avonds richting Pattaya
Steeds zo,n 10 minuten in de songtauw.
Eenvoudig maar net hotel.
หลงรัก

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Pattaya doen of niet doen

#13 Bericht door Wouter_Udon » vrijdag 22 januari 2010, 21:33

Esther schreef:Denk idd maar gewoon doen! Lees hier tot nu meer positief dan negatief. En ja ik zal het toch echt zelf moeten ervaren en dan pas oordelen.

Maar wat zijn de leuke logeerplekjes? Ik bedoel welke "wijk/gedeelte" (Noord/midden/zuid) van Pattaya. Oja logeer tips zijn ook welkom. Je hebt er zoveel accomodaties.....Of is Jomtien ook fijn om te zijn?
Probeer een logeerplekje te vinden buiten de drukte van de stad. Het is natuurlijk ook een beetje afhankelijk van je budget. Als wij in Pattaya zijn verblijven we altijd in Sunshine Garden in Noord. Is een prima hotel, zwembad erbij, rustig gelegen en toch niet al te ver van het centrum vandaan.

http://www.asiarooms.com/thailand/patta ... esort.html#
Live your dream, don't dream your life.

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 337
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 09:28
Locatie: Rotterdam

Re: Pattaya doen of niet doen

#14 Bericht door Esther » zondag 24 januari 2010, 11:44

Dat ziet er allebei prima uit! De locaties zijn zo te zien ook perfect! Alleen even kijken hoe te boeken eventueel...ben namelijk één van de weinigen die geen creditcard heeft........

En het budget, tja dat ligt eraan. Krijg je veel luxe en comfort in een mooie kamer/huisje/bungalow dan ben ik best bereid om daar iets meer voor te betalen.

Eigenlijk zoeken we iets van een huisje/bungalow, ben niet zo van de massale hotels eigenlijk. Of een kleinschalig appartementencomplex. Heb wel particulier het eea gezien. Zag er goed uit! Is dat aan te raden? Particulier iets boeken?
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Pattaya doen of niet doen

#15 Bericht door Wouter_Udon » zondag 24 januari 2010, 13:36

Particulier iets boeken is zeker te doen maar je moet het treffen en daar is op voorhand weinig over te zeggen.
Live your dream, don't dream your life.

Plaats reactie

Terug naar “Steden”