Even voorstellen

Medelingen, tips en opmerkingen.
Moderators: Chang, Patriot
Plaats reactie
Bericht
Auteur
muangthai
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 19
Lid geworden op: woensdag 30 december 2009, 18:38

Even voorstellen

#1 Bericht door muangthai » zaterdag 09 januari 2010, 06:11

Hallo iedereen,
Bij dezen wil ik mij even voorstellen. Mijn (forum)naam is muangthai, ben een gepensioneerde man van 59 jaar. Kom al sinds 1990 regelmatig in Thailand, hoe vaak? Echt ik zou het niet weten. Overweeg er permanent te gaan wonen voor het klimaat, het weer, het eten, het boeddhisme, etc. :D

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Even voorstellen

#2 Bericht door Mart » zaterdag 09 januari 2010, 06:16

Welkom, en vergeet niet voor je 60 ste een goede ziektekosten verzekering af te sluiten. :o
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

muangthai
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 19
Lid geworden op: woensdag 30 december 2009, 18:38

Re: Even voorstellen

#3 Bericht door muangthai » zaterdag 09 januari 2010, 07:08

Mijn zorgverzekeraar in NL heeft een mogelijkheid verzekerd te blijven bij hen, echter met een ca. 50% verhoging van de premie. Dat zou in mijn geval zo'n kleine € 2.000,= per jaar gaan kosten. Overweeg dan ook eventueel onverzekerd te gaan wonen in TH. Stel dat ik de eerste 10 jaar geen zorg van betekenis nodig heb, dan heb ik na 10 jaar sparen van de premie zo'n slordige € 20.000,= exclusief de rente gespaard. Dat is ca. THB 1.000.000, daar kun je een heleboel zorg voor kopen in TH.
Laatst gewijzigd door muangthai op zaterdag 09 januari 2010, 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Even voorstellen

#4 Bericht door prajak » zaterdag 09 januari 2010, 07:12

Zeer welkom en geloof Mart maar, neem een goede polis die blijft dekken al weet je nooit wat er later gebeurt. In het leven zijn maar twee dingen zeker. Dood en belasting, al valt dat laatste in Thailand wel mee.....

Van die 50 procent toeslag heb ik al eens gehoord. Ik zou dat niet zo maar weggooien en er stevig over nadenken die 2 k extra te dokken tenzij dat in de toekomst leeftijdgebonden wordt.....

Hangt ook van jouw medisch dossier af. Nou ja, mijn medisch dossier is lekker vol geschreven en toch ben ik hier onverzekerd......

Ik denk overigens sterk dat we elkaar kennen......

muangthai
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 19
Lid geworden op: woensdag 30 december 2009, 18:38

Re: Even voorstellen

#5 Bericht door muangthai » zaterdag 09 januari 2010, 07:25

Of de premie eventueel leeftijdgebonden is in het geval ik in TH ga wonen, weet ik niet. Zal ik navragen bij mijn zorgverzekeraar. Dat wij elkaar kennen is goed gezien. :D

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Even voorstellen

#6 Bericht door dutch » zaterdag 09 januari 2010, 07:37

muangthai schreef:Mijn zorgverzekeraar in NL heeft een mogelijkheid verzekerd te blijven bij hen, echter met een ca. 50% verhoging van de premie. Dat zou in mijn geval zo'n kleine € 2.000,= per jaar gaan kosten. Overweeg dan ook eventueel onverzekerd te gaan wonen in TH. Stel dat ik de eerste 10 jaar geen zorg van betekenis nodig heb, dan heb ik na 10 jaar sparen van de premie zo'n slordige € 20.000,= exclusief de rente gespaard. Dat is ca. THB 1.000.000, daar kun je een heleboel zorg voor kopen in TH.
Allereerst ook welkom. :mrgreen:
Overweeg zelfs niet eens om ZONDER ziektekostenverzekering,zeker nu het nog kan,hier te gaan bivakkeren.
Je creeer voor jezelf een lange periode (tot aan je dood) van onzekerheid en risico.
Martin,de eigenaar van Farangconnection restaurant in Surin,moest de laatste maanden van zijn leven elke week naar het ziekenhuis voor kanker bestraling a raison van 60.000 baht.(hij stierf een paar weken geleden).
Hartaanvallen en beroertes vragen meestal uitgebreide en dure behandeling.Ook ongelukken liggen in een klein hoekje.
Voor alles is het hier,boter bij de vis en anders laten ze de deur van het ziekenhuis voor je neus dichtvallen.
Als je de uitgebreide communicatie op dit forum betreffende dit onderwerp leest,zul je een en ander begrijpen.
Zelf heb ik evenals jij noodgedwongen in begin 2006 ook zo gedacht (moeten denken) maar er is een grote last van mijn schouders gevallen toen ik in staat bleek om elders (UK) een polis te vinden.
Denk er nog eens goed over na en het maakt niet uit omdat je,wanneer je je,want het staat vast op de bank voor...in geval van. ;) woord gestand doet,dit geld dan toch niet hier ter beschikking hebt
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Even voorstellen

#7 Bericht door greenthaiway » zaterdag 09 januari 2010, 07:44

Welkom op dit forum "muangthai" :mrgreen:

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Even voorstellen

#8 Bericht door Ben » zaterdag 09 januari 2010, 09:05

muangthai schreef:Mijn zorgverzekeraar in NL heeft een mogelijkheid verzekerd te blijven bij hen, echter met een ca. 50% verhoging van de premie. Dat zou in mijn geval zo'n kleine € 2.000,= per jaar gaan kosten. Overweeg dan ook eventueel onverzekerd te gaan wonen in TH. Stel dat ik de eerste 10 jaar geen zorg van betekenis nodig heb, dan heb ik na 10 jaar sparen van de premie zo'n slordige € 20.000,= exclusief de rente gespaard. Dat is ca. THB 1.000.000, daar kun je een heleboel zorg voor kopen in TH.
Idd een heleboel maar het kan ook zo op zijn .

Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen, tips en opmerkingen”