Vraag over uitnodiging gemeente plus garantverklaring.

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
NielsGeraedts
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 149
Lid geworden op: zondag 08 april 2007, 13:58
Locatie: Swalmen

Vraag over uitnodiging gemeente plus garantverklaring.

#1 Bericht door NielsGeraedts » donderdag 03 december 2009, 16:13

Vandaag ben ik naar de gemeente geweest voor de uitnodiging ( engagement) plus garantverklaring.

Hier heb ik een vraag over, volgens de gemeente hoeft er op de garantverklaring m47 geen stempel meer van hun. Dit zou samen zijn met de engagement.

Tevens als ik de model 47 garantverklaring download van internet bestaat dit document uit 2 pagina´s. 1 voor de garantverklaring en 1 voor dat mijn vriendin toestemming geeft voor de garantstelling.

Pagina 2 kreeg ik niet van de gemeente, na navraag vertelde ze mij dat hun dat niet regelde maar dat dit gaat via de IND? Beetje vreemd...heeft iemand hier ervaring mee.

Dus wat ik nu heb is een getekende engagment, plus garantverklaring model 47 excl formulier dat mijn vriendin toestemming geeft voor de garantverklaring. ( is dit nog wel nodig? )
Tevens heb ik mijn uitnodigingsbrief laten legaliseren.

Dank je voor de informatie

Gr

Niels

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Vraag over uitnodiging gemeente plus garantverklaring.

#2 Bericht door Pieter » donderdag 03 december 2009, 16:23

NielsGeraedts schreef:Vandaag ben ik naar de gemeente geweest voor de uitnodiging ( engagement) plus garantverklaring.

Hier heb ik een vraag over, volgens de gemeente hoeft er op de garantverklaring m47 geen stempel meer van hun. Dit zou samen zijn met de engagement.

Tevens als ik de model 47 garantverklaring download van internet bestaat dit document uit 2 pagina´s. 1 voor de garantverklaring en 1 voor dat mijn vriendin toestemming geeft voor de garantstelling.

Pagina 2 kreeg ik niet van de gemeente, na navraag vertelde ze mij dat hun dat niet regelde maar dat dit gaat via de IND? Beetje vreemd...heeft iemand hier ervaring mee.

Dus wat ik nu heb is een getekende engagment, plus garantverklaring model 47 excl formulier dat mijn vriendin toestemming geeft voor de garantverklaring. ( is dit nog wel nodig? )
Tevens heb ik mijn uitnodigingsbrief laten legaliseren.

Dank je voor de informatie

Gr

Niels
uit mijn hoofd heb je model 47 alleen nodig voor trouwen

(op buitenlandsepartner.nl weten ze dat vast wel)

Pieter 8-) 8-)

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Vraag over uitnodiging gemeente plus garantverklaring.

#3 Bericht door RuudThai » donderdag 03 december 2009, 16:36

Pieter schreef:
NielsGeraedts schreef:Vandaag ben ik naar de gemeente geweest voor de uitnodiging ( engagement) plus garantverklaring.

Hier heb ik een vraag over, volgens de gemeente hoeft er op de garantverklaring m47 geen stempel meer van hun. Dit zou samen zijn met de engagement.

Tevens als ik de model 47 garantverklaring download van internet bestaat dit document uit 2 pagina´s. 1 voor de garantverklaring en 1 voor dat mijn vriendin toestemming geeft voor de garantstelling.

Pagina 2 kreeg ik niet van de gemeente, na navraag vertelde ze mij dat hun dat niet regelde maar dat dit gaat via de IND? Beetje vreemd...heeft iemand hier ervaring mee.

Dus wat ik nu heb is een getekende engagment, plus garantverklaring model 47 excl formulier dat mijn vriendin toestemming geeft voor de garantverklaring. ( is dit nog wel nodig? )
Tevens heb ik mijn uitnodigingsbrief laten legaliseren.

Dank je voor de informatie

Gr

Niels
uit mijn hoofd heb je model 47 alleen nodig voor trouwen

(op buitenlandsepartner.nl weten ze dat vast wel)

Pieter 8-) 8-)
In "mijn tijd" als ambtenaar vreemdelingenzaken bij de gemeente had je een garantverklaring nodig (m47 is het nu) om garant te staan voor de kosten die eventueel zouden voortvloeien uit de komst van een vreemdeling die je uitnodigde. Het mocht de Staat niks kosten.
Als je een partner had moest die meetekenen op het formulier: http://www.nuffic.nl/nederlandse-organi ... laring.pdf
Dit formulier moest je samen met het certificat d'hébergement (oftewel de uitnodigingsbrief) bij de gemeente laten legaliseren.
Het is hier al eerder aan de orde geweest, kijk maar op: http://thailand.xsbb.nl/viewtopic.php?f=23&t=815457

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Vraag over uitnodiging gemeente plus garantverklaring.

#4 Bericht door Rene » donderdag 03 december 2009, 16:45

RuudThai schreef:
Pieter schreef:
NielsGeraedts schreef:Vandaag ben ik naar de gemeente geweest voor de uitnodiging ( engagement) plus garantverklaring.

Hier heb ik een vraag over, volgens de gemeente hoeft er op de garantverklaring m47 geen stempel meer van hun. Dit zou samen zijn met de engagement.

Tevens als ik de model 47 garantverklaring download van internet bestaat dit document uit 2 pagina´s. 1 voor de garantverklaring en 1 voor dat mijn vriendin toestemming geeft voor de garantstelling.

Pagina 2 kreeg ik niet van de gemeente, na navraag vertelde ze mij dat hun dat niet regelde maar dat dit gaat via de IND? Beetje vreemd...heeft iemand hier ervaring mee.

Dus wat ik nu heb is een getekende engagment, plus garantverklaring model 47 excl formulier dat mijn vriendin toestemming geeft voor de garantverklaring. ( is dit nog wel nodig? )
Tevens heb ik mijn uitnodigingsbrief laten legaliseren.

Dank je voor de informatie

Gr

Niels
uit mijn hoofd heb je model 47 alleen nodig voor trouwen

(op buitenlandsepartner.nl weten ze dat vast wel)

Pieter 8-) 8-)
In "mijn tijd" als ambtenaar vreemdelingenzaken bij de gemeente had je een garantverklaring nodig (m47 is het nu) om garant te staan voor de kosten die eventueel zouden voortvloeien uit de komst van een vreemdeling die je uitnodigde. Het mocht de Staat niks kosten.
Als je een partner had moest die meetekenen op het formulier: http://www.nuffic.nl/nederlandse-organi ... laring.pdf
Dit formulier moest je samen met het certificat d'hébergement (oftewel de uitnodigingsbrief) bij de gemeente laten legaliseren.
Het is hier al eerder aan de orde geweest, kijk maar op: http://thailand.xsbb.nl/viewtopic.php?f=23&t=815457
Was begin dit jaar nog zo dus ik denk nu ook nog. Ik heb in januari hetzelfde gehaald bij de gemeente en laten legaliseren (stempeltje zetten en betalen aan hetzelfde loket)
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

NielsGeraedts
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 149
Lid geworden op: zondag 08 april 2007, 13:58
Locatie: Swalmen

Re: Vraag over uitnodiging gemeente plus garantverklaring.

#5 Bericht door NielsGeraedts » donderdag 03 december 2009, 16:54

Ja , zo ging dat bij mij 2 jaar geleden ook, echter nu vertelde ze mij dat de uitnodiging en de garantverklaring bij elkaar horen en dus de legalisatie van de uitnodiging van de gemeente genoeg was ook voor de garantverklaring.

Tevens vertelde ik hun dat de garantverklaring niet kompleet was omdat het gedeelte waar mijn vriendin dan toestemming moet geven voor de garantverklaring ontbreekt.

Ik kreeg toen als reaktie dat dit er niet meer bijhoort, voor meer informatie moest ik maar naar de IND.

Ik heb bij de gemeente 2 verschillende personen gesproken hierover en allebei vertelde ze dit verhaal....vreemd maar waar.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Vraag over uitnodiging gemeente plus garantverklaring.

#6 Bericht door RuudThai » donderdag 03 december 2009, 16:58

NielsGeraedts schreef:Ja , zo ging dat bij mij 2 jaar geleden ook, echter nu vertelde ze mij dat de uitnodiging en de garantverklaring bij elkaar horen en dus de legalisatie van de uitnodiging van de gemeente genoeg was ook voor de garantverklaring.

Tevens vertelde ik hun dat de garantverklaring niet kompleet was omdat het gedeelte waar mijn vriendin dan toestemming moet geven voor de garantverklaring ontbreekt.

Ik kreeg toen als reaktie dat dit er niet meer bijhoort, voor meer informatie moest ik maar naar de IND.

Ik heb bij de gemeente 2 verschillende personen gesproken hierover en allebei vertelde ze dit verhaal....vreemd maar waar.
JOUW vriendin (die jij dus uitnodigt) hoeft geen toestemming te geven op dat formulier. Op dat formulier staat wel de toestemming van een partner, maar dat is nodig bijv. als je als echtpaar iemand uit het buitenland uitnodigt om een vakantie door te brengen.

NielsGeraedts
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 149
Lid geworden op: zondag 08 april 2007, 13:58
Locatie: Swalmen

Re: Vraag over uitnodiging gemeente plus garantverklaring.

#7 Bericht door NielsGeraedts » donderdag 03 december 2009, 17:15

Hoi Ruud!

Dank je wel voor de informatie , jij hebt gelijk , was een denk fout van mij.

Ik had inmiddels ook snel even de ind gebeld , waren zeer behulpzaam aan de telefoon. Hun vertelde mij dat de garantstelling zoals ik deze heb gekregen van de gemeente genoeg was. Deze garantstelling hoefde niet gelegaliseerd te worden. Tevens hoeft mijn vriendin er inderdaad niet voor te tekenen.

Wel moest mijn uitnodigingsbrief worden gelegaliseerd plus de uitnodiging van de gemeente. Maar goed dit heb ik inmiddels.

Dank jullie wel!

NielsGeraedts
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 149
Lid geworden op: zondag 08 april 2007, 13:58
Locatie: Swalmen

Re: Vraag over uitnodiging gemeente plus garantverklaring.

#8 Bericht door NielsGeraedts » donderdag 03 december 2009, 17:31

Misschien val ik jullie wel teveel lastig maar ik zet ff alles op een rijtje wat ik nu inmiddels heb, ik ga nl 8 januari naar bangkok en mijn vriendin moet dan op 11 januati alles inleveren. Ik wil niet in de situatie komen dat als ik in bangkok ben dat ik mijn documenten niet compleet heb.

- Uitnodigingsbrief gemeente ( gelegaliseerd )
- Garantverklaring model m47
- Uitnodigingsbrief van mij ( gelegaliseerd )
- Werkgeversverklaring ( contract onbepaalde tijd )
- 3 laatste loonstrookjes
- Brief van mijn ouders, dat hun graag zien dat mijn vriendin kan komen )
- copyen paspoort en al mijn visums van voorheen.
- Uitreksel bevolkingsregister tevens is dat bewijs van inschrijven gemeente
- Ingevuld schengenformulier


Papieren die ik mij vriendin in orde heb laten maken ( zij is 20 jaar dus heeft meer nodig )

- Nieuw Paspoort
- Originele geboorte akte
- Toestemmingsverklaring van ouders via de plaatselijke amphur ( gemeente )
- Brief van de familie dat zij na de 3mnd weer terug moet komen voor de zorg aan oma en kleinkinderen.
- Copie van bewijs dat zij 1 zoontje heeft.
- Copie van bewijs huis op naam.
- Foto´s van haar ouders en zoontje en familie.
- 2 pasfoto´s

Indien wij hopelijk goed nieuws krijgen van de ambassade dan snel het vliegticket boeken en reisverzekering regelen en dit laten zien bij afhalen visum.

Als jullie iets missen in de papierwinkel stel ik het zeer op prijs als jullie mij dit doorgeven.

Alvast bedankt!

Gr

Niels

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: Vraag over uitnodiging gemeente plus garantverklaring.

#9 Bericht door Khon Neua » donderdag 03 december 2009, 20:15

Niels is het voor een toeriste visa ? Waarschijnlijk wel want las dat het om 3 maanden ging . op de website van de NL ambassade staat duidelijk wat je nodig hebt.

http://www.netherlandsembassy.in.th/asp ... mIdt=14865

Ik maakte het mee dat het thaise personeel op de NL ambassade er nog wat bij verzon een trouwakte die in mijn geval helemaal niet nodig was deze thaise medewerker stond er op dat die de zelfde dag nog met de fax stuurde.

Meteen een Email gestuurd met de vraag waarom dit niet op de website vermeld staat . Antwoord was dat het visa al was goedgekeurd en dat de trouw akte inderdaad niet nodig was.

Let dus goed op en stuur evt een Email naar de ambassade als iets niet duidelijk is ze reageren snel en Met het Nederland personeel heb ik nooit problemen gehad. Wel 3 maal met het Thaise personeel ( maar is is natuurlijk ook deskundig Thais personeel )

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Vraag over uitnodiging gemeente plus garantverklaring.

#10 Bericht door Pieter » donderdag 03 december 2009, 23:31

Wat ik begrepen heb is de ergste Thaise tante (die met die bril, dan weten de meeste wel wie we bedoelen)

daar eindelijk weggebonsjourd.



Pieter 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)

NielsGeraedts
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 149
Lid geworden op: zondag 08 april 2007, 13:58
Locatie: Swalmen

Re: Vraag over uitnodiging gemeente plus garantverklaring.

#11 Bericht door NielsGeraedts » vrijdag 04 december 2009, 08:11

Hahahaha , ja die ken ik ook ja...

Mooi dat ze weg is....

Cuck dee

Niels

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Vraag over uitnodiging gemeente plus garantverklaring.

#12 Bericht door Rene » vrijdag 04 december 2009, 09:15

Hoorde ik ook 3 weken geleden van een insider die daar werkt. Weggestuurd of met pensioen? Ik weet niet hoe oud ze was maar het belangrijkste is dat ze daar weg is. Mijn lief had het ook al aan de stok met haar en dat is lastig als je daar meer gedaan moet hebben.
Ben nu benieuwd of ze ergens anders te lande de zaak gaat zitten stangen of dat ze uit de branche is. Ik had een jaar geleden ook zo'n lastige tante aan de telefoon toen ik een paar vragen wilde stellen ivm het Schengenvisum, misschien was zij het wel. :roll:
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: Vraag over uitnodiging gemeente plus garantverklaring.

#13 Bericht door Khon Neua » vrijdag 04 december 2009, 18:50

gewoon naar nederlands sprekend personeel vragen aan de telefoon ook mijn Email doe ik alleen in het Nedelands om te voorkomen dat dit soort mensen ze behandelen.

Waarschijnlijk denken sommige Thaise medewerkers dat ze voor de Thaise regering werken en zich ook zo arrogant kunnen opstellen als wel Thaise ambtenaren . Klaag altijd als je vrouw of jij slecht behandeld word en vraag het Nederlands personeel wat er aan gedaan gaat worden. Als het vaker voorkomt klagen bij de ombudsman.

De Dame met de bril had mijn vrouw ook bij haar eerste visa aanvraag deze dame gooide toen het bewijs van inschijving van mijn vrouws Co.Ltd. weg met het comentaar dat dit document niet van belang was. Later word het visa afgewezen op vestings gevaar en vraag ik waarom omdat zij een heel goede reden heeft om terug te keren met een eigen Co.Ltd. toen kreeg ik de reactie :?: :?: Welke Co.Ltd.

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Vraag over uitnodiging gemeente plus garantverklaring.

#14 Bericht door Rene » vrijdag 04 december 2009, 20:26

Khon Neu schreef:gewoon naar nederlands sprekend personeel vragen aan de telefoon ook mijn Email doe ik alleen in het Nedelands om te voorkomen dat dit soort mensen ze behandelen.
Vroeg ik toen ook naar maar er was niemand volgens deze tante. Dan ben je uitgepraat. Het enige wat je dan kunt doen is op een ander tijdstip terugbellen maar dan ben je weer een tijd verder en je wilt het allemaal geregeld hebben.
Maar goed ze is er niet meer. Dat is het belangrijkste. :D :D
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Vraag over uitnodiging gemeente plus garantverklaring.

#15 Bericht door Jim » zaterdag 05 december 2009, 05:47

Pieter schreef:Wat ik begrepen heb is de ergste Thaise tante (die met die bril, dan weten de meeste wel wie we bedoelen)

daar eindelijk weggebonsjourd.
m'n vrouw is 2 keer netjes geholpen door haar.
de eerste keer heeft ze zelfs geholpen met invullen van het aanvraag formulier.

ik had er toen geen uitnodigingsbrief bij gedaan en toen heeft ze ipv de aanvraag aan te nemen (en later te weigeren) gezegd dat mijn vrouw moest wachten tot ik er was en dan pas de aanvraag te doen.

ze was zeker niet overdreven aardig :) maar ook niet overdreven irritant.

maar ja, waarschijnlijk had ik er anders over gedacht als er ooit een aanvraag was af gewezen ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”