Kilometerheffing in NL een feit.

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Bericht
Auteur
Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Kilometerheffing in NL een feit.

#31 Bericht door Rene » zaterdag 21 november 2009, 11:13

Gardensafari schreef:
Wouter_Udon schreef: Als ik het goed begrepen heb zullen deze auto's vrij blijven van MRB evenals motoren.
En dat zal ook niet lang meer duren. Ze zijn onder meer vrijgesteld omdat er weinig mee gereden wordt.
Dus komt er vast een pipo in het parlement die zegt dat als er weinig mee gereden wordt,
het ook niet erg is om ook te moeten betalen, want dat is dan ook weinig.
Hij krijgt bijval van alle milieufanaten, want die oude auto's zijn vreselijk vervuilend....
Ik heb me nog niet zo verdiept in het feit of klassiekers vrijgesteld blijven omdat het nog niet zo aan de orde is. Als dat zo is, prima. Dat ze zo vervuilend zijn is ook grotendeels onzin. Een zeer groot deel loopt op lpg wegens de kosten en deze brandstof is veel minder vervuilend dan benzine of diesel. De overheid is daarin ook erg hypocriet omdat ze dat weer ontmoedigen door de mrb omhoog te schroeven voor deze groep (niet voor klassiekers uiteraard) dus het gel*l over milieu is alleen belangrijk als er genoeg geld aan verdient wordt.
:lol:
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: Kilometerheffing in NL een feit.

#32 Bericht door vleespet » zondag 06 december 2009, 06:50

Onderwerp: KILOMETERHEFFING??!!!


Einde van een "vrij" (?) Nederland...

Minister Eurlings is van plan de kilometerheffing in te voeren. Volgens hem gaat 70 procent van de Nederlander er op vooruit. Natuurlijk!! Er word een belastingtechnische verandering ingevoerd. En de Nederlander gaat er op vooruit? Dat betekent dan dat de belasting minder inkomsten krijgt. Geloof dat dus maar niet. Neen, hier volgen een aantal zaken zoals het voor de gemiddelde Nederlander zal gaan:

Dus niet voor diegene die meer dan 40.000 euro per jaar verdient (Die mag nu ophouden met lezen, u gaat er n.l. wel op vooruit.) Zoals altijd natuurlijk. Zie ook Hypotheekaftrek.

Vanaf 2011 krijgt iedereen een kastje in de auto met GPS. Die registreert elke seconde dat u rijdt. Waar u rijdt. En hoeveel u rijdt.

U gaat straks ongeveer 6,7 cent per km betalen. Van woonerf tot snelweg.
Dan komt wel uw wegenbelasting te vervallen. En de bpm.

Dat betekent:
Als u nu een auto rijdt met een gewicht van 1000 kilo en u rijdt 30000 kilometer dan betaalt u nu 356 euro per jaar aan wegenbelasting.

In de nieuwe situatie betaalt u geen wegenbelasting maar 6,7 cent per gereden kilometer.
Dat is: 30000 x 0,06,7 oftewel 2010 euro per jaar.


365 euro wegenbelasting -2010 euro kilometerheffing = 1654 euro in de min.

Wel gaat de BPM van de auto af. Dat scheelt natuurlijk heeeeel veel geld. Ja inderdaad, als u een auto kunt betalen van 40.000 of meer.

Bijvoorbeeld: U koopt een Porsche 911 carrera voor slechts 119.250,00. Daar gaat dan 40 procent bpm van af. Dat is 47700,=
U betaald dus maar 71550,=

Dat is toch snel verdiend die 47700 korting. Geweldig toch?

Helaas kan 90 procent van de Nederlanders geen auto kopen van 71550,=.

De gemiddeld werkende Nederlander rijd een tweedehands auto van ca. 5000, euro.
Daar zit natuurlijk weinig of geen BPM meer op, dus die wordt niet goedkoper.

Wie wordt er dus beter van de kilometerheffing? De bedenkers en de fabrikanten van de kastjes. O ja, de staatskas natuurlijk. U bent n.l. 24 uur per dag te volgen, waar u ook bent. Maar ook hoe hard u rijdt. Dus rijdt u te hard, dan heeft u binnen 2 weken de boete in de bus.

Zeg nee tegen de nieuwe plannen van de regering voor de kilometerheffing en rekeningrijden.



http://www.kilometerheffing-nee.nl/digi ... uiging.php



Als je dit niet ondertekent, zul je via GPS door de staat volgbaar zijn en tevens ook de staatskas nog meer spekken. Trajectcontrole op iedere meter weg in Nederland, zie je het al voor je? BIG BROTHER IS WATCHING YOU!!!

Voorkom een zinloze verspilling van onze belastingcenten aan projecten die toch gedoemd zijn te mislukken. Neem een Betuwelijn, de Noord-Zuid lijn en ga zo maar door.

Stuur deze mail dan ook naar iedereen die u kent. Hierdoor maakt u kenbaar dat u het er niet mee eens bent. Als de regering geen referendum houdt houden we er zelf wel een.

Stuur dit s.v.p. door aan uw vrienden en familie want waar het CDA nu mee bezig mag nooit gebeuren !
We zijn toch (nog) een democratie??????
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Kilometerheffing in NL een feit.

#33 Bericht door prajak » zondag 06 december 2009, 07:54

Ik heb al 8 jaar geen tuuttuut meer want woon hier maar in NL deed ik 18 jaar met mijn ouwe Peus 205 diesel. De bijzondere gebruiksbelasting is dan al lang opgesoupeerd, bovendien was het een "grijs" kenteken......

De vervanging van de mrb en de bvb door kilometerheffing is iets dat de mensen veel poen gaat kosten. Ik zou me wel kunnen vinden in alleen spitstarief maar dan zou ook het openbaar vervoer moeten worden verbeterd in de spitsuren. En goedkoper, kijk eens wat een taxi kost.

Nu zijn wij NL-ers mensen die het liefst een eigen snelweg hebben van huis naar werk en dan voor ons alleen. Dat kan niet, en ook openbaar vervoer zonder overstappen niet.

Maar dit plan is onzalig. Eurlings kan er leuk lachend uitzien maar hij wordt echt een pijn in de nek om het maar netjes te houden.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Kilometerheffing in NL een feit.

#34 Bericht door printen44 » zondag 06 december 2009, 10:33

Er is een oude stelregel; "De gebruiker betaald". Dus ook de gebruiker van de auto.Of je nu veel rijdt of inig, iedereen betalde wegenbelasting en de blating op nieuwe auto's was bhoorlijk veel.

Nu komt er een regeling dat alleen het gebruik van de auto belast. Men zal nadenken over het gebruik van de auto. Ik vind die kilometerheffing nog zo slecht niet.

En de verhaaltjes van "Big Broher watching you", dat is helemaal achterhaald, want dat gebeurt nu al jaren. Elke keer als je met je mobieltje belt, kan men precies weten waar en op welk tijdstip je was. Internetgegevens worden bewaard, trajectcontrole, pinnen bij een flappentap, ga zo meer door.

Kilometerheffing komt niet uit de koker van Eulings. Zijn voorgangers hebben dat voor hem gedaan. Hij wil er nu vaart achter zetten.

ijden mij de vakantie in Nederland ging ik een paar keer met de auto de weg op. Nou, dat is geen pretje, zorgen dat je niet hard rijdst, bij elk verkeerslicht een kastje, trajectcontrole en over files maar niet te zwijgen. Ik rij nou in Thailand en dat is wat mij betreft een zegen. Maar ik woon dan ook in het Noorden waar de wegen stil en verlaten zijn. Behalve met die *&^%*&^ brommers. :lol:

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: Kilometerheffing in NL een feit.

#35 Bericht door vleespet » zondag 06 december 2009, 10:56

De gebruiker betaald,daar is niks mis mee maar daar heb je geen kastje voor nodig,gewoon een opslag op de brandstof is dan het eerlijkst,maar deze regering heeft liever dat Jan met de pet alles betaald,de crisis,de vergrijzing,de klimaatverandering enz.Ik krijg nu alweer hoofdpijn,nog maar 5 weken en dan kan ik weer 2 maanden bijkomen.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Jack
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 252
Lid geworden op: vrijdag 23 maart 2007, 21:17
Locatie: Phayao

Re: Kilometerheffing in NL een feit.

#36 Bericht door Jack » zondag 06 december 2009, 13:06

De gebruiker betaald,daar is niks mis mee maar daar heb je geen kastje voor nodig,gewoon een opslag op de brandstof is dan het eerlijkst,
Je betaalt meer naarmate iets schaarser is, de ruimte op de wegen in de spits is schaarser dan buiten de spits, dus een hoger tarief tijdens de spits is het eerlijkst en niet een opslag op de brandstof.
Homo sapiens non urinat in ventum

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Kilometerheffing in NL een feit.

#37 Bericht door Wouter_Udon » zondag 06 december 2009, 17:38

Jack schreef:
De gebruiker betaald,daar is niks mis mee maar daar heb je geen kastje voor nodig,gewoon een opslag op de brandstof is dan het eerlijkst,
Je betaalt meer naarmate iets schaarser is, de ruimte op de wegen in de spits is schaarser dan buiten de spits, dus een hoger tarief tijdens de spits is het eerlijkst en niet een opslag op de brandstof.

Dus als ik het goed begrijp moeten we gaan betalen voor kunstmatige schaarste?
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 919
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

Re: Kilometerheffing in NL een feit.

#38 Bericht door jodokus » zondag 06 december 2009, 18:33

Wouter_Udon schreef:
Jack schreef:
De gebruiker betaald,daar is niks mis mee maar daar heb je geen kastje voor nodig,gewoon een opslag op de brandstof is dan het eerlijkst,
Je betaalt meer naarmate iets schaarser is, de ruimte op de wegen in de spits is schaarser dan buiten de spits, dus een hoger tarief tijdens de spits is het eerlijkst en niet een opslag op de brandstof.

Dus als ik het goed begrijp moeten we gaan betalen voor kunstmatige schaarste?


:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:
Toch wel...

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Kilometerheffing in NL een feit.

#39 Bericht door Rene » zondag 06 december 2009, 19:06

De een weet dat het doorgaat de ander weet bijna zeker van niet.
Eén ding is wel zeker, al een tijd wordt systematisch de wegenbelasting omhoog geschroefd omdat de bpm wordt afgebouwd. Dus betalen we nu al meer wegenbelasting voor een systeem waarvan nog niet zeker is dat het er komt.
Een smerige truuk om mensen snel de beslissing te laten nemen over te stappen als het eventueel van start gaat. Daarbij mis ik de uitleg wat ze terugbetalen als het niet door gaat. De overheid kennende, niets. Dus is het op dat moment pure diefstal.
Om de aanschafbelasting geleidelijk te laten verdwijnen zet de overheid sinds 2008 de aanschafbelasting om in de motorrijtuigenbelasting, de eerste jaren met 5% per jaar, daarna met grotere stappen. Zo dalen de prijzen van nieuwe (en bestaande) auto’s, wordt de motorrijtuigenbelasting (MRB) ieder jaar iets hoger en kan ook de kilometerprijs jaarlijks worden opgebouwd. Als u met uw auto overstapt op de kilometerprijs, betaalt u in het begin dan ook een lager bedrag per kilometer dan aan het eind. Naar verwachting is de kilometerprijs in 2018 helemaal ingevoerd. De tarieven zijn dan helemaal opgebouwd en de vaste autobelastingen verleden tijd.

Wie nog niet is overgestapt op de kilometerprijs, betaalt gewoon de motorrijtuigenbelasting. Wie de kilometerprijs gaat betalen, betaalt vanaf dat moment geen motorrijtuigenbelasting meer.
http://www.verkeerenwaterstaat.nl/onder ... index.aspx
Ik heb zitten rekenen wat ik per kilometer aan wegenbelasting heb betaald over 45 maanden bezit van mijn huidige auto.
Het komt neer op ruim 6,5 ct per km.
Maar eigenlijk is het big brother effect het grootste probleem. :evil: :twisted
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

Re: Kilometerheffing in NL een feit.

#40 Bericht door dirk » zondag 06 december 2009, 21:25

Hier staan wat cijfertjes:
http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/3 ... -2013.html
Wegenbelasting gaat afhangen van de uitstoot van CO2. Er zijn zelfs auto's die een bonus krijgen, maar niet te lang, anders wordt het te duur.
Wegenbelasting wordt in een paar jaar afgeschaft, kilometerheffing begint bij 3,0 cent/km.
Maar wordt ieder jaar verhoogd.
In 2018 moet dat 6,7 cent/km worden.
En wat tekort van de staatskas en de heffing wordt gewoon verhoogd, gaat daar maar van uit.
Je moet gaan betalen voor het gebruik van de weg? Maar als je geparkeerd staat gebruik je toch ook de weg?
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Kilometerheffing in NL een feit.

#41 Bericht door Jim » maandag 07 december 2009, 01:13

dirk schreef: Je moet gaan betalen voor het gebruik van de weg? Maar als je geparkeerd staat gebruik je toch ook de weg?
Afbeelding
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

Re: Kilometerheffing in NL een feit.

#42 Bericht door dirk » maandag 07 december 2009, 09:22

Ja, blij dat ik niet in Amsterdam woont/kom.
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Kilometerheffing in NL een feit.

#43 Bericht door Wouter_Udon » maandag 07 december 2009, 10:24

dirk schreef:Ja, blij dat ik niet in Amsterdam woont/kom.

Rotterdam zal echt wel snel volgen. Extra inkomsten voor de gemeente.
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

Re: Kilometerheffing in NL een feit.

#44 Bericht door dirk » maandag 07 december 2009, 12:17

In Rotjeknor woon ik ook niet.
Wil ik naar Rotterdam pak ik de trein, 9 minuten in hartje van de stad.
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Kilometerheffing in NL een feit.

#45 Bericht door Rene » maandag 07 december 2009, 12:50

Ik heb nog niets gehoord of gelezen over kilometers gemaakt in het buitenland.
Stopt de registratie bij de grens? Ik zou verwachten van wel maar met het wereldwijde gps-systeem weet je het maar nooit. :roll:
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”