Kilometerheffing in NL een feit.

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

Re: Kilometerheffing in NL een feit.

#16 Bericht door dirk » woensdag 18 november 2009, 09:21

Sert schreef:Worden motoren ook uitgerust met zo'n kastje?
Nee, zijn uitgesloten.
Zal de motorverkoop wel aantrekken.
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Kilometerheffing in NL een feit.

#17 Bericht door Jim » woensdag 18 november 2009, 12:48

Wouter_Udon schreef:
Jim schreef:provinciale opcenten worden straks door alle inwoners van de provincie betaald en niet alleen door de autobezitters van die provincie.

Het resultaat zal dus weer een lastenverzwaring zijn voor iedereen :twisted :twisted
niet echt.
ze mogen niet meer geld ophalen dan ze nu al doen.
het wordt dus verdeelt over alle inwoners ipv alleen over de autobezitters.

dus.. mijn autoloze buren mogen fijn hun eigen opcenten gaan betalen en hoef ik het niet meer voor ze te doen.
dutch schreef:Ik ken mensen die uit principe GEEN auto bezitten.
Ook zijn er miljoenen die niet eens een rijbewijs bezitten cq nooit meer rijden etc etc etc.
Toch gaan deze allemaal nu meebetalen aan deze "rechtvaardige" verdeling....... niet?
het zijn provinciale belastingen, geen auto belastingen.
het was natuurlijk sowieso al belachelijk dat alleen autobezitters daar voor opdraaien.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Kilometerheffing in NL een feit.

#18 Bericht door dutch » woensdag 18 november 2009, 12:51

Wat ben ik toch blij dat ik al 11 jaren uit dat circus ben verdwenen. :cry:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Kilometerheffing in NL een feit.

#19 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 18 november 2009, 14:34

dutch schreef:Wat ben ik toch blij dat ik al 11 jaren uit dat circus ben verdwenen. :cry:

het wordt inderdaad tijd om te vertrekken. Moet nog even geduld hebben en dan hang ik de vlag uit. (niet de nederlandse ;) )
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Kilometerheffing in NL een feit.

#20 Bericht door Kees » woensdag 18 november 2009, 16:18

Wouter_Udon schreef:
dutch schreef:Wat ben ik toch blij dat ik al 11 jaren uit dat circus ben verdwenen. :cry:

het wordt inderdaad tijd om te vertrekken. Moet nog even geduld hebben en dan hang ik de vlag uit. (niet de nederlandse ;) )
Laten we even niet vergeten dat we eventueel naar Thailand kunnen emigreren, doordat we hier in Nederland de centen daarvoor hebben kunnen verdienen.
Andersom zal het voor de meeste, financieel, echt niet kunnen.
Niet klagen, maar dragen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Kilometerheffing in NL een feit.

#21 Bericht door prajak » woensdag 18 november 2009, 16:56

Kees, de spijker op de kop geslagen ! We kunnen in NL goed sparen en een pensioen opbouwen met belastingkorting en dan verkassen naar TH maar wel zonder ziektepolis. Maar we hebben wel alles uit onze arbeidzame periode en in westerse landen heb je meer kansen te sparen en een oudedagsvoorziening op te bouwen dan in TH.

Ik kon op mijn 55e gaan genieten onder de zon en hoor wel van vriendjes die nog steeds werken en in de kroeg trots hun BMW-3 laten zien (van de baas) maar niet hun ellende en de koters aan de broekspijp en de vrouw met hoofdpijn en de leningen van de Bank van Lening en de stress en de migraine en de hou maar op !

Maar ik moet de Thai nog zien die in NL van zijn pensioen gaat genieten....... Ik zou hem direct naar een ps... verwijzen......nou, misschien zal ik hem wel laten opnemen.....

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Kilometerheffing in NL een feit.

#22 Bericht door joepattaya » donderdag 19 november 2009, 10:22

Dus..............
- de kinderen worden binnenkort gevolgd door de uitvinding uit Eindhoven
- De gereden kilometers worden binnenkort berekend door een kastje in de auto
- het paspoort heeft een chip
- via telefoons is het ook al mogelijk om gevolgd te worden
- de meeste leasewagens hebben al een gps-tracking systeem
- in grote steden en drukke gebieden hangen cctv's voor de veiligheid
oh maar........met dat kinder-gps-systeem kun je niet alles hoor, en met dat kastje in de auto berekenen we alleen de kilometerheffing, en via een telefoon mag alleen getracked worden met een rechterlijk bevel, en de gps-en in leasewagens zijn alleen om ze op te sporen in geval van diefstal...............ja,ja!!
Wie nog gelooft dat Nederland een vrij land is..........!
Op het moment dat Thailand een democratie is, wordt Nederland een vrij land.

Dit doet me denken aan de uitspraak van de heren Jacobse en Van Es: [uitspreken met een plat Haags accent] "Binnenkort wor je aangeslaguh over duh keruh dat juh met juh eiguh w*jf heb legguh w*ppe!"
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Kilometerheffing in NL een feit.

#23 Bericht door dutch » donderdag 19 november 2009, 10:45

joepattaya schreef:Dus..............
- de kinderen worden binnenkort gevolgd door de uitvinding uit Eindhoven
- De gereden kilometers worden binnenkort berekend door een kastje in de auto
- het paspoort heeft een chip
- via telefoons is het ook al mogelijk om gevolgd te worden
- de meeste leasewagens hebben al een gps-tracking systeem
- in grote steden en drukke gebieden hangen cctv's voor de veiligheid
oh maar........met dat kinder-gps-systeem kun je niet alles hoor, en met dat kastje in de auto berekenen we alleen de kilometerheffing, en via een telefoon mag alleen getracked worden met een rechterlijk bevel, en de gps-en in leasewagens zijn alleen om ze op te sporen in geval van diefstal...............ja,ja!!
Wie nog gelooft dat Nederland een vrij land is..........!
Op het moment dat Thailand een democratie is, wordt Nederland een vrij land.

Dit doet me denken aan de uitspraak van de heren Jacobse en Van Es: [uitspreken met een plat Haags accent] "Binnenkort wor je aangeslaguh over duh keruh dat juh met juh eiguh w*jf heb legguh w*ppe!"
Juist en daarom onderandere schreef ik dit dan:
quote
Wat ben ik toch blij dat ik al 11 jaren uit dat circus ben verdwenen.
unquote
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Kilometerheffing in NL een feit.

#24 Bericht door jumbo » vrijdag 20 november 2009, 01:45

joepattaya schreef: Dit doet me denken aan de uitspraak van de heren Jacobse en Van Es: [uitspreken met een plat Haags accent] "Binnenkort wor je aangeslaguh over duh keruh dat juh met juh eiguh w*jf heb legguh w*ppe!"
Zolang het daartoe beperkt blijft heeft het merendeel in Thailand 'waanug te freese'
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Kilometerheffing in NL een feit.

#25 Bericht door joepattaya » vrijdag 20 november 2009, 02:08

jumbo schreef:
joepattaya schreef: Dit doet me denken aan de uitspraak van de heren Jacobse en Van Es: [uitspreken met een plat Haags accent] "Binnenkort wor je aangeslaguh over duh keruh dat juh met juh eiguh w*jf heb legguh w*ppe!"
Zolang het daartoe beperkt blijft heeft het merendeel in Thailand 'waanug te freese'
Tot het Thaise revenue department er achter komt dat dit toch ook een profitabele zaak kan zijn.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Kilometerheffing in NL een feit.

#26 Bericht door jumbo » vrijdag 20 november 2009, 02:11

joepattaya schreef:
jumbo schreef:
joepattaya schreef: Dit doet me denken aan de uitspraak van de heren Jacobse en Van Es: [uitspreken met een plat Haags accent] "Binnenkort wor je aangeslaguh over duh keruh dat juh met juh eiguh w*jf heb legguh w*ppe!"
Zolang het daartoe beperkt blijft heeft het merendeel in Thailand 'waanug te freese'
Tot het Thaise revenue department er achter komt dat dit toch ook een profitabele zaak kan zijn.
Kwestie van de prostitutie legaliseren...hehehehe
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Kilometerheffing in NL een feit.

#27 Bericht door Rene » vrijdag 20 november 2009, 10:34

joepattaya schreef:
jumbo schreef:
joepattaya schreef: Dit doet me denken aan de uitspraak van de heren Jacobse en Van Es: [uitspreken met een plat Haags accent] "Binnenkort wor je aangeslaguh over duh keruh dat juh met juh eiguh w*jf heb legguh w*ppe!"
Zolang het daartoe beperkt blijft heeft het merendeel in Thailand 'waanug te freese'
Tot het Thaise revenue department er achter komt dat dit toch ook een profitabele zaak kan zijn.
Daarom niet te veel over ouwehoeren. Er zijn Thai die Nederlands kunnen lezen. :mrgreen:
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Kilometerheffing in NL een feit.

#28 Bericht door Rene » vrijdag 20 november 2009, 10:37

Wouter_Udon schreef:Helaas maar waar: vanaf 2011 zal in NL een kilometerheffing worden ingevoerd. Te beginnen met 3 cent per gereden km oplopend tot 6,7 cent per km in 2017. De kilometers zullen worden geregistreerd door een in de auto te plaatsen kastje.
Gisteren waren de reacties van Jan publiek al niet van de lucht maar dat wordt vandaag dunnetjes over gedaan nu de strafmaat bekend is gemaakt indien iemand een kapot kastje in zijn auto heeft.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5341 ... html?p=1,1
Daar ga ik dan met mijn belastingvrije klassieker. Ze zullen je krijgen, hoe dan ook. :evil:
IK BEN TEGEN. :mrgreen:
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Kilometerheffing in NL een feit.

#29 Bericht door Wouter_Udon » vrijdag 20 november 2009, 11:33

Rene schreef:
Wouter_Udon schreef:Helaas maar waar: vanaf 2011 zal in NL een kilometerheffing worden ingevoerd. Te beginnen met 3 cent per gereden km oplopend tot 6,7 cent per km in 2017. De kilometers zullen worden geregistreerd door een in de auto te plaatsen kastje.
Gisteren waren de reacties van Jan publiek al niet van de lucht maar dat wordt vandaag dunnetjes over gedaan nu de strafmaat bekend is gemaakt indien iemand een kapot kastje in zijn auto heeft.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5341 ... html?p=1,1
Daar ga ik dan met mijn belastingvrije klassieker. Ze zullen je krijgen, hoe dan ook. :evil:
IK BEN TEGEN. :mrgreen:
Als ik het goed begrepen heb zullen deze auto's vrij blijven van MRB evenals motoren.
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Kilometerheffing in NL een feit.

#30 Bericht door Gardensafari » zaterdag 21 november 2009, 00:55

Wouter_Udon schreef: Als ik het goed begrepen heb zullen deze auto's vrij blijven van MRB evenals motoren.
En dat zal ook niet lang meer duren. Ze zijn onder meer vrijgesteld omdat er weinig mee gereden wordt.
Dus komt er vast een pipo in het parlement die zegt dat als er weinig mee gereden wordt,
het ook niet erg is om ook te moeten betalen, want dat is dan ook weinig.
Hij krijgt bijval van alle milieufanaten, want die oude auto's zijn vreselijk vervuilend....
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”