speciaaltje voor Ruud en andere Lakenman fans

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11628
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

speciaaltje voor Ruud en andere Lakenman fans

#1 Bericht door jumbo » maandag 16 november 2009, 09:10

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5333 ... ond__.html

Over smaken valt niet te twisten!!!
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: speciaaltje voor Ruud en andere Lakenman fans

#2 Bericht door Wouter_Udon » maandag 16 november 2009, 09:26

Wat mij o.a. in dit artikel opvalt is de volgende zinsnede:

quote:
Wellink adviseerde minister Bos (Financiën) om te onderzoeken of Lakeman, voorzitter van de Stichting Hypotheekleed, juridisch vervolgd zou kunnen worden voor zijn drieste handelen. Tot op heden heeft Bos daar echter niets mee gedaan.
un-quote.

De mogelijke reden dat Bos er niks mee gedaan heeft is een "heren" akkoord tussen Bos en Lakeman:
"Als jij de ABN-AMRO met rust laat dan doe ik niks met een juridische vervolging."
Live your dream, don't dream your life.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: speciaaltje voor Ruud en andere Lakenman fans

#3 Bericht door prajak » maandag 16 november 2009, 17:14

Er staat veel meer in dat artikel dan alleen maar Lakeman. Ik ben van mening dat hij zijn hand heeft overspeeld met zijn oproep. Zoiets doe je niet. Maar er speelt veel meer in dit dossier. Het "boertje" uit West Friesland, de heer S, die zich ineens komt meten met de top van de bankierswereld. Die hem niet zien staan. Die in hem een veredelde verzekeringsagent zien. Die en masse producten verkoopt die de andere banken bij uitzondering verkopen.

Dan de balans van de S bank. Die balans was al jaren gemanipuleerd, als ik Jort Kelder mag geloven in DWDD. S die tegen balansdatum miljoenen lospeuterde bij de superrijken van NL om de balans op te poetsen. De rol van de accountant ? De rol van de NL Bank ?

De S bank was heus wel omgevallen zonder de hulp van Lakeman. Hij heeft de zaken versneld en nu zitten veel mensen met een strop.

Maar dan de gewetensvraag. Wie van ons zou een bedrag van meer dan een ton bij EEN bank neerzetten ? In de tijd van een bank-crisis ? Ik heb nergens meer dan 40 k euro, de oude grens. Dan maar een bank meer.

Bos heeft geen bevoegdheid de rol van Lakeman te onderzoeken. Alleen benadeelden kunnen stappen tegen hem ondernemen en een klacht indienen bij het OM. Daarvoor moet eerst het faillissement zijn afgewikkeld. Dat kan wel eens zo lang duren dat Lakeman er niet meer is. Die man heeft ook niet het eeuwige leven.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: speciaaltje voor Ruud en andere Lakenman fans

#4 Bericht door prajak » maandag 16 november 2009, 17:16

Ik ben van mening dat Chang dit item dient te verplaatsen naar off topic. Het heeft niets met Thailand te maken. En is geen nieuws meer.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”