Wij komen er aan!! Koh Chang of Phuket?

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: Wij komen er aan!! Koh Chang of Phuket?

#16 Bericht door Akang » zaterdag 09 januari 2010, 16:19

vinie schreef:
Esther schreef:Ben ben net terug uit Koh Chang! Ga je voor fun en pret, kies voor Phuket. Maar ga je voor "rust" en een gewoon prachtig eiland, kies dan Koh Chang! Moet zeggen, ik houd wel van een feestje ben er niet vies van maar het relaxte van Koh Chang kan me ook zeker boeien! Heb het er fantastisch gehad!
Waar verbleef je daar?
Ik ben een beetje ontgoochelt in the old threehouse lonely beach, zeer vuil, onbeleeft, luidt muziek tot 4am!! Daar ga ik nooit meer. 500bath/nacht tussen de kakkerlakken. Velen zeiden dat het een tourist trap was. Op foto paradijselijk eens je er bent was het een vuilnisbelt.
Resorts zijn er mooi maar duur, beklaag me wel dat ik niet naar Longbeach ben gegaan. S'avonds rijden geen taxi's naar longbeach en s'morgens vroegen ze tot 500bath!! Ik ben dan maar weer naar het vaste land gegaan.
Wanneer ben jij og wezen ovenachten in treehouse lonelybeach???
Die hebben al 3 jaar geen bungalows meer en de ik geef toe smerige bungalows die ze hadden hebben in de hele geschiedenis van treehouse op lonelybeach nooit 500 baht gekost, dit even onder de noemer overdrijven is ook een kunst!
Even the longest journey starts with the first step...

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: Wij komen er aan!! Koh Chang of Phuket?

#17 Bericht door Akang » zaterdag 09 januari 2010, 16:21

Akang schreef:
vinie schreef:
Esther schreef:Ben ben net terug uit Koh Chang! Ga je voor fun en pret, kies voor Phuket. Maar ga je voor "rust" en een gewoon prachtig eiland, kies dan Koh Chang! Moet zeggen, ik houd wel van een feestje ben er niet vies van maar het relaxte van Koh Chang kan me ook zeker boeien! Heb het er fantastisch gehad!
Waar verbleef je daar?
Ik ben een beetje ontgoochelt in the old threehouse lonely beach, zeer vuil, onbeleeft, luidt muziek tot 4am!! Daar ga ik nooit meer. 500bath/nacht tussen de kakkerlakken. Velen zeiden dat het een tourist trap was. Op foto paradijselijk eens je er bent was het een vuilnisbelt.
Resorts zijn er mooi maar duur, beklaag me wel dat ik niet naar Longbeach ben gegaan. S'avonds rijden geen taxi's naar longbeach en s'morgens vroegen ze tot 500bath!! Ik ben dan maar weer naar het vaste land gegaan.
Wanneer ben jij og wezen ovenachten in treehouse lonelybeach???
Die hebben al 3 jaar geen bungalows meer en de ik geef toe smerige bungalows die ze hadden hebben in de hele geschiedenis van treehouse op lonelybeach nooit 500 baht gekost, dit even onder de noemer overdrijven is ook een kunst!
n de dagelijkse taxi van treehouse longbeach gaat voor 100 baht, het tarief van de pier naar long beach is ook 100 baht en het tarief van bv lonelybeach is 250 baht, het is dan ook bijna 90 km.
Dit zijn vaste tarieven waar alle taxidrivers zich aan houden zover bij mij bekent!
Als je wilt klagen is dat prima maar informeer mensen alsjeblieft niet verkeerd!
Even the longest journey starts with the first step...

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: Wij komen er aan!! Koh Chang of Phuket?

#18 Bericht door Akang » zaterdag 09 januari 2010, 16:26

We hebben een bar op Lonely beach, het verrast me dat niemand daar is gaan overnachten!
Voor 500 baht heb je hier een bungalow aan zee voor 700 een met airco en warm water, dit zijn hoogseizoen prijzen, je kunt voor 4 euro in een leuk gardenresort op loopafstand van het strand overnachten, dit stuk va het eiland is het backpackerswalhallah maar voor ieder wat wils, iedere avond een feest, twee keer per week aan het strand maar gelukkig genoeg plek om ver van het feestgdruis te overnachten, westers en Thais eten voor zeer betaalbare prijzen en diverse barretjes met alles van live acoustisch tot Live DJ's uit alle windstreken, kom dan ook zeker eens langs in Om bar voor al het bovenstaande!! ;)
Even the longest journey starts with the first step...

tinoh
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: donderdag 09 april 2009, 09:38

Re: Wij komen er aan!! Koh Chang of Phuket?

#19 Bericht door tinoh » woensdag 03 februari 2010, 11:14

Hallo,

Wij gaan in april ook rondreizen in deze regio. Nu willen we graag de vakantie afsluiten met een dag of 5 relaxen aan een mooi strand. Dat zal dan zijn de laatste week van april. Maakt het dan nog wat uit qua weer of je naar Phuket of Koh Chang gaat?
Onze prioriteiten zijn: Mooi stranden, bungalow aan zee, mogelijkheden voor een mooie boottocht.
Wat zouden jullie ons aanraden om naar toe te gaan?

Groeten Tino

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Wij komen er aan!! Koh Chang of Phuket?

#20 Bericht door stevenl » woensdag 03 februari 2010, 11:20

Weer is prima op Phuket in die tijd. Maar: op Phuket zijn weinig mogelijkheden tot een bungalow direct op het strand.

tinoh
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: donderdag 09 april 2009, 09:38

Re: Wij komen er aan!! Koh Chang of Phuket?

#21 Bericht door tinoh » woensdag 03 februari 2010, 11:58

stevenl schreef:Weer is prima op Phuket in die tijd. Maar: op Phuket zijn weinig mogelijkheden tot een bungalow direct op het strand.
iets verder van het strand wel wat opties? Bijvoorbeeld in de buurt van Karon of Kata beach?

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Wij komen er aan!! Koh Chang of Phuket?

#22 Bericht door stevenl » vrijdag 05 februari 2010, 06:34

Ja hoor, veel mogelijkheden in Kata of Karon.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Wij komen er aan!! Koh Chang of Phuket?

#23 Bericht door jumbo » vrijdag 05 februari 2010, 07:11

Lonely beach Koh Chang...
Akang we komen eraan...zet de koffie maar..eh..weg....tel de kppen en schuldt de kelken... nou ja nog 2 weekies dan
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

vinie
kenner
kenner
Berichten: 98
Lid geworden op: dinsdag 04 november 2008, 09:15

Re: Wij komen er aan!! Koh Chang of Phuket?

#24 Bericht door vinie » vrijdag 14 januari 2011, 22:04

Wanneer ben jij og wezen ovenachten in treehouse lonelybeach???
Die hebben al 3 jaar geen bungalows meer en de ik geef toe smerige bungalows die ze hadden hebben in de hele geschiedenis van treehouse op lonelybeach nooit 500 baht gekost, dit even onder de noemer overdrijven is ook een kunst![/quote]

n de dagelijkse taxi van treehouse longbeach gaat voor 100 baht, het tarief van de pier naar long beach is ook 100 baht en het tarief van bv lonelybeach is 250 baht, het is dan ook bijna 90 km.
Dit zijn vaste tarieven waar alle taxidrivers zich aan houden zover bij mij bekent!
Als je wilt klagen is dat prima maar informeer mensen alsjeblieft niet verkeerd![/quote]

K'zal anders een filmpje plaatsen mensen kunnen dan oordelen, ze mogen ook de waarheid weten.


1 : was in Febr; 2009.
2 : alles was volzet en we zijn daar laat aangekomen, t'was 500 of in open lucht slapen, wel dan zijn er oplichters die daar werken als je zegt dat dit niet zo is.
3 : Dezelfde avond/nacht wilden we nog naar Longbeach gaan en de prijs was meer dan de rit carferry/lonelybeach. DE reden was 'HET WAS DONKER' en is dus gevaarlijk!! vandaar dat hij de prijs omhoog deed. Je mag een beetje maffia spelen maar niet overdrijven he.
4 : Dan maar een nachtje 'Lonelybeach' en de dag nadien naar Longbeach (dachten we).
Omdat we maar met z'n tweeën waren en het busje niet vol was, was het nog steeds dezelfde prijs. En ik maakte de opmerking. Gisteren was het 500 omdat het donker was, en vandaag is het klaar, maar wel weer 500 omdat we maar met z'n 2 waren. Als de bus knalvol zit is het idd 100. Met 2personen = 200bth rijden ze niet, niet financieel interessant genoeg.
5 : We zijn dan maar terug vertrokken naar vast land, maar enkel na een discussie over het droppen aan de juiste ferry. Ik had een retour ticket en die kerel zette me af bij de verkeerde boot, ik moest nog een eind verder rijden. Maar al is niet slecht, hij heeft die 5km er gratis bij gedaan :mrgreen:

ps; Die vuile treehous hutjes stonden er nog en ze zaten bijna allen vol, er hangde een "soort" bord met reclame van de "new treehouse" een ritje naar daar die ze zelf verzorgen was 100bth.
Het zou mooi kunnen zijn, maar het is heel verwaarloosd, ik heb nog een filmpje. Met voor m'n hutje vuilniszakken v/d vorige reiziger en enkele autobanden,...
Wat ik hoorde van amerikaanse medereizigers was dat het een 'TOURIST-TRAP' was, kon het niet beter zeggen.

Ben zelf van plan om eens terug te gaan en zeker geen treehous meer, want kochang is mooi enkel pech gehad.
Afbeelding

vinie
kenner
kenner
Berichten: 98
Lid geworden op: dinsdag 04 november 2008, 09:15

Re: Wij komen er aan!! Koh Chang of Phuket?

#25 Bericht door vinie » vrijdag 14 januari 2011, 22:38

jumbo schreef:Lonely beach Koh Chang...
Akang we komen eraan...zet de koffie maar..eh..weg....tel de kppen en schuldt de kelken... nou ja nog 2 weekies dan
Hoe was je verblijf in Kochang [|)

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: Wij komen er aan!! Koh Chang of Phuket?

#26 Bericht door Akang » zondag 16 januari 2011, 04:45

De Treehouse op Lonely beach bestaat al jaren niet meer, vanwege een rechtzaak die loopt met de landeigenaar mag er nog niks worden afgebroken, triest aangezicht aan zo'n mooie plek op t eiland, helaas...
Het was ooit de eerste plek op Lonely beach waar je kon overnachten en toen hadden ze nog geen bar en verkochten alleen tiger sigaretten en chang beer, een generator was er voor t licht en geen muziek, toen was het een van de meest verspreide mond op mond reclame plekken en het heeft vele jaren hoogtij geviert en in iedere editie van de lonely planet gestaan, dit is lang vervlogen glorie, er is nog een vestiging op Koh Phangan en die op Long beach...
Maar goed Treehouse geen succes, kies dan een van de 1000 andere plekken zou ik zeggen offe toch Phuket de volgende keer??? ;) Om nou aan deze ene plek heel Koh Chang geen kans meer te geven is het te kort doen, al kan ik me voorstellen dat het zeker afbreuk doet aan je vakantie...
Even the longest journey starts with the first step...

robbie
kenner
kenner
Berichten: 96
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 19:25
Locatie: belgië

Re: Wij komen er aan!! Koh Chang of Phuket?

#27 Bericht door robbie » zondag 16 januari 2011, 05:24

Heb wel es gelezen dat op koh chang een 4x4 nodig is?
enige waarheid in dat verhaal of zal ik er mijn plan kunnen trekken met een nissan NV 1600cc?
(moet niet in elke uithoek zijn, de eerste paar stranden voldoen)

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: Wij komen er aan!! Koh Chang of Phuket?

#28 Bericht door Akang » zondag 16 januari 2011, 12:06

Koh Chang is ook met normale auto wel te doen al vergt t wel een ervaren chauffeur, paar pittige hellingen die voor de moeilijkbheidsgraad ook nog in een S bocht lopen....
Er is maar een weg op Koh Chang en die is geasfalteerd, verdwalen lukt dus niet al zou je willen!
Even the longest journey starts with the first step...

palaga1240
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 141
Lid geworden op: dinsdag 07 februari 2006, 15:39
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wij komen er aan!! Koh Chang of Phuket?

#29 Bericht door palaga1240 » woensdag 26 januari 2011, 15:13

Hoe is het weer eigenlijk op Koh Chang in juli?!
1+1=3

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: Wij komen er aan!! Koh Chang of Phuket?

#30 Bericht door Akang » donderdag 27 januari 2011, 03:43

palaga1240 schreef:Hoe is het weer eigenlijk op Koh Chang in juli?!
Slecht...een beetje googlen had je dat ook kunnen vertellen ;)

Regenseizoen is hier in het Oosten nogal heftig over het algemeen....
Even the longest journey starts with the first step...

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”