DSB onder curatele

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: DSB onder curatele

#181 Bericht door Wereldvreemd » woensdag 28 oktober 2009, 12:51

Ben schreef:
Wereldvreemd schreef:
RuudThai schreef: overwegend rechts-conservatieve forum
Op zich is dat het niet raar dat er wat rechtse rakkers zitten op het forum. Ik zit nog steeds te peinzen wat linkse rakkers als expat doen in Thailand. Vragen die bij mij opkomen zijn:
- hoe komen ze zo gefortuneerd dat ze op een pensioen in Thailand kunnen leven?
- hebben ze ook spijt dat ze niet meer geld aan je medemens hebt gegeven?
- waar is hun wil om de wereld te verbeteren gebleven?
- zijn ze in Thailand ook kleine verbeterprojectjes op gestart? Zo ja, waarom lees je er niet over, of floppen die allemaal?
- maken ze hun persoonlijk vermogen nu op door de buren financieel te ondersteunen?

Tja, en zo heb ik nog wel meer van die vragen. Vragen, die nooit beantwoord worden. Of neemt nu iemand de tijd?
Veel vragen :?: voor iemand die zich De ziener noemt :D
Ja, ja, veel vragen voor iemand die zich de ziener noemt, maar de oplettende bezoeker heeft ook gezien dat de vragen niet beantwoord worden.... Zelfs na twee dagen is er geen reactie op. Als Ziener weet ik dat deze vragen niet beantwoord zullen worden, want de antwoorden zou de linkse rakkers niet goed doen... :mrgreen:

Linkse politici hebben over het algemeen een rianter leven dan hun stemmers. En zo sociaal om hun doelgroep ook uit eigen middelen steunen, dan de staatsruif, dat gaat te ver. :twisted
- -

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: DSB onder curatele

#182 Bericht door prajak » woensdag 28 oktober 2009, 15:14

Nou, daar krijg je zomaar een antwoord.

- hoe komen ze zo gefortuneerd dat ze op een pensioen in Thailand kunnen leven?

Om in Thailand te leven hoef je niet gefortuneerd te zijn. Dit is geen Monaco. Iedereen met een normaal pensioen kan dat, zeker als je pensioen nergens belast wordt.

- hebben ze ook spijt dat ze niet meer geld aan je medemens hebt gegeven?

Dat geef ik wel.

- waar is hun wil om de wereld te verbeteren gebleven?

Dat is niet mijn wil alleen maar zou iedereen moeten willen. Dat heeft niets met "links" te maken.

- zijn ze in Thailand ook kleine verbeterprojectjes op gestart? Zo ja, waarom lees je er niet over, of floppen die allemaal?

Ik steun een weeshuis van de RK kerk. En mijn buren die niks te makken hebben.

- maken ze hun persoonlijk vermogen nu op door de buren financieel te ondersteunen?

Is beantwoord in de vorige zin. Maar "opmaken" in een land zonder zorg, nee, dat is niet verstandig.

Tevreden ? Geef je zelf aan charity ?

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: DSB onder curatele

#183 Bericht door RuudThai » woensdag 28 oktober 2009, 15:55

Wereldvreemd schreef:
RuudThai schreef: overwegend rechts-conservatieve forum
Op zich is dat het niet raar dat er wat rechtse rakkers zitten op het forum. Ik zit nog steeds te peinzen wat linkse rakkers als expat doen in Thailand. Vragen die bij mij opkomen zijn:
- hoe komen ze zo gefortuneerd dat ze op een pensioen in Thailand kunnen leven?
- hebben ze ook spijt dat ze niet meer geld aan je medemens hebt gegeven?
- waar is hun wil om de wereld te verbeteren gebleven?
- zijn ze in Thailand ook kleine verbeterprojectjes op gestart? Zo ja, waarom lees je er niet over, of floppen die allemaal?
- maken ze hun persoonlijk vermogen nu op door de buren financieel te ondersteunen?

Tja, en zo heb ik nog wel meer van die vragen. Vragen, die nooit beantwoord worden. Of neemt nu iemand de tijd?
O, ik wil best wel de tijd nemen om je vragen te beantwoorden hoor, maar de afgelopen dagen had ik toevallig wat weinig tijd én ik moest een paar lastige strontvliegen hier van me afslaan.
Wereldvreemd is toch niet zo wereldvreemd dat hij goed doorheeft wat linkse mensen zijn: sociaal, want ze geven veel aan en om hun medemensen, ze willen graag de wereld verbeteren en zetten zich daar volledig voor in, ze ondersteunen sociale en/of ontwikkelingsprojecten en ze doen giften aan mensen die nog geen steen hebben om hun kont te krabben.

Wel Wereldvreemd, dit klopt allemaal in grote lijnen voor mij. Het betekent dus ook dat rechtse mensen in jouw visie het tegenovergestelde zijn, vul maar in dan, ik doe het maar niet, want dan komen er weer wereldvreemde aantijgingen.
En net als prajak zeg ik dat je niet gefortuneerd hoeft te zijn (trouwens, geef eens de definitie van "gefortuneerd"!) om in Thailand te gaan wonen. Ik heb mijn hele leven geen slecht inkomen gehad maar niet genoeg om een fortuin op te bouwen, zeker niet met de projecten die ik ondersteunde. Het enige fortuin was, dat mijn huis een aardige overwaarde had waarmee ik het in Thailand kon uitzingen tot m'n 65e. En onverwacht na een jaar verblijf in Thailand toch nog een gedeeltelijke WAO-uitkering kreeg, waardoor ik nu meer in staat ben de buren (oftewel de familie van mijn vrouw) te ondersteunen en wat vooruit te helpen.
Dat doen rechtse mensen dus niet volgens Wereldvreemd, waarmee hij meteen het gelijk van zijn naam aantoont...... :shock: ;) :lol:

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: DSB onder curatele

#184 Bericht door RuudThai » woensdag 28 oktober 2009, 18:08

Uit de Volkskrant van vandaag:

Nijpels weg bij ABP als DSB-studie slecht uitpakt

Amsterdam - Ed Nijpels treedt af als bestuursvoorzitter van het ambtenarenpensioenfonds ABP als uit onderzoek blijkt dat hij als commissaris van de DSB Bank steken heeft laten vallen.
Dat schrijft de oud-partijleider van de VVD in een open brief aan de 2,7 miljoen ABP-leden.

Zie verder: http://www.volkskrant.nl/economie/artic ... ht_uitpakt

Ze hebben bij het ABP geen gelukkige hand bij het kiezen van hun voorzitters: Eelco Brinkman die het even naast zijn ..tig andere baantjes deed, Harry Borghouts, die het na het Icesave-debacle er niet meer bij mocht doen van de provincie Noord-Holland, waar hij CdK was en nu Edje Nijpels, die ook al 67 andere zakkenvullende baantjes erbij had waaronder een al 5 jaar durend DSB-commissariaatje. Echt eentje uit het "old boys" netwerk die mekaar de vetste baantjes en commissariaten toeschuiven.
En altijd komen ze pas achteraf met maatregelen tegen deze grootgraaiers, dus als het kalf al verdronken is dempt men de put pas. Een bodemloze put..... :shock: :evil:

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: DSB onder curatele

#185 Bericht door carpediem » woensdag 28 oktober 2009, 18:30

Doen de vakbonden daar eigenlijk nog wat bij de pensioenfondsen of zitten ze daar in het pluche vakantie te vieren?

Heb altijd het idee dat van mijn verplichte pensioenpremie heel wat mensen daar een aardig villa'tje van over houden.
pluk de dag (carpediem)

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: DSB onder curatele

#186 Bericht door Wereldvreemd » woensdag 28 oktober 2009, 22:22

RuudThai schreef: Dat doen rechtse mensen dus niet volgens Wereldvreemd, waarmee hij meteen het gelijk van zijn naam aantoont...... :shock: ;) :lol:
Ik ben blij dat jezelf de knipoog laat zien, want ik (en jij hoop ik ook) weet duvels goed dat zowel links als rechts om haar medemens geeft. Sommige mensen kloppen zich er graag mee op de borst anderen niet.
- -

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: DSB onder curatele

#187 Bericht door prajak » donderdag 29 oktober 2009, 00:50

De pot verwijt de ketel, Wereldvreemd. Nu draai je er om heen. Wees een vent, of dame want dat weet ik niet, en geef eens antwoord of JIJ aan charity doet ? Dat was namelijk mijn vraag aan jou. In het antwoord aan RuudThai draai je er om heen. Weer gemeenplaatsen die nergens op slaan. Ik denk dat je in werkelijkheid echt wereldvreemd bent.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: DSB onder curatele

#188 Bericht door prajak » donderdag 29 oktober 2009, 01:02

Carpediem, NL lijdt onder de invloed van het old boys netwerk en dat netwerk verdeelt de leuke baantjes onder hun amices en de koters daarvan. Daar doen de vakbondsmensen net zo hard aan mee. Die lopen eerst vooraan op de barricades, hebben een grote sm... tegen de werkgevers, komen in de top van hun vakbondsklub en dragen ineens dure pakken en gebruiken dure woorden, gaan de politiek in, het rood laat los, zei Wim Kan al, en kijk naar wat Wim Kok doet.....dan weet je genoeg.

Alleen Marijnissen had de moed naast het werk in de kamer zijn ouwe kloffie aan te doen en weer de haven in te gaan, de barricaden weer op. Dat zie ik anderen nog niet doen.

En zit er nu niet een FNV meneer in de top van de RvC van ING ? Die zit er ook niet voor niks te werken. Hoeft ook niet, maar de band met de werknemers is los.

Zo gaat het in het bestuur van de pensioenfondsen ook. De werknemers vormen een-derde van het bestuur en kunnen niet op tegen het benoemen van old boys in de top maar OPSTAPPEN DOEN ZE OOK NIET. Dat signaal durven ze niet afgeven.

NL zit er maar mee. Maar het zijn niet alleen de p-fondsen. In het directiegebouw van het UWV lachen de marmeren vloeren en notenhouten plafonds je tegemoet. Van onze centen.

Nijpels gaat er uit als er iets stinkt uit zijn DSB periode. Ik hoop Zalm ook. Beide heren krijgen een pot geld mee en straks een lintje van Trix of Max en gaan als helden de geschiedenis is en het vlekje wordt vergeten.
Zo werkt het met old boys.

En jij hebt je hele leven gewerkt en gaat emigreren en kan je niet verzekeren. Zo gaat het met het gewone volk.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: DSB onder curatele

#189 Bericht door elst99 » donderdag 29 oktober 2009, 01:30

Je bent toch uit eigen wil geemigreerd? Ze hebben je toch niet weggestuurd? Neem dan ook de nadelen! Je had ook naar een europees land kunnen gaan en had je en je ziektekosten en warm weer. Je wilt wel de fiscale voordelen.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: DSB onder curatele

#190 Bericht door dutch » donderdag 29 oktober 2009, 01:52

elst99 schreef:Je bent toch uit eigen wil geemigreerd? Ze hebben je toch niet weggestuurd? Neem dan ook de nadelen! Je had ook naar een europees land kunnen gaan en had je en je ziektekosten en warm weer. Je wilt wel de fiscale voordelen.
Niet te vlug Elst99.
Dat geldt alleen voor diegenen die NA 1-1-06 hier naar toe zijn gekomen.
Voor die datum had ik (om het maar bij mezelf te houden) een Nederlandse zorgverzekering tegen een redelijk tarief.Na die datum kon ik oprotten OF.....de reeds eerder door mij gemeldde premies betalen.
Dat antwoord van jou schreef mij ook de geschillencommissie:"Ik ben uit eigen beweging geemigreerd en dus..... :evil: )
(ik emigreerde in 1998 en de wet is van 1-1-2006........nou ja !!)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: DSB onder curatele

#191 Bericht door prajak » donderdag 29 oktober 2009, 06:27

Agnes, niemand hoort mij klagen. Ik red me hier gezond en eventueel ook niet gezond. Ik zit niet in de positie van de personen die het hier niet redden, ik hoef geen namen te noemen die ken je net zo goed als ik. Maar het gaat mij om de zwakken die geen hoog inkomen hebben en geen poet op de bank en geen voorlichting hebben gehad of gezocht voordat ze de stap gingen maken.

Aardig, ik lees net in De Tegel een stukje van een NL fiscaal jurist die in C-Mai regio woont die onder meer dit schrijft.

"...vind ik dat NL instanties veel meer informatie moeten geven over de gevolgen van het vertrek naar het buitenland. De standaard informatie is soms wel te vinden op internet of is aan te vragen. Meestal gaat het dan om een brochure met simpel gehouden, meest algemene informatie, die....enz. Het vertrek naar het buitenland heeft al grote gevolgen genoeg voor de vertrekkende partij. Dat dit zijn/haar eigen keuze is"doet daar niets aan af." Hij biedt verder aan dat hem gemeld kan worden als er specifieke problemen zijn met NL instanties. Hij wil toch eens proberen "een lans te breken voor expats".

Expats, ja, maar dat zijn de meesten van ons niet. Wij zijn emigranten en komen voor altijd naar hier. Maar misschien is deze meneer Dekker wel lid in dit forum.

En wat de fiscale voordelen betreft van het wonen hier: dat is mijn vak geweest. Daarom zit ik hier en niet in een van de andere zon-landen.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: DSB onder curatele

#192 Bericht door elst99 » donderdag 29 oktober 2009, 08:27

Dutch, wat denk je dat het voor ons die in Nederland en Thailand wonen ook niet veel duurder geworden is na 2006! De nominale premie is wel laag van 98 € maar je aanvullingen en tandartsverzekering, je eigen bijdrage pj. Dan wat er nog van je pensioen en aow afgetrokken wordt en evt. wat niet vergoed wordt. Dan kom ik ook op 400/ 500 € p.m. voor 1 persoon.
Dan nog je belastingen en inkomstenbelasting!
Kan me voorstellen dat het voor degene die hier waren voor 2006 een teleurstelling is, maar aan de andere kant, als je de stap zet neem dan ook de consequentie.
Gelukkig hebben we een verzekering waar we het hele jaar verzekerd zijn en zijn niet gebonden aan 6 maanden.
Zou hier me niet kunnen verzekeren, heb een aardig rugzakje vol met uitzonderingen.
Tel het allemaal maar is op als je in Nederland gebleven was, hoeveel je zou hebben betaald.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: DSB onder curatele

#193 Bericht door Wereldvreemd » donderdag 29 oktober 2009, 08:35

prajak schreef:De pot verwijt de ketel, Wereldvreemd. Nu draai je er om heen. Wees een vent, of dame want dat weet ik niet, en geef eens antwoord of JIJ aan charity doet ? Dat was namelijk mijn vraag aan jou. In het antwoord aan RuudThai draai je er om heen. Weer gemeenplaatsen die nergens op slaan. Ik denk dat je in werkelijkheid echt wereldvreemd bent.
Pfff, ik vond het gisteravond laat voldoende om 1 reactie te geven en dan ben jij gelijk op je tenen getrapt omdat je geen aandacht krijgt, beetje kinds.

Als jij dat per se wilt weten. Ik doe een aantal donaties (milieu, gezondheid) en als je Mrs. Wereldvreemd er bij neemt dan doneren we nog aan wat Tempels, voeden we een aantal monden extra (mens en dier).
En onder het motto een betere wereld begint bij jezelf, help ik zo af en toe een ander persoonlijk en heb in en om het huis de nodige maatregelen genomen voor een betere toekomst voor mens en dier.

Tevreden?
- -

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: DSB onder curatele

#194 Bericht door dutch » donderdag 29 oktober 2009, 08:57

elst99 schreef:Dutch, wat denk je dat het voor ons die in Nederland en Thailand wonen ook niet veel duurder geworden is na 2006! De nominale premie is wel laag van 98 € maar je aanvullingen en tandartsverzekering, je eigen bijdrage pj. Dan wat er nog van je pensioen en aow afgetrokken wordt en evt. wat niet vergoed wordt. Dan kom ik ook op 400/ 500 € p.m. voor 1 persoon.
Dan nog je belastingen en inkomstenbelasting!
Kan me voorstellen dat het voor degene die hier waren voor 2006 een teleurstelling is, maar aan de andere kant, als je de stap zet neem dan ook de consequentie.
Gelukkig hebben we een verzekering waar we het hele jaar verzekerd zijn en zijn niet gebonden aan 6 maanden.
Zou hier me niet kunnen verzekeren, heb een aardig rugzakje vol met uitzonderingen.
Tel het allemaal maar is op als je in Nederland gebleven was, hoeveel je zou hebben betaald.
Een ziektekostenverzekering dient er niet voor om belastingverschillen recht te trekken.
Je kan praten (of schrijven) wat je wilt ,maar iemand op een leeftijd waarop hij het niet meer elders kan regelen,de deur te zetten is onjuist.Zeker als dat door een NIEUWE maatregel komt.Dus als je nu jouw netto premie vergelijkt met mijn eerdere lijstje(o.a. elke 5 jaar een flinke smak verhoging;lees leeftijdsdiscriminatie) met premies,praat je wel erg gemakkelijk over verschillen van 250 tot oplopend 1150 euro per persoon/per maand.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: DSB onder curatele

#195 Bericht door elst99 » donderdag 29 oktober 2009, 10:03

Ik meen toch gelezen te hebben dat je nu iets van 500€ voor ziektekosten betaald, of vergis ik me? Als je daar bij neemt wat wij van ons bruto inkomen ook nog ZVV betalen, ik kan je geen cijfers noemen, omdat die papieren in Nederland liggen.
Dan verschilt het toch niet veel.
Zeg alleen dat jij het geluk nog hebt dat je niet fiskaal belast wordt hier! Wij kunnen hier niet permanent wonen, omdat ik buiten alle ziektekostenverzekeringen val, heb dermate uitsluitingen dat dat geen optie is. Ben niet zielig hoor, absoluut niet, maar met mijn achtergrond pakt geen verzekering me meer. Dus doen we het zo dat we 7/8 maanden in Thailand zijn en 4/5 maanden in Nederland, waar we nog een huis en haard hebben.
Maar zowel met de euro als met de ziektekostenverzekering is iedereen wel een oor aangenaaid.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”