Zie door de bomen het bos niet meer......

Post hier al je vragen opmerkingen over hotelaccomodaties in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
hoeksie
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 28
Lid geworden op: dinsdag 12 juni 2007, 20:36

Re: Zie door de bomen het bos niet meer......

#16 Bericht door hoeksie » maandag 21 september 2009, 16:07

Nou ja, voor mij zijn het goede tips. Voor een doorgewinterde Thailandganger ws. niets nieuw onder de zon.
We hebben gesproken over de tour in Punjen. Schijnt redelijk authentiek Thais te zijn, de cave lodge in Pai met zijn zeer bijzondere eigenaar en de flight of the gibbon tussen BKK en Pattaya.

Verder gaf hij Pranburi aan als strandlocatie. Dolphin resort. Alleen over dat resort heb ik minder goede verhalen gehoord. Maar goed zoveel mensen zoveel meningen. Ben benieuwd of jullie ervaringen hebben met bovenstaande locaties/tours ed.

Hij meldde dat er in Thailand geen Bilharzia voorkomt, maar ik meend at ik gelezen heb dat deze wormsoort wel degelijk problemen kan veroorzaken en vooral in het Noorden en ik meen zuiden voorkomt. Weet iemand daar iets van? kun je veilig in rivieren/meren zwemmen (en met olifanten badderen ed)?

Christel

Emthij
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 38
Lid geworden op: donderdag 26 maart 2009, 15:11

Re: Zie door de bomen het bos niet meer......

#17 Bericht door Emthij » vrijdag 09 oktober 2009, 21:19

Hallo Christel, (en ook searcher)

Zoals bekend gaan ook wij volgend jaar naar Thailand (2 volw. en 2 kids). In Bangkok hebben wij gekozen voor het Prince Palace. Komen ook pas 's-avonds aan (Emirates). Dit op aanraden van Mark (Vieng Travel). Dit hotel staat niet op hun site, maar werd ons toch aangeraden vanwege de uitstekende prijs/kwaliteit verhouding, voor de 2 bedroom suite. Het Trang hotel had ik ook op mijn lijstje staan. Vieng Travel zat tot voor kort daar om de hoek. Dit werd juist afgeraden = oud en versleten...... Vieng Travel rekend 3300 Bath per suite per nacht (4pers.). Wij verblijven daar 3 nachten aan het begin en nog 1 nacht ergens in het begin van de 3e week.

Verder in Chiang Mai het Chiang Mai Gate hotel en in Hua Hin het Baan Talay Dao Resort. Dit zijn plaatsen waar we enige dagen verblijven. Onderweg diverse hotels in verschillende plaatsen. En niet te vergeten de homestay in Thoeng (http://www.lazymoonhomestay.com)

Barry

Emthij
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 38
Lid geworden op: donderdag 26 maart 2009, 15:11

Re: Zie door de bomen het bos niet meer......

#18 Bericht door Emthij » vrijdag 09 oktober 2009, 21:21

sorry foute link..... :oops: moet zijn http://www.lazymoonhouse.com

Barry

hoeksie
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 28
Lid geworden op: dinsdag 12 juni 2007, 20:36

Re: Zie door de bomen het bos niet meer......

#19 Bericht door hoeksie » vrijdag 09 oktober 2009, 22:03

Hoi barry,

wij hebben inmiddels ook het PrincePalace geboekt. 3 nachten aan het begin. Ook hebben we de transfer erbij geboekt. Wanneer vertrekken jullie?

Christel

Emthij
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 38
Lid geworden op: donderdag 26 maart 2009, 15:11

Re: Zie door de bomen het bos niet meer......

#20 Bericht door Emthij » zaterdag 10 oktober 2009, 18:50

Hoi Christel,

Wij vertrekken dinsdag 13 juli. Retour vrijdag 6 augustus. Met onderstaand progamma;

di 13 vertrek Dusseldorf
wo 14 aankomst Bangkok
do 15 BKK (vrij)
vr 16 BKK (klongtour)
za 17 BKK - boot Bang Pa In - Ayutthaya - Sukhothai
zo 18 Sukhothai (fietsen)- Lampang
ma 19 Lampang - Thoeng (Homestay)
di 20 Thoeng (HS + progamma)
wo 21 Thoeng (HS + vrij)
do 22 Thoeng (HS + progamma)
vr 23 Thoeng - Chiang Mai
za 24 Chiang Mai (vrij)
zo 25 Chiang Mai (Mahoutcursus)
ma 26 Chiang Mai - omgeving Pai (Lisustam)
di 27 Pai - Mae Hong Song
wo 28 Mae Hong Song - Mae Chaem
do 29 Mae Chaem - Chiang Mai
vr 30 Chiang Mai (vrij) -nachttrein Bangkok
za 31 aankomst Bangkok (vrij)
zo 1 Bangkok - River Kwai
ma 2 River Kwai - Hua Hin
di 3 Hua Hin
wo 4 Hua Hin
do 5 Hua Hin - 's-avonds transfer BKK -vlucht
vr 6 aankomst Dusseldorf

Jullie vertrekken op....????

Barry

hoeksie
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 28
Lid geworden op: dinsdag 12 juni 2007, 20:36

Re: Zie door de bomen het bos niet meer......

#21 Bericht door hoeksie » zaterdag 10 oktober 2009, 20:15

Wij vertrekken op 2 juli, bijna twee weken eerder. Ons programma zoals nu in gedachten:

2-jul AMS -ABU
3-jul ABU -BKK
4-jul BKK
5-jul BKK
6-jul BKK - Khao Yai
7-jul Khao Yai
8-jul Khao Yai
9-jul Khao Yai - Chiang Mai (nachttrein)
10-jul Noord Thailand
11-jul Noord Thailand
12-jul Noord Thailand
13-jul Noord Thailand
14-jul Noord Thailand
15-jul Noord Thailand
16-jul Noord Thailand
17-jul Noord Thailand -Ao Nang (vliegen)
18-jul AO Nang
19-jul AO Nang
20-jul AO Nang - Ko Lanta
21-jul Ko Lanta
22-jul Ko Lanta
23-jul Ko Lanta
24-jul Ko Lanta - Ban Krut
25-jul ban krut
26-jul ban krut
27-jul ban krut - BKK
28-jul BKK
29-jul BKK - huis (20.35 uur)
30-jul huis

Grappig, want wij willen ook met de boot naar Bang pa-in en dan met de bus naar Ayuttaya en dan door naar Khao Yai.
Heb jij al uitgevogeld hoe en waar je de boot kunt regelen?

Voor het noorden zijn we er nog niet helemaal uit. We zijn ook nog op zoek naar een leuke accommodatie. Ik wil eigenlijk liever niet de hele tijd in Chiang Mai zelf zitten. De homestay is ook langsgekomen en og wat andere accommodatie. Ik vind het lastig om te bepalen waar accommodatie precies zit en of het vervoer makkelijk te regelen is.
Wij hadden ook Sukothai eerst in het programma, maar ik denk dat we dit wellicht beter tot een latere reis kunnen bewaren.

kweppie57
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 30
Lid geworden op: maandag 06 oktober 2008, 19:17

Re: Zie door de bomen het bos niet meer......

#22 Bericht door kweppie57 » zondag 11 oktober 2009, 12:39

Hallo

Ook wij hebben wederom bij Mark van Viengtravel geboekt. Nu zijn we benieuwd wanneer jullie voor het laatst contact hebben gehad met Mark. Heb 1,5 week geleden een mail met wat vragen gestuurd en kreeg een berichtje terug dat Mark ziek is en voor lange tijd verlof heeft opgenomen. Wij zijn hier niet gerust over, en nu jullie berichtje lezend, zijn we benieuwd of jullie soms meer weten. Het contact met Mark verliep altijd geweldig goed, leuk en snel, maar zit nu al 1 week te wachten op een berichtje terug.
Wij gaan er vanuit dat ze nu geen mensen hebben die de Nederlandse mails kunnen beantwoorden, als dat het laatste mailtje wel was.
En nu maar hopen dat het niet te ernstig is met Mark, dat ie snel opknapt, want ja, je weet het nooit hè.
Hoop snel van jullie een antwoord te krijgen.

O ja, wij gaan voor de 2e keer naar Navalai River Resort in Bangkok. Voor ONS een geweldig hotelletje heerlijk bij pier 13 aan de rivier. Lekker dichtbij Khao San Road, ook erg leuk 's avonds rond te wandelen.

Mvg Arikus en Hanny
Emthij schreef:Hallo Christel, (en ook searcher)

Zoals bekend gaan ook wij volgend jaar naar Thailand (2 volw. en 2 kids). In Bangkok hebben wij gekozen voor het Prince Palace. Komen ook pas 's-avonds aan (Emirates). Dit op aanraden van Mark (Vieng Travel). Dit hotel staat niet op hun site, maar werd ons toch aangeraden vanwege de uitstekende prijs/kwaliteit verhouding, voor de 2 bedroom suite. Het Trang hotel had ik ook op mijn lijstje staan. Vieng Travel zat tot voor kort daar om de hoek. Dit werd juist afgeraden = oud en versleten...... Vieng Travel rekend 3300 Bath per suite per nacht (4pers.). Wij verblijven daar 3 nachten aan het begin en nog 1 nacht ergens in het begin van de 3e week.

Verder in Chiang Mai het Chiang Mai Gate hotel en in Hua Hin het Baan Talay Dao Resort. Dit zijn plaatsen waar we enige dagen verblijven. Onderweg diverse hotels in verschillende plaatsen. En niet te vergeten de homestay in Thoeng (http://www.lazymoonhomestay.com)

Barry

Emthij
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 38
Lid geworden op: donderdag 26 maart 2009, 15:11

Re: Zie door de bomen het bos niet meer......

#23 Bericht door Emthij » dinsdag 13 oktober 2009, 20:55

Hallo Kweppie,

Ik heb je eerdere berichten over Vieng Travel (ander topic) ook gelezen. Na jouw reactie heb ik zondagavond een mail gestuurd. Mark is inderdaad ziek maar wordt over 3 weken weer terug verwacht. Ik kreeg antwoord op mijn vragen van Gultida Jarungjit, gewoon in het Nederlands. Sterker, zij(?) heeft mijn aanvraag van Mark overgenomen en beantwoord voorlopig al mijn vragen.

Barry

kweppie57
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 30
Lid geworden op: maandag 06 oktober 2008, 19:17

Re: Zie door de bomen het bos niet meer......

#24 Bericht door kweppie57 » dinsdag 13 oktober 2009, 23:46

Hallo Barry

Ben blij te horen dat Mark toch het vooruitzicht heeft weer gewoon te kunnen gaan werken binnenkort.
Ik wacht dan ook maar geduldig de email af. Heb inderdaad de laaste mail waar bekend werd gemaakt dat Mark ziek is ook van Gultida Jarungjit ontvangen, en was verrast dat die mail nog in het Nederlands was.
Daarop een email verzonden naar Viengtravel en hierop nog niets ontvangen, maar dat zal dan nog gaan gebeuren.
Bedankt voor je antwoord, zo zie je maar dat een forum je verder kan helpen.

Groeten,

Dol enthousiaste :D Thailand reizigers, nog zo'n 10 weekjes en dan gaan we weer!!!! :)

Plaats reactie

Terug naar “Hotels in Thailand”