hotel bangkok + praktische tips

Post hier al je vragen opmerkingen over hotelaccomodaties in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
tessa
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: maandag 14 september 2009, 12:43

hotel bangkok + praktische tips

#1 Bericht door tessa » maandag 14 september 2009, 20:16

Hallo allemaal.

Mijn vriend en ik vertrekken in oktober voor 5 maanden naar Thailand, Laos en Cambodja. We willen low-budget gaan rondtrekken. Met het openbaar vervoer en slapen in goedkope hotelletjes.

Zijn er hier mensen die ons een hotel kunnen aanraden voor de eerste nachten in Bangkok.
We zoeken iets goedkoops, we hebben niet veel nodig maar vinden het wel fijn als het een beetje stil is in de kamer.
Iemand een tip?

Verder nog een praktische vraag: wij zijn in dus in Thailand-Laos-Cambodja van oktober tot februari.
Hebben we genoeg aan een dunne zijden slaapzak of nemen we beter ook nog een dikkere slaapzak mee?

Aangezien hier mensen meelezen die reeds vele malen in Zuid-Oost-Azië rondtrokken, zijn ook andere praktische tips zeer welkom. Dingen die we zeker niet mogen vergeten of juist absoluut moeten thuislaten?
Het is de eerste keer dat we naar ginder trekken, verder enkel ervaring binnen Europa en ook al langere tijd in Afrika geweest.

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: hotel bangkok + praktische tips

#2 Bericht door joepattaya » dinsdag 15 september 2009, 05:05

Voor de hotelletjes: http://www.khaosanroad.com/
Voor het openbaar vervoer: moet je ff goegelen, maar er gaan treinen en bussen vanuit Bangkok naar alle windrichtingen en vertrekken meestal vanaf Busstation Morchit (de bussen althans).

De temperaturen in November, December en Januarie lopen nogal uiteen, vooral 's nachts kan het redelijk afkoelen en dat betekent dan minima van rond de 15 graden (bergen) tot 23 graden (aan zee). In de regel volstaat een dunne slaapzak en eventueel kun je er nog een deken bij doen.

Voor dingen die je zeker niet mag vergeten, kun je het beste even rondneuzen op dit forum. Vooral in de sectie: Reizen door Thailand vind je veel info terug. Neem in elk geval niet te veel kleren mee. Tijdens de eerste dagen in Bangkok kun je die gewoon goedkoop in Bangkok op de markt kopen en je laat ze weer achter bij vertrek naar huis.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Fritsie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 405
Lid geworden op: donderdag 26 april 2007, 21:04
Locatie: Bangkok

Re: hotel bangkok + praktische tips

#3 Bericht door Fritsie » dinsdag 15 september 2009, 05:45

Slaapzak zou ik helemaal niet meenemen, tenzij je een trekking wil gaan doen in het noorden van Laos. Daar kan het 's avonds nog wel eens flink afkoelen. Een lakenzak is voldoende in het geval een hotel of guesthouse niet heel erg fris is. Maar 5 maanden voor deze drie landen is naar mijn mening redelijk lang. Voor Cambodja bijvoorbeeld heb je maximaal 2 weken nodig en activiteiten concentreren zich vooral rond Siem Reap en Phnom Penh, eventueel de steden gelegen aan de spoorlijn. Je zou kunnen denken aan Vietnam of Maleisie.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: hotel bangkok + praktische tips

#4 Bericht door carpediem » dinsdag 15 september 2009, 06:49

5 maanden is inderdaad een mooie lange tijd om z.o. azie te ontdekken.

koop een loneley planet 2e hands op koasan rd, thailand, cambodja en laos. .

maak een globaal plan voor de 5 maanden en een meer gedetaileerd plan voor iedere komende week; per dag neem je de beslissing waar en hoe.

in loneley planet staat gedetaileerd hoe je kunt reizen en waar je kunt slapen.

naast de touristische routes kun je afwijkende bestemmingen zoeken, je hebt de tijd.

thailand heeft meer dan chang mai en phuket. neem de tijd je voor te bereiden.

cambodja heeft meer dan phnom penh en seam riep ( b.v. n.o. ratanakeri door de jungle naar z.o mondulkiri ) en

laos zijn ook veel bestemmingen b.v hoge noorden (pong sali) met truck heen en de boot terug.

let wel op dat je visa bij kleine grensovergangen niet te krijgen is en van tevoren op de ambassade moet halen.

onderweg krijg je ook veel informatie van mede backpackers.

goede reis

ps de eerste week(en) zou ik eerst naar een eiland ( koh samet, koh chang) gaan, lekker relaxen, wennen aan de warmte en de cultuur hier en vandaaruit op reis.
pluk de dag (carpediem)

dimi
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 59
Lid geworden op: zondag 11 november 2007, 11:08

Re: hotel bangkok + praktische tips

#5 Bericht door dimi » dinsdag 15 september 2009, 10:37

hello tessa
als ik in bangkok aankom ga ik steeds richting sukhumvit de reden waarom ik deze kant uitga is omdat er daar skytrain is . daar heb je in sukhumvit 29 het crown hotel is een wat veroudert hotel met zwembad maar kost maar 620 bath per kamer
groeten dimi
hallo iedereen ;heb de smaak van azie te pakken en hoop nog veel te weten te komen

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: hotel bangkok + praktische tips

#6 Bericht door Akang » donderdag 08 oktober 2009, 12:36

Ik was op zoek naar nieuwe adresjes en heb het ergens anders in het forum ook opgenoemd, Happyhouse zijstraatje van Rambuttri bij Kaosarnrd, is een leuke rustige, schone plek voor 500b [kan goedkoper als je geen airco/tv wilt!]

Als je van Bangkok naar het Noorden gaat is de nachttrein een goeie optie, relatief goedkoop en je bent geen hele dag kwijt, de zonsopgang over de bergen in het noorden is trouwens ook erg de moeite ;) Een tip neem wel een trui mee, de airco staat in die trein op standje vriespunt!

Een hele mooie reis toegewenst en je zult merken dat de helft van de dingen waar je je nu op voorbereid toch anders uitpakken, deel van t avontuur... ;)
Even the longest journey starts with the first step...

Plaats reactie

Terug naar “Hotels in Thailand”