Mogen 2 personen Garantsteller zijn bij uitnoding Thaise

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
marcel28
kenner
kenner
Berichten: 96
Lid geworden op: zondag 13 januari 2008, 12:16
Locatie: Korat-SoengSang

Mogen 2 personen Garantsteller zijn bij uitnoding Thaise

#1 Bericht door marcel28 » vrijdag 31 juli 2009, 22:03

Als ik een Thaise vriendin wil uitnodigen dan:
Als de vreemdeling een visum kort verblijf aanvraagt heeft hij [onder meer] nodig:

# Bewijsstukken die aantonen dat de vreemdeling over voldoende middelen van bestaan beschikt voor het verblijf, doorreis en/of terugreis.

Bijvoorbeeld door één of meer bankafschriften of reischeques te overleggen of met contant geld aan te tonen dat hij minimaal € 34,- per dag heeft tijdens de duur van het visum. De vreemdeling heeft hiervoor niet per definitie een arbeidscontract nodig. Hij kan misschien met andere documenten aantonen dat hij minimaal de € 34,- per dag heeft, zoals bankafschriften.

# Een door de referent of een derde persoon in Nederland ingevulde garantverklaring. Deze is alleen nodig als de vreemdeling niet voldoende middelen, zoals hierboven beschreven, heeft. De referent of een derde in Nederland moet in dat geval een garantverklaring invullen en ondertekenen.

De referent of een derde persoon in Nederland moet een minimum netto inkomen van € 1219,67 per maand hebben, dit inkomen moet nog minimaal 12 maanden beschikbaar zijn op het moment van de aanvraag.

Stel dat de referent mu Net NIET aan die 1219,67 komt....kan iemand dan ook MEDE garantstaan of kan ik het TEKORT aanvullen met contant geld op HAAR Thaise rekening
Er zijn armen en rijken,armen omarmen,rijken bereiken..help de armen door ze te bereiken

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Mogen 2 personen Garantsteller zijn bij uitnoding Thaise

#2 Bericht door Jim » vrijdag 31 juli 2009, 23:48

nee.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Mogen 2 personen Garantsteller zijn bij uitnoding Thaise

#3 Bericht door Wereldvreemd » zaterdag 01 augustus 2009, 07:38

Jim's antwoord is kort, maar correct. De garantsteller moet voor het volle bedrag garant staan. als jij het geld niet hebt, dan kun je het familie of vrienden proberen.

Het gebruik van haar eigen vermogen als garantstelling is een theoretische mogelijkheid, maar in de praktijk nutteloos onder het mom van: "vestigingsgevaar"
- -

marcel28
kenner
kenner
Berichten: 96
Lid geworden op: zondag 13 januari 2008, 12:16
Locatie: Korat-SoengSang

Re: Mogen 2 personen Garantsteller zijn bij uitnoding Thaise

#4 Bericht door marcel28 » zaterdag 01 augustus 2009, 10:27

OK ..duidelijk!
Dan blijft dus ook de optie over dat de uitgenodigde over voldoende middelen beschikt....
zeg voor 3 maanden ongeveer 3500 euro.
Als ik deze op haar rekening stort en zij/wij dit overleggen......(aan wie trouwens)
moet dat op haar rekening of zoals beschreven hieronder eventueel ook contant laten zien.

Dat zij verder moet aantonen voor het vestigings gevaar is duidelijk en ze zal bewijzen evt
met fotos en papieren
- ze heeft een kind die naar school gaat
- ze moet haar ouders helpen in haar eigen thuissituatie (fotos van moeder/vader etc)
- ze heeft een retourticket
- degene die haar uitnodigd zijn diverse malen haar wezen bezoeken (fotos)


Mocht dat op deze wijze kunnen..........is er dan geen garantsteller meer nodig*
Hoelang duurt de procedure*
Een uitnodigingsbrief haal ik bij de gemeente en is noodzakelijk...naar mijn weten.
Kan ik ook op de Nederlandse Ambassade in Bangkok terecht ,beter gezegd...wat moet ik hier
nog regelen.Zelf ga ik eerst nogmaals naat Thailand toe in September.De uitnodiging is
bedoeld voor Eind Februarie als ik terugreis.(neem haar dan mee).
Dank je




Bewijsstukken die aantonen dat de vreemdeling over voldoende middelen van bestaan beschikt voor het verblijf, doorreis en/of terugreis.

Bijvoorbeeld door één of meer bankafschriften of reischeques te overleggen of met contant geld aan te tonen dat hij minimaal € 34,- per dag heeft tijdens de duur van het visum. De vreemdeling heeft hiervoor niet per definitie een arbeidscontract nodig. Hij kan misschien met andere documenten aantonen dat hij minimaal de € 34,- per dag heeft, zoals bankafschriften.
Er zijn armen en rijken,armen omarmen,rijken bereiken..help de armen door ze te bereiken

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: Mogen 2 personen Garantsteller zijn bij uitnoding Thaise

#5 Bericht door Khon Neua » zaterdag 01 augustus 2009, 11:13

Kan inderdaad zonder garant steller maar de kans is groter dat de aanvraag nu door gaat naar de IND wat al snel 2 maanden vertraging betekend. ( mij ook overkomen )

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Mogen 2 personen Garantsteller zijn bij uitnoding Thaise

#6 Bericht door Jim » zondag 02 augustus 2009, 11:42

je kan idd beter een familielid of vriend vragen garant te staan.
precies tot op de cent genoeg geld op een bankrekening voor de aanvraag is vragen op moeilijkheden.
zeker als dat geld er een week voor de aanvraag op wordt gestort en de jaren ervoor er alleen een paar stuivers op stond.

ook is 3500 euro een bak geld voor een gemiddelde thai.
wat zou jij doen als er opeens 3 a 4 jaarsalarissen door een vakantieliefde op je rekening zou worden gestort?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”