Hollandia Montri Guesthouse CHIANG MAI geen aanrader !!!

Post hier al je vragen opmerkingen over hotelaccomodaties in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Hollandia Montri Guesthouse CHIANG MAI geen aanrader !!!

#31 Bericht door Ben » woensdag 13 mei 2009, 12:19

Pieter schreef:
JohanS schreef:Een gat in de markt ! :mrgreen:
Ooit toeristen gesproken in Egypte die hadden een trip naar een Oase geboekt voor 25 $ per persoon.

Alleen daar aangekomen wilde de "Gids" 200 $ om ze weer terug te brengen. anders moesten ze zelf maar zien hoe ze terug kwamen ..

Dus voor 4995 euro bied ik wel een terugvlucht aan naar NL want dan zullen ze wel moe zijn van het lopen

Pieter 8-)
Wel een beetje veel Pieter kan ook voor 2295 euro :D

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Hollandia Montri Guesthouse CHIANG MAI geen aanrader !!!

#32 Bericht door greenthaiway » woensdag 03 juni 2009, 13:52

Hmmm...
Volgens andere gasten is het een goed guesthouse.

http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review ... g_Mai.html

Kwam toevallig de eigenaar-en oprichter, ene Jan van Delft, tegen in het Chiang Mai red district, Oktober 2006.
Gezellig met wat vrienden van hem wat staan drinken, aardige kerel, vol enthousiasme verhalend over zijn guesthouse.
Hij nodigde me uit om langs te komen of daar intrek te nemen.
Ik was echter al voorzien van een goede verblijfplaats, het Viang Bua Mansion Hotel.(aanrader, vriendelijke staff)

http://www.viangbuamansion-chiangmai.com/

Hoorde paar maanden later in Nederland dat ie, teruggekeerd naar Nederland, begin 2007 was gestorven...
Op 61-jarige leeftijd dacht ik.
Zo sta je midden in het leven zo ben je van de planeet vertrokken met onbekende bestemming...
Het ga je goed Jan.

Groet,
Norman

Gebruikersavatar
pietk
Expat
Expat
Berichten: 445
Lid geworden op: woensdag 24 augustus 2005, 14:48
Locatie: Chiangmai

Re: Hollandia Montri Guesthouse CHIANG MAI geen aanrader !!!

#33 Bericht door pietk » woensdag 03 juni 2009, 14:20

greenthaiway schreef:Hmmm...
Volgens andere gasten is het een goed guesthouse.

http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review ... g_Mai.html

Kwam toevallig de eigenaar-en oprichter, ene Jan van Delft, tegen in het Chiang Mai red district, Oktober 2006.
Gezellig met wat vrienden van hem wat staan drinken, aardige kerel, vol enthousiasme verhalend over zijn guesthouse.
Hij nodigde me uit om langs te komen of daar intrek te nemen.
Ik was echter al voorzien van een goede verblijfplaats, het Viang Bua Mansion Hotel.(aanrader, vriendelijke staff)

http://www.viangbuamansion-chiangmai.com/

Hoorde paar maanden later in Nederland dat ie, teruggekeerd naar Nederland, begin 2007 was gestorven...
Op 61-jarige leeftijd dacht ik.
Zo sta je midden in het leven zo ben je van de planeet vertrokken met onbekende bestemming...
Het ga je goed Jan.

Groet,
Norman

Jan van Delft was eigenaar en oprichter van Awana Guesthouse.
De eigenaar van Holland Montri heet volgens mij Lucas.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Hollandia Montri Guesthouse CHIANG MAI geen aanrader !!!

#34 Bericht door greenthaiway » woensdag 03 juni 2009, 14:25

pietk schreef:
greenthaiway schreef:Hmmm...
Volgens andere gasten is het een goed guesthouse.

http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review ... g_Mai.html

Kwam toevallig de eigenaar-en oprichter, ene Jan van Delft, tegen in het Chiang Mai red district, Oktober 2006.
Gezellig met wat vrienden van hem wat staan drinken, aardige kerel, vol enthousiasme verhalend over zijn guesthouse.
Hij nodigde me uit om langs te komen of daar intrek te nemen.
Ik was echter al voorzien van een goede verblijfplaats, het Viang Bua Mansion Hotel.(aanrader, vriendelijke staff)

http://www.viangbuamansion-chiangmai.com/

Hoorde paar maanden later in Nederland dat ie, teruggekeerd naar Nederland, begin 2007 was gestorven...
Op 61-jarige leeftijd dacht ik.
Zo sta je midden in het leven zo ben je van de planeet vertrokken met onbekende bestemming...
Het ga je goed Jan.

Groet,
Norman

Jan van Delft was eigenaar en oprichter van Awana Guesthouse.
De eigenaar van Holland Montri heet volgens mij Lucas.

Inderdaad, maakte een grote fout. Excuus.
http://www.awanahouse.com/english/historie.htm

Denise:-)
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 171
Lid geworden op: dinsdag 27 juni 2006, 13:55
Locatie: Haarlem

Re: Hollandia Montri Guesthouse CHIANG MAI geen aanrader !!!

#35 Bericht door Denise:-) » woensdag 03 juni 2009, 15:54

All, over 4 dagen vertrekken wij richting Thailand, na een paar dagen BKK, gaan wij met de trein richting CM,
en.... naar Hollandia Montri Guesthouse toe !!! Ziet er erg leuk uit, en de prijzen pfff... wie daar over klagen kan?!
Ook gaan wij met hun een 3 daagse tour doen... Verder had ik ze al een mailtje gestuurd en kreeg binnen een dag een leuke reactie, dus.... ik weet dat iedereen zijn mening heeft, maar zoals het er nu uitziet, denk ik wel dat wij ons daar gaan vermaken!!!!
(uiteraard laat ik na de vakantie weten hoe het was ;) )
Groetjes Denise
Love Thailand !!!

Hans
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 579
Lid geworden op: maandag 21 februari 2005, 15:41
Locatie: Bakel

Re: Hollandia Montri Guesthouse CHIANG MAI geen aanrader !!!

#36 Bericht door Hans » vrijdag 24 juli 2009, 10:28

[quote="johnjohn"][quote="marceziani"]Als ik johnjohn goed begrijp, dan gaat het niet zozeer om het feit dat het ergens anders goedkoper is. Het gaat erom dat je tijdens het verblijf in dat guesthouse meerdere malen wordt gevraagd of je iets wilt eten of drinken. Even rustig zitten in de lounge van het guesthouse is er blijkbaar niet bij. Dat kan - als het maar vaak genoeg gevraagd wordt - knap irritant worden. En als er op zo'n manier telkens een soort van dwang wordt uitgeoefend om je aan het eten of drinken te krijgen terwijl je dat elke keer niet wilt, dan kan ik me voorstellen dat je daar op een gegeven moment helemaal simpel van wordt, te meer omdat het ergens anders ook nog eens goedkoper is.

En het lijkt me een goede zaak als alle lezers van dit forum hierop worden gewezen. Je kunt zelf je conclusies trekken en bepalen of je wel of niet in dat guesthouse gaat verblijven. En het kan ook zijn dat anderen hele andere ervaringen hebben tijdens hun verblijf in dat guesthouse.[/quote]


Goed lezen is een kunst.

Dat de aard van bediening gerelateerd aan de prijzen is ben ik met je eens.Het woord gasthuis heeft bij dit guesthouse... naar mijn mening ...in ieder geval geen nadruk op "gast",als je niet eens rustig een boekje kan lezen en dan telkenmalen gevraagd word iets te eten/drinken.Zelfs is er 1 maal gezegd:"small bill today,you want eat something?".Daar zakt mijn broek vanaf.
Dan heb je het wel gehad na 1 week.Het is geen bargirl of is TukTuk welk hun dagelijks inkomen moeten verdienen.Sterker nog eigenaar is een Nederlander.
Bovenstaande nu eens goed lezen en ben jij al eens daar geweest?Iedreen zijn eigen mening en bevindingen.Klaar!
Wat mijn uitgavenpatroon betreft is niet van belang.
Voor jouw een uitzondering:
Huishuur 12.000 Baht
electra 8 Baht per Kwh
borg 1x huishuur
Internet 1000 Baht aansluitingskosten
Internet 300 Baht per mnd
Scooter 3000 Baht per mnd
Te besteden 2000 Baht per dag (incl.benzine-rookwaar-eten/drankjes)
verzekering via Nederland

Nu in het Noorden zit ik op de helft van bovengenoemde (m.u.v. Internet + scooter)

Nu komen ze weer met:" en jij zit te klagen?"
Geef mijn mening over een guesthouse.Jullie hebben toch ook een mening over bijv. een restaurant of hotel.Ga nu niet een nieuw topic beginnen over het uitgavenpatroon of waarom ik in een guesthouse verblijf.(misschien wel een tijdelijk onderkomen om iets te zoeken?)[/quote]


Voor dat bedrag per dag kan ik in Nederland goed leven zelfs met en natje en een droogje.
Vragen staat vrij,maar een goed antwoord is wat anders.

Plaats reactie

Terug naar “Hotels in Thailand”