non-immigrant 'O' (retirement) visa

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

non-immigrant 'O' (retirement) visa

#1 Bericht door joepattaya » maandag 04 mei 2009, 16:46

Voor diegenen die graag zouden willen pensioneren in Thailand, maar op een haar na niet voldoen aan de financiele criteria hebben wij een oplossing. Geheel legaal en absoluut resultaat gegarandeerd!
Meer weten? PM me maar!!
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 370
Lid geworden op: dinsdag 06 mei 2008, 05:11

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#2 Bericht door Mario08 » donderdag 07 mei 2009, 15:12

Waarom zo geheimzinnig? De oplossing is niet moeilijk te bedenken.

Verlenging van het verblijf op basis van pensionering kan als men, naast 50 jaar of ouder is, aan 1 van de volgende criteria voldoet:

- het beschikken over een bankrekening in Thailand met minimaal 800,000 baht
of
- het beschikken van een maandelijks inkomen van 65,000 baht
of
- het besschikken over een combinatie van inkomen en vermogen op een Thaise bankrekening van intotaal 800,000.

De oplossing is dus tijdelijk geld te lenen en op de bankrekening te zetten. Voor een combinatie van vermogen en inkomen hoeft het er niet eens 3 maanden op te staan.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#3 Bericht door joepattaya » donderdag 07 mei 2009, 15:41

Mario08 schreef:Waarom zo geheimzinnig? De oplossing is niet moeilijk te bedenken.

Verlenging van het verblijf op basis van pensionering kan als men, naast 50 jaar of ouder is, aan 1 van de volgende criteria voldoet:

- het beschikken over een bankrekening in Thailand met minimaal 800,000 baht
of
- het beschikken van een maandelijks inkomen van 65,000 baht
of
- het besschikken over een combinatie van inkomen en vermogen op een Thaise bankrekening van intotaal 800,000.

De oplossing is dus tijdelijk geld te lenen en op de bankrekening te zetten. Voor een combinatie van vermogen en inkomen hoeft het er niet eens 3 maanden op te staan.
Geheimzinnig? Ik doe niet geheimzinnig, maar volgens mij zit de moderator hier niet te wachten op ongewenste commerciele uitingen. Uiteraard mag jij laten zien dat je alles weer over deze materie.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#4 Bericht door prajak » donderdag 07 mei 2009, 16:50

Het belangrijkste in deze berichten is te zien dat Joep weer terug is in LOS. Goed gedaan, en ik hoop voor je dat het blijvend is. De oplossing voor "het probleempje" is niet aan mij besteed. Ik heb mijn zaakjes in orde.

Gebruikersavatar
weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 787
Lid geworden op: maandag 17 maart 2008, 15:21
Locatie: Zuid Holland- Cha am

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#5 Bericht door weten » donderdag 07 mei 2009, 17:29

prajak schreef:Het belangrijkste in deze berichten is te zien dat Joep weer terug is in LOS. Goed gedaan, en ik hoop voor je dat het blijvend is. De oplossing voor "het probleempje" is niet aan mij besteed. Ik heb mijn zaakjes in orde.
Wat doe je met zo weinig geld in het buitenland?
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#6 Bericht door joepattaya » vrijdag 08 mei 2009, 02:59

weten schreef:
prajak schreef:Het belangrijkste in deze berichten is te zien dat Joep weer terug is in LOS. Goed gedaan, en ik hoop voor je dat het blijvend is. De oplossing voor "het probleempje" is niet aan mij besteed. Ik heb mijn zaakjes in orde.
Wat doe je met zo weinig geld in het buitenland?
Wat is weinig geld Weten?
Ik wil niet weer verzanden in een discussie over het te besteden bedrag per maand, maar er zijn talloze gepensioneerde expats die heel goed rond kunnen komen van minder dan THB 65,000 per maand (inkomens-eis van de regering). Daarnaast speelt ook nog eens de materie betreffende de devaluatie van Britse Pond en Amerikaanse Dollar ten opzichte van de THB.
De Amerikaanse pensionado heeft zijn inkomen over de laatste 2 jaar met 25% zien zakken en zo ook de Britse pensionado's. Met name voor deze groep is onze oplossing een uitkomst.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#7 Bericht door dutch » vrijdag 08 mei 2009, 03:17

joepattaya schreef:
weten schreef:
prajak schreef:Het belangrijkste in deze berichten is te zien dat Joep weer terug is in LOS. Goed gedaan, en ik hoop voor je dat het blijvend is. De oplossing voor "het probleempje" is niet aan mij besteed. Ik heb mijn zaakjes in orde.
Wat doe je met zo weinig geld in het buitenland?
Wat is weinig geld Weten?
Ik wil niet weer verzanden in een discussie over het te besteden bedrag per maand, maar er zijn talloze gepensioneerde expats die heel goed rond kunnen komen van minder dan THB 65,000 per maand (inkomens-eis van de regering). Daarnaast speelt ook nog eens de materie betreffende de devaluatie van Britse Pond en Amerikaanse Dollar ten opzichte van de THB.
De Amerikaanse pensionado heeft zijn inkomen over de laatste 2 jaar met 25% zien zakken en zo ook de Britse pensionado's. Met name voor deze groep is onze oplossing een uitkomst.
Nou,het is maar te hopen dat velen van hen deze post lezen :D ;)
Over inkomen is inderdaad al veel geschreven en gediscuseerd echter er zijn er die te simpel naar deze zaken kijken.
Ik blijf de nadruk leggen op o.a. ziektekosten (al dan niet verzekerd ???) en onverwachtte uitgaven waarvoor in Nederland het sociale vangnet is en hier........NIETS.
(we hebben het hier over "retirement" he? Dus zo'n beetje een ieder boven de 65,mag ik aannemen.?)
Het pensioen inkomen is voor de komende 3 jaar bevroren en over de koersontwikkeling valt geen jota te voorspellen (er is er een op dit forum, maar die laat niets meer van zich horen.Die wacht vermoedelijk tot de koers weer op 50 staat :D :D )
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#8 Bericht door prajak » vrijdag 08 mei 2009, 05:17

Weten, je hebt mijn bijdrage denk ik niet goed gelezen. Ik heb mijn zaakjes op orde. Een goed verstaander.......

Gebruikersavatar
weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 787
Lid geworden op: maandag 17 maart 2008, 15:21
Locatie: Zuid Holland- Cha am

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#9 Bericht door weten » vrijdag 08 mei 2009, 07:53

prajak schreef:Weten, je hebt mijn bijdrage denk ik niet goed gelezen. Ik heb mijn zaakjes op orde. Een goed verstaander.......
Was niet persoonlijk bedoeld, maar heb heel veel expats ontmoet/immigranten, die met heel weinig moeten rondkomen ook al zeggen ze van niet.En ook mensen die alles verloren hebben en dat ligt lang niet altijd aan de Thai, ook al woordt dat wel beweerd. En 65000 bath genoeg om van te leven? He als er niets tegen zit oke maar ik ga er zonder pessimisties te zijn vanuit dat er juist wel wat tegen gaat zitten.Vandaar de topic over vaste lasten in Thailand slim he. Maar helaas lopen er in Thailand velen rond met de borst vooruit die net aan het min.male inkomen komen en dan naar verloop van tijd erachter komen dat Thailand wel een erg mooi land is maar beslist geen sprookjesland wij geloven toch allang niet meer in sprookjes toch.Alleen al een verz.slokt al een flink deel van je inkomen/ uitkering op.En als het dan mislopt ik herhaal is de schuld van Thailand.Als ze met dat zelfde inkomen in Nederland zitten laat me niet lachen dan zitten ze de hele dag achter de geraniums dan hebben ze niks nada.
En toch krijgen we de verhalen van ik moet meer betalen dan een Thai alles is voor ons duurder ja mag het alstublieft we hebben 15 x zoveel inkomen en je hoeft het niet te betalen!
En in Nederland is je geld zeker net zoveel waard als 5 jaar geleden hahaha.Wees tevreden kijk naar wat je hebt en niet naar wat je mist en geniet van dat heeeerlijke land nog even ga ik weer voor 6 mnd.Gr. Weten
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#10 Bericht door dutch » vrijdag 08 mei 2009, 09:04

weten schreef:
prajak schreef:Weten, je hebt mijn bijdrage denk ik niet goed gelezen. Ik heb mijn zaakjes op orde. Een goed verstaander.......
Was niet persoonlijk bedoeld, maar heb heel veel expats ontmoet/immigranten, die met heel weinig moeten rondkomen ook al zeggen ze van niet.En ook mensen die alles verloren hebben en dat ligt lang niet altijd aan de Thai, ook al woordt dat wel beweerd. En 65000 bath genoeg om van te leven? He als er niets tegen zit oke maar ik ga er zonder pessimisties te zijn vanuit dat er juist wel wat tegen gaat zitten.Vandaar de topic over vaste lasten in Thailand slim he. Maar helaas lopen er in Thailand velen rond met de borst vooruit die net aan het min.male inkomen komen en dan naar verloop van tijd erachter komen dat Thailand wel een erg mooi land is maar beslist geen sprookjesland wij geloven toch allang niet meer in sprookjes toch.Alleen al een verz.slokt al een flink deel van je inkomen/ uitkering op.En als het dan mislopt ik herhaal is de schuld van Thailand.Als ze met dat zelfde inkomen in Nederland zitten laat me niet lachen dan zitten ze de hele dag achter de geraniums dan hebben ze niks nada.
En toch krijgen we de verhalen van ik moet meer betalen dan een Thai alles is voor ons duurder ja mag het alstublieft we hebben 15 x zoveel inkomen en je hoeft het niet te betalen!
En in Nederland is je geld zeker net zoveel waard als 5 jaar geleden hahaha.Wees tevreden kijk naar wat je hebt en niet naar wat je mist en geniet van dat heeeerlijke land nog even ga ik weer voor 6 mnd.Gr. Weten
Heb regelmatig contact met een oudere Nederlander.
Met de huidige koers 85.000 baht /mnd inkomen.Huis vrij
Auto inmiddels 140.000 op de teller
Medicijnen kosten per maand inmiddels ruim 15.000 en...stijgende en......geen verzekering.
Spreekt bijna geen engels en absoluut geen Thai.
Maakt zich toch wel zorgen over de technische toestand van hemzelf en de wagen (stijgende kosten).
Ik probeer hem bij onze koffiebijeenkomsten wel wat op ter monteren maar........kijk,zo wil ik nu niet mijn oude dag beleven.
Zijn bankrekening is 4 jaar geleden geplunderd door het ziekenhuis met een rekening van 650.000 baht!!
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#11 Bericht door Mart » vrijdag 08 mei 2009, 09:28

Vertel me wat. Ziek zijn in Thailand kost een berg geld :mrgreen: en hier heb ik geen koffiekransjes, maar ik zit niet in de goot.

Dutch, zowel jij als ik zijn altijd voorstander geweest van een goede verzekering, maar nu denk ik.
Wie niet horen wil, moet maar voelen :roll:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#12 Bericht door dutch » vrijdag 08 mei 2009, 09:57

Mart schreef:Vertel me wat. Ziek zijn in Thailand kost een berg geld :mrgreen: en hier heb ik geen koffiekransjes, maar ik zit niet in de goot.

Dutch, zowel jij als ik zijn altijd voorstander geweest van een goede verzekering, maar nu denk ik.
Wie niet horen wil, moet maar voelen :roll:
OK,maar even niet vergeten dat de nieuwe wet op de ziektekostenverzekering dateert van 1-1-2006 !!!!
Ook ik werd ,terwijl ik in Holland verzekerd was en reeds 8 jaar in het buitenland verbleef,van de ene op de andere dag er uit geknikkerd.En wat doe je dan als je al boven de 60 bent (of nog ouder) en je woont in Thailand.??
(breek me de bek niet los :evil: :cry: )
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#13 Bericht door prajak » vrijdag 08 mei 2009, 16:34

Dutch en Mart, ik ga onder diversen een item openen over de ziektekostenverzekering.
Dat is hier in dit item niet zo op zijn plaats. Inderdaad, breek me de bek niet los ! Ben benieuwd naar jullie gewaardeerde bijdragen.

O, geef me effe tot zondag....morgen naar school.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#14 Bericht door dutch » zaterdag 09 mei 2009, 03:05

Sorry voor het (deels) off-topic gaan.
Ik denk echter dat ziektekostenverzekering onlosmakelijk verbonden is met het pensioeneren in Thailand.
Ik geloof dat er al een topic over bestaat.Dit opnieuw wat leven inblazen voor de nieuwe lezers kan echter geen kwaad.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#15 Bericht door printen44 » zaterdag 09 mei 2009, 11:01

Als die nieuwe topic er komt zal ik zeker een bijdrage leveren. Ik ben 64 jaar, in Thailand verzekerd en betaal 15.000 baht op jaarbasis. Maar dat in een andere topic.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”