non-immigrant 'O' (retirement) visa

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#106 Bericht door elst99 » dinsdag 28 september 2010, 12:06

Tjonge tjonge tjonge waar ging deze vraag nu over? Van iemand die 5 maanden naar Thailand wil en er niet uit wil na 3 maanden!
Jullie wonen hier toch dan heb je toch al een extention to stay wat je alleen ieder jaar moet verlengen!!!
Dit vraagt iemand die 5 maanden naar Thailand wil.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#107 Bericht door Ben » dinsdag 28 september 2010, 12:26

elst99 schreef:Tjonge tjonge tjonge waar ging deze vraag nu over? Van iemand die 5 maanden naar Thailand wil en er niet uit wil na 3 maanden!
Jullie wonen hier toch dan heb je toch al een extention to stay wat je alleen ieder jaar moet verlengen!!!
Dit vraagt iemand die 5 maanden naar Thailand wil.
elst99 schreef:
Prajak gooi nu niet weer alles door mekaar, als je het niet weet geef dan geen advies!!!!!
Je vraagt een Non Immigrant O retirement aan voor 3 maanden bij het Consulaat in A'dam.
Daar moet je voor hebben: kopiëen van je jaaropgave AOW en pensioen, ticket, pasfoto's en geld.
Dan krijg je een "O" retirement visa in je pas! Daarmee ga je naar de Ned. ambassade in Bangkok en maken van je AOW/Pensioenjaaropgaven een legalisatie + een legalisatie van je trouwboekje cq. uitreksel uit het huwelijksregister.
Met al die papieren en evt. een huurkontrakt naar de Emigration in Hua Hin, daar maken ze weer tig kopieëen van en evenzo vele handtekeningen en krijg je tegen betaling van 1900 Bht een extension to stay., met die voorwaarde dat je je elke 3 maanden moet melden en als je het land verlaat een coupon moet halen voor 1000 Bht.
Dan moet je inkomen (aow en pensioen) tenminste 65.000 Bht is nu (1,700 €) zijn voor beide en hoef je geen geld in Thailand op de bank te zetten.
Hoop zo duidelijk genoeg te zijn, evt. nog vragen is geen probleem.
Ze willen geen run maken .
Een run is in nagenoeg dezelfde tijd gemaakt dan de weg naar BKK .

Dit Document kan je gewoon opsturen per post naar de Ambassade in BKK.
noui ist compleet :D

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#108 Bericht door elst99 » dinsdag 28 september 2010, 16:41

Ben je hebt gelijk, maar ik versta onder een run een visumrun, het land uit.
Kan best nu misschien per post, maar wij zijn toen naar de ambassade in Bangkok geweest.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#109 Bericht door prajak » dinsdag 28 september 2010, 16:52

Elst, op mijn non im O van 19 dec 2001 staat

non immigrant visa classification O.
no extension of stay
geen verlenging van verblijf
fee paid

Er bestaat geen non im O retirement. De retirement extension haal je in Thailand. Een non im O is een visum. Een extension is geen visum.

Ik woon hier iets te lang om het niet te weten. Maar ja, jij weet zoveel meer dan mensen die hier lang wonen......

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#110 Bericht door elst99 » woensdag 29 september 2010, 03:06

Prajak er staat in mijn paspoort van 27 aug.2010,Non-immigrant Retirement O mulltipe entry en met een Non Immigrant Retirement O visum, kun je een Extension to stay halen bij de emigration en NIET MET EEN TOERISTENVISUM! Kom hier ook al wat langer.
We hebben jaren een extension to stay gehaald bij de emigration, we vinden het een mijl op zeven, omdat we er toch uitgaan en reizen maken, daarom vragen we nu weer in A'dam een Non Immigrant Retirement O aan per post, Bevalt ons het beste en gaat het eenvoudigste, geen legalisaties meer en minder afhankelijk van het humeur van de dame bij de emigration.
Als ik het goed heb gelezen was je in 2001 nog niet gepensioneerd en zelfs nu nog niet toch, je kwam toen net pas kijken!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Luc
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 592
Lid geworden op: vrijdag 22 juni 2007, 15:02
Locatie: Thailand

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#111 Bericht door Luc » woensdag 29 september 2010, 06:50

kan hier , op dit moment, op immigratie zelfs met touristvisa en zelfs zonder visa
alleen een beetje meer schuiven.
Het is slechte tijd voor iedereen.

zonnetje

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#112 Bericht door prajak » woensdag 29 september 2010, 17:20

Tja, Elst, dan zal er wel wat veranderd zijn. Maar vertel me eens als je wilt, moet je met jouw non im O ret iedere 90 dagen het land uit of moet je je iedere 90 dg melden ? Ik moet me iedere 90 dagen melden en hoef het land niet uit. Sterker nog, als ik het land uit wil en de verlenging behouden dan moet ik een exit permit halen.

En een T visum omzetten in een ret verlenging kan wel degelijk ! Maar dan moeten, meen ik en verbeter me maar, er nog minstens 21 dagen over zijn op het T visum. Kijk eens bij thaivisa dot com. daar is het meerdere malen behandeld.

En ik ben wel degelijk met pensioen hoor. Op mijn 55e al. Ik ben bevoorrecht en realiseer me dat terdege.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#113 Bericht door Ben » woensdag 29 september 2010, 19:21

prajak schreef:Tja, Elst, dan zal er wel wat veranderd zijn. Maar vertel me eens als je wilt, moet je met jouw non im O ret iedere 90 dagen het land uit of moet je je iedere 90 dg melden ? Ik moet me iedere 90 dagen melden en hoef het land niet uit. Sterker nog, als ik het land uit wil en de verlenging behouden dan moet ik een exit permit halen.

En een T visum omzetten in een ret verlenging kan wel degelijk ! Maar dan moeten, meen ik en verbeter me maar, er nog minstens 21 dagen over zijn op het T visum. Kijk eens bij thaivisa dot com. daar is het meerdere malen behandeld.

En ik ben wel degelijk met pensioen hoor. Op mijn 55e al. Ik ben bevoorrecht en realiseer me dat terdege.
Die kan ik wel beantwoorden .

Elst gaat om de 90 dagen naar de immigratie in HH dat kan je uit zijn verhaal halen .

Met een tourist visa kan je Officieel GEEN extention in Thailand krijgen .
Dat het gebeurt ,ZAL WEL.

Ik adviseer wel iedereen om je VISA ,Welke dat ook mag zijn op de Correcte manier zien te halen .
Wat bij evt Calamiteiten heb je geen poot om op te staan .

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”