Online hotels boeken

Post hier al je vragen opmerkingen over hotelaccomodaties in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
CarlMarius
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 20
Lid geworden op: donderdag 22 mei 2008, 12:57

Online hotels boeken

#1 Bericht door CarlMarius » zaterdag 21 maart 2009, 23:07

Tijdens mijn vorige vakantie in Thailand liep ik tegen het volgende "probleem" aan.
Ik had mij wel georienteerd op de prijzen van de hotels maar omdat wij niet precies wisten waar wij onze vakantie wilden doorbrengen, had ik helemaal niets geboekt, lekker impulsief op vakantie dus, op zich niets aan de hand. Er zijn hotels en slaapgelegenheden genoeg. Wij stapten dus in een taxi en liet ons rijden naar een hotel wat ons leuk leek, in Bangkok bijv. naar het Grand China Princess hotel op Yaowarat road in Chinatown. Eenmaal aangekomen in zo'n hotel waren de prijzen veel duurder als dat ik ze gezien had op websites zoals sawadee.com, asiarooms.com en agoda.com. Achteraf gezien wel logisch. A.s. zomer ga ik weer voor een maand en wil niet dezelfde fout maken. Mijn vraag luid dus eigenlijk : Hoelang duurt het als ik een online boeking maak bij de bovengenoemde websites voordat ik het hotel in kan ?

Stel het is maandagmiddag en ik wil diezelfde avond nog een hotelkamer boeken, kan ik er dan ook daadwerkelijk die maandagavond al slapen ? Of duurt het wat langer ?

Heeft iemand ervaring met deze manier van hotels boeken ?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

Re: Online hotels boeken

#2 Bericht door Nimnuan » zaterdag 21 maart 2009, 23:40

Volgens mij is het bijvoorbeeld bij Sawadee.com zo dat er binnen 24 uur een reactie komt, dus voor dezelfde dag boeken kan dan niet. Waarschijnlijk 24-48 uur van te voren boeken?
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Online hotels boeken

#3 Bericht door printen44 » zondag 22 maart 2009, 04:27

Ik boek altijd via Asia rooms, Direct Rooms of Agoda. Meestal krijg ik binnen een paar uur, maximaal 12 uur, mijn hotelvoucher via mail binnen.

Let wel: Vaak moet je minimaal drie dagen voor aankomst in het hotel boeken. Via de website van het hotel kan je ook boeken. Meestal zijn de prijzen hetzelfde als via de boekingsbureau's. Ik boekte verleden week via de website van een hotel voor de volgende dag en binnen een uur had ik de hotelvoucher. De prijs was hetzelfde als bij Asia Rooms.

Op de bonnefooi bij een hotel binnenlopen voor een kamer, dan betaal je vaak een duurdere prijs. Maar afdingen is zeker mogelijk. Zeker als je in en stad bent waar vele hotels zijn. Er zijn nu niet veel toeristen en de hotelbezetting is laag. Afdingen kan je zeker.

Gebruikersavatar
Piehans
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 189
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2007, 19:12
Locatie: utrecht /Sikoraphum

Re: Online hotels boeken

#4 Bericht door Piehans » zondag 22 maart 2009, 07:46

Ik zat al een paar dagen in het hotel en informeerde bij de balie (1 dag voor gepland vertrek) of ik een paar dagen bij kon boeken. Mij werd toen zelfs geadviseerd dat via mijn internetagent (hotelthailand.com) te doen omdat dat goedkoper voor mij zou zijn, dan direct aan de balie bij te boeken. Zo gezegd zo gedaan, mijn voucher (was binnen met halve dag gereed) uitgeprint en een paar dagen langer gebleven.

Lisjuh
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 17
Lid geworden op: maandag 15 oktober 2007, 21:13

Re: Online hotels boeken

#5 Bericht door Lisjuh » zondag 22 maart 2009, 09:44

Ik ben net terug uit Thailand en ik heb via http://www.latestays.com geboekt. Het is een last minute site met scherpe aanbiedingen. Soms wel de helf van de prijs.
Bij het boeken krijg je gelijk een voucher die je kunt printen. Ook wordt de voucher per mail verstuurd.

CarlMarius
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 20
Lid geworden op: donderdag 22 mei 2008, 12:57

Re: Online hotels boeken

#6 Bericht door CarlMarius » zondag 22 maart 2009, 11:23

Bedankt voor de reacties. Die site van latestays.com is zeker een interresante die ik nog niet kende en zeker de komende tijd in de gaten ga houden.

Marielle
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: zondag 15 maart 2009, 15:21

Re: Online hotels boeken

#7 Bericht door Marielle » zondag 22 maart 2009, 13:06

Heeft iemand ervaring met http://www.atsiam.com?

Plaats reactie

Terug naar “Hotels in Thailand”