Koh Phi Phi / Similan Island

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
royverkuylen
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: zondag 15 februari 2009, 20:40

Koh Phi Phi / Similan Island

#1 Bericht door royverkuylen » zondag 15 februari 2009, 20:57

Hoi allen,

In juli / augustus ga ik met mijn vriendin 3 weken door Thailand trekken. Eerst wat naar het noorden (8 dgn), daarna door naar het zuiden voor de full moon party en stranden. Vervolgens willen we misschien naar Koh Phi Phi (en evt. de Similan Islands) om te snorkelen, duiken, kayakken en ontspannen... maar vooral omdat de natuur hier toch wat fraaier schijnt te zijn dan rondom de oostkust (Koh Samui).

Mijn vraag, die jullie ongetwijfeld vaak gehoord hebben, is of het in deze tijd van het jaar aan te raden is om naar Koh Phi Phi te komen?
- Valt het weer over het algemeen erg tegen of is er toch wel veel zon (hoe was 2008 bijvoorbeeld?)
- Is de natuur/eilanden hier daadwerkelijk mooier (of unieker) dan aan de oostkust.
- Kun je in deze periode nog een beetje duiken / kayakken ivm ruige zee?
- Waar raad je op Koh Phi Phi aan om te verblijven waar het niet Mega toeristisch is (mooi huisje op het strand)...of ontkom je er gewoon niet aan?

Alvast heel erg bedankt voor jullie input!

Roy

Pascal
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 55
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 22:18

Re: Koh Phi Phi / Similan Island

#2 Bericht door Pascal » zondag 15 februari 2009, 21:26

Wij hebben de Similan-eilanden gedaan in april 2008. Heel mooie eilandengroep, fantastisch om te snorkelen. Wij moesten de derde dag wel min of meer gaan vluchten, want er was een hevige storm op komst (er waren al zware overstromingen op het vasteland geweest) waardoor we het risico liepen niet meer van het eiland af te geraken (tenminste, toch niet volgens planning voor de rest van onze reis).
Nadeel : ik heb me ongelooflijk geërgerd aan de verblijven. Basic was een tent, die enkele dagen daarvoor weg/stuk gewaaid waren. Upgrade naar een bungalow, die meer leek op een stal... : vies, vuil, nat. Als je vooraf boekt, probeer dan één van de (dure) "villa's" te verkrijgen , die bovenop de rots liggen.

royverkuylen
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: zondag 15 februari 2009, 20:40

Re: Koh Phi Phi / Similan Island

#3 Bericht door royverkuylen » zondag 15 februari 2009, 22:19

Thanks Pascal voor het delen van je ervaring.

Iemand misschien op Ko Yao Noi of Ko Yao Yai geweest? Hoe is dat eiland vergeleken met Phi Phi of Phuket?

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

Re: Koh Phi Phi / Similan Island

#4 Bericht door Manuel » dinsdag 17 februari 2009, 08:27

royverkuylen schreef:Thanks Pascal voor het delen van je ervaring.

Iemand misschien op Ko Yao Noi of Ko Yao Yai geweest? Hoe is dat eiland vergeleken met Phi Phi of Phuket?
Was dit weekend op Koh Yao Noi. Ook gevaren met een motor yacht door het kanaal tussen beide eilanden.

Koh Yao Noi is mooi. Wij lagen buiten het "Paradise" resort, wat zeer mooi is. Heerlijk gevaren , gezwommen, gesnorkeled, gegeten en gedronken. Alles zeer rustig en idylisch. Heb zeker genoten. Al moet ik zeggen dat het voor mij niet veel langer hoeft dan een aantal dagen.

royverkuylen
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: zondag 15 februari 2009, 20:40

Re: Koh Phi Phi / Similan Island

#5 Bericht door royverkuylen » dinsdag 17 februari 2009, 15:22

He Manuel,

We willen ook niet langer dan 3 dagen er naar toe hoor. Gezien het feit dat je nu in Phuket woont (heb gelezen dat je massage salon van Bangkok naar Phuket is verhuisd) ben je een uitstekende informatiebron voor me :lol:. Mochten we inderdaad die kant op gaan dan pakken we nog wel een biertje terwijl het vrouwtje onder handen wordt genomen daar de masseuse :P

Heb vandaag tickets besteld. We vertrekken op 17 juli naar Bangkok en gaan vervolgens terug op 8 augustus. De Full Moon Party valt gelijk met mijn verjaardag, maar dat feest laten we misschien maar voor wat het is...tenzij je zegt dat we het echt mee moeten maken als we de kans hebben?

Hoe was het weer afgelopen jaar in juli / begin augustus in Phuket? Raad je het aan om richting de Andaman zee te reizen in deze periode of zou je voor veiligheid (zonuren) kiezen aan de westkant.

Zo ja, heb je een suggestie om de tijd gedurende 7 dagen in te delen qua locaties? We willen het liefst wat chillen aan het strand. Ongeveer een tweetal dagen lekker rustig en idylisch (crusoe gevoel). De andere dagen staan we open voor suggesties en zullen we lokaal ook wel een beetje uitvogelen. Het mag inmiddels al wel duidelijk zijn dat ik een hekel aan massatoerisme heb 8-)

Heb ook veel gelezen over de eilanden onder Koh Lanta, maar daar is de kans op regendagen toch net wat groter dan op Phuket dus die vermijden we denk ik maar.

Alvast bedankt!

heisa
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: zaterdag 10 mei 2008, 12:12

Re: Koh Phi Phi / Similan Island

#6 Bericht door heisa » dinsdag 17 februari 2009, 19:17

royverkuylen schreef:Hoi allen,

In juli / augustus ga ik met mijn vriendin 3 weken door Thailand trekken. Eerst wat naar het noorden (8 dgn), daarna door naar het zuiden voor de full moon party en stranden. Vervolgens willen we misschien naar Koh Phi Phi (en evt. de Similan Islands) om te snorkelen, duiken, kayakken en ontspannen... maar vooral omdat de natuur hier toch wat fraaier schijnt te zijn dan rondom de oostkust (Koh Samui).

Mijn vraag, die jullie ongetwijfeld vaak gehoord hebben, is of het in deze tijd van het jaar aan te raden is om naar Koh Phi Phi te komen?
- Valt het weer over het algemeen erg tegen of is er toch wel veel zon (hoe was 2008 bijvoorbeeld?)
- Is de natuur/eilanden hier daadwerkelijk mooier (of unieker) dan aan de oostkust.
- Kun je in deze periode nog een beetje duiken / kayakken ivm ruige zee?
- Waar raad je op Koh Phi Phi aan om te verblijven waar het niet Mega toeristisch is (mooi huisje op het strand)...of ontkom je er gewoon niet aan?

Alvast heel erg bedankt voor jullie input!

Roy

De natuur moet ik eerlijk zeggen is aan de westkust mooier dan aan de oostkust. Leuke plek als uitvalbasis is o.a. Ao Nang (20 min met bus/taxi van Krabi). uiteraard is ook Phuket een optie om vanaf hier naar de Phi Phi eilanden te gaan. Ik begrijp dat je naar de fullmoonparty gaat dus Koh Phangan een bezoek zal brengen. Wil je nou echt een huisje op het strand: verblijf niet in Haad Rin (fullmoonparty) maar ga naar de westkust. opties zat... Haad Yao, Chao Phao, Haad salad, Haad Son, etc... ;-) Op Phi Phi eilanden zal dit denk ik lastiger zijn om te vinden maar weet dit niet zeker, want ondanks de iets mindere natuur ben ik toch meer een oostkust fanaat (Koh phangan) ;-)

Succes met je keuze!

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

Re: Koh Phi Phi / Similan Island

#7 Bericht door Manuel » donderdag 19 februari 2009, 06:40

Altijd welkom om langs te komen!!

Voor enkelen is de full moon party het hoogtepunt van een vakantie. Voor mij lijkt het reizen er naar toe en de party zelf een nogal masaal gebeuren, wat je zelf aangeeft niet te waarderen.

Afgelopen jaar waren July an Augustus relatief goed te noemen, niet te veel regen en veel zon. Slechtste maanden zijn normaal gesproken September en October.

Gezien de westelijke monsoen winden is de oostkant van Phuket (en dus Panghna an Krabi) een betere keuze indien je het water op gaat. ook PhiPhi ligt nogal in het open in deze tijd en de trip ernaar toe kan nogal ruig zijn.

Rust kan je absoluut vinden in het resort waar ik was. Met een speedboot ernaar toe (van het resort) duurt ongeveer een uur en het is een mooie tocht. Je zou kunnen vertrekken vanuit Krabi en terug kunnen naar Phuket zodat je beide in het programma hebt.

Veel plezier!

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Koh Phi Phi / Similan Island

#8 Bericht door stevenl » zaterdag 21 februari 2009, 10:01

Duiken is prima in de buurt het hele jaar door, maar: de Similans zijn in Augustus gesloten.
Ook in het seizoen kun je niet vanaf de eilanden zelf duiken, alleen met een boot. Er is geen duikschool of uitrusting beschikbaar op de eilanden.

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”