bloedzuigers in Khao Sok?

Alles over bloemetjes, beestjes en plantjes.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
hammie47
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 24
Lid geworden op: woensdag 04 juli 2007, 21:48

bloedzuigers in Khao Sok?

#1 Bericht door hammie47 » woensdag 03 december 2008, 18:41

In januari a.s. gaan we o.a. naar Khao Sok NP en wil daar een tracking doen.
Hoe groot is de kans dat ik daar, in januari, met bloedzuigers te maken krijg? Wat kan ik het beste daartegen doen? Ik ga met een georganiseerde reis (Kras). Wel eens gehoord dat je dan speciale sokken uitgereikt krijg. Klopt dat?

Alvast bedankt.
Hans

Pascal
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 55
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 22:18

Re: bloedzuigers in Khao Sok?

#2 Bericht door Pascal » woensdag 03 december 2008, 19:10

Wij zijn dit jaar in april in een national park geweest in de buurt van K S, en hebben daar hele dag jungletocht gedaan. Bij ons was het voortdurend slalom lopen tussen de bloedzuigers, en regelmatig je schoenen controleren. Ik had zelf 2 "zuigers" die zich al hadden aangehecht aan mijn onderbeen, en die onze gids er vakkundig afbrande met een aansteker. Overigens voel je niets van dit vasthechten, of het bloed zuigen. Enkel na het verwijderen kan plaatselijk enkele dagen jeuk optreden (ik had dit ongeveer toch 2 weken, maar het was draagbaar).
Zoveel mogelijk blote lichaamsdelen , vooral voeten en benen, vermijden. Je kan lange sokken dragen en je broekspijpen daar in stoppen. Onze gids deed dit ook, maar "vergat" ons wel vooraf te waarschuwen dat we zelf ook maatregelen moesten nemen. Toen we vertrokken op de wandeling, en de gids daar liep met z'n broek in z'n sokken zag je iedereen raar kijken, in de trent van "wat doet die gek nou" ... Een half uur later wisten we ook wel waarom ... Ik droeg natuurlijk een korte broek ...

sombat
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 445
Lid geworden op: zaterdag 08 maart 2008, 09:57

Re: bloedzuigers in Khao Sok?

#3 Bericht door sombat » donderdag 04 december 2008, 03:29

geen pijn na het verwijderen? ik kan je anders zeggen het doet gigantisch pijn. bloedzuigers zitten ook vaak in het water ddor te zwemmen kunnen ze je al pakken. je merkt niet als ze je leeg zuigen. alleen het verwijderen.

ik ben denk ik al wel zo,n 200 keer gebeten.

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 03 juni 2007, 17:34
Locatie: nederland

Re: bloedzuigers in Khao Sok?

#4 Bericht door Borat » donderdag 04 december 2008, 07:12

Ik ben er eens in maart geweest en nergens last van gehad, 2 keer een jungeltocht gelopen.

Pascal
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 55
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 22:18

Re: bloedzuigers in Khao Sok?

#5 Bericht door Pascal » donderdag 04 december 2008, 11:32

geen pijn na het verwijderen? ik kan je anders zeggen het doet gigantisch pijn.
Tja, wat mijzelf betreft : niets van gevoeld, dus ...

Plaats reactie

Terug naar “Natuur”