error

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
bkkjourney
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 123
Lid geworden op: zaterdag 27 oktober 2007, 17:43

error

#1 Bericht door bkkjourney » zondag 02 november 2008, 07:37

error
Laatst gewijzigd door bkkjourney op vrijdag 17 mei 2013, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 787
Lid geworden op: maandag 17 maart 2008, 15:21
Locatie: Zuid Holland- Cha am

Re: malariapillen nodig voor verblijf in Chang Mai/Laos?

#2 Bericht door weten » zondag 02 november 2008, 08:55

bkkjourney schreef:wordt het slikken van malariapillen aangeraden voor verblijf in Chang Mai/grensgebied Laos? zo ja, zijn deze makkelijk in Thailand verkrijgbaar? (wat zijn de kosten?)
Baat het niet schaadt het niet ben toevallig net bij de huisarts geweest hij raadt het aan.
Er zijn nu pillen waar je niet ziek van wordt en geheel vergoedt door het ziekenfonds.Gr.Weten
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: malariapillen nodig voor verblijf in Chang Mai/Laos?

#3 Bericht door Ben » zondag 02 november 2008, 09:41

weten schreef:
bkkjourney schreef:wordt het slikken van malariapillen aangeraden voor verblijf in Chang Mai/grensgebied Laos? zo ja, zijn deze makkelijk in Thailand verkrijgbaar? (wat zijn de kosten?)
Baat het niet schaadt het niet ben toevallig net bij de huisarts geweest hij raadt het aan.
Er zijn nu pillen waar je niet ziek van wordt en geheel vergoedt door het ziekenfonds.Gr.Weten


http://www.vaccinatiesopreis.nl/inentingen-thailand/
http://www.vaccinatiesopreis.nl/inentingen-laos/

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 03 juni 2007, 17:34
Locatie: nederland

Re: malariapillen nodig voor verblijf in Chang Mai/Laos?

#4 Bericht door Borat » zondag 02 november 2008, 16:07

Heb zelf malarone geslikt in Birma (en de bedoeling om in laos ook te slikken) maar werd ziek van de bijwerkingen, dus ben na 5 dagen gestopt. De australische ambassade in Yangoon adviseerde om niet te slikken omdat het regenseizoen voorbij was en de plaatsen die we bezochten grotendeels malariavrij waren.

Ik heb het idee dat de GGD in nederland de instelling heeft van laat maar slikken ipv een goed onderbouwd advies te geven.

Duitsers die ik onderweg sprak vertelde me dat het gebruikelijk is om niet te slikken (volgens duitse instanties) en als je je ziekt voelt naar het ziekenhuis te gaan en malariatest te doen.

Realiseer dat zelfs als je malariapillen slikt je gewoon malaria kunt oplopen, het is dus geen 100% bescherming.

Ik zou eerst eens goed nagaan of het tijdsstip dat je er bent ook regenseizoen is en of je in steden verblijft of voornamelijk in de jungle/platteland. Neem een doosje pillen mee voor als je op afgelegen plaatsen bent en je niet snel bij een ziekenhuis kunt zijn.

Chiang mai is een grote stad waar je niet hoeft te slikken.

Ben zelf uiteindelijk 2 weken in Birma en 10 dagen in Noord Laos verbleven zonder te slikken, dit wel in het droge seizoen.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: malariapillen nodig voor verblijf in Chang Mai/Laos?

#5 Bericht door carpediem » maandag 03 november 2008, 08:19

Ben het met de vorige schrijver eens.

Als je goed je maatregelen neemt; insmeren met deet, lange mouwen en lange broek tegen de avond, genoeg geld om snel in ziekenhuis te komen is het risico zeer klein mits je geen andere medische problemen hebt die een aanval van malaria kunnen compliceren. Bij zwangerschap bv moet je ook meer nadenken wat je doet.

Zelf gebruik ik al jaren geen anti malaria en ben geregeld in Cambodja en Laos en ook in jungle gebied.
Ik zorg wel altijd dat ik de financiele middelen heb om zo snel mogelijk in een ziekenhuis (Bangkok) terecht kan komen, desnoods met particulier vliegtuig of heli. Voldoende crediet op je creditcard en wat geld cash.

Ook tijdsduur van verblijf geld. Als je kort, tot een week, in een malaria gebied verblijft wordt het over het algemeen afgeraden te slikken.

Bij eventuele verschijnselen zo snel mogelijk medisch onderzoek.
pluk de dag (carpediem)

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: malariapillen nodig voor verblijf in Chang Mai/Laos?

#6 Bericht door stevenl » woensdag 05 november 2008, 05:07

Goed insmeren, goed bedekken en niets slikken.

Do Thaise Gezondheidsdiensten raden malaria prophylaxen sowieso af, met als belangrijkste reden: mocht je geprikt worden,. dan is malaria makkelijker te constateren en beter te behandelen als je geen prophylaxen hebt geslikt.

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”