Korat opnieuw last van hoog water

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
chaiyaphum
Expat
Expat
Berichten: 130
Lid geworden op: vrijdag 15 september 2006, 10:55
Locatie: Korat

Korat opnieuw last van hoog water

#1 Bericht door chaiyaphum » woensdag 21 mei 2008, 09:34

Ik heb gehoord dat er thans opnieuw överstromingen"zijn in Korat - althans er zou een groot aantal woningen onder water staan.
Is dat waar? Ik ben druk doende de laatste zaken op te ruimen en mij nog dit jaar in Korat te vestigen. Heb daar afgelopen 6 maanden een aantal projecten afgelopen - zo ook een home garden project. Er zou op dit project in sept.okt 2007 ook wateroverlast geweest zijn - enkelhoogte- doch volgens de buurtbewoners komt dit eenmaal in de 12 jaar voor. Aangezien er sedert okt. 2007 een groot aantal stukken land in Korat aanzienlijk opgehoogd is zal de eventuele wateroverlast voor de noiet opgehoogde gebieden alleen maar erger worden.
Hoe is de situatie nu in Korat is er inderdaad sprake van dat een groot aantal huizenonder water staat of wordt er ietwat overdreven.
I am not in Thailand but Thailand is in me

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Korat opnieuw last van hoog water

#2 Bericht door jumbo » woensdag 21 mei 2008, 09:51

En dan straks al het water van de global warming nog
Woonboten, daar kan je in de nabije en warmere toekomst denk ik aardig geld mee verdienen
daar in de Achterhoek van Thailand
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Korat opnieuw last van hoog water

#3 Bericht door dutch » woensdag 21 mei 2008, 10:14

Rondom mij zijn (ten zuiden van Korat)wat rijstvelden TE overvloedig onder water komen te staan en die rijst is nu (deels)verloren.
Noordelijk bij Nong Sung/Non Thai staan redelijk wat straten en woonoorden onder maar het is slechts plaatselijk.
Binnen Korat stad schijnen er ook plaatsen onder water te staan maar ik ben ze nog niet tegengekomen en ik heb de laatste dagen de stad toch redelijk doorkruist.
Alvorens te bouwen/kopen goed onderzoeken of er geen wateroverlast is (geweest)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Plaats reactie

Terug naar “Steden”