Hotel Hua Hin : Mariott <> Sofitel

Post hier al je vragen opmerkingen over hotelaccomodaties in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
neele
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 47
Lid geworden op: donderdag 24 april 2008, 10:26

Re: Hotel Hua Hin : Mariott <> Sofitel

#31 Bericht door neele » vrijdag 05 september 2008, 19:28

Wouter, laat ik voorop stellen dat ergens wonen totaal iets anders is dan ergens op vakantie zijn.
Ik woon in Amsterdam en dat is een te gekke stad om in te wonen maar het lijkt me voor een vakantie echt niets bijvoorbeeld.

Wat ik leuk vind in Thailand?
Ik houd erg van met de auto rond trekken en dan bij voorkeur richting noorden.Een aantal jaar geleden van BKk naar Chang Rai gereden en ik vond echt alles een feest onderweg.
De Isaan zal ik vast ook prachtig vinden maar ik ben een verwend nest wat accomodaties betreft dus dat stel ik nog even uit tot het iets makkelijker begaanbaar is.

Wat strandbestemming betreft was ik deze zomer erg gelukkig met het noord oosten van Koh Phagnan.
Een prachtig mooi strand, een heerlijk resort en fantastisch eten.
Verder kan je er niets maar dat maakte me echt niet uit.
Koh Tao vond ik een jaar of 10 geleden echt helemaal geweldig maar toen ik er vijf jaar geleden weer was vond ik het wel erg druk worden.


We hebben deze zomer ook een dag of 5 bij Kanchanaburi in de buurt gezeten en dat vond ik ook leuk.
Een heerlijk resort aan de river Kwai en iedere dag uitstapjes naar de stad en/of de natuur in.

Ach, eigenlijk vind ik iedere plek in Thailand wel charme hebben.......
Maar ik houd dus niet van Hua Hin.
Je hoeft er ook echt niet van te schrikken dat ik dat vind.
Smaken verschillen toch?
Bijvoorbeeld het strand van het Sofitel.
Ik vind dat niet mooi.
En ook de stranden op die zuidelijk gelegen punt (schiereiland ofzo, weet de naam niet meer) waar veel hotels liggen vind ik niet echt geweldig.
Maar dat is nogmaals MIJN mening. Ik vind de stranden niet schoon, te druk en de zee niet mooi. Het doet me echt een beetje aan de hollandse kust denken maar dan een stuk warmer en wat meer vegetatie langs het strand.

Ben heel benieuwd hoe het trouwens is als je er woont met al die types die je iets willen verkopen op straat.
In de ene avond dat we er waren werden we door zo veel mensen aangesproken dat ik er gek van werd.
Maar misschien zien ze wel aan je dat je er woont en laten ze je met rust.
Zoals ik in mijn 37 jarige leven nog nooit drugs heb aangeboden gekregen in Amsterdam op straat.

Wouter Hua Hin
Expat
Expat
Berichten: 188
Lid geworden op: vrijdag 21 september 2007, 13:25
Locatie: hua hin

Re: Hotel Hua Hin : Mariott <> Sofitel

#32 Bericht door Wouter Hua Hin » zondag 07 september 2008, 16:42

Hoi, dank je wel voor je uitgebreide antwoord. En schrikken was niet letterlijk hoor, woonde in Naarden onder de rook van A'dam en Hilversum, dus daar bracht ik ook veel tijd door.
Maar ik begrijp dat je het wat rustiger en het echte Thailand wil zien, ik begrijp dat. Ik vind het wel leuk in een "Falang" stad als HH, dan kan je alles opzoeken wat je wilt en ook dus de ludieke en rustige strandjes bv opzoeken.
Wat ik alleen wou zeggen, elke streek en stad / dorp heeft wel wat in Thailand en uit de toeristen gebieden is het idd meer het gevoel van buitenland!
Veel plezier met het zoeken naar die nog ongerepte gebieden, is vaak dichterbij dan je denkt, gewoon 10 km uit de stad gaan!
Live life to the max!

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Hotel Hua Hin : Mariott <> Sofitel

#33 Bericht door JohanS » zondag 07 september 2008, 19:29

Wouter Hua Hin schreef:Veel plezier met het zoeken naar die nog ongerepte gebieden, is vaak dichterbij dan je denkt, gewoon 10 km uit de stad gaan!
Aaa ! Nog iemand die de streek rond Hua Hin op zijn echte waarde kan waarderen.
HUa Hin tof om savond lekker te eten, goede accomodaties en wil je echte rust engeen toeristen dan rij je een paar kilometer en je krijgt dat ook nog.
Dit jaar met de wagen weer zitten rond te rijden en we zijn door prachtige landschappen gereden en op stranden geweest waar kilometers geen toerist te zien was. Maar je moet wel wat moeite willen en kunnen doen.
Fantastische streek wat mij betreft.

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: Hotel Hua Hin : Mariott <> Sofitel

#34 Bericht door marceziani » maandag 08 september 2008, 06:57

Even ter aanvulling: vanuit HH kan je het adembenemend mooi Kao Sam Roy Yot bezoeken. En dat is een groot pluspunt.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Hotel Hua Hin : Mariott <> Sofitel

#35 Bericht door JohanS » maandag 08 september 2008, 07:42

marceziani schreef:Even ter aanvulling: vanuit HH kan je het adembenemend mooi Kao Sam Roy Yot bezoeken. En dat is een groot pluspunt.
Het is prachtig en de hele streek is nog zeer Thais en rustig.

Plaats reactie

Terug naar “Hotels in Thailand”