Hotel Hua Hin : Mariott <> Sofitel

Post hier al je vragen opmerkingen over hotelaccomodaties in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Hotel Hua Hin : Mariott

#16 Bericht door JohanS » dinsdag 01 juli 2008, 18:28

neele schreef:In het verschrikkelijk lelijke Hua Hin, is het Sofitel echt een diamant vind ik.
Ver boven mijn budget maar er moet wat te wensen over blijven toch?

Hoe lang gaan jullie er zitten?
Ik weet dat we deze discussie ergens anders voeren maar leg toch eens in detail uit wat er zo verschikkelijk lelijk aan Hua Hin is. Ik begrijp het niet goed.

neele
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 47
Lid geworden op: donderdag 24 april 2008, 10:26

Re: Hotel Hua Hin : Mariott

#17 Bericht door neele » vrijdag 04 juli 2008, 10:08

Johan,ik heb het op het op het andere topic ook al uitgebreid uitgelegd maar daar heb je niet meer op gereageerd.
Doe het dus hier nog een keer.

Ten eerste; ieder zijn meug!
Dus is de discussie of Hua Hin leuk is eigenlijk zinloos.
Jij hebt het er erg naar je zin en met jou volksstammen andere mensen dus er is voor veel mensen iets te vinden dat ik er niet vind.

Wat vind ik er niet?

Mooi strand
Leuk stadje
Mooie hotels die betaalbaar zijn
Leuke avondmarkt
Gezellige restaurants


Wat vind ik er wel?

Een vies strand met een bruinige zee. Op het strand veel uitgemergelde paarden, mensen die je contstant rotzooi proberen te verkopen. Lelijk uitzicht op hoogbouw waar je maar kijkt.

Een lelijke stad met overal dezelfde winkels die dezelfde rotzooi verkopen.
Verder vind ik het extreem hoeveel mensen er ook hier op straat iets aan je willen verkopen.
100den tailors met bijbehorende irritante mannetjes die je naar binnen willen lokken.
Nee, niet lekker even door de stad lopen.

Wij hebben dus nu in het vieze Mariott gezeten.
Vorige week in een groot hotel in het centrum (kan even niet op de naam komen) wat nog erger was.
Deze keer hebben we ook de hotels ten zuiden van de stad op die landtong bekeken.
Een treurig vakantiedorp vol met hotels.
Ik had gelezen over een leuk hotel en bekeek daar de kamer die echt het meest weghad van een jeugdherberg.
En daar wilden ze dan 5000 baht voor hebben!!!!

Een kleine avondmarkt die ik eerlijk gezegd 11 jaar geleden nog wel heel leuk vond maar nu heel stom.
Alles hetzelfde. Was er nu echt in een klein half uurtje overheen.

Eten zal er ongetwijfeld heerlijk kunnen maar ik heb het niet gevonden....

Al met al heeft het zoals ik elders al schreef op mij de indruk van de Thaise versie van Zandvoort.
Daar word ik ook depri van maar er zijn genoeg mensen die er blij van worden.

Heb jij nog geen antwoord gegeven op mijn vraag hoe lang je in het Sofitel gaat zitten.

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 03 juni 2007, 17:34
Locatie: nederland

Re: Hotel Hua Hin : Mariott

#18 Bericht door Borat » vrijdag 04 juli 2008, 11:10

Neele,

je geeft zelf aan dat de discussie zinloos is of een stad leuk is of niet. En vervolgens ga je zelf vermelden waarom je het leuk of niet leuk vind..............waarom hou je de discussie dan op gang :?:

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Hotel Hua Hin : Mariott

#19 Bericht door JohanS » vrijdag 04 juli 2008, 11:42

neele schreef:Heb jij nog geen antwoord gegeven op mijn vraag hoe lang je in het Sofitel gaat zitten.
Kijk even in dit topic een paar berichtjes terug, daar staat mijn antwoord sinds 01 juli 2008 om 6:27 pm.

"Ik heb 10 dagen geboekt aan 5.000 THB (99 eur) per nacht voor 2 personen met ontbijt via sawadee.com.
Duurder dan wij normaal kiezen maar zoals ik reeds zij af en toe mag het iets meer zijn."

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Hotel Hua Hin : Mariott

#20 Bericht door JohanS » vrijdag 04 juli 2008, 11:45

Neele,

Over Hua Hin verschillen we zeker van mening en dat is geen enkel probleem.

Ik ga het hier bij laten maar wil toch aanraden de volgende keer wat beter rond te kijken en eens buiten de stad te gaan,
al wat er volgens jou er niet is ga je daar in overvloed vinden.

Groetjes,
Johan

neele
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 47
Lid geworden op: donderdag 24 april 2008, 10:26

Re: Hotel Hua Hin : Mariott

#21 Bericht door neele » vrijdag 04 juli 2008, 15:25

Johan,sorry overheen gekeken.
Tof zeg! Is net zo veel als wij voor het Mariott betaalden.
Lijkt me echt een superdeal.
Laat je wel even weten hoe het was.
Ik moet vast nog eens in Hua Hin overnachten en goede tips dus altijd welkom.
Veel plezier!!!!

Borat, heb alleen maar opgeschreven wat ik vond omdat Johan daar expliciet om vroeg.
Smaken verschillen en het gaat erom dat iedereen de vakantie heeft die hij of zij graag heeft .
En door met elkaar te discussieren over plekken en hotels kom je als consument weer op ideeen.
Zo'n discussie heeft mij bijvoorbeeld doen besluiten vorige maand naar koh Phagnan te gaan ipv het eerder geplande Koh Chang.
Of het een goede keuze was weet je natuurlijk nooit maar ik weet wel dat ik heeeeeeel erg genoten heb op Phagnan.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Hotel Hua Hin : Mariott

#22 Bericht door elst99 » vrijdag 04 juli 2008, 16:14

Neele zo verschrikkelijk lelijk is Hua Hin nu ook weer niet!!!!!! Kan toch niet erger zijn dan Amsterdam? grapje!!!!! Je kan al naar het Sofitel met Kras deze zomer voor 998 euro , met vliegreis 10 dagen lang. Dus er moet best wel wat te boeken zijn voor een redelijke prijs.
Er is tegenover de ingang van Sofitel ook een paar nieuwe hotels geopend de laatste winter "Wannara" hotel en na ik heb gehoord en gezien een leuk hotel, dus ook alles op loopafstand van zowel stad als strand.
Misschien ook een optie is "Baan Bayan" schuin tegenover "Market Villa" heeft zeer ruime kamers en moet ook tegen zeer redelijke prijzen in de zomer te krijgen zijn en ligt direkt aan zee. Is iets verder dan het Mariott onder de loopbrug, op de Petchakasemroad.
Maar tegenover de ingang van "Sofitel" moet je maar is kijken zijn een paar leuke dingen te vinden. Johan ik heb je site is bekeken maar mijn komplimenten, prachtige foto's en goed informatie!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Hotel Hua Hin : Mariott

#23 Bericht door JohanS » vrijdag 04 juli 2008, 16:17

elst99 schreef: Johan ik heb je site is bekeken maar mijn komplimenten, prachtige foto's en goed informatie!
Dank je, altijd fijn om te horen dat al het werk niet voor niets is.
In September komt er na onze reis weer veel foto's en info bij.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Hotel Hua Hin : Mariott

#24 Bericht door jumbo » zaterdag 05 juli 2008, 01:48

Hua Hin
Voor een toerist een aardige locatie....

Er zijn echt wel mooiere locaties te vinden, hoewel sommige hotels aan het strand (en dus te veraf voor de gemiddelde vakantieganger) goed en mooi zijn met een aardig strand

Hua Hin, waar men alleen heen gaat als het moet of indien men het idee wil hebben dat men onroerend goed in eigendom heeft 'geholpen' door 'belangeloos meedenkende' medelanders...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Hotel Hua Hin : Mariott

#25 Bericht door JohanS » zaterdag 05 juli 2008, 06:47

jumbo schreef: Hua Hin, waar men alleen heen gaat als het moet of indien men het idee wil hebben dat men onroerend goed in eigendom heeft 'geholpen' door 'belangeloos meedenkende' medelanders...

:?: :?: :?:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Hotel Hua Hin : Mariott

#26 Bericht door jumbo » zaterdag 05 juli 2008, 07:53

JohanS schreef:
jumbo schreef: Hua Hin, waar men alleen heen gaat als het moet of indien men het idee wil hebben dat men onroerend goed in eigendom heeft 'geholpen' door 'belangeloos meedenkende' medelanders...

:?: :?: :?:
een alles omvattende slotopmerking
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Hotel Hua Hin : Mariott

#27 Bericht door JohanS » dinsdag 02 september 2008, 14:57

neele schreef:Johan,sorry overheen gekeken.
Tof zeg! Is net zo veel als wij voor het Mariott betaalden.
Lijkt me echt een superdeal.
Laat je wel even weten hoe het was.
Ik moet vast nog eens in Hua Hin overnachten en goede tips dus altijd welkom.
Veel plezier!!!!

Borat, heb alleen maar opgeschreven wat ik vond omdat Johan daar expliciet om vroeg.
Smaken verschillen en het gaat erom dat iedereen de vakantie heeft die hij of zij graag heeft .
En door met elkaar te discussieren over plekken en hotels kom je als consument weer op ideeen.
Zo'n discussie heeft mij bijvoorbeeld doen besluiten vorige maand naar koh Phagnan te gaan ipv het eerder geplande Koh Chang.
Of het een goede keuze was weet je natuurlijk nooit maar ik weet wel dat ik heeeeeeel erg genoten heb op Phagnan.
Wel we zijn terug van het Sofitel in Hua Hin.
Een zeer goed hotel. Je hebt het voordeel van onmiddellijk in de stad te zitten maar in het hotel heerst een zeer rustige sfeer. Het hotel en de gronden zijn zeer groot en zeer goed onderhouden. Drie mooie zwembaden en het strand aan het sofitel heeft me toch nog positief verrast. Het strand is groot en zeker niet druk ( augustus ) een beetje verder van het hotel was er een gezellige strand bar. Een groot verschil met het strand aan het Hilton; zeer klein strand en ingesloten door strandstoelen tot in het water.
Ik betaalde 95 euro per nacht voor de kamer met ontbijt (2 personen) en dat is het zeker waard. Zeer goede service.
Ik had een beetje het gevoel van terug in de tijd te gaan maar met alle comfort van nu.
Wil je absoluut ook een minpunt; wel de prijzen in de restaurants van het hotel waren vrij hoog, maar je loop het hotel uit en je hebt tientallen restaurants in Hua Hin, dus dit is ook geen probleem.

Foto's volgen later

neele
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 47
Lid geworden op: donderdag 24 april 2008, 10:26

Re: Hotel Hua Hin : Mariott <> Sofitel

#28 Bericht door neele » dinsdag 02 september 2008, 16:50

Wat goed dat je het zo leuk hebt gehad!!!!
Volgens mij zijn de restaurants in alle duurdere hotels duur dus dat lijkt me geen minpuntje.
Mocht ik nog eens lang Hua Hin komen, dan ga ik dit ook via sawadee boeken. Het klinkt erg goed.
Dank je voor je reactie !

Wouter Hua Hin
Expat
Expat
Berichten: 188
Lid geworden op: vrijdag 21 september 2007, 13:25
Locatie: hua hin

Re: Hotel Hua Hin : Mariott <> Sofitel

#29 Bericht door Wouter Hua Hin » donderdag 04 september 2008, 16:09

Neele, ben wel een beetje "geschrokken" over je mening over HH. Ik woon er bijna 2 jaar en dan ga je iets verder kijken dan de grote hotels (ik woon in mooie huurhuizen). Je hebt echt leuke en lekkere restaurants, voor ieder budget. Bv hotpot restuarants voor B 99 p.p. grote keuze en gezellig. Ook "falang" restaurants met goede prijs / kwaliteit verhoudingen, zoals Wiener Schnitzel voor B 150. 2 stuks met salade en friet. Verder kleine thaise restaurants met lekker fried rice met seafood voor B40.
Ik ging voorheen vaak eten bij de night market, dat wordt minder idd.
Strand is niet zo slecht, als je wat verder gaat (Kao Takiap of 5 km verderop richting Pranburi bij het leger heel mooi met goed restaurant) wordt het steeds mooier.
Uitgaan kan best gezellig zijn, leuke NL gemeenschap en een paar NL kroegen als je dat leuk vindt.
Geen promotie HH hier, ben alleen wel benieuwd wat jij leuk vindt? Aan jou de zet
Live life to the max!

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Hotel Hua Hin : Mariott <> Sofitel

#30 Bericht door JohanS » vrijdag 05 september 2008, 08:04

Wouter Hua Hin schreef:Neele, ben wel een beetje "geschrokken" over je mening over HH. Ik woon er bijna 2 jaar en dan ga je iets verder kijken dan de grote hotels (ik woon in mooie huurhuizen). Je hebt echt leuke en lekkere restaurants, voor ieder budget. Bv hotpot restuarants voor B 99 p.p. grote keuze en gezellig. Ook "falang" restaurants met goede prijs / kwaliteit verhoudingen, zoals Wiener Schnitzel voor B 150. 2 stuks met salade en friet. Verder kleine thaise restaurants met lekker fried rice met seafood voor B40.
Ik ging voorheen vaak eten bij de night market, dat wordt minder idd.
Strand is niet zo slecht, als je wat verder gaat (Kao Takiap of 5 km verderop richting Pranburi bij het leger heel mooi met goed restaurant) wordt het steeds mooier.
Uitgaan kan best gezellig zijn, leuke NL gemeenschap en een paar NL kroegen als je dat leuk vindt.
Geen promotie HH hier, ben alleen wel benieuwd wat jij leuk vindt? Aan jou de zet
Wouter ik steun je hier absoluut in. We hebben weer en fijne tijd gehad in Hua Hin.
We gaan ook steeds in de kleine gezellige restaurants eten en meetstal is alles perfect en tegen zeer goede prijzen.
bv tijdens een wandeling van de Mall naar het centrum hebben we (voor ons) een nieuw Vietnamees restaurantje tegen gekomen. Mooi modern ingericht en lekker eten en fijne koffie.
We eten veel in kleine Thaise restaurants meetstal gewoon op straat en steeds lekker.

De stranden zijn inderdaad een stuk beter wat verder zuidelijk richting Pranburi, maar ik was toch verrast over het strand bij het Sofitel, een groot strand zonder al de stoelen en weet ik veel, een heel stuk mooi wit zand en perfect voor lange wandelingen. De strand bar een 50 meter verder was ook tof. Dit weekend zal ik een hoop foto's op mijn website bij plaatsen en dan kan iedereen zich zelf een oordeel vormen.
Het strand aan het Hilton is inderdaad droevig en zeer klein.

Plaats reactie

Terug naar “Hotels in Thailand”