Koh Tao

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
nettie
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 15
Lid geworden op: dinsdag 10 juli 2007, 18:27

Koh Tao

#1 Bericht door nettie » maandag 19 mei 2008, 14:09

Hallo iedereen, in het bijzonder de snorkelaars,

Heeft iemand enige ervaring met het eiland Koh Tao? Wij willen namelijk graag een paar eilanden bezoeken waar het goed snorkelen is. En daarmee bedoel ik vanop loop-zwemafstand.
In de maand april waren we al in Krabi en Kao Lak, maar nergens kun je snorkelen vanaf het strand (of een eindje lopen) Het is overal bootjes nemen en dan nog vonden wij het niet de moeite om bvb vanuit Ao Nang het bootje te nemen naar Koh Poda, Ao Nang Cave enz... let wel :allemaal zeer zeer mooi maar niet om te snorkelen, misschien goed als je nog nooit gesnorkeld hebt maar niet als je Egypte gewend bent, zelfs de trip naar Phi Phi wanneer je in open zee stopt met de boot om te snorkelen kan nog niet tippen aan Egypte(alleen het water is daar kouder in april en mei) Maar Koh Tao zou dan weer wel de moeite zijn?? En welk hotel is daar goed?
Hoeft geen 5* te zijn maar ook geen hutje. Iemand ervaring met het Seashell resort?
En kiezen we dan als 2e eiland Koh Pangnan of Samui? Ook met het snorkelen in het achterhoofd.
Krabi is echter zeer de moeite qua natuur. Het was daar echt fantastisch. Wat mij vooral stoorde in Ao Nang zijn de longtailboten. Die beginnen al lawaai te maken van 's morgens en de stank van de motoren krijg je erbij. Men zou wat meer kontrole moeten doen op de motoren want als je de natuur rustig ligt te aanschouwen zie je de zwarte stinkende rook van het ene bootje na het andere richting strand waaien tot ze aan de linker kant van de baai het hoekje (lees giga rots) achter varen en de ene rookt al meer dan de andere. Tja...dan was Khao Lak een echte verademing, pure rust.
Maar ik hoop dat er toch een paar snorkelaars zijn die mij kunnen raad geven.
Bedankt.
Nettie

neele
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 47
Lid geworden op: donderdag 24 april 2008, 10:26

Re: Koh Tao

#2 Bericht door neele » maandag 19 mei 2008, 16:05

Ik ben een snorkelaar en op Koh Tao geweest.
Ik moet je wat Egypte betreft teleurstellen. Daar is het ook mooier dan op Tao.
Maar aangezien ik koud water haat snorkel ik liever op Tao.
En wat betreft vanaf je resort snorkelen; als je dat echt wilt zul je op het naast gelegen eilandje moeten gaan zitten.
Volgens mij heet dat Koh Nang Yuan. Het zijn twee rotsen die met eb met elkaar verbonden zijn en met vloed niet. Op die rotsen zit een (te) duur resort en een (veel te) duur niet lekker restaurant.
Vanaf Tao is het met een long tail 10 minuten varen en ben je er ook.
Dat deden wij dus.
De laatste keer verbleven we in het Coral Grand. Best ok maar niet zo luxe als de website doet vermoeden.
Ik vind Tao echt een geweldig gezellig eilandje met een ontzettend goede sfeer.
Ik wens je er veel (snorkel)plezier!

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Koh Tao

#3 Bericht door Edje » maandag 19 mei 2008, 17:44

Op naar Aruba. Op de plekken waar geen strand te bekennen is het daar heerlijk snorkelen. Zelfs in ondiep water is er voldoende te zien.
Groetjes; Edje

neele
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 47
Lid geworden op: donderdag 24 april 2008, 10:26

Re: Koh Tao

#4 Bericht door neele » maandag 19 mei 2008, 21:34

Idd Aruba is geweldig wat snorkelen betreft!
Voor mij is het 25 jaar geleden maar het staat nog op mijn netvlies.
Ook weet ik nog hoe "Amerikaans" Aruba toen al was.
Het lijkt me dat dat nog erger is geworden.
Zelf snorkel ik dan liever iets minder mooi op Tao moet ik zeggen.....

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Koh Tao

#5 Bericht door stevenl » dinsdag 20 mei 2008, 05:50

Als het echt gaat om snorkelen: de Similans. Je kunt er verblijven in een bungalowtje, en het snorkelen daar is het mooiste van heel Thailand.

nettie
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 15
Lid geworden op: dinsdag 10 juli 2007, 18:27

Re: Koh Tao

#6 Bericht door nettie » dinsdag 20 mei 2008, 08:22

Bedankt Neele,
Je weet echt wat ik bedoel. We nemen ook best wel eens een bootje als het de bedoeling is om de ganse dag ongeveer te snorkelen hoor, maar als we een stranddagje houden en ik het beu ben op mn zeteltje wil ik wel eens ff een snorkeltje doen.
Tja Edje, dat geloof ik best van Aruba hoor, maar zoals Neele zegt : zo Amerikaans. En dat is nou net waar we een hekel aan hebben, of 't is gewoon dat Azië ons meer aanspreekt dan die andere kant van de wereldbol. Als de inspiratie naar Azië op is misschien... maar dat zal nog héééééél lang duren denk ik.
En de Similans, die konden we in april niet doen toen we in Khao Lak waren want de laatste dagen van ons verblijf was het weer wat minder, ze begonnen overal zandzakjes te leggen voor de strandbar van ons hotel. Toen we dan een paar dagen later thuis waren was er de cycloon in Birma. Zo gek ver is dat er nu ook weer niet vandaan, men zal wel iets horen waaien hebben dat er iets op komst was.
We zijn er nog niet uit, maar we kunnen nog zo veel eilanden doen. Koh Chang lijkt ook aardig, we zien wel.
Iedereen bedankt.
Nettie

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Koh Tao

#7 Bericht door Kees » maandag 24 augustus 2009, 01:25

Dit zou voor de kust van Koh Tao zijn.
http://www.dumpert.nl/mediabase/607531/ ... emmen.html
Niet klagen, maar dragen.

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”