Vogels

Alles over bloemetjes, beestjes en plantjes.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Corinne
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 430
Lid geworden op: zondag 19 maart 2006, 12:53
Locatie: Oostvoorne

Re: Vogels

#16 Bericht door Corinne » vrijdag 17 juli 2009, 09:08

Pieter schreef:
Corinne schreef:Leuke topic Ruud en mooie foto's.

Ik zag in Phuket knal gele vogels vliegen met alleen een zwart stuk staart.
Ik heb wel een foto maar die is niet zo duidelijk.
Wat zouden dat voor vogeltjes zijn?
Volgens amsterdammers zijn er maar twee soorten vogels gewone sijzen en drijfsijzen :mrgreen: :mrgreen: 8-)


Pieter
Ja errrrug leuk!
Dit ben jij:

Afbeelding

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Vogels

#17 Bericht door RuudThai » vrijdag 17 juli 2009, 09:10

Pieter schreef: Volgens amsterdammers zijn er maar twee soorten vogels gewone sijzen en drijfsijzen :mrgreen: :mrgreen: 8-)
Pieter
En volgens mij zijn er maar 2 Pieters: Zwarte Pieter en Sint Pieter...... :roll: :shock: :ugeek:

Corinne
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 430
Lid geworden op: zondag 19 maart 2006, 12:53
Locatie: Oostvoorne

Re: Vogels

#18 Bericht door Corinne » zaterdag 18 juli 2009, 10:08

Ruud wist je nou die vogel van mij?

Of heb je het te druk met de Bangkok post? ;)

Jack
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 252
Lid geworden op: vrijdag 23 maart 2007, 21:17
Locatie: Phayao

Re: Vogels

#19 Bericht door Jack » zaterdag 18 juli 2009, 10:28

Ruud,
ligt het aan mij dat ik in de ruime tuin van ons huis in Thailand veel minder vogels zie dan in Nederland? Mussen, zwaluwen, beo's en soms wat witte kleine reigerachtigen. Als ik wat denk te zien pak ik mijn camera met telelens, maar steeds blijkt het tegen te vallen en is het weer een mus of beo. In de nabijgelegen bergen zie ik wel eens biddende roofvogels, maar als ik het over het algemeen vergelijk met de vele soorten die ik in Nederland zie vind ik het tegenvallen.
Homo sapiens non urinat in ventum

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Vogels

#20 Bericht door Mart » zaterdag 18 juli 2009, 12:49

RuudThai schreef:
Pieter schreef: Volgens amsterdammers zijn er maar twee soorten vogels gewone sijzen en drijfsijzen :mrgreen: :mrgreen: 8-)
Pieter
En volgens mij zijn er maar 2 Pieters: Zwarte Pieter en Sint Pieter...... :roll: :shock: :ugeek:
Volgens mij drie, nl zeur Pieten
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

vogelsuper
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: vrijdag 25 april 2008, 10:16

Re: Vogels

#21 Bericht door vogelsuper » zaterdag 18 juli 2009, 13:40

hallo corinne: de vogel die je op de foto laat zien is een kraai achtige.
het is er 1 die in zuid asia voor komt.zijn engelse naam is black-naped oriole.
heeft een licht rode snavel welke vrij lang is voor fruit,insecten,wormen en soms ook granen te kunnen eten.hij/zij heeft een gele kleur met een zwarte band bij de ogen en zwarte uiteinde bij de vleugels en staart.het zijn meestal geen gezelschap beesten want zijn vrij dominant aanwezig.groeten vogelsuper. :idea:

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Vogels

#22 Bericht door RuudThai » zaterdag 18 juli 2009, 15:37

Corinne schreef:Ruud wist je nou die vogel van mij?

Of heb je het te druk met de Bangkok post? ;)
Hèhèhè, zo'n opmerking kan alleen een Nederlandse vrouw maken...... :shock: :D

Ik doe ook nog wel's wat anders dan naar zo'n schermpie te koekeloeren, bijv. boodschappen doen met echtgenote, de vaderlijke verplichtingen t.o.v. dochter- en zoonlief nakomen, de doe-het-zelf-klussen in huis doen die vrouwen niet kunnen, zware dingen verplaatsen wat vrouwen niet kunnen doen enz.enz. :mrgreen:

Maar ik heb ondertussen even gekeken in mijn vogelgidsje Birds of Thailand, want ik ken het vogeltje niet uit mijn hoofd. Door de hoeveelheid geel kwam ik net als Vogelsuper ook uit bij een wielewaal, dat is kenmerkend voor al die soorten in de hele wereld. Maar ik kan op de foto erg moeilijk de grootte van het beestje en het soort snavel bepalen. Die wielewaal is nl. zo groot als een tortelduif en voor mijn gevoel is de vogel op de foto een stuk kleiner. Bovendien zie je wielewalen nauwelijks want ze zitten bijna altijd in boomtoppen.
Het genoemde vogelgidsje is lang niet volledig want er zijn hier veel meer soorten dan er in staan. Dus andere "kandidaten" kan ik niet vinden. Is het een kleine vogel met een dunne snavel dan kan het ook een honingzuigersoort zijn. Op bijv. Doi Inthanon heb ik daar meer dan 10 verschillende soorten van gezien, in de mooiste kleuren.

En Jack: de vogelrijkdom kan per streek enorm verschillen. Misschien zitten in jouw gebied ook wel erg veel vogels diep in de bergen. Ik zit zelf best wel in een vogelrijk gebied en dat komt ook doordat ik aan een groot meer woon met tussen het meer en mijn huis ook nog een grote ( 1 rai) vijver. En daar is het enorm druk met vogels.
In het vogelgidsje staat ook bij iedere vogel waar ze voorkomen. Bij veel vogels wordt vermeld dat ze algemeen voorkomen behalve in het Noordoosten :( :cry: . Hier vangen en eten ze alles, van kleine rotvogeltjes tot grote witte reigers, alles halen ze neer. Bah! Maar snappen doe ik het wel, ze hebben ook niks te makken en kunnen nog geen kip of vis elke dag kopen.

Groet,
Ruud

Corinne
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 430
Lid geworden op: zondag 19 maart 2006, 12:53
Locatie: Oostvoorne

Re: Vogels

#23 Bericht door Corinne » zaterdag 18 juli 2009, 23:14

Vogelsuper en Ruud bedankt voor jullie antwoord! :D

Plaats reactie

Terug naar “Natuur”