Familie Graaiers

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
marcus
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 38
Lid geworden op: vrijdag 17 augustus 2007, 20:33

Familie Graaiers

#1 Bericht door marcus » maandag 14 april 2008, 11:45

Ik heb al jarenlang een thaise vriendin ,op haar is er niets aan te merken , maar ik heb toch een probleem , iedere keer als ik haar geld geef is de familie er mee weg ,ook als ik even naar europa ga en ik geef haar tevoren geld , als ik terug kom heeft ze niets meer , ik heb geen probleem om haar te sponseren , maar niet heel tailand , heeft iemand hiervoor een oplossing , want ik denk dat ik niet alleen met dit probleem zit

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Familie Graaiers

#2 Bericht door Jim » maandag 14 april 2008, 11:55

oplossing 1, geen geld (of niet te veel in 1x) geven.
oplossing 2, aanvaarden dat je samenwoont met een bodemloze put.
oplossing 3, een andere (niet thaise) vriendin zoeken.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Familie Graaiers

#3 Bericht door Wouter_Udon » maandag 14 april 2008, 12:19

marcus schreef:Ik heb al jarenlang een thaise vriendin ,op haar is er niets aan te merken , maar ik heb toch een probleem , iedere keer als ik haar geld geef is de familie er mee weg ,ook als ik even naar europa ga en ik geef haar tevoren geld , als ik terug kom heeft ze niets meer , ik heb geen probleem om haar te sponseren , maar niet heel tailand , heeft iemand hiervoor een oplossing , want ik denk dat ik niet alleen met dit probleem zit

Gelukkig is haar familie niet heel Thailand. ;)
Ik zou haar zoveel geld geven als hoogst noodzakelijk voor de periode als je weg bent.
Het geld is mogelijk de eerste paar dagen compleet weg maar dan moet ze het zelf maar zien, en geloof me, ze komt de tijd echt wel door.
Live your dream, don't dream your life.

Corinne
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 430
Lid geworden op: zondag 19 maart 2006, 12:53
Locatie: Oostvoorne

Re: Familie Graaiers

#4 Bericht door Corinne » maandag 14 april 2008, 12:44

marcus schreef:Ik heb al jarenlang een thaise vriendin ,op haar is er niets aan te merken , maar ik heb toch een probleem , iedere keer als ik haar geld geef is de familie er mee weg ,ook als ik even naar europa ga en ik geef haar tevoren geld , als ik terug kom heeft ze niets meer , ik heb geen probleem om haar te sponseren , maar niet heel tailand , heeft iemand hiervoor een oplossing , want ik denk dat ik niet alleen met dit probleem zit
Tja leuke topic maar denk dat je de boel een beetje in de maling neemt hier.
Je zal het zelf best wel weten, je hebt tenslotte al jarenlang een thaise vriendin.
En ja ik heb even de boel gewijzigd.... :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Corinne op woensdag 16 april 2008, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Familie Graaiers

#5 Bericht door Jim » maandag 14 april 2008, 12:50

het lijkt mij dat marcus een realistisch en veel voorkomend probleem(pje) heeft.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Familie Graaiers

#6 Bericht door Wouter_Udon » maandag 14 april 2008, 16:13

Corinne schreef:
marcus schreef:Ik heb al jarenlang een thaise vriendin ,op haar is er niets aan te merken , maar ik heb toch een probleem , iedere keer als ik haar geld geef is de familie er mee weg ,ook als ik even naar europa ga en ik geef haar tevoren geld , als ik terug kom heeft ze niets meer , ik heb geen probleem om haar te sponseren , maar niet heel tailand , heeft iemand hiervoor een oplossing , want ik denk dat ik niet alleen met dit probleem zit
Tja leuke topic maar denk dat je de boel een beetje in de maling neemt hier.
Je zal het zelf best wel weten, je hebt tenslotte al jarenlang een thaise vriendin.
Of je bent echt net zo dom als dat je topic is.
Waarom denk je dat te weten?
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Familie Graaiers

#7 Bericht door Ben » maandag 14 april 2008, 16:55

Wouter_Udon schreef:
Corinne schreef:
marcus schreef:Ik heb al jarenlang een thaise vriendin ,op haar is er niets aan te merken, maar ik heb toch een probleem , iedere keer als ik haar geld geef is de familie er mee weg ,ook als ik even naar europa ga en ik geef haar tevoren geld , als ik terug kom heeft ze niets meer , ik heb geen probleem om haar te sponseren , maar niet heel tailand , heeft iemand hiervoor een oplossing , want ik denk dat ik niet alleen met dit probleem zit
Tja leuke topic maar denk dat je de boel een beetje in de maling neemt hier.
Je zal het zelf best wel weten, je hebt tenslotte al jarenlang een thaise vriendin.
Of je bent echt net zo dom als dat je topic is.
Waarom denk je dat te weten?
op haar is er niets aan te merken
iedere keer als ik haar geld geef is de familie er mee weg


Dat merk ik aan haar op , wie geeft het geld aan de familie Jij of Zij .

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

Re: Familie Graaiers

#8 Bericht door perry » maandag 14 april 2008, 17:59

Het heeft niets met Domheid te maken en een Topic is nooit Dom!!!!

Als je dit zelf plaats dan vind ik dat er voor uit willen komen
en dat willen de meesten hier niet terwijl ze het zelfde Probleem hebben.

Ik zou zeggen op is op ook al is dat niet het geval kijken wat ze dan doet :lol: ;)
Werk om te leven leef niet om te werken.

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Familie Graaiers

#9 Bericht door Wereldvreemd » maandag 14 april 2008, 21:11

Herkenbaar probleem.

Naar alle waarschijnlijkheid geeft je vriendin makkelijk toe en een kans van pak hem beet 95% dat ze de jongste in het gezin is. Zit ik goed? 8-)

Veelal zullen ze redeneren als het geld makkelijk komt en zonder reden dan is er genoeg geld. In de praktijk zal je vriendin tot aan haar door blijven doorgaan met de familie te steunen. Als je dit wilt remmen, dan moet je haar duidelijk maken dat het je moeite kost om het geld bij elkaar te schrapen.

Een beetje begrip hiervoor kweek je heel snel als ze in Nederland is en een paar keer de boodschappen mag doen. Bij de derde keer omrekenen in Baht beseffen ze echt wel dat het duur is en worden veel bewuster. :P

Zorg vervolgens dat je geld met een doel geeft en dus niet zomaar. Zonder reden geven is geven aan de hele familie.
- -

Jack
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 252
Lid geworden op: vrijdag 23 maart 2007, 21:17
Locatie: Phayao

Re: Familie Graaiers

#10 Bericht door Jack » maandag 14 april 2008, 22:09

het lijkt mij dat marcus een realistisch en veel voorkomend probleem(pje) heeft.
Ik moet de eerste Falang nog tegenkomen die dit probleempje niet heeft. Alleen de mate waarin en de wijze waarop je ermee om (kan) gaan verschilt.
Homo sapiens non urinat in ventum

marcus
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 38
Lid geworden op: vrijdag 17 augustus 2007, 20:33

Re: Familie Graaiers

#11 Bericht door marcus » dinsdag 15 april 2008, 09:43

Een wijs man heeft ooit gezegd
er bestaan geen domme vragen
alleen domme antwoorden
En dat antwoord van u Corinne is een dom antwoord

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

Re: Familie Graaiers

#12 Bericht door perry » dinsdag 15 april 2008, 16:39

marcus schreef:Een wijs man heeft ooit gezegd
er bestaan geen domme vragen
alleen domme antwoorden
En dat antwoord van u Corinne is een dom antwoord
Daar ben ik het mee eens ;)

En Marcus hou de hand op de knip want anders blijft het aan de gang op is op en als het echt op is wat dan ???
Werk om te leven leef niet om te werken.

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: Familie Graaiers

#13 Bericht door marceziani » dinsdag 15 april 2008, 17:16

Vanuit Westers oogpunt bekeken lijkt het inderdaad dom zoals Corinne aangeeft, maar vanuit Thais oogpunt bekeken is het de normaalste zaak van de wereld. Als ik mijn Thaise vriendin vanaf morgen niets meer zou geven, dan zou ik overmorgen vrijgezel zijn. We plaatsen dit onder de noemer cultuurverschillen. Het zij Corinne vergeven. ;)
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Corinne
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 430
Lid geworden op: zondag 19 maart 2006, 12:53
Locatie: Oostvoorne

Re: Familie Graaiers

#14 Bericht door Corinne » dinsdag 15 april 2008, 22:34

marceziani schreef:Vanuit Westers oogpunt bekeken lijkt het inderdaad dom zoals Corinne aangeeft, maar vanuit Thais oogpunt bekeken is het de normaalste zaak van de wereld. Als ik mijn Thaise vriendin vanaf morgen niets meer zou geven, dan zou ik overmorgen vrijgezel zijn. We plaatsen dit onder de noemer cultuurverschillen. Het zij Corinne vergeven. ;)
Nou het zal wel aan mij liggen dan maar niet voor elke thai is het de normaalste zaak van de wereld hoor.
Ik ken ook Thaise vrouwen die sluizen toch echt het geld niet gelijk door aan de ouders.
En nogmaals, aangezien Marcus een Thailand ganger is en ook nog een thaise vriendin heeft, dan weet hij heus wel hoe het werkt en hoeft hij niet dat soort vragen te stellen.
Het lijkt mij dan niet zo'n moeilijk probleem.
Maar ja....voor Marcus blijkbaar dus wel, dus sorry hoor dat ik Uw vraag en topic dom noemde :?

Luc
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 592
Lid geworden op: vrijdag 22 juni 2007, 15:02
Locatie: Thailand

Re: Familie Graaiers

#15 Bericht door Luc » woensdag 16 april 2008, 03:02

Een beetje scrollen ?!


Wie zegt dat ze het echt aan haar familie geeft ?
Wat of hoe overleefde de familie dan voor dat er dát geld kwam ?
10 -15 -20 jaar geleden werd er veel meer aan de familie gedacht .(wereldwijd)
Nu door de jongere generatie(20-ers) word dat zogoed als niet meer gedaan .....maar het excuus slaat nog altijd goed aan bij de buitenlander.
Als ge dat aan hun vraagt zullen ze het "natuurlijk" nooit toegeven !
Voor vele niet in de stad wonende Thaiën is geld nog altijd een soort luxe artikel en niet echt levensnoodzakelijk.
Als ze er op één of andere manier aangeraken (mis) ge-bruiken ze het direkt .

Er word nu nog wel wat geld naar de familie gestort als ze er hun kinderen hebben gedumpt.
Familie is veel minder belangrijk geworden dan, feesten, kleding, kapper, lotterie, enz...

Ze 3 x aankopen laten doen en het laten verrekenen......
30.000 keer gaat bij de meeste nog niet helpen.

Voor de meeste thaiën is 5000 bath veel, 50.000 is veel, 500.000 is veel,...enz. het is allemaal "veel" voor hun, dus als ge 5000 kunt geven.....
100 Engelse ponden is niet veel , ....is maar 100.
Vele Thaiën hebben geen referentie met grotere getallen.
Het gaat ook totaal boven hun begripsvermogen.
Hoe jij aan dat geld komt, intereseert hun de......

U geeft geld ...up to you.
Wat zij doet met dat geld ....up to here.
En op is mooi, ....ze kopen gaat toch niet.

Er zijn wel veel buitenlanders, toeristen (U niet) ,die geld aan de Thai-se geven om haar/ hem "braaf "te laten zijn bij hun afwezigheid.

Even uit de droom helpen...
1ste- fysiek en geestelijk moogt ge dat nooit niet eisen of zelfs vragen aan een jonge volwassene(zelfs oudere)
2 de - als jij weg bent doet zij/hij toch 100% wat hij/zij wil en doen ze juist"dat" wat jij juist niet wilde en... meer.

Ik hoor het al : "die van mij niet"...DAT is juist de droom

Aan jezelf herken je een ander.

Bij uw afwezigheid ,nog snel wat schulden maken, dingen van U naar het pandjesshop brengen, goud "verliezen",
of juist weer overvallen of bestolen toen je weg was,
iedereen ziek gevallen, accident ...enz. komt ook "nu en dan"voor.

Natuurlijk ,uitzonderingen, zelfs hoe weinig ook, bevestigen de regel.

Probeer wel altijd mens te blijven, zo eerlijk mogelijk tegenover andere maar ook tegenover uzelf.
Durf te zien en probeer te begrijpen....

Het weer is prachtig

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”