Hua Hin aanrader augustus - huwelijksreis ?

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

Re: Hua Hin aanrader augustus - huwelijksreis ?

#16 Bericht door Nimnuan » maandag 04 februari 2008, 00:33

Ben het met Jim eens. Hoewel ik Hua Hin ook een erg leuke plek vindt om te zijn vind ik het niet zo romantisch als het bijvoorbeeld in de omgeving van Krabi kan zijn. Dat vindt ik dan ook een beter alternatief voor Phuket.
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: Hua Hin aanrader augustus - huwelijksreis ?

#17 Bericht door marceziani » maandag 04 februari 2008, 01:22

Krabi is echt fantastisch. Ben er in januari jongstleden voor het eerst geweest en ik ga er absoluut terug. Ga vooral ook een kijkje nemen bij één van die drie strandjes waar je alleen per longtailboot naar toe kunt. Het is er vaak redelijk druk, maar het is de moeite waard. Wij zaten in een hotel op Ao Nang.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Harryvb
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 41
Lid geworden op: dinsdag 09 oktober 2007, 22:27
Locatie: Antwerpen

Re: Hua Hin aanrader augustus - huwelijksreis ?

#18 Bericht door Harryvb » woensdag 13 februari 2008, 12:16

Wat met het weer in krabi in die periode ?

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Hua Hin aanrader augustus - huwelijksreis ?

#19 Bericht door JohanS » woensdag 13 februari 2008, 12:24

Krabi heeft waarschijnlijk de mooiste natuur van Thailand maar Aonang is wel klein om je avonden mee te vullen.
In Hua Hin is er savonds meer keuze uit goede restaurant en cafeetjes.
Een combinatie is ook mogelijk en is misschien de oplossing.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Hua Hin aanrader augustus - huwelijksreis ?

#20 Bericht door Mart » woensdag 13 februari 2008, 19:01

JohanS schreef: In Hua Hin is er savonds meer keuze uit goede restaurant en cafeetjes.
Een combinatie is ook mogelijk en is misschien de oplossing.
Erg geschikt voor je koperen bruiloft, maar voor huwelijks reis :?: :roll: tussen al die toeristen :?: :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Hua Hin aanrader augustus - huwelijksreis ?

#21 Bericht door JohanS » woensdag 13 februari 2008, 19:43

Mart schreef:
JohanS schreef: In Hua Hin is er savonds meer keuze uit goede restaurant en cafeetjes.
Een combinatie is ook mogelijk en is misschien de oplossing.
Erg geschikt voor je koperen bruiloft, maar voor huwelijks reis :?: :roll: tussen al die toeristen :?: :lol:
Overal waar goede hotels zijn (voor een huwelijksreis) zijn er veel toeristen.
Ik zou niet weten waar je anders beter naar toe kunt gaan, indien je geen toeristen wilt tegenkomen dan zal het slapen onder de bloten hemel worden, ook romantisch en goedkoop.

Denk eraan dat wij ook toeristen zijn dus waarom wil iedereen juist geen toeristen rond hem als dat iedereen zo wilt is er een probleem. Er is een verschil tussen te toeristisch (vb Patong Beach) en gezellig toeristisch waar je dan ook van de voordelen van kunt genieten.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Hua Hin aanrader augustus - huwelijksreis ?

#22 Bericht door Mart » woensdag 13 februari 2008, 19:58

JohanS schreef:
Mart schreef:
JohanS schreef: In Hua Hin is er savonds meer keuze uit goede restaurant en cafeetjes.
Een combinatie is ook mogelijk en is misschien de oplossing.
Erg geschikt voor je koperen bruiloft, maar voor huwelijks reis :?: :roll: tussen al die toeristen :?: :lol:
Overal waar goede hotels zijn (voor een huwelijksreis) zijn er veel toeristen.
Ik zou niet weten waar je anders beter naar toe kunt gaan, indien je geen toeristen wilt tegenkomen dan zal het slapen onder de bloten hemel worden, ook romantisch en goedkoop.

Denk eraan dat wij ook toeristen zijn dus waarom wil iedereen juist geen toeristen rond hem als dat iedereen zo wilt is er een probleem. Er is een verschil tussen te toeristisch (vb Patong Beach) en gezellig toeristisch waar je dan ook van de voordelen van kunt genieten.
Johan, jouw stelling is onjuist. In Thailand zijn goede hotels waar niet of nauwelijks toeristen komen. Kijk, ik ben geen toerist, maar wel gast - al heel veel jaren - in Thailand. Dat het bij vele toeristen onbekend is waar de rustige oorden zijn, is duidelijk. Ook ik zal beslist niet op dit forum vermelden waar de goede locaties zijn, want dan wordt het daar ook druk. :roll: :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Hua Hin aanrader augustus - huwelijksreis ?

#23 Bericht door JohanS » donderdag 14 februari 2008, 09:05

JohanS schreef:
Mart schreef:
JohanS schreef: In Hua Hin is er savonds meer keuze uit goede restaurant en cafeetjes.
Een combinatie is ook mogelijk en is misschien de oplossing.
Erg geschikt voor je koperen bruiloft, maar voor huwelijks reis :?: :roll: tussen al die toeristen :?: :lol:
Overal waar goede hotels zijn (voor een huwelijksreis) zijn er veel toeristen.
Ik zou niet weten waar je anders beter naar toe kunt gaan, indien je geen toeristen wilt tegenkomen dan zal het slapen onder de bloten hemel worden, ook romantisch en goedkoop.

Denk eraan dat wij ook toeristen zijn dus waarom wil iedereen juist geen toeristen rond hem als dat iedereen zo wilt is er een probleem. Er is een verschil tussen te toeristisch (vb Patong Beach) en gezellig toeristisch waar je dan ook van de voordelen van kunt genieten.
Johan, jouw stelling is onjuist. In Thailand zijn goede hotels waar niet of nauwelijks toeristen komen. Kijk, ik ben geen toerist, maar wel gast - al heel veel jaren - in Thailand. Dat het bij vele toeristen onbekend is waar de rustige oorden zijn, is duidelijk. Ook ik zal beslist niet op dit forum vermelden waar de goede locaties zijn, want dan wordt het daar ook druk. :roll: :lol:[/quote]

Mart, Ik ben al overal in Thailand geweest en buiten de kleinere steden in Isaan zijn er overal toeristen, soms weinig maar toch). Mijn stelling is nu dat deze plaatsen waar weinig toeristen komen nu ook weer niet de beste plaatsen in Thailand zijn voor een huwelijksreis. Het mag dan toch allemaal wat meer en beter zijn.

Als alternatief stel ik dan maar de streek ten zuiden van Hua Hin 'Pranburi' voor, zeer mooi, rustig, relaxte sfeer en relatief weinig toeristen, een van mijn geliefkoosde plekken in Thailand, maar tegen de avond niet veel te beleven.

Gebruikersavatar
Denhakke
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 516
Lid geworden op: woensdag 04 januari 2006, 19:37
Locatie: Herselt
Contacteer:

Re: Hua Hin aanrader augustus - huwelijksreis ?

#24 Bericht door Denhakke » donderdag 14 februari 2008, 10:31

Als de huwelijksreis ook de eerste reis naar Thailand is zou ik al zeker niet kiezen voor een plaats met weinig toeristen. Volgens mij is Hua Hin of een van de rustigere stranden in Phuket dan ideaal.

Stevo
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: dinsdag 29 januari 2008, 18:28

Re: Hua Hin aanrader augustus - huwelijksreis ?

#25 Bericht door Stevo » donderdag 14 februari 2008, 10:38

Luister gasten

Wat mij betreft mag deze discussie afgesloten worden: wij gaan inderdaad voor de eerste maal naar Thailand en hebben intussen beslist dat het een combi Bangkok - Hua Hin wordt. Wij vonden het zonde om vrij ver te reizen om dan ganse dagen op een strand te vertoeven en constant gebonden te zijn aan het resort (dan konden we even goed naar Spanje of Cyprus of zo gaan)

In die 15 dagen is er aldus voldoende tijd voor afwisselend uitstappen te ondernemen en zalig nietsdoen in ons luxeresort. 's avonds trekken we er graag eens op uit om iets te gaan eten en de sfeer op te snuiven (ja ook op een huwelijksreis) en dan leek Hua Hin ons best interessant te zijn in plaats van andere nog meer toeristische locaties. Ook het klimaat zou minder nat zijn in die periode (hoewel dat altijd kan tegenvallen).

We zijn alleszins van plan om er het beste van te maken en zijn nu eenmaal niet zo "idyllische bounty-stranden" gebonden mensen ...

Toch bedankt voor alle reacties

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Hua Hin aanrader augustus - huwelijksreis ?

#26 Bericht door JohanS » donderdag 14 februari 2008, 11:18

Stevo schreef:Luister gasten

Wat mij betreft mag deze discussie afgesloten worden: wij gaan inderdaad voor de eerste maal naar Thailand en hebben intussen beslist dat het een combi Bangkok - Hua Hin wordt. Wij vonden het zonde om vrij ver te reizen om dan ganse dagen op een strand te vertoeven en constant gebonden te zijn aan het resort (dan konden we even goed naar Spanje of Cyprus of zo gaan)

In die 15 dagen is er aldus voldoende tijd voor afwisselend uitstappen te ondernemen en zalig nietsdoen in ons luxeresort. 's avonds trekken we er graag eens op uit om iets te gaan eten en de sfeer op te snuiven (ja ook op een huwelijksreis) en dan leek Hua Hin ons best interessant te zijn in plaats van andere nog meer toeristische locaties. Ook het klimaat zou minder nat zijn in die periode (hoewel dat altijd kan tegenvallen).

We zijn alleszins van plan om er het beste van te maken en zijn nu eenmaal niet zo "idyllische bounty-stranden" gebonden mensen ...

Toch bedankt voor alle reacties
Een goede keuze, maak je geen zorgen je zal kunnen genieten op alle vlakken.µ
Ik wens je een fantastisch huwelijk en een prachtige vakantie.
Veel plezier.
Johan

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Hua Hin aanrader augustus - huwelijksreis ?

#27 Bericht door Jim » donderdag 14 februari 2008, 11:40

ben er meerdere keren doorheen gereden maar wat is er in boeddha's naam te doen in hua hin?

het enige wat me opviel was dat er meer gepensioneerden rondwandelen dan in een gemiddeld nederlands bejaarden tehuis..
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Hua Hin aanrader augustus - huwelijksreis ?

#28 Bericht door JohanS » donderdag 14 februari 2008, 12:12

Jim schreef:ben er meerdere keren doorheen gereden maar wat is er in boeddha's naam te doen in hua hin?

het enige wat me opviel was dat er meer gepensioneerden rondwandelen dan in een gemiddeld nederlands bejaarden tehuis..
Verblijf er eerst een paar weken en laat dan je mening gelden.
Met wat vergelijk je Hua Hin ?

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Hua Hin aanrader augustus - huwelijksreis ?

#29 Bericht door Jim » donderdag 14 februari 2008, 12:38

ik ben meerdere malen in cha'am geweest en heb van daar uit hua hin bezocht.
met de brommert en met de auto.

en er gaat natuurlijk een dikke snelweg doorheen die richting phuket gaat :)

ik zie hua hin als een kleinere en rustigere versie van pattaya.
voedsel zwaar aangepast aan de toeristen, zooitje barretjes met dronken engelse vrijgezellen en enige bezienswaardigheid is het houten paleisje aan 't strand (ben even de naam kwijt) bij cha'am.

leuke bestemming als je met vrijgezelle vrienden op stap bent.
minder aantrekkelijk als huwelijksreis.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Hua Hin aanrader augustus - huwelijksreis ?

#30 Bericht door Mart » donderdag 14 februari 2008, 13:10

Jim schreef:ben er meerdere keren doorheen gereden maar wat is er in boeddha's naam te doen in hua hin?

het enige wat me opviel was dat er meer gepensioneerden rondwandelen dan in een gemiddeld nederlands bejaarden tehuis..
Dat zou ik ook graag willen weten :lol:
Veel restaurants, terrasjes, heel veel verkeer, een leuk winkelcentrum, goede hotels, de beste buiten de stadskern.

Nachtleven :mrgreen:

Het is de naam, die nu veelvuldig wordt misbruikt. Op het grondgebied van Cha-am geven de project ontwikkelaars, veelal een naam in combinatie met Hua Hin.

Ca 17 jaar geleden was Hua Hin nog een leuke visserplaats en nu ?????? bijna volgebouwd.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Plaats reactie

Terug naar “Steden”