Forum uit de lucht geweest 25 januari 2008

Medelingen, tips en opmerkingen.
Moderators: Chang, Patriot
Gesloten
Bericht
Auteur
Chang
Site Admin
Site Admin
Berichten: 580
Lid geworden op: dinsdag 01 februari 2005, 19:45
Contacteer:

Forum uit de lucht geweest 25 januari 2008

#1 Bericht door Chang » vrijdag 25 januari 2008, 21:51

Helaas is door een fout in de script het forum afgelopen nacht compleet gedeleted op de servers bij XSBB. De bedoeling van het script was dat innactieve forums zouden worden verwijderd, maar hierbij werden juist de actieve fora verwijderd.

Vandaag heb ik dit kunnen lezen op het beheerdersforum, en heb ik de hele dag met stoom uit mijn oren rondgelopen, wetende dat door de fout teruggegrepen moet worden naar de laatste backup. Deze was van het moment dat de conversie was afgerond. Alle nieuwe berichten, gebruikers, smileys, aangepaste instellingen etcetera na deze datum zijn allemaal verwijderd.

Ik heb hier een redelijk gepeperde mail gestuurd naar het systeembeheer.

Hieronder een gedeelte uit de mail:
De afgelopen dagen heb ik vele aanpassingen gedaan aan het forum. Leden waren blij dat ze weer konden schrijven. Er hadden zich weer een aantal nieuwe leden geregistreerd die keurig hadden gewacht tot na de conversie.

Deze fout is een fout die niet gemaakt had mogen worden en komt naar mij bijzonder amateuristisch over! Mijn leden kennende zullen zij dezelfde reaktie hebben naar mij toe als beheerder van het forum, Ten tijde van de langzame snelheid hebben al leden op mijn forum afgehaakt, door dergelijke gebeurtenissen begin ik ook de geloofwaardigheid als serieus forum te verliezen.

Ik mag ervan uitgaan dat er elke dag een backup van de fora wordt gemaakt, en dat er (in mijn geval) niet wordt teruggegrepen naar de conversiedatum van 18 januari.

Vervolgens zou ook de mogelijkheid weten hoe het nu is gesteld met de database opbouw. Ik zou graag een backup van mijn deel van de database in bezit willen hebben, bij dergelijke fouten begin ik toch sterk te twijfelen aan de deskundigheid van XSBB.

Wat is het tijdsbestek dat mijn forum en de anderen weer zullen draaien? Ik mag ervan uitgaan als betalende beheerder van een forum dat deze binnen zeer korte termijn wordt opgelost.


Dit heeft er in geresulteerd dat vanavond het forum weer draaiende is.
Helaas zijn alle nieuwe leden en berichten welke de afgelopen dagen zijn gepost door deze grove fout en nalatigheid tot het maken van een backup van XSBB verdwenen, hoewel ik hierin geen invloed heb gehad biedt ik hiervoor mijn oprechte excuses aan.

Alle aanpassingen en instellingen welke zijn gemaakt (te denken valt aan smileys etc.) zullen dit weekend allemaal weer worden teruggeplaatst.

Vannacht draait er een test bij XSBB met het backupscript. Als deze op de juiste wijze functioneert is de mogelijkheid dat ik van de nacht van zaterdag op zondag de complete backup van het forum zal ontvangen. Als deze backup bruikbaar is zal door ons sterk worden overwogen om het forum op andere wijze te gaan hosten. Dergelijke fouten als deze mogen door een bedrijf als XSBB niet worden gemaakt.

Ik hoop op jullie begrip.

Chang

Chang
Site Admin
Site Admin
Berichten: 580
Lid geworden op: dinsdag 01 februari 2005, 19:45
Contacteer:

Re: Forum uit de lucht geweest 25 januari 2008

#2 Bericht door Chang » vrijdag 25 januari 2008, 22:28

De globale instellingen zijn weer op het forum teruggebracht, hierbij zijn ook de smileys toegevoegd.

Chang

Gesloten

Terug naar “Mededelingen, tips en opmerkingen”