Vakantie Cambodja

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Vakantie Cambodja

#1 Bericht door carpediem » vrijdag 23 november 2007, 15:00

Meestal met mijn driemaandelijkse visa run verbind ik een vakantie in een van de omringende landen.
Met de auto naar Maleisië en Laos geweest, een paar keer naar China en vele malen naar Cambodja.
Cambodja is mijn favoriete land, niet om te wonen, wel om er regelmatig te zijn.

Nu net terug van een rondreis door Cambodja op mijn eigen Honda Wave 125.
Het doel was een weg te nemen in noord oost Cambodja, die door alle reisgidsen afgeraden word.
Dus om dit een keer op mijn eigen brommertje te doen was dus wel een uitdaging.
Vele wegen zijn de laatste jaren sterk verbeterd en tot op de laatste 100 km was het ook een fluitje van een cent. Het laatste stuk zandweg en een goede oefening voor waar ik uiteindelijk voor gekomen was.
Het gaat om de weg Ban Leung, provincie Ratanakeri naar sen Monorom in de provincie Mondulkuri.
Op de meeste kaarten staat het aangegeven als een weg die berijdbaar zou zijn, maar niets is minder waar. In het regenseizoen is het onmogelijk en het droge seizoen zou het te doen zijn, maar alleen voor tweewielers.
In Ban Leung uiteindelijk een gids gevonden die mij wel wilde begeleiden, het zou net kunnen, er was al iemand die de route gereden had.
Het is een van mijn leukste en spannendste ervaringen geweest. Honderd km door ongerepte jungle, door moerassen, rivieren en open vlaktes.
Van een weg was meestal geen sprake en er moesten meermalen verkenningen lopend uitgevoerd worden om te weten of we er wel door konden. Vastzitten in de zeer kleiachtige modder was ook geen uitzondering.
Nog een uur in het donker gereden om aan te komen in een klein dorpje waar zelfs een guesthouse war (2 kamers) en na wat eten en een biertje als een blok in slaap vielen.
Heb hier het echte camel gevoel van overgehouden.
Terug naar Thailand was verder een makkie.

Mijn volgend optie is een week Hanoi (niet op de moter).
pluk de dag (carpediem)

thongdee
Expat
Expat
Berichten: 790
Lid geworden op: woensdag 14 september 2005, 18:21
Locatie: Surin Town

#2 Bericht door thongdee » zaterdag 24 november 2007, 11:51

Wat leuk , mooie ervaringen op die manier, in de terugweg mag je steeds langskomen voor een verkoeling en of een frisse duik ...
Zelf heb ik een fiets samengesteld om die trippen te maken in Cambodia, als we volgend jaar weer volledig gesetteld zijn .
We wonen maar 70 km van de grens met Cambodja en met toen in de tijd enkele jaren er te wonen ,spreek ik wel een aardig woordje Cambodjaans , wat alles veel leuker maakt .

Wat zeker op men program staat is de "Angkor wat run" in december(halve marathon) http://www.villagefocus.org/angkor_mara ... rathon.htm
คิดดี พูดดี ทำดี โลกนี้น่าอยู่
Gelukkig zijn
is niet krijgen wat we verlangen...
Maar tevreden zijn met wat we hebben...

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

#3 Bericht door carpediem » zondag 25 november 2007, 10:59

Bedankt voor je uitnodiging. Zal er zeker gebruik van maken als ik in de buurt ben.
Dat Angor Wat gebeuren lijkt me ook leuk. Dit jaar kan het er niet van komen, dus voor de agenda van volgend jaar.

Woon zelf ook 70 km. van de eerste grenspost, die naar Pailin gaat.
Battambang is van mijn huis een uurtje of 3 1/2.

Een fietstocht maken heb ik ook nog ergens in mijn achterhoofd, b.v. Thailand-Laos-Cambodja te starten in Surin.
pluk de dag (carpediem)

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”