Thais winkelen in Nederland

Thaise keuken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Corinne
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 430
Lid geworden op: zondag 19 maart 2006, 12:53
Locatie: Oostvoorne

#16 Bericht door Corinne » dinsdag 20 november 2007, 20:38

Ja zou ik ook doen Ben als ik daar woonde,
De pannen kunnen dan bij wijze van spreken de deur uit! :D

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

#17 Bericht door dutch » woensdag 21 november 2007, 01:37

Corinne schreef:Genoeg adresjes dus in Nederland.

Ik zelf maak vaak masaman chicken of yellow curry op mijn manier dan.
Veel groente en veel kip en lekker laten sudderen in de cocosmelk.
Mmmmmmmm heerlijk.
Maar ik zal blij zijn als ik straks gewoon weer kan aanschuiven en kiezen van de kaart.

Koken jullie vaak thais?
:D
Er wordt hier ELKE dag Thais gekookt :D
Ik heb geluk dat mijn vriendin koken erg leuk vindt en dubbel geluk dat ze het ook nog goed kan.
Een keer in de week heb ik een brooddag met verse broodjes en "westers" beleg.
Soms wordt er wel eens wat in het beroemde plastic zakje naar huis meegenomen,maar dat laat ik aan mij voorbij gaan,ik vertrouw simpelweg de hygiene niet.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#18 Bericht door jumbo » woensdag 21 november 2007, 01:47

[quote="Ben"

Ik kook nooit gedoe allemaal gewoon alles in de soi halen
die kunnen dat veel beter . :P[/quote]

Ja,ja dat prachtige leven van een huisman :P :P

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#19 Bericht door Mart » woensdag 21 november 2007, 02:33

Ruim 10 jaar geleden een eigen vreetschuurtje opgezet, dagelijks verse aanvoer, we kunnen eten wat we willen, Thais of Westers, en 1 groot voordeel is dat ik niet behoef te betalen. :wink:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#20 Bericht door Ben » woensdag 21 november 2007, 05:14

Er wordt hier ELKE dag Thais gekookt :D
Ik heb geluk dat mijn vriendin koken erg leuk vindt en dubbel geluk dat ze het ook nog goed kan.
Een keer in de week heb ik een brooddag met verse broodjes en "westers" beleg.
Soms wordt er wel eens wat in het beroemde plastic zakje naar huis meegenomen,maar dat laat ik aan mij voorbij gaan,ik vertrouw simpelweg de hygiene niet.

De hygiene vindt ik over het algemeen wel meevallen
Natuurlijk zijn er smeerkezen maar dat zie je zelf wel .

In de soi hier zijn nogal wat shops met eten in div
elke dag weer wat anders zo nu en wat brood met beleg en wat fruit .
het enige wat ik idd zelf maak zijn gehaktballen met jaja wortelstamp heerlijk bij 35 graden :lol:

Om het eten wat ik dagelijks in afwisseling hier koop moet ik een halve supermarkt in huis halen met gevolg dat sommige dingen staan te verpieteren en je het weg kan gooien daar zijn Thais overigens heer en meester in eten wegooien .

Ben zelden of nooit aan de racekak die keer dat het zo is
loop ik het meestal in een restaurant op .

Corinne
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 430
Lid geworden op: zondag 19 maart 2006, 12:53
Locatie: Oostvoorne

#21 Bericht door Corinne » woensdag 21 november 2007, 09:56

Ik ben de laaste twee reizen niet meer ziek geweest en ik denk dat dat komt omdat ik dan geluk had maar ook omdat ik dan geen falang food meer eet.

Ik wil niet eens naar een falang restaurant, zowiezo zijn die porties veel te veel en dat soort eten kan ik in nederland het hele jaar door.
En hans bratwurst zaken sla ik helemaal over
:lol:

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#22 Bericht door Jim » zondag 25 november 2007, 05:53

jumbo schreef:
Bart schreef:Praktisch elke Turkse en vietnamese/Chinese toko's verkopen dit assortiment. Maar laat je niet foppen door "vers"= "Vers" ingevroren en weer laten ontdooien!
Alkmaar, een toko aan de Vondelstraat, ben effe de naam kwijt, koch ik 5 jaar terug een kwart durian voor 20 euro...

J
ja die is wel prijzig :)
in st. pancras zit toko koen en die is wel wat goedkoper, maar heeft minder 'verse' producten.

verder zit er nog een oosterse supermarkt in chinatown beverwijk.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

#23 Bericht door carpediem » zondag 25 november 2007, 09:45

Corine schreef:Koken jullie vaak thais?

Woon ruim drie jaar in Thailand en heb nog nooit thais gekookt.
Is natuurlijk ook nooit aan de orde, of je hebt een Thaise partner die kookt, of je eet buiten de deur.
Eenmaal heb ik wat westers gekookt voor mijn vriendin, maar dat hoeft gelukkig niet meer.
Soms ga ik speciaal naar Koh Chang, twee uur heen, eet een voortreffelijke Italiaanse pizza en ga weer terug, weer twee uur, om even wat westers te proeven.
Soms komt het thaise eten hier me de neusgaten uit; teveel vis, garnalen, crab, mosselen, sausjes uit een pakje en veel fruit wat ik niet lust en om van elke dag rijst maar niet te spreken.
Gelukkig heb ik elke morgen mijn ontbijtje, met liefde klaargmaakt door mijn vriendin, wat bestaat uit twee heerlijke vers geroosterde boterhammen met gebakken eieren met spek, een kop DE koffie en sinasappelsap.
Mijn dag begint iedere dag dus goed.
pluk de dag (carpediem)

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

#24 Bericht door Wouter_Udon » zondag 25 november 2007, 10:01

carpediem schreef:Corine schreef:Koken jullie vaak thais?

Woon ruim drie jaar in Thailand en heb nog nooit thais gekookt.
Is natuurlijk ook nooit aan de orde, of je hebt een Thaise partner die kookt, of je eet buiten de deur.
Eenmaal heb ik wat westers gekookt voor mijn vriendin, maar dat hoeft gelukkig niet meer.
Soms ga ik speciaal naar Koh Chang, twee uur heen, eet een voortreffelijke Italiaanse pizza en ga weer terug, weer twee uur, om even wat westers te proeven.
Soms komt het thaise eten hier me de neusgaten uit; teveel vis, garnalen, crab, mosselen, sausjes uit een pakje en veel fruit wat ik niet lust en om van elke dag rijst maar niet te spreken.
Gelukkig heb ik elke morgen mijn ontbijtje, met liefde klaargmaakt door mijn vriendin, wat bestaat uit twee heerlijke vers geroosterde boterhammen met gebakken eieren met spek, een kop DE koffie en sinasappelsap.
Mijn dag begint iedere dag dus goed.
Als ik dit zo lees ben je v.w.b. eten in Thailand niet erg gelukkig. Misschien komt dat door de eenzijdigheid. Er bestaan nog meer ingredieënten zoals kip en vlees. Over groenten schrijf je niet en dat is toch ook veelzijdig in Thailand. Misschien moet je eens aan je vriendin vragen om enige variatie aan te brengen. En mocht het thaise eten je alsnog "de neusgaten uitkomen" dan kun je altijd nog naar de KFC o.i.d.
Live your dream, don't dream your life.

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

#25 Bericht door Wereldvreemd » zondag 25 november 2007, 16:31

Wouter_Udon schreef: Als ik dit zo lees ben je v.w.b. eten in Thailand niet erg gelukkig. Misschien komt dat door de eenzijdigheid. Er bestaan nog meer ingredieënten zoals kip en vlees. Over groenten schrijf je niet en dat is toch ook veelzijdig in Thailand. Misschien moet je eens aan je vriendin vragen om enige variatie aan te brengen. En mocht het thaise eten je alsnog "de neusgaten uitkomen" dan kun je altijd nog naar de KFC o.i.d.
Ik denk niet dat hij ongelukkig is met het thaise eten, maar meer dat af en toe een wat zwaarder op de maag liggende maaltijd prettig is. Ik krijg deze behoefte altijd in de 4e week. Eet ik dan niet even westers, ben ik niet te genieten.

Na het nuttigen van zo'n maaltijd, gaan we weer over op thais. :D
- -

Corinne
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 430
Lid geworden op: zondag 19 maart 2006, 12:53
Locatie: Oostvoorne

#26 Bericht door Corinne » zondag 25 november 2007, 16:54

Ik bedoelde met mijn vraag over koken jullie ook vaak thais ook degene die gewoon in Nederland wonen.
Als je in Thailand woont kan ik heel goed voorstellen dat je wel eens wat anders wilt.
Maar op vakantie tja dan is het een ander verhaal.........voor mij dan!

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

#27 Bericht door carpediem » maandag 26 november 2007, 05:20

Wereldvreemd schreef:
Wouter_Udon schreef: Ik krijg deze behoefte altijd in de 4e week. Eet ik dan niet even westers, ben ik niet te genieten.

Na het nuttigen van zo'n maaltijd, gaan we weer over op thais. :D
Een cyclus van vier weken????? :D :D
pluk de dag (carpediem)

soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 571
Lid geworden op: zaterdag 27 mei 2006, 17:02

Re:

#28 Bericht door soulwy » zaterdag 01 maart 2008, 00:11

carpediem schreef:Corine schreef:Koken jullie vaak thais?

...Eenmaal heb ik wat westers gekookt voor mijn vriendin, maar dat hoeft gelukkig niet meer....
Hahaha....heel slim aangepakt ;)

Verder aanvulling op de lijst:
Toko Sang Lee Den Bosch
Chinese supermarkt Rotterdam centrum
Toko Utrecht tegenover het station. Zo'n heeeeeeeele kleine mini toko.
Vanaf de berg het zo overzichtelijke dal,
vanaf het dal de ongeziene weg naar de top.
K.S. 2008

Jessy27
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 78
Lid geworden op: vrijdag 22 februari 2008, 15:25
Locatie: in het mooie Gelderland

Re: Thais winkelen in Nederland

#29 Bericht door Jessy27 » donderdag 13 maart 2008, 08:20

Iemand een tip voor Thaise winkels in de omgeving van Gelderland/Overijssel??? Omgeving Enschede zeg maar.
Moed is niet het ontbreken van angst maar het beseffen dat iets anders belangrijker is

korsow
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 22:51

Re: Thais winkelen in Nederland

#30 Bericht door korsow » dinsdag 18 maart 2008, 23:02

In Zuid Limburg:

Maa Thai in Sittard, vlak achter de markt aan de Paardestraat 32. Ze zijn het goedkoopst en hebben 2x per week verse groente. Als mijn vrouwke iets vreemds wil maken (een of andere isaan salade of zo), dan vindt ze meestal hier haar ingredienten.
http://maathai.human-evolution.nl

In Geleen op de markt (kan effe niet op de naam komen). Eigenlijk een vietnamese toko, goed geprijst, maar niet zoveel thaise dingen.

En ook San Wah (chinese toko) aan de Sint Antoniuslaan 37 in Maastricht. Een beetje duurder dan de rest, maar vrij veel thais.

In Aachen heb je ook Interfood met het grootste assortiment, maar wel de duurste. Wij gaan meestal naar Maa Thai, ook al is het om dat vrouwtje daar wat bussiness te geven.

Plaats reactie

Terug naar “Thaise keuken”