Je investering in Thailand veilig stellen

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

Je investering in Thailand veilig stellen

#1 Bericht door Phuket Dragon » zondag 04 november 2007, 07:09

Een buitenlander kan geen grond bezitten in Thailand dat weten we.
Dus je bent op een lease van 30 jaar aangewezen van de grond, de co.ltd is een andere optie die in een ander draadje word behandeld.

Er rezen vragen op dit forum wat gebeurt er na de 30 jaar wil de lease gever je opnieuw de lease voor 30 jaar geven ? Hoe kan je dit juridisch voor elkaar krijgen ? Kan je ook je investering veilig stellen als de lease gever niet wil vernieuwen of bankroet raakt of overlijd ?

Je hoort over een lening ( contract ) aan de lease nemer van de lease gever dus overlijd de lease gever staat er een lening open aan de lease nemer.

Hoe denken de forum leden hier over en hebben jullie ervaringen hier omtrent ?
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

#2 Bericht door dutch » zondag 04 november 2007, 07:26

Vaak hoor je:"Wat je niet bereid bent te verliezen moet je niet in Thailand investeren."
Ik ben geneigd me daar bij aan te sluiten.
Ik heb als enige mijn direkte bloedlijn waarin ik vertrouw en heb dus mijn zoon als eigenaar van mijn pand (hij erft het toch) en heb met hem een 30 jarig huurcontract.
Ik vind persoonlijk de Thaise wetgeving onbetrouwbaar (zeker in de uitvoering daarvan) en zal buiten de vereiste borgsom voor visum en een calmaliteiten rekening,niets meer investeren als mijn maandelijkse kosten voor levensonderhoud.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Je investering in Thailand veilig stellen

#3 Bericht door Ben » zondag 04 november 2007, 07:53

Een buitenlander kan geen grond bezitten in Thailand dat weten we.
Dus je bent op een lease van 30 jaar aangewezen van de grond, de co.ltd is een andere optie die in een ander draadje word behandeld.
Grond bezit : Niet mogelijk Co ltd : Dubieus
[Er rezen vragen op dit forum wat gebeurt er na de 30 jaar wil de lease gever je opnieuw de lease voor 30 jaar geven ? Hoe kan je dit juridisch voor elkaar krijgen ? Kan je ook je investering veilig stellen als de lease gever niet wil vernieuwen of bankroet raakt of overlijd ?
Je hoort over een lening ( contract ) aan de lease nemer van de lease gever dus overlijd de lease gever staat er een lening open aan de lease nemer.
De hele leas is zelfs een vage constructie De eigenaar bepaald wat er gebeurt De contracten zullen terdege goed inelkaar moeten zitten .

juridisch kan een 30 jarige lease velengt worden op contract het zal terdege goe beschreven moeten worden.

Bij overlijden gaan de rechten van de laes naar nabestaanden of erfgenamen en moeten de regels van het opgestelde contract navolgen .

Banktroet van de lease gever ook de bank moet dit navolgen tot einde van het contract en daarna heb je vette pech want dan neemt de bank
het land .

Een aantal ervaringen heeft dit al uitgewezen aan leas van 5 jaar
Lease gever Bankroet zg leaseholder land kwijt en daarbij ook het huis
Het huis ligt nu in puin door de leaseholde vakkundig geveld uit boosheid

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ben op zondag 04 november 2007, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 919
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

#4 Bericht door jodokus » zondag 04 november 2007, 08:56

Ik neem aan dat de Lease Mij. de Lease Holder aansprakelijk stelt wegens opzettelijk toegebrachte schade.
Ik weet het TIT , maar het zou mij toch verbazen als je hiermee wegkomt.

J.
Toch wel...

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

#5 Bericht door perry » zondag 04 november 2007, 09:41

Dus het beste is Geld op je Bank in Nederland houden en gaan huren.
Zeker als je al bijna tegen de 65 loopt waarom zou je dan nog gaan kopen :shock:
Werk om te leven leef niet om te werken.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#6 Bericht door Ben » zondag 04 november 2007, 10:48

jodokus schreef:Ik neem aan dat de Lease Mij. de Lease Holder aansprakelijk stelt wegens opzettelijk toegebrachte schade.
Ik weet het TIT , maar het zou mij toch verbazen als je hiermee wegkomt.

J.


Nee hoor Iedereen mag zijn eigenhuis platwalsen
binnen de verstreken leastijd . sloopvergunning hahahaha

De Zweed eigenaar en leasholder wist dat hij het zou kwijtraken
dat was hem al medegedeeld de Thai dacht een slaatje te slaan .
en het huis ook in te pikken , zich echter vergiste dat de Zweed
nog genoeg overhad om iemand de boel te laten slopen en plat te duwen een grrot gedeelte van wat hij geinvesteerd had heeft hij eruit
en af gehaald en het zo achtergelaten .

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

#7 Bericht door Phuket Dragon » zondag 04 november 2007, 14:45

Bij overlijden gaan de rechten van de lease naar nabestaanden of erfgenamen en moeten de regels van het opgestelde contract navolgen .
En daarmee ook de lasten als de overledene een schuld had op het land ?
De schuldeiser is immers de lease nemer. Hij had een lenings contract achter de hand op de lease gever bij calimiteiten zoals overlijden en bankroet slaan en of weigeren vernieuwing van de lease.

Er zijn hier op Phuket Falang die zo hun vermogen veilig stellen. Had de zweed dat gedaan hierboven had hij zijn geld terug.

Hoe bezien jullie dat ?
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

thongdee
Expat
Expat
Berichten: 790
Lid geworden op: woensdag 14 september 2005, 18:21
Locatie: Surin Town

#8 Bericht door thongdee » zondag 04 november 2007, 15:09

Ik sluit me met Dutch aan .... misschien zet ik het wel op een dag op mijn zoon zijn naam , men vrouw en ik zijn nu meer dan 20 jaar samen , als ik "braaf" ben zal ik nog wel 20 jaar in ons huisje mogen wonen hoop ik :-)
คิดดี พูดดี ทำดี โลกนี้น่าอยู่
Gelukkig zijn
is niet krijgen wat we verlangen...
Maar tevreden zijn met wat we hebben...

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#9 Bericht door Ben » zondag 04 november 2007, 15:55

Phuket Dragon schreef:
Bij overlijden gaan de rechten van de lease naar nabestaanden of erfgenamen en moeten de regels van het opgestelde contract navolgen .
En daarmee ook de lasten als de overledene een schuld had op het land ?
De schuldeiser is immers de lease nemer. Hij had een lenings contract achter de hand op de lease gever bij calimiteiten zoals overlijden en bankroet slaan en of weigeren vernieuwing van de lease.

Er zijn hier op Phuket Falang die zo hun vermogen veilig stellen. Had de zweed dat gedaan hierboven had hij zijn geld terug.

Hoe bezien jullie dat ?

Dat die Zweed dom gehandeld heeft is idd zo .


Maar erfrechten met of zonder schuld is een heel andere zaak

Phuket Dragon least van Mr Thai een stuk land voor 10 jaar
daarna wil hij het verlengen dat moet wel eerst gebeuren .
in de tussentijd kan de landeigenaar er een schuld opzetten
2 dagen later sterft hij de efgenamen hebben dan de schuld van het land en als die efgenamen dat niet kunnen betalen of ook bankroet zijn .

Staat het Huis van Phuket Dragon waarvan hij op papier eigenaar is
ineens op een heel dubieus stuk grond .

Mag Dragon zeggen wat er gaat gebeuren :?:

Dragon kan geen land bezitten .

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

#10 Bericht door Phuket Dragon » zondag 04 november 2007, 16:32

Phuket Dragon least van Mr Thai een stuk land voor 10 jaar
daarna wil hij het verlengen dat moet wel eerst gebeuren .
in de tussentijd kan de landeigenaar er een schuld opzetten
2 dagen later sterft hij de efgenamen hebben dan de schuld van het land en als die efgenamen dat niet kunnen betalen of ook bankroet zijn .

Staat het Huis van Phuket Dragon waarvan hij op papier eigenaar is
ineens op een heel dubieus stuk grond .

Mag Dragon zeggen wat er gaat gebeuren
Op de eerste 10 jaar lease heeft de eigenaar van de grond een slapende schuld aan de leasenemer via een contract die alleen direkt opeisbaar word bij het niet verlengen van de lease of bankroet of overlijden. De eerste lease loopt af op 5-11-2007 00:00 om 9:00 smorgens 6-11-2007 opent de land office de deuren en zal de dienstdoende advokaat de lease verlengen een schuld op het stuk land zetten is gods onmogenlijk. Ook een bank zal niets starten alvorens het land lease vrij is om een lening af te geven.

Bij overlijden komt de schuld naar de familie en zal die moeten betalen.
Bij bankroet kan niet van land eigenaar worden gewisseld daar er een lease op het land staat en een schuld.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#11 Bericht door Ben » zondag 04 november 2007, 17:00

Phuket Dragon schreef:
Phuket Dragon least van Mr Thai een stuk land voor 10 jaar
daarna wil hij het verlengen dat moet wel eerst gebeuren .
in de tussentijd kan de landeigenaar er een schuld opzetten
2 dagen later sterft hij de efgenamen hebben dan de schuld van het land en als die efgenamen dat niet kunnen betalen of ook bankroet zijn .

Staat het Huis van Phuket Dragon waarvan hij op papier eigenaar is
ineens op een heel dubieus stuk grond .

Mag Dragon zeggen wat er gaat gebeuren
Op de eerste 10 jaar lease heeft de eigenaar van de grond een slapende schuld aan de leasenemer via een contract die alleen direkt opeisbaar word bij het niet verlengen van de lease of bankroet of overlijden. De eerste lease loopt af op 5-11-2007 00:00 om 9:00 smorgens 6-11-2007 opent de land office de deuren en zal de dienstdoende advokaat de lease verlengen een schuld op het stuk land zetten is gods onmogenlijk. Ook een bank zal niets starten alvorens het land lease vrij is om een lening af te geven.

Bij overlijden komt de schuld naar de familie en zal die moeten betalen.
Bij bankroet kan niet van land eigenaar worden gewisseld daar er een lease op het land staat en een schuld.

Dit is correct geen twijfel mogelijk

Het enige in alle verhalen en je kan me geloven of niet
vele farangs denken dat ze het wel weten en of vertrouwen op de personen die het wel zeggen te weten dat er nog genoeg zijn die niet weten dat hun constructie niet waterdicht is en dat er al veel iets verloren hebben .

laat je in geval van koop lease in een co ltd of welke constructie dan ook door een goede advocaat die de weg weet in deze zaken .

Een lease kan 100 % waterdicht zijn en daar krijg je geen speld tussen
mits het door de goede personen opgesteld .

Het zelfde is met een Co ltd dat is nog altijd mogelijk maar daar zit een route en regels aan verbonden , ook dit weet een goede advocaat te begeleiden .

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

#12 Bericht door Wouter_Udon » zondag 04 november 2007, 18:46

Ben schreef:
Phuket Dragon schreef:
Phuket Dragon least van Mr Thai een stuk land voor 10 jaar
daarna wil hij het verlengen dat moet wel eerst gebeuren .
in de tussentijd kan de landeigenaar er een schuld opzetten
2 dagen later sterft hij de efgenamen hebben dan de schuld van het land en als die efgenamen dat niet kunnen betalen of ook bankroet zijn .

Staat het Huis van Phuket Dragon waarvan hij op papier eigenaar is
ineens op een heel dubieus stuk grond .

Mag Dragon zeggen wat er gaat gebeuren
Op de eerste 10 jaar lease heeft de eigenaar van de grond een slapende schuld aan de leasenemer via een contract die alleen direkt opeisbaar word bij het niet verlengen van de lease of bankroet of overlijden. De eerste lease loopt af op 5-11-2007 00:00 om 9:00 smorgens 6-11-2007 opent de land office de deuren en zal de dienstdoende advokaat de lease verlengen een schuld op het stuk land zetten is gods onmogenlijk. Ook een bank zal niets starten alvorens het land lease vrij is om een lening af te geven.

Bij overlijden komt de schuld naar de familie en zal die moeten betalen.
Bij bankroet kan niet van land eigenaar worden gewisseld daar er een lease op het land staat en een schuld.

Dit is correct geen twijfel mogelijk

Het enige in alle verhalen en je kan me geloven of niet
vele farangs denken dat ze het wel weten en of vertrouwen op de personen die het wel zeggen te weten dat er nog genoeg zijn die niet weten dat hun constructie niet waterdicht is en dat er al veel iets verloren hebben .

laat je in geval van koop lease in een co ltd of welke constructie dan ook door een goede advocaat die de weg weet in deze zaken .

Een lease kan 100 % waterdicht zijn en daar krijg je geen speld tussen
mits het door de goede personen opgesteld .

Het zelfde is met een Co ltd dat is nog altijd mogelijk maar daar zit een route en regels aan verbonden , ook dit weet een goede advocaat te begeleiden .
En als nu blijkt dat na het overlijden de familie wel in staat en bereid is om de schuld per direct en in een keer af te betalen?
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#13 Bericht door Ben » zondag 04 november 2007, 19:07

En als nu blijkt dat na het overlijden de familie wel in staat en bereid is om de schuld per direct en in een keer af te betalen?

Dat is dan een geluk voor ze :lol:

Maar als het al mogelijk was om iets te veranderen .

Het contract blijft echter bindend mits goed opgesteld dient het
gewoon vervolgd te worden tot het eind .

wie ofwat er in de tussentijd iets veranderd heeft of zg gekocht betaald heeft is zijn zorg en zal dit een andere zaak worden tussen de 2 partijen De leasholder kan niets verweten worden hoe krom het spel ook gespeeld is .

De kleinste foute zinspellling kan catastofaal worden
ook al is het in het Engels Nerderlands of welke taal vertaald .
en daar het soms erg moeilijk is om de Thaise taal exact te vertalen.
Is en blijft het Thaise rechtsgeldig .

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

#14 Bericht door Wouter_Udon » zondag 04 november 2007, 19:44

Ben schreef:
En als nu blijkt dat na het overlijden de familie wel in staat en bereid is om de schuld per direct en in een keer af te betalen?

Dat is dan een geluk voor ze :lol:

Maar als het al mogelijk was om iets te veranderen .

Het contract blijft echter bindend mits goed opgesteld dient het
gewoon vervolgd te worden tot het eind .

wie ofwat er in de tussentijd iets veranderd heeft of zg gekocht betaald heeft is zijn zorg en zal dit een andere zaak worden tussen de 2 partijen De leasholder kan niets verweten worden hoe krom het spel ook gespeeld is .

De kleinste foute zinspellling kan catastofaal worden
ook al is het in het Engels Nerderlands of welke taal vertaald .
en daar het soms erg moeilijk is om de Thaise taal exact te vertalen.
Is en blijft het Thaise rechtsgeldig .

Dan moet je er maar op vertrouwen dat dit allemaal goed gaat, je hebt er niet of nauwelijks invloed op en je kunt het ook niet controlleren tenzij je het contract door 1 of 2 andere juristen laat beoordelen.
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#15 Bericht door Ben » zondag 04 november 2007, 20:38

Wouter_Udon schreef:
Ben schreef:
En als nu blijkt dat na het overlijden de familie wel in staat en bereid is om de schuld per direct en in een keer af te betalen?

Dat is dan een geluk voor ze :lol:

Maar als het al mogelijk was om iets te veranderen .

Het contract blijft echter bindend mits goed opgesteld dient het
gewoon vervolgd te worden tot het eind .

wie ofwat er in de tussentijd iets veranderd heeft of zg gekocht betaald heeft is zijn zorg en zal dit een andere zaak worden tussen de 2 partijen De leasholder kan niets verweten worden hoe krom het spel ook gespeeld is .

De kleinste foute zinspellling kan catastofaal worden
ook al is het in het Engels Nerderlands of welke taal vertaald .
en daar het soms erg moeilijk is om de Thaise taal exact te vertalen.
Is en blijft het Thaise rechtsgeldig .

Dan moet je er maar op vertrouwen dat dit allemaal goed gaat, je hebt er niet of nauwelijks invloed op en je kunt het ook niet controlleren tenzij je het contract door 1 of 2 andere juristen laat beoordelen.

Precies nu zijn we op de goede weg

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”