Wonen aan de oevers van de Mekong (Nong Khai)

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Rudi 1
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 89
Lid geworden op: zondag 22 oktober 2006, 14:02

Wonen aan de oevers van de Mekong (Nong Khai)

#1 Bericht door Rudi 1 » donderdag 25 oktober 2007, 10:24

Beste forumgenoten, zoals ik in een andere posting reeds geschreven had, zijn/waren mijn vrouw en ik van plan om een huis te bouwen op ons stuk grond in het centrum van Sawang Daendin (75 Km Oost Van Udon Thani) in Isan dus.

Na ons laatste bezoekje aan NongKhai, toen we terugkwamen van Vientiane, kreeg ik meer en meer het gevoel dat Nongkhai en omgeving ook een prachtige streek is om te vestigen. De familie nog altijd kort genoeg voor ons om op 1 dag te bezoeken en ver genoeg voor hun om niet af te komen :lol:

Nu heb ik weinig notie over de grondprijzen voor deze regio rond Nong Khai, ik weet intussen dat je rond het stadje niet meer moet wezen wegens te duur, dus uitwijken tot 20 Km oost of westwaarts is een optie en is me aangeraden door een Amerikaan die zelf wel in Nong Khai woont.
Heeft iemand van jullie ervaring, tips, adviezen omtrent wonen in deze regio en specifiek; land rechtstreeks aan de oever van de Mekong gelegen?

De regio waarover ik dus spreek gaat van het Oosten Bung Kan en Phon Phisai tot in het westen Si Chiang Mai en Tha Bo

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#2 Bericht door khonkaen » zondag 28 oktober 2007, 04:50

Persoonlijk zou ik kiezen voor de buurt van si chiangmai.. Je hebt daar een stadje en een hooggelegen tempel met prachtig uitzicht en een waterval.
Geen idee wat de grondprijzen zijn...
Maar over 20 jaar gerekend, valt dat per dag wel mee..

veel geluk,

willem
niets is perfect en niets is blijvend

Rudi 1
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 89
Lid geworden op: zondag 22 oktober 2006, 14:02

#3 Bericht door Rudi 1 » donderdag 01 november 2007, 12:01

Willem, ik denk dat je gelijk hebt.
Het mooiste stuk ligt naar het westen toe; Si Chiangmai.
Intussen heb ik veel contacten met oa kennissen uit Udon en andere farang uit de omstreken van Nong Khai.
We zijn tot de conclusie gekomen dat de grondprijzen fors zijn voor land rechtsreeks van de Mekong, zeker als er al een zeewering (dijk) ligt en het land in kwestie ook nog eens hoog gelegen is.
Land van 1 miljoen baht/rai is al niet meer te vinden 20 km oost en west van NK. Pijnlijke vasstelling voor ons(vorig jaar ook nog 10 rai rijstveld gekocht voor 100.000 BAHT!), maar het is jammer genoeg de realiteit!
Ook is het vinden van kleinere stukken met "river-frontage" (tot 1 rai) bijna uitgesloten en ben je dus bijna verplicht grote en dure grond aan te schaffen voor je ene huis te bouwen!

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”