Pasfoto's

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#16 Bericht door Okie » maandag 15 oktober 2007, 20:51

Mijn vorige bericht kwam misschien een beetje rottig over, beetje verkeerd geformuleerd misschien. Ik probeer het nog 1 keer uit te leggen.....

Op de ambassade weten ze een fotograaf die daar vlak bij een zaak heeft, die precies weet hoe de pasfoto gemaakt dient te worden.

Simpel telefoontje met de vraag naar het adres lijkt me dan het simpelst, wil je niet weg gestuurd worden met een totaal verkeerde pasfoto.

de koekenbakker

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#17 Bericht door Ben » maandag 15 oktober 2007, 21:08

Okie schreef:Mijn vorige bericht kwam misschien een beetje rottig over, beetje verkeerd geformuleerd misschien. Ik probeer het nog 1 keer uit te leggen.....

Op de ambassade weten ze een fotograaf die daar vlak bij een zaak heeft, die precies weet hoe de pasfoto gemaakt dient te worden.

Simpel telefoontje met de vraag naar het adres lijkt me dan het simpelst, wil je niet weg gestuurd worden met een totaal verkeerde pasfoto.

de koekenbakker

Klopt okie ik vraag het wel aan de ambassade

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

#18 Bericht door joepattaya » dinsdag 16 oktober 2007, 03:26

Of......in plaats van elkaar nou het leven "zuur" te maken, goegel je een beetje en dan kom je al snel hier uit: http://www.tynaarlo.nl/live/attachment.db?69094

Is toch helemaal niet zo'n probleem, toch?

En dan neem je het uitgeprinte gebeuren mee naar een fotograaf en die maakt wat digitale plaatjes, vervolgens kun je VOOR er afgedrukt wordt op zijn computerscherm kiezen cq/ aanpassen.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

#19 Bericht door joepattaya » dinsdag 16 oktober 2007, 03:32

Behalve trouwens de foto-eisen bij het paspoort kent ook het RDW deze eisen en als je vanuit het buitenland je rijbewijs wilt verlengen is het zeker zo belangrijk om de foto's direct goed te hebben, want de aanvraag voor een nieuw rijbewijs start weliswaar bij de ambassade, maar je moet de papieren en foto's opsturen naar NL. Is er dan vervolgens iets mis, dan mag je weer het een en ander nasturen.

Niet leuk!!

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

#20 Bericht door perry » dinsdag 16 oktober 2007, 03:37

Phuket Dragon schreef:
Fotograaf- Betonoloog -makelaar wat doe je nog meer als ik vragen mag?
Nee vertel ik maar niet wat ik zoal gedaan heb daar kunnen enkele personen hier op het forum totaal niet tegen die ontsporen gelijk en word je bezien als een grote jongen uithangen. Mijn leven is een beetje anders gelopen dan de doorsnee Nederlander en dat schijnt fout te zijn.
Wij zijn niet onspoort we willen hier Fatsoenlijke informatie en niks anders.
Laatst gewijzigd door perry op dinsdag 16 oktober 2007, 03:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Werk om te leven leef niet om te werken.

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

#21 Bericht door perry » dinsdag 16 oktober 2007, 03:49

Phuket Dragon schreef:[quote

Zelf een digitale camera en foto papier ? witte achtergrond ? hoogte goed instellen en afstand ? gegarandeerd dat je het zelf kan. Met een teken programma kun je het licht en contrast bijstellen.
Sorry hoor maar als je zelf gaat expermenteren met Foto's dan kun je er op wachten dat het het afgekeurt wordt.
En voor die paar Bahts ga je niet zelf zitten kloten.
Werk om te leven leef niet om te werken.

Totender
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 326
Lid geworden op: zaterdag 08 april 2006, 10:19
Locatie: 3970/BE

#22 Bericht door Totender » dinsdag 16 oktober 2007, 09:01

perry schreef:
Phuket Dragon schreef:[quote

Zelf een digitale camera en foto papier ? witte achtergrond ? hoogte goed instellen en afstand ? gegarandeerd dat je het zelf kan. Met een teken programma kun je het licht en contrast bijstellen.
Sorry hoor maar als je zelf gaat expermenteren met Foto's dan kun je er op wachten dat het het afgekeurt wordt.
En voor die paar Bahts ga je niet zelf zitten kloten.
Het grote probleem zit em volgens mij in het voorstel om ze zelf af te drukken. Bij mijn weten mag zoiets niet, omdat foto's die je zelf afdrukt met de tijd wat vergaan.
Get Rich or Die Tryin'

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

#23 Bericht door perry » dinsdag 16 oktober 2007, 09:10

Ben schreef:
jodokus schreef:Blijven lachen en een rechte scheiding in je haar, en je hebt een pracht foto..... :roll: :roll: :roll:

J.

Fout Jodokus lachen mag ook niet rechte scheiding :?: en als je een kale kop hebt :shock:
Ben ben je nu Kaal ??? een maand geleden nog niet :lol: :lol: :wink:
Werk om te leven leef niet om te werken.

Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 919
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

#24 Bericht door jodokus » dinsdag 16 oktober 2007, 19:17

Ben schreef: rechte scheiding :?: en als je een kale kop hebt :shock:
Okkkkkkkk,

Met spons en zeem zit het ook netjes... :lol:

J.
Toch wel...

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”