grote verschillen

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#76 Bericht door jumbo » maandag 08 oktober 2007, 02:06

Wereldvreemd schreef:
jumbo schreef:
Jack schreef: Neemt niet weg, aan het eind van de werkdag drinken de mannen steevast een paar stevige neuten en de vrouwen gaan altijd direct naar huis om eten te koken. Dat is in ieder geval mijn waarneming.
Je eerdere waarrneming was dat de vrouwen niet roken en drinken, mijn waarneming is, dat in de kroeg, waar ik met regelmaat zit en dat zijn geen gezelschaps dames, de dames ook drinken. Niet in de mate van de man, maar toch. Ook thuis, bij mij in de moo baan, zitten ze soms gezellig in het gemeenachappelijke tuintje te roken en drinken.
Niet vaak samen met de man, veelal met andere vrouwen en de gokavonden vloeit de allcohol rijkelijk. Hetzelfde geldt voor sigaretten
Ik werk met een 1.500 tal dames en heren, de dames roken niet in het openbaar, soms in een klein groepje, wellicht dat het je daarom niet opvalt. Ze drinken ook uitsluitend tegen de avond, de mannen ook.
Ik krijg ze niet mee om smiddags al te beginnen, een enkeling die dat doetJ
Feitelijk schrijf je dus dat vrouwen inderdaad minder gebruiken. Nou dat zal op het platteland nog minder zijn.
Inderdaad en dat zou best kunnen, maar de stelling was dat iedere vrouw tussen de 20-60 niet rookt en niet drinkt

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#77 Bericht door khonkaen » maandag 05 november 2007, 02:04

middelvinger opsteken is voor de thai gezichtsverlies .. en kan alleen ongedaan gemaakt worden door de dader te doden...

bekend is het verhaal van een duitser, die zijn vinger opstak toen een thai hem 'sneed' de thai reed hem klem, stapte uit en schoot hem dood..
Tegenover de politie verklaarde hij , dat dat een ongeluk was.. het was niet zijn bedoeling om de duitser te doden..

willem
niets is perfect en niets is blijvend

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

#78 Bericht door marceziani » maandag 05 november 2007, 13:40

Vrijgesproken, neem ik aan? Want als het 'niet zijn bedoeling was', kon ie er eigenlijk niks aan doen, toch? :wink:
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Pien
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 61
Lid geworden op: maandag 30 april 2007, 19:13

#79 Bericht door Pien » dinsdag 06 november 2007, 13:53

khonkaen schreef:

nou Luc, Ik weet niet met wat voor mensen jij omgaat, maar Ik heb van dat alles niks meegemaakt.. ik leen wel eens geld aan familie, die dit alles met rente op tijd terugbetalen..

Bereken je rente als je geld leent aan familie?

Gerhard
kenner
kenner
Berichten: 108
Lid geworden op: maandag 23 april 2007, 17:55

#80 Bericht door Gerhard » woensdag 07 november 2007, 10:31

dutch schreef:
marceziani schreef:Inderdaad een heel leuk voorbeeld van hoe Thai heel gemoedelijk en onbaatzuchtig met elkaar omgaan. Waar ik mij met name in Bangkok over heb verbaasd is het verkeersgedrag van de Thai. In Nederland ziet men wel eens een middelvinger, knipperende grootlichtsignalen of met de wijsvinger naar het voorhoofd wijzen. Irritaties in het verkeer en die lijken in Bangkok niet of nauwelijks voor te komen. Nog zo'n voorbeeld waarbij wij iets van de Thai kunnen leren.
Dit kan je niet menen!!!!!!
Als er een ding een absoluut grote troep is ,dan is het wel het verkeer in Thailand.Ik heb het niet over files maar over de alledaagse houding in het verkeer :D
MEN DOET MAAR WAT,alles is goed als het maar niet volgens de regels gaat.Op het platteland,zowel als in de stad als in de groot stad!

Dat vindt ik nu juist het leuke er aan, rijden zonder angst te hebben voor flitspalen etc.... gewoon met de stroom meerijden. links of rechts inhalen alles is er mogelijk als je maar geen brokken maakt.
Heb zo al duizenden km gereden in Thailand en ik moet zeggen heerlijk..
Rijden in thailand is een plezier, je km teller hou je niet zo vaak in het oog als in NL/BE

Luc
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 592
Lid geworden op: vrijdag 22 juni 2007, 15:02
Locatie: Thailand

#81 Bericht door Luc » woensdag 07 november 2007, 12:31

Er zijn al heel veel westerlingen die zo gedacht hebben als Gerhard

Is dat dan op zeker moment alleen maar een financieele kater dan valt

dat nog enorm mee,

is het een probleempje dat ze meenemen tot het einde van hun leven ...

Er zijn veel westerlingen die in Thailand arriveren en Thais gaan denken

en gaan doen.

Dat is niet erg verstandig.

Denken dat het U niet kan of zal overkomen...

Het weer is prachtig.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

#82 Bericht door carpediem » woensdag 07 november 2007, 16:06

Ik vind rijden in Thailand ook wel anders als in Nederland.

Ik rij veel.
Mijn ervaring leert dat ik steeds

langzamer rijd
steeds meer afstand neem
Niet om me heen kan kijken (naar mooie vrouwen e.d.)
en van iedereen verwacht dat ze niet kunnen rijden
en zo wel meer preventief rijgedrag

Tot nog toe allemaal goed gegaan, maar ik heb ook een speciaal boeddhaatje in mijn auto hangen.
pluk de dag (carpediem)

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

#83 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 07 november 2007, 19:29

Gerhard schreef:
Dat vindt ik nu juist het leuke er aan, rijden zonder angst te hebben voor flitspalen etc.... gewoon met de stroom meerijden. links of rechts inhalen alles is er mogelijk als je maar geen brokken maakt.
Heb zo al duizenden km gereden in Thailand en ik moet zeggen heerlijk..
Rijden in thailand is een plezier, je km teller hou je niet zo vaak in het oog als in NL/BE
Klopt, flitspalen hebben ze niet, althans ik ben ze nog niet tegen gekomen maar mobiele snelheidscontroles des te meer, vooral aan het eind van de maand als men een stukje maand overhoudt aan het eind van het salaris.
En hou maar gewoon links op een vierbaans snelweg want voor ongebrijdeld rechts rijden wordt je ook aangehouden.
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

#84 Bericht door joepattaya » donderdag 08 november 2007, 06:25

Ik kom steeds vaker wegpiraten tegen en dat blijken dan achteraf buitenlanders (lees: blanke niet-Thais) te zijn, die zich hier als een vis in het water voelen, zonder bespiedt te worden door camera's of andere verkeers-juristische ongein.

Ik maak per jaar zo'n 40.000 km en heb me ook maar aangepast aan het algemene rijgedrag: zeer anticiperend rijden, afstand houden, langzamer.
Heb ondertussen ook weer een aantal keer in Nederland achter het stuur mogen zitten, en ik kan alleen maar zeggen: geweldig. Een absolute rust gaat uit van het Nederlandse verkeer; gedisciplineerd, rustig en zonder problemen.

Wouter Hua Hin
Expat
Expat
Berichten: 188
Lid geworden op: vrijdag 21 september 2007, 13:25
Locatie: hua hin

#85 Bericht door Wouter Hua Hin » donderdag 08 november 2007, 14:32

Nou naamgenoot, helemaal links rijden is ook niet helemaal veilig. Dat is in principe voorbestemd voor de brommers, auto's die van links uit een zijstraat komen en onverwacht overstekende honden. Ik rij lekker in het midden of bij een 4 baans weg de op 1 na linkse. Na nu een paar weken mijn auto te hebben voor je je steeds zekerder en schuilt ook het gevaar in. Blijven opletten, niet te veel oh-en en het overwoord hier, anticiperen. Want je schrikt je soms rot als je in je spiegels kijkt als er een auto / brommer voorbij scheurt. Opletten dus ten aller tijde en gordel om!
Live life to the max!

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

#86 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 08 november 2007, 14:55

Wouter Hua Hin schreef:Nou naamgenoot, helemaal links rijden is ook niet helemaal veilig. Dat is in principe voorbestemd voor de brommers, auto's die van links uit een zijstraat komen en onverwacht overstekende honden.
Ben ik wel met je eens maar ik ben een paar keer staande gehouden door de Thaise politie met de opmerking dat ik niet teveel rechts mocht rijden.
De enige reden dat ik geen bekeuring kreeg was doordat mijn vrouw uitlegde dat rechts rijden voor ons farang in Nederland normaal is. :o
Live your dream, don't dream your life.

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”