traag

Medelingen, tips en opmerkingen.
Moderators: Chang, Patriot
Plaats reactie
Bericht
Auteur
perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

#61 Bericht door perry » donderdag 08 november 2007, 08:40

Och wat wil je alles is hier traag .

Het verkeer is traag
Mijn wernemers zijn traag
Als je eet met stokjes dat gaat ook traag
Van rijst wordt je ook heel traag vol
Ik wel is zien als het in Nederland 38.Graden is dan worden ze ook traag.

Maar mischien moet ik wel relaxt noemen dat is hetzelfde als Traag.
:wink: :wink: :wink: :wink: :lol:
Werk om te leven leef niet om te werken.

luugtaw
kenner
kenner
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 13 augustus 2006, 21:48
Locatie: Maastricht
Contacteer:

#62 Bericht door luugtaw » donderdag 08 november 2007, 08:46

Maar mischien moet ik wel relaxt noemen dat is hetzelfde als Traag.
Dat vind ik nou een mooie opmerking.
traag heeft inderdaad een negatieve klank, relaxed is de positieve benadering er dan van.

:)
It's not about how many friends you have, but how many friends you can count on.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

#63 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 08 november 2007, 09:35

luugtaw schreef:
Maar mischien moet ik wel relaxt noemen dat is hetzelfde als Traag.
Dat vind ik nou een mooie opmerking.
traag heeft inderdaad een negatieve klank, relaxed is de positieve benadering er dan van.

:)
Als het jullie om het even is doe voor mij dan maar iets minder relaxed. :)
Live your dream, don't dream your life.

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

#64 Bericht door marceziani » donderdag 08 november 2007, 18:11

Het forum is op dit moment vrij relaxed.
Aan de trage kant dus... :)
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

#65 Bericht door dutch » vrijdag 09 november 2007, 02:25

Dit forum heeft voor mij als enige nog het volgende. :cry:
Nadat ik klik op laatse nieuwe berichten kan het wachten soms extreem lang duren (5 minuten of meer) en dan krijg ik de index pagina waarop ik OPNIEUW moet inloggen????

arno
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 47
Lid geworden op: vrijdag 02 november 2007, 17:23
Locatie: 9964

#66 Bericht door arno » vrijdag 16 november 2007, 13:22

dutch schreef:Dit forum heeft voor mij als enige nog het volgende. :cry:
Nadat ik klik op laatse nieuwe berichten kan het wachten soms extreem lang duren (5 minuten of meer) en dan krijg ik de index pagina waarop ik OPNIEUW moet inloggen????
Dit overkomt mij ook regelmatig. Ook bij het "oproepen"van dit forum gebeurt het de laatste tijd regelmatig dat je weer opnieuw moet inloggen. Ook al zet je een "vinkje" bij: "Log me automatisch in bij elk bezoek"

Arno

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#67 Bericht door Ben » maandag 19 november 2007, 13:28

Als mijn internet verbinding snel genoeg is heb ik van het forum Qua traagheid geen last .

echte de internet verbinding ja en dat nogwel in BKK is zwaar klo*te
Heb nu true gebeld ze hebben de lijk gecheckt alles oke

maar de internationale lijn niet hoger dan 300kbps en vaak 100
komen nu de boel checken mocht het niet sneller worden
wil men tot een korting overgaan op het pakket .

Zojuist bericht van True per telefoon met heeft idd bij mij geconstateerd dat de verbinding zeer traag was .

Maatregelen zijn getroffen en tot nu toe is het idd beter niet super
maar streams afspelen ja lukt weer .

De komende maand nov hoeft ik niet te betalen voor mijn aansluiting
dat is dus het gebaar van true dus het helpt wel als je ze maar op de hielen zit .

wie er last van heeft mailen en bellen steen en been klagen anders doen ze niks .

En nu is XS BB aan de beurt :lol:

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

#68 Bericht door Wouter_Udon » maandag 19 november 2007, 20:13

Ben schreef:
Als mijn internet verbinding snel genoeg is heb ik van het forum Qua traagheid geen last .

echte de internet verbinding ja en dat nogwel in BKK is zwaar klo*te
Heb nu true gebeld ze hebben de lijk gecheckt alles oke

maar de internationale lijn niet hoger dan 300kbps en vaak 100
komen nu de boel checken mocht het niet sneller worden
wil men tot een korting overgaan op het pakket .

Zojuist bericht van True per telefoon met heeft idd bij mij geconstateerd dat de verbinding zeer traag was .

Maatregelen zijn getroffen en tot nu toe is het idd beter niet super
maar streams afspelen ja lukt weer .

De komende maand nov hoeft ik niet te betalen voor mijn aansluiting
dat is dus het gebaar van true dus het helpt wel als je ze maar op de hielen zit .

wie er last van heeft mailen en bellen steen en been klagen anders doen ze niks .

En nu is XS BB aan de beurt :lol:
Als iemand een e-mail adres heeft dan kunnen we hier werk van maken.
Ik heb op de XSBB website gekeken maar daar is, omdat de hele website wordt vernieuwd en er geen links werken, niks te vinden.
Live your dream, don't dream your life.

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

#69 Bericht door marceziani » maandag 19 november 2007, 23:15

Mocht er al iemand de bel willen trekken bij XSBB, dan lijkt Chang mij daar de aangewezen persoon voor.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#70 Bericht door Ben » dinsdag 20 november 2007, 05:23

marceziani schreef:Mocht er al iemand de bel willen trekken bij XSBB, dan lijkt Chang mij daar de aangewezen persoon voor.

jajajaja :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

zie je de smily nu

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

#71 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 20 november 2007, 07:58

Ben schreef:
marceziani schreef:Mocht er al iemand de bel willen trekken bij XSBB, dan lijkt Chang mij daar de aangewezen persoon voor.

jajajaja :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

zie je de smily nu
Maak je niet ongerust, was me niet ontgaan.
Het is wel zo dat hoe meer mensen klagen des te groter de druk op een organisatie wordt om iets aan het probleem te doen. Eén persoon laten klagen is een roepende in de woestijn ondanks dat het de forumbeheerder is.
Live your dream, don't dream your life.

Wouter Hua Hin
Expat
Expat
Berichten: 188
Lid geworden op: vrijdag 21 september 2007, 13:25
Locatie: hua hin

#72 Bericht door Wouter Hua Hin » dinsdag 20 november 2007, 12:51

Klopt, na weinig problemen gehad te hebben, heb ik nu ook last van traagheid. Vooral tussen namiddag en zeg maar 21.00 uur. In de ochtend wel goed. Ik wacht op het email adres.
Live life to the max!

Gebruikersavatar
Denhakke
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 516
Lid geworden op: woensdag 04 januari 2006, 19:37
Locatie: Herselt
Contacteer:

#73 Bericht door Denhakke » dinsdag 20 november 2007, 18:00

Enkele tips om je computer weer up to date te maken, mijn computer is alvast weer in snelheid verdubbeld.



Maak je Windows-pc fit in zeven stappen
Klein onderhoud voor je computer

Ben je het ook beu om minutenlang te moeten wachten tot het bureaublad van Windows op je scherm verschijnt? Vooral wie veel programma’s uitprobeert, merkt dat die supersnelle pc na verloop van tijd heel wat minder kwiek reageert. Hoog tijd voor een grote schoonmaak. Deze tips werken voor computers met Windows XP, maar zijn vaak ook toepasbaar op oudere versies of Vista.

1 De pc in stand-by zetten

Ben jij iemand die vijf keer per dag zijn pc aan- en uitzet, dan moet je overwegen om de stand-bystand te gebruiken. De slaapstand zet een pc in een ‘slaapmodus’: de monitor en de harde schijf worden tijdelijk uitgeschakeld, en in sommige gevallen worden ook de ventilatoren stilgelegd. In slaapstand verbruikt een pc nauwelijks stroom. Het grote voordeel is: met één druk op de aan/uitknop schiet je pc weer wakker en kun je onmiddellijk weer aan de slag. Je pc zet je als volgt in stand-by: klik op de Start-knop, kies voor Uitschakelen en vervolgens voor Stand-by. Het scherm dooft uit en alleen het statuslampje verraadt dat de pc nog niet helemaal uitgezet is.

2 Grafische trucjes uitschakelen

Windows mag dan mooi zijn, al die visuele pracht vergt de nodige power van je pc. Zeker als je een wat minder snelle pc hebt, is het aangewezen om de toeters en bellen van Windows te beperken. Klik daarvoor rechts op het pictogram Deze Computer en vraag de Eigenschappen op. Je moet op het tabblad Geavanceerd de knop Instellingen onder de hoofding Prestaties indrukken. Je kunt nu bij Visuele Effecten aangeven hoe Windows XP eruit moet zien. Door Beste Prestaties aan te duiden, ga je voor ‘snelheid’. Klik op Toepassen om te bevestigen. Wat een transformatie, nietwaar? Maar alles gaat nu ook een pak sneller.

3 Pictogrammen op het bureaublad beperken

Vergeet niet om het bureaublad op te ruimen. Veel mensen hebben de gewoonte om hier tientallen snelkoppelingen en zelfs grote bestanden op te slaan. Handig, dat wel, maar het leidt ertoe dat Windows soms flink trager draait. Wis dus onnodige pictogrammen op het bureaublad. Windows XP heeft een ingebouwde opruimfunctie voor het bureaublad. Klik Rechts op het Bureaublad en vraag de Eigenschappen op. Onder het tabblad Bureaublad klik je onderaan op de knop Bureaublad aanpassen. Kies nu voor de knop Bureaublad nu opruimen en doorloop de wizard.

4 Defragmenteer de harde schijf

Het defragmenteren van de harde schijf is een tijdrovend, maar noodzakelijk werkje. Defragmenteren is het aaneensluitend maken van bij elkaar horende bestanden die anders over de harde schijf verspreid zouden blijven. Vooral wie geregeld programma’s installeert en deïnstalleert of bestanden verplaatst, zal merken dat de harde schijf er alleen maar trager op wordt. Een fragmentatiegraad van minder dan tien procent valt aan te raden. Je kunt dat onder Windows als volgt controleren: Klik Rechts op Deze Computer en kies voor Beheren. Er verschijnt een nieuw venster, waar je in de boomstructuur links klikt op Schijfdefragmentatie. Via de knop Analyseren kom je te weten hoe het gesteld is met je harde schijf (of schijven) en kun je eventueel de defragmentatieprocedure opstarten.

5 Schijfopruiming

Wie dacht alle overbodige bitjes te hebben opgeruimd, heeft buiten de ingebouwde tool Schijfopruiming gerekend. Die vind je bij Alle programma’s, Bureau-accessoires, Systeemwerkset. Zodra je de tool opstart, gaat die aan het rekenen: waar kan schijfruimte bespaard worden, en hoeveel ruimte dan precies? Even later krijg je het resultaat in een handig overzicht gepresenteerd. Het blijkt vooral om allerlei tijdelijke bestanden te gaan van het systeem of van je browser, om de prullenbak, enzovoort. In principe kun je hier veilig alle items aanvinken, behalve dan de laatste (Oude bestanden comprimeren): dat is een nogal drastische ingreep, die je wellicht beter onbenut kunt laten. Je krijgt meteen ook te zien hoeveel schijfruimte je selecties je zullen opbrengen. Met de OK-knop gaat de tool dan definitief aan de slag.

6 Software verwijderen

De kans is groot dat er nog behoorlijk wat software op je schijf huist die daar eigenlijk niet langer thuishoort. Dat heb je echter snel uitgevist. Ga naar de Start-knop en open achtereenvolgens Configuratiescherm en Software. Even later krijg je een scherm met links een aantal knoppen te zien. Druk op de bovenste knop (Programma’s wijzigen of verwijderen). Er verschijnt een lijst met een overzicht van de geïnstalleerde software. Rechtsboven kun je die volgens verschillende criteria sorteren: standaard gebeurt dat volgens Naam, maar de drie andere criteria (Grootte, gebruik, laatst gebruikt) lijken ons zinvoller. Zelden gebruikte (en schijfgulzige) programma’s geven zich dan meteen bloot. Je hoeft die dan maar te selecteren en op Verwijderen te drukken. Je zult natuurlijk wel zelf moeten bepalen welke software je niet langer nodig acht.

7 Taken beheren

Windows mag dan steeds robuuster worden, het kan nog gebeuren dat een toepassing plots lijkt te ‘bevriezen’. In de meeste gevallen volstaat het dan om alleen dat programma af te sluiten. Vooraleer je zoiets forceert, kun je echter beter een paar minuutjes wachten: wie weet heb je tal van andere applicaties geopend, waardoor alles wat trager loopt. Blijkt de toepassing inderdaad stevig diepgevroren, dan is het tijd om de toetscombinatie Ctrl+Alt+Delete te hulp te roepen. Daarmee schud je namelijk het ingebouwde Taakbeheer van Windows wakker.

Open het tabblad Toepassingen, en check de status van het vastgelopen programma. Wellicht zie je daar staan Reageert Niet. Hoe dan ook, selecteer hier die toepassing en druk op de knop Taak Beëindigen. Lukt het hiermee niet, open dan weer het Taakbeheer en ga naar het tabblad Processen. Spoor het bevroren exe-bestand op en druk op Proces beëindigen. Let wel, in dit geval krijg je niet meer de kans om een bestand dat die toepassing geopend had, eerst nog op te slaan. Lukt het nog steeds niet, dan zit er weinig anders op dan je pc te herstarten, door tweemaal na elkaar op Ctrl-Alt-Delete te drukken. In het allerergste geval zet je de pc botweg af, door een aantal seconden de startknop ingedrukt te houden.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

#74 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 20 november 2007, 19:11

Denhakke schreef:Enkele tips om je computer weer up to date te maken, mijn computer is alvast weer in snelheid verdubbeld.
Die tips ken ik en nog veel meer, ik kan redelijk met de computer omgaan. Mijn PC is voldoende snel en ik kan goed het onderscheid maken tussen een website die snel is of wat minder snel.
Ik heb zowel thuis als op mijn werk regelmatig een probleem met de snelheid van dit forum en dat ligt niet aan mijn PC.

Maar toch bedankt voor deze tips die zeker goed zijn voor de PC beginners onders ons of om gewoon nog eens door te lopen.
Live your dream, don't dream your life.

Chang
Site Admin
Site Admin
Berichten: 580
Lid geworden op: dinsdag 01 februari 2005, 19:45
Contacteer:

#75 Bericht door Chang » dinsdag 20 november 2007, 20:58

marceziani schreef:Mocht er al iemand de bel willen trekken bij XSBB, dan lijkt Chang mij daar de aangewezen persoon voor.
Nogmaals:
Door mij is bij het beheer van XsBB meerdere malen melding gemaakt van traagheid, uiteindelijk heb ik met mede forumbeheerders een klacht neergelegd. Dit heeft geleid tot het aanstellen van een fulltime programmeur om het complete database systeem en programmatuur van de meer dan 4000 fora compleet opnieuw te schrijven en in te richten. Volgens planning wordt rond de jaarwisseling het complete forum op het nieuwe systeem geplaatst, dan zal (als het allemaal goed gaat) de traagheid definitief tot het verleden behoren.

Ik begrijp de bereidwilligheid om een klacht bij XsBB neer te leggen, maar inmiddels zijn ze hiermee al druk aan het werk. Het is dus wachten tot het forum op het nieuwe systeem wordt overgezet.

Chang

Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen, tips en opmerkingen”