huis chum phonburi

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
charlesekim
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 10
Lid geworden op: dinsdag 03 april 2007, 18:57
Locatie: s-Graveland

huis chum phonburi

#1 Bericht door charlesekim » zondag 09 september 2007, 07:41

hallo heb een huis gezien bij FBI heeft iemand ervaringen met hun? ik weet dat je de grond nooit kan kopen denk erover om te leasen voor 30 jaar het is een huis dat geen beveiliging heeft nou zal ik er alleen in het begin vakantie hebben hoe zit dat met stelen? of is het mogelijk een beveiligingsbedrijf in te schakelen? en wat zijn dan de kosten

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

#2 Bericht door Loe » zondag 09 september 2007, 08:03

Hallo,

Het is altijd mogelijk om een beveiligingsfirma in te huren, de kosten zullen wel meevallen, maar ik denk alleen een 24 uurs beveiliging zal jouw huisje beschermen tegen dieven. Waarom koop je niet een appartement , dit kun je wel op jouw naam zetten en hier is altijd 24 uurs bewaking in persoon en met camera bij. Wanneer je dan besluit om langere tijd in Thailand te gaan wonen, kun je altijd jouw appartement omruilen tegen een huis.

groeten Loe

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: huis chum phonburi

#3 Bericht door jumbo » maandag 10 september 2007, 03:07

charlesekim schreef:hallo heb een huis gezien bij FBI heeft iemand ervaringen met hun? ik weet dat je de grond nooit kan kopen denk erover om te leasen voor 30 jaar het is een huis dat geen beveiliging heeft nou zal ik er alleen in het begin vakantie hebben hoe zit dat met stelen? of is het mogelijk een beveiligingsbedrijf in te schakelen? en wat zijn dan de kosten
pakweg 12.000 thb voor 24 uur, voor een lange termijn contract
Inclusief verzekering tegen eventuele diefstal

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Totender
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 326
Lid geworden op: zaterdag 08 april 2006, 10:19
Locatie: 3970/BE

Re: huis chum phonburi

#4 Bericht door Totender » maandag 10 september 2007, 08:57

jumbo schreef:
charlesekim schreef:hallo heb een huis gezien bij FBI heeft iemand ervaringen met hun? ik weet dat je de grond nooit kan kopen denk erover om te leasen voor 30 jaar het is een huis dat geen beveiliging heeft nou zal ik er alleen in het begin vakantie hebben hoe zit dat met stelen? of is het mogelijk een beveiligingsbedrijf in te schakelen? en wat zijn dan de kosten
pakweg 12.000 thb voor 24 uur, voor een lange termijn contract
Inclusief verzekering tegen eventuele diefstal

J
12.000 Bath vor 24uur bewaking, da's een hoop geld :D
Get Rich or Die Tryin'

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: huis chum phonburi

#5 Bericht door jumbo » maandag 10 september 2007, 09:06

Totender schreef:[

pakweg 12.000 thb voor 24 uur, voor een lange termijn contract
Inclusief verzekering tegen eventuele diefstal

J
12.000 Bath vor 24uur bewaking, da's een hoop geld :D[/quote]

Inderdaad, Totender, ben ik niet erg duidelijk geweest
Uiteraard is dat de prijs voor een maand op een lange termijn basis

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

charlesekim
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 10
Lid geworden op: dinsdag 03 april 2007, 18:57
Locatie: s-Graveland

#6 Bericht door charlesekim » maandag 10 september 2007, 09:58

bedankt voor jullie antwoord denk dat het toch verstandiger is dan te gaan zoeken naar een appartement want 12.000 Bath is mij toch wat te veel

Totender
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 326
Lid geworden op: zaterdag 08 april 2006, 10:19
Locatie: 3970/BE

#7 Bericht door Totender » maandag 10 september 2007, 10:08

charlesekim schreef:bedankt voor jullie antwoord denk dat het toch verstandiger is dan te gaan zoeken naar een appartement want 12.000 Bath is mij toch wat te veel
Waarom wil je iets kopen, als het voorlopig enkel voor vakantie moet dienen? Huur in het begin eens voor korte termijn, of ga op hotel, afhankelijk van de duur van uw verblijf.
Als de dag daar is dat je er full time naartoe gaat, dan kan je een geschikt huis zoeken. Een condo kopen, terwijl je eigenlijk liever in een huis woont, da's geen goed idee.
Get Rich or Die Tryin'

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#8 Bericht door jumbo » dinsdag 11 september 2007, 02:20

Er bestaat ook nog de mogelijkheid van een huis in een compound, ofwel een bewaakte omgeving, maar zelfs daar zijn je zaken niet altijd volledig veilig, zeker niet als het een omvangrijk gebied is en/of het aangrenzende gebied eenvoudig toegangkelijk is

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
pietk
Expat
Expat
Berichten: 445
Lid geworden op: woensdag 24 augustus 2005, 14:48
Locatie: Chiangmai

#9 Bericht door pietk » dinsdag 11 september 2007, 04:20

jumbo schreef:Er bestaat ook nog de mogelijkheid van een huis in een compound, ofwel een bewaakte omgeving, maar zelfs daar zijn je zaken niet altijd volledig veilig, zeker niet als het een omvangrijk gebied is en/of het aangrenzende gebied eenvoudig toegangkelijk is

J
Wij wonen zelf in en compound en als je hier vriendelijk naar de poortwacht lacht en groet vraagt hij nergens naar, boom omhoog en doorrijden maar.
Beveiliging stelt hier verder niets voor. Wil je de compound uit, bijn altijd staat de slagboom open. :roll: :roll: :roll:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#10 Bericht door jumbo » dinsdag 11 september 2007, 05:05

pietk schreef:
jumbo schreef:Er bestaat ook nog de mogelijkheid van een huis in een compound, ofwel een bewaakte omgeving, maar zelfs daar zijn je zaken niet altijd volledig veilig, zeker niet als het een omvangrijk gebied is en/of het aangrenzende gebied eenvoudig toegangkelijk is

J
Wij wonen zelf in en compound en als je hier vriendelijk naar de poortwacht lacht en groet vraagt hij nergens naar, boom omhoog en doorrijden maar.
Beveiliging stelt hier verder niets voor. Wil je de compound uit, bijn altijd staat de slagboom open. :roll: :roll: :roll:
Piet

Ik ken de bewaking zoals jij die ook kent, hehe, maar hangt ook af van het feit of het prive aangestelde bewaking is (in de oudere kleinere moo baan) of via een bedrijf....
Het gaat er denk ik niet om wat ze doen als er niets aan de hand is, maar naar mijn mening werkt het preventief.
Bij ons zijn ze min of meer hetzelfde, maar mijn autos/motors komen niet zonder mijn aanwezigheid van de compound af, dat kan ik je garanderen.
Kwestie van wat teamoney voor de bewaking rond oud en nieuw en Songkrahn, hetzelfde geldt voor de locale Hermandad, melden op het buro dat je er niet bent en ze komen dagelijks langs en elk bezoek wordt gereigistreerd.........

Verder fietsen ze dag en nacht door de buurt en dat werkt preventief en verhinderd inbraken en dergelijke

UIteraard zal de ciminaliteit 'up country' minder zijn en zo zal de bewaking ook wel denken.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”