Internet bankieren.

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

#16 Bericht door Nimnuan » dinsdag 04 september 2007, 12:31

Bij de ABN/AMRO is er tenminste nog een complex virus nodig. Als je zonder extra versleuteling werkt is een keer in je computer speuren naar gebruikersnaam en wachtwoord genoeg. Dat is toch wel een verschil.
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

Totender
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 326
Lid geworden op: zaterdag 08 april 2006, 10:19
Locatie: 3970/BE

#17 Bericht door Totender » dinsdag 04 september 2007, 12:42

Nimnuan schreef:Bij de ABN/AMRO is er tenminste nog een complex virus nodig. Als je zonder extra versleuteling werkt is een keer in je computer speuren naar gebruikersnaam en wachtwoord genoeg. Dat is toch wel een verschil.
Niet juist, je wachtwoord wordt echt niet opgelagen of je PC hoor... Komt daarbij dat je op een secure site zal inloggen, dus user/passwd worden versleuteld over het internet gestuurd. Die secure sites herken je aan https:// ipv http://. Het is echt allemaal niet zo eenvoudig als sommige mensen denken.
Trouwens, als iemand binnen geraakt, wat gaat hij dan doen? Overboeken naar zijn eigen rekeningnummer? Ze zullen hem snel hebben, mijn gedacht....
Get Rich or Die Tryin'

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

#18 Bericht door Nimnuan » dinsdag 04 september 2007, 21:50

Totender schreef:
Nimnuan schreef:Bij de ABN/AMRO is er tenminste nog een complex virus nodig. Als je zonder extra versleuteling werkt is een keer in je computer speuren naar gebruikersnaam en wachtwoord genoeg. Dat is toch wel een verschil.
Niet juist, je wachtwoord wordt echt niet opgelagen of je PC hoor... Komt daarbij dat je op een secure site zal inloggen, dus user/passwd worden versleuteld over het internet gestuurd. Die secure sites herken je aan https:// ipv http://. Het is echt allemaal niet zo eenvoudig als sommige mensen denken.
Trouwens, als iemand binnen geraakt, wat gaat hij dan doen? Overboeken naar zijn eigen rekeningnummer? Ze zullen hem snel hebben, mijn gedacht....
Ik zeg zeker niet dat het eenvoudig is, maar heb het zelf wel liever zo veilig mogelijk. Dus met de extra check via b.v. een e-identifier. Degene die naar binnen raakt met ditzelfde doel, zal echt wel weten waar hij het geld heen zal moeten sluizen. Net zoals die maker van het virus waar jij het voorbeeld van gaf. Het zijn geen "zolderkamerhackers" waar we het hier over hebben.
Het gaat mij persoonlijk erom dat het toch weer een extra stuk bemoeilijkt wordt en zal het prettig vinden als ook banken in Thailand daarmee zouden werken. Maar nogmaals, dat is puur voor mijn persoonlijk veiligheidsgevoel :wink:
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#19 Bericht door khonkaen » donderdag 20 september 2007, 03:13

hoeveel geld mag je in thailand per internet invoeren op je bank account

bijvoorbeeld us dollars van een erfenis ??
niets is perfect en niets is blijvend

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#20 Bericht door jumbo » donderdag 20 september 2007, 03:16

khonkaen schreef:hoeveel geld mag je in thailand per internet invoeren op je bank account

bijvoorbeeld us dollars van een erfenis ??
Geen limiet, je moet gewoon een verklaring invullen van de BOT, je bank heeft die beschikbaar, en indien je het aangeeft mag je er belasting over betalen, dat laatste is een eigen keuze

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

#21 Bericht door Phuket Dragon » donderdag 20 september 2007, 04:02

Bij vele banken in Europa krijg je een random reader al of niet in combinatie met je bankpas en is het voor een hacker niet mogenlijk op je bank rekening te kijken laat staan centjes doorsluizen. Ook word de TAN code procedure gebruikt in vele westerse landen, dus ook weer een blokkade voor hackers. In Thailand moet je op de bank melden naar welke account je geld wilt overmaken en schakelen ze dat account vrij met Online banking. Dus je kan niet geld overboeken zomaar naar een vreemde rekening. @Perry Kasikorn kan je wel geld overboeken met online banking maar wel eerst naar je bank om aan te geven dat je op een bepaalde account elke keer geld wilt storten dus zeker is dat veilig ongeacht je alleen een paswoord en usernaam hebt.

Je kan cash meer invoeren dan de 10.000 bht die customs stelt.
Ik was niet lang terug met cash 100.000 Euro in mijn broekzak op BKK airport en vroeg of ik het aan moest geven, waarvoor wil je het gebruiken werd er gevraagd ? Ik zei ik ga een huis bouwen....loop maar door meneer veel geluk.

Wat is jullie ervaring ?
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#22 Bericht door jumbo » donderdag 20 september 2007, 04:42

Phuket Dragon schreef:Bij vele banken in Europa krijg je een random reader al of niet in combinatie met je bankpas en is het voor een hacker niet mogenlijk op je bank rekening te kijken laat staan centjes doorsluizen. Ook word de TAN code procedure gebruikt in vele westerse landen, dus ook weer een blokkade voor hackers. In Thailand moet je op de bank melden naar welke account je geld wilt overmaken en schakelen ze dat account vrij met Online banking. Dus je kan niet geld overboeken zomaar naar een vreemde rekening. @Perry Kasikorn kan je wel geld overboeken met online banking maar wel eerst naar je bank om aan te geven dat je op een bepaalde account elke keer geld wilt storten dus zeker is dat veilig ongeacht je alleen een paswoord en usernaam hebt.

Je kan cash meer invoeren dan de 10.000 bht die customs stelt.
Ik was niet lang terug met cash 100.000 Euro in mijn broekzak op BKK airport en vroeg of ik het aan moest geven, waarvoor wil je het gebruiken werd er gevraagd ? Ik zei ik ga een huis bouwen....loop maar door meneer veel geluk.

Wat is jullie ervaring ?
Als je ongeoorloofd access hebt op iemand anders zijn rekening dan kan je een derden rekening aanmaken en vervolgens geld daarheen sluizen, iets waaraan ze niet gedacht hebben....

Ik heb een bank en het geld is legaal verdiend dus waarom met zoveel cash rondlopen???? :P internetbanklieren is minder risicovol....lijkt mij althans

En nogmaals, je kan zoveel geld als je wilt in- en uitvoeren (met een limtiet bij cash) zolang je maar een plausibele reden aangeeft.

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

#23 Bericht door Phuket Dragon » donderdag 20 september 2007, 07:14

@ Jumbo : Als je ongeoorloofd access hebt op iemand anders zijn rekening dan kan je een derden rekening aanmaken en vervolgens geld daarheen sluizen, iets waaraan ze niet gedacht hebben....


Hoe wil je dat voor elkaar krijgen ? Stel een vreemde heeft je paswoorden gekraakt van je online banking. Hoe kan hij een vreemde bankaccount nummer invoeren ? Bij Kasikorn, Bangkokbank en SCB kan dat niet moet je eerst naar je branch een heel formulier invullen en je ID kaart laten zien. Alleen de eigenaar van de rekening kan dat doen. Daarna pas is die nieuwe vreemde rekening zichtbaar.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#24 Bericht door jumbo » donderdag 20 september 2007, 07:49

Phuket Dragon schreef:@ Jumbo : Als je ongeoorloofd access hebt op iemand anders zijn rekening dan kan je een derden rekening aanmaken en vervolgens geld daarheen sluizen, iets waaraan ze niet gedacht hebben....


Hoe wil je dat voor elkaar krijgen ? Stel een vreemde heeft je paswoorden gekraakt van je online banking. Hoe kan hij een vreemde bankaccount nummer invoeren ? Bij Kasikorn, Bangkokbank en SCB kan dat niet moet je eerst naar je branch een heel formulier invullen en je ID kaart laten zien. Alleen de eigenaar van de rekening kan dat doen. Daarna pas is die nieuwe vreemde rekening zichtbaar.
Dan heb jij nog de oude vorm van internetbankieren Dragon, het kan tegenwoordig veel eenvoudiger via het internet en zonder formulieren
Of misschien is dat alleen voor goldcard klanten :P :P

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

#25 Bericht door Phuket Dragon » donderdag 20 september 2007, 13:14

jumbo schreef:
Phuket Dragon schreef:@ Jumbo : Als je ongeoorloofd access hebt op iemand anders zijn rekening dan kan je een derden rekening aanmaken en vervolgens geld daarheen sluizen, iets waaraan ze niet gedacht hebben....


Hoe wil je dat voor elkaar krijgen ? Stel een vreemde heeft je paswoorden gekraakt van je online banking. Hoe kan hij een vreemde bankaccount nummer invoeren ? Bij Kasikorn, Bangkokbank en SCB kan dat niet moet je eerst naar je branch een heel formulier invullen en je ID kaart laten zien. Alleen de eigenaar van de rekening kan dat doen. Daarna pas is die nieuwe vreemde rekening zichtbaar.
Dan heb jij nog de oude vorm van internetbankieren Dragon, het kan tegenwoordig veel eenvoudiger via het internet en zonder formulieren
Of misschien is dat alleen voor goldcard klanten :P :P

J
Verleden maand nog een kennis geholpen een Kasikorn account te openen met internet banking, de eigenaar van de acount moet eerst op de branch office de procedure volgen die ik hierboven heb geschetst en is dus wel veilig. De rekeningen die ik heb lopen bij diverse banken in NL/BE hebben alle een random reader. HSBC in HK idem dito. Ik heb tot nu toe niet 1 bank gezien met transfer functies met alleen paswoord en username.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#26 Bericht door jumbo » vrijdag 21 september 2007, 02:20

Phuket Dragon schreef:
jumbo schreef:
Phuket Dragon schreef:@ Jumbo : Als je ongeoorloofd access hebt op iemand anders zijn rekening dan kan je een derden rekening aanmaken en vervolgens geld daarheen sluizen, iets waaraan ze niet gedacht hebben....


Hoe wil je dat voor elkaar krijgen ? Stel een vreemde heeft je paswoorden gekraakt van je online banking. Hoe kan hij een vreemde bankaccount nummer invoeren ? Bij Kasikorn, Bangkokbank en SCB kan dat niet moet je eerst naar je branch een heel formulier invullen en je ID kaart laten zien. Alleen de eigenaar van de rekening kan dat doen. Daarna pas is die nieuwe vreemde rekening zichtbaar.
Dan heb jij nog de oude vorm van internetbankieren Dragon, het kan tegenwoordig veel eenvoudiger via het internet en zonder formulieren
Of misschien is dat alleen voor goldcard klanten :P :P

J
Verleden maand nog een kennis geholpen een Kasikorn account te openen met internet banking, de eigenaar van de acount moet eerst op de branch office de procedure volgen die ik hierboven heb geschetst en is dus wel veilig. De rekeningen die ik heb lopen bij diverse banken in NL/BE hebben alle een random reader. HSBC in HK idem dito. Ik heb tot nu toe niet 1 bank gezien met transfer functies met alleen paswoord en username.
Toch doe ik het, met een gold account bij SCB.....
HSCB (zowel BKK als HK) is wat moderner en die hebben de cardreader evenals Kasikorn. Vreemd dat je daar geen cardreader hebt gehad...

Kan hem ook zijn omdat het bedrijf daar wat zakelijke accounts heeft lopen dat ik bevoordeeld wordt....met het bedrijf doen we dat namelijk ook al een 8 maanden ofzo...

Maar voor de SCB is het op privebasis gegaan.....2-3 maanden nu denk ik

transacties binnen de bank gratis naar derdenrekeningen 25 thb

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”