welkom op Ko Lanta

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
joyceed
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 34
Lid geworden op: maandag 27 augustus 2007, 15:00
Locatie: ko lanta
Contacteer:

welkom op Ko Lanta

#1 Bericht door joyceed » maandag 27 augustus 2007, 16:15

Hallo thailandgangers,

Ik zal me even voorstellen,ik ben Joyce en samen met mijn man Ed hebben wij een restaurant en een paar bungalows op ko Lanta.
Lanta is een eiland wat erg in opkomst is,maar nog steeds een relaxte sfeer heeft en tal van mogelijkheden,zoals schitterende plekken om te duiken en te snorkelen,big game fishing en per olifant of te voet door de nog ongerepte jungle of heel leuk een tocht door de mongrovebossen of thaise kooklessen.
Ook het bezoekenv/d grotten is de moeite waard,niet in het regenseizoen,daar integen moet je voor onze waterval juist wel in het regenseizoen zijn.
Het eiland is inmiddels het hele jaar door in bedrijf,maar de echt slechte maanden zijn Juni en dan weer September en de grote gekke drukte hebben we van half december tot half januarie,dus voor die periode,boek je bungalow ruim op tijd.
Heb je vragen over Ko Lanta?dan wil ik die graag voor je beantwoorden,over transport,weer,uitgaan,eten of wat dan ook.
Ben je geintreseerd in ons?Wij zijn Red Snapper,voor als je zin hebt in Tapas,Creatieve Internationale Gerechten,lekkere wijn,cocktails,goede koffie en betaalbare bungalows;500 bath per dag.
Onze website http://www.redsnapper-lanta.com
Groetjes,
Joyce en Ed

ericsson
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 253
Lid geworden op: maandag 19 december 2005, 10:51
Locatie: Belgie

#2 Bericht door ericsson » dinsdag 28 augustus 2007, 13:48

Ziet er tof en relaxed uit, als ik eens in de buurt ben spring ik zeker binnen, hoelang zijn jullie al te werk in Thailand? (en wie is eigenaar?)
chok dee

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

#3 Bericht door carpediem » dinsdag 28 augustus 2007, 14:56

Als ik het goed heb dan waren jullie er ook najaar 2004 en kwamen jullie uit Haarlem.
Twee keer bij jullie gegeten en was gezellig en lekker.
Hoop in de toekomst nog eens langs te komen.
pluk de dag (carpediem)

joyceed
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 34
Lid geworden op: maandag 27 augustus 2007, 15:00
Locatie: ko lanta
Contacteer:

welkom op Ko Lanta

#4 Bericht door joyceed » woensdag 29 augustus 2007, 07:23

Ja in 2004 waren wij er ook al en komen inderdaad uit Haarlem,we zitten hier inmiddels al 4 jaar en hebben het hier ontzettend naar ons zin.
En wij zelf zijn de eigenaren,we zijn op dit moment druk bezig om onze 4 nieuwe bungalows klaar te maken voor het nieuwe seizoen en het restaurant gedeelte hebben we ook weer wat leuker gemaakt

soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 571
Lid geworden op: zaterdag 27 mei 2006, 17:02

Re: welkom op Ko Lanta

#5 Bericht door soulwy » vrijdag 08 mei 2009, 13:51

Beste J & E, je topic is al van een tijd geleden, maar misschien dat mijn post jullie toch bereikt.
Hoe is het weer in de laatste 2 weken van mei? Is het nog makkelijk van en naar Koh Lanta te gaan met de boot?
Is er iets van WIFI of internetverbinding?
Vanaf de berg het zo overzichtelijke dal,
vanaf het dal de ongeziene weg naar de top.
K.S. 2008

joyceed
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 34
Lid geworden op: maandag 27 augustus 2007, 15:00
Locatie: ko lanta
Contacteer:

Re: welkom op Ko Lanta

#6 Bericht door joyceed » maandag 11 mei 2009, 12:55

Hallo Soulwy,

Het eiland begint zo langzamerhand heel erg rustig te worden en veel zaken zijn bezig met sluiten,maar er blijven er ook een aantal open.
Wij zelf gaan over 10 dagen dicht tot 9 juli voor een welverdiende vakantie en het een en ander aan onderhoud te doen.
Je kan hier nog steeds komen,alleen niet meer met de boot vanuit Krabi,die gaat niet meer,maar vanuit Krabi of Trang kun je hier met de mini bus komen,want we hebben 2 autoferry verbindingen met het vaste land.
Over het weer durf ik niks te zeggen,een aantal regnbuien valt te verwachten,maar dat kan ook heel erg lekker en verkoelend zijn.
Er zijn om die tijd nog altijd een aantal internetcafe's open en sommige hotels hebben WiFi service.
Ik weet een leuk resortje gerund door 2 belgische meiden,hebben een zwembadje en ook WiFi die zijn dan nog steeds open.
http://www.papillon-kohlanta@hotmail.com
Zijn er nog meer vragen,dan hoor ik het graag.
Groetjes Joyce & ED

soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 571
Lid geworden op: zaterdag 27 mei 2006, 17:02

Re: welkom op Ko Lanta

#7 Bericht door soulwy » dinsdag 12 mei 2009, 15:10

Beste Ed en Joyce, bedankt voor de info en een goede vakantie gewenst!
Vanaf de berg het zo overzichtelijke dal,
vanaf het dal de ongeziene weg naar de top.
K.S. 2008

joyceed
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 34
Lid geworden op: maandag 27 augustus 2007, 15:00
Locatie: ko lanta
Contacteer:

Re: welkom op Ko Lanta

#8 Bericht door joyceed » dinsdag 12 mei 2009, 15:14

Graag gedaan en bedankt,jij ook een fijne vakantie

joris
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 150
Lid geworden op: dinsdag 14 april 2009, 08:03

Re: welkom op Ko Lanta

#9 Bericht door joris » dinsdag 12 mei 2009, 15:25

even voor mijn beleving,
jullie zijn de eigenaars, maar er moet toch altijd een thai in het spel zijn voor 51 %
en wat ik ook altijd begrepen heb is dat ze zelf niet echt veel mag doen in je eigen tent en de thai het werk moet laten doen!!!
zouden jullie hier wat meer over kunnen vertellen !!!
heb zelf namelijk ook plannen !!!

joyceed
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 34
Lid geworden op: maandag 27 augustus 2007, 15:00
Locatie: ko lanta
Contacteer:

Re: welkom op Ko Lanta

#10 Bericht door joyceed » dinsdag 19 mei 2009, 12:10

Hallo Joris,

Nou wij werken ons helemaal kapot hier,dus het is mogelijk,maar niet altijd makkelijk om te organiseren.
Het is juist dat een thai voor 51% op papier moet staan,maar er zijn mogelijkheden om papieren partners te creeeren.
Dus je moet een company oprichten,hier zijn diverse mogelijkheden voor.
Daarbij heb je een workpermit nodig,om die te krijgen moet je kunnen bewijzen dat wat jij gaat doen iets extra's brengt in de gemeenschap wat daar evt nog niet is,plus voor elke work permit moet je minimaal 4 thaise mensen in dienst hebben.
Maar om te beginnen moet je in land van herkomst een non immagrant B visum aanvragen,zodat je een jaar de tijd hebt om alles te kunnen regelen hier.
Want zonder non imm B geen work permit en zonder work permit krijg je weer geen non imm B .
Om dit allemaal te regelen moet je een goede advocaat en accountant regelen,die kunnen je van A tot Z helpen met alle papierenrompslomp,en ga er van uit dat daer best een tijd overheen gaat voordat alles helemaal goed geregeld is,wij zijn nu 5 jaar verder en hebben nu alles helemaal voor elkaar.

Groetjes en succes

Jantra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 220
Lid geworden op: dinsdag 28 juni 2005, 14:37
Locatie: Waar mijn huis woont en waar mijn bed slaapt

Re: welkom op Ko Lanta

#11 Bericht door Jantra » dinsdag 26 mei 2009, 20:08

Hallo Ed en Joyce,

Lees dit nu voor het eerst en jullie website ziet er goed uit!
Ik ben van 21 juni t/m 18 juli in Thailand en afhankelijk van het weer wil ik Koh Lanta ook zeker gaan bezoeken. Als ik het goed begrijp kan ik vanaf 9 juli weer bij jullie terecht.

Kunnen jullie me vertellen hoe het rond die tijd is met de drukte.... Alvast bedankt!

Jantra
Carpe Diem

joyceed
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 34
Lid geworden op: maandag 27 augustus 2007, 15:00
Locatie: ko lanta
Contacteer:

Re: welkom op Ko Lanta

#12 Bericht door joyceed » donderdag 28 mei 2009, 09:17

Hallo Jantra,

Klopt helemaal,vanaf 9 juli zijn wij weer open.
Rond die tijd is het erg rustig,er zijn wel mensen die hier naar toe komen in de zomervakantie,maar is en blijft rustig,ook zijn er veel bedrijfen gesloten in die periode,maar gelukkig blijven er inmiddels genoeg open om gezellig een hapje en een drankje te kunnen doen.
Het weer is meestal redelijk, wel altijd kans op een regenbui,maar normaal gesproken genoeg zonuren,hopelijk dit jaar ook,we hebben al het nodige regen gehad dit jaar.
Je kan in deze periode naar Lanta komen met de minibus vanuit Krabi of Trang.

Groetjes en veel plezier in Thailand.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: welkom op Ko Lanta

#13 Bericht door greenthaiway » donderdag 28 mei 2009, 15:05

joyceed schreef:Hallo thailandgangers,

Ik zal me even voorstellen,ik ben Joyce en samen met mijn man Ed hebben wij een restaurant en een paar bungalows op ko Lanta.
Lanta is een eiland wat erg in opkomst is,maar nog steeds een relaxte sfeer heeft en tal van mogelijkheden,zoals schitterende plekken om te duiken en te snorkelen,big game fishing en per olifant of te voet door de nog ongerepte jungle of heel leuk een tocht door de mongrovebossen of thaise kooklessen.
Ook het bezoekenv/d grotten is de moeite waard,niet in het regenseizoen,daar integen moet je voor onze waterval juist wel in het regenseizoen zijn.
Het eiland is inmiddels het hele jaar door in bedrijf,maar de echt slechte maanden zijn Juni en dan weer September en de grote gekke drukte hebben we van half december tot half januarie,dus voor die periode,boek je bungalow ruim op tijd.
Heb je vragen over Ko Lanta?dan wil ik die graag voor je beantwoorden,over transport,weer,uitgaan,eten of wat dan ook.
Ben je geintreseerd in ons?Wij zijn Red Snapper,voor als je zin hebt in Tapas,Creatieve Internationale Gerechten,lekkere wijn,cocktails,goede koffie en betaalbare bungalows;500 bath per dag.
Onze website http://www.redsnapper-lanta.com
Groetjes,
Joyce en Ed
Hallo Joyce en Ed,

Geweldig dat jullie erin zijn geslaagd om een bedrijf op te zetten in Thailand.
De doorzetter wint!
Mooie site, alleen zou ik een veelvoud aan foto's plaatsen als ik jullie was.
En ook een optie om de foto die je bekijkt te vergroten.
Nu blijf het interieur en omgeving voor een groot deel een raadsel...
Alles is IMHO te summier weergegeven, wel erg sfeervol.

Chapeau voor jullie initiatief!
Goede zaken gewenst, als ik in het zuiden ben komen vriendin en ik graag langs, wel in de rustige tijd.
Norman

joyceed
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 34
Lid geworden op: maandag 27 augustus 2007, 15:00
Locatie: ko lanta
Contacteer:

Re: welkom op Ko Lanta

#14 Bericht door joyceed » vrijdag 29 mei 2009, 06:51

Hallo Norman,

Bedankt voor je berichtje,en onze website moet sowieso heel nodig worden aangepast,want is inmiddels wat verouderd,dus we zullen je tips daarover in ons achterhoofd houden.

Groetjes,Joyce & Ed

PS
In de rustige periode zijn wij dinsdags en woensdags gesloten,van november tot maart gewoon 7 dagen open

Maaike&Fons
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 34
Lid geworden op: dinsdag 11 april 2006, 19:21
Locatie: wormer

Re: welkom op Ko Lanta

#15 Bericht door Maaike&Fons » woensdag 10 juni 2009, 18:22

Hallo Joyce en Ed,

Wij gaan van half nov tot half dec naar Thailand. We zijn van plan om na een paar dagen bkk een paar dagen uit te rusten op ko smanet. En dan van Bkk te vliegen naar Surat Thani om de treetops safri te doen. Daarna Hebben we nog een kleine drie weken over om wat eilanden te bezoeken. Koh lanta spreekt ons erg aan. Hoe lang is de reistijd van Koh Lanta naar Krabi? Of van Phi phi naar Ko Lanta? Is november een goede tijd om te komen? We vinden jullie accomodatie erg leuk zo te zien op de website!
Hebben jullie leuke tips voor onze trip naar Ko Lanta of de eilandjes rondom?

Alvast bedankt!

Maaike en Fons

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”