Thaise vriendin voor een maand vakantie in Nederland

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Rene77
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: zondag 26 augustus 2007, 11:45

Thaise vriendin voor een maand vakantie in Nederland

#1 Bericht door Rene77 » zondag 26 augustus 2007, 11:52

Hallo,

Ik ben op vakantie geweest in Thailand en vriendschap gesloten met een leuke Thaise. Ik heb haar beloofd dat ze een maand bij mij op vakantie mag komen, en... belofte maakt schuld hé?

Ze heeft geen paspoort, moet ze dus aanvragen en ze moet dus ook een visum aanvragen. Ik heb natuurlijk al andere topics op dit forum bekeken maar het is mij niet helemaal duidelijk wat mijn vriendin nu allemaal in Thailand moet regelen om voor een maand naar Nederland te komen.
Bij deze dus een verzoek aan jullie voor uitleg. Alvast hartelijke dank voor reacties.

Groet,

Rene

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#2 Bericht door Jim » zondag 26 augustus 2007, 12:06

zij hoeft niet veel te regelen.

alleen een paspoort aanvragen en een afspraak maken met de nederlandse ambassade voor een visum aanvraag.

voor de aanvraag zelf 2 pasfoto's (en 60 euro)

jij moet daarentegen een heleboel regelen.

garantverklaring
uitnodigingsbrief
salaristrookjes
ziektekostenverzekering
reservering ticket
kopie van alle paginas van je paspoort.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Pien
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 61
Lid geworden op: maandag 30 april 2007, 19:13

#3 Bericht door Pien » zondag 26 augustus 2007, 12:40

Wat een ellende allemaal voor 1 maand bezoek. Mogen die mensen niet gewoon hier op vakantie komen?

Gebruikersavatar
willem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 243
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 19:46
Locatie: nw-lekkerland,soms samutprakan

#4 Bericht door willem » zondag 26 augustus 2007, 12:50

stuur even een berichtje naar theo van de thai dutch connection.hij woont in bangkok en kan je verder helpen. http://www.tdc.in.th ,hangt uiteraard wel een prijskaartje aan.willem :wink:
vroeger komt nooit meer terug.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#5 Bericht door Jim » zondag 26 augustus 2007, 12:52

Pien schreef:Wat een ellende allemaal voor 1 maand bezoek. Mogen die mensen niet gewoon hier op vakantie komen?
als dit het enige was dan viel het allemaal nog wel mee.

je hebt ook nog te maken met het bijzonder vage dingen zoals vestigingsgevaar en het is praktisch onmogelijk om te bewijzen dat dat gevaar er niet is.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#6 Bericht door Mart » zondag 26 augustus 2007, 12:56

Pien schreef:Wat een ellende allemaal voor 1 maand bezoek. Mogen die mensen niet gewoon hier op vakantie komen?
Een Thai kan gewoon op vakantie naar Nederland, mits de reis en de hotels zijn geboekt via een reisburo.
Het reisburo regelt dan de visum aanvrage, enz enz.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

#7 Bericht door perry » zondag 26 augustus 2007, 13:27

Mischien heb je geluk een maand dan doen ze meestal niet zo moeilijk maar je moet wel aan alle voorwaarden voldoen.

Wat je niet moet vergeten bij aankomst in Nederland haar bij de vreemdelingen politie te melden in jou regio anders heeft ze een probleem als ze weer wil komen.
Werk om te leven leef niet om te werken.

Gebruikersavatar
willem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 243
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 19:46
Locatie: nw-lekkerland,soms samutprakan

#8 Bericht door willem » zondag 26 augustus 2007, 15:48

is niet zo perry.mijn thaise vrouw is hier vorig jaar geweest,en we zijn niet naar de vreemdelingen politie geweest.dit jaar is ze weer geweest zonder problemen.maar nu zijn we wel doorverwezen naar de vreemdelingen poltie omdat ze eruit gepikt werd bij aankomst op schiphol.omdat ze de garantie verklaring was vergeten mee te brengen.muggenzifterij omdat ze wel haar visum in haar paspoort had staan.ze hebben haar 2 uur vastgehouden.maar ze hebben zonder problemen haar visum gegeven in bangkok.maar het moet gezegt:ze moet zich melden bij de vreemdelingen politie.maar dat staat niet in de papieren.ik heb dat ook vermeld bij de politie in rotterdam.het antwoord was:nee inderdaad het staat er niet in,maar moet wel :evil: :evil:
vroeger komt nooit meer terug.

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

#9 Bericht door perry » zondag 26 augustus 2007, 17:04

willem schreef:is niet zo perry.mijn thaise vrouw is hier vorig jaar geweest,en we zijn niet naar de vreemdelingen politie geweest.dit jaar is ze weer geweest zonder problemen.maar nu zijn we wel doorverwezen naar de vreemdelingen poltie omdat ze eruit gepikt werd bij aankomst op schiphol.omdat ze de garantie verklaring was vergeten mee te brengen.muggenzifterij omdat ze wel haar visum in haar paspoort had staan.ze hebben haar 2 uur vastgehouden.maar ze hebben zonder problemen haar visum gegeven in bangkok.maar het moet gezegt:ze moet zich melden bij de vreemdelingen politie.maar dat staat niet in de papieren.ik heb dat ook vermeld bij de politie in rotterdam.het antwoord was:nee inderdaad het staat er niet in,maar moet wel :evil: :evil:
Daarom heb ik dat hier ook gemeld omdat het meestal niet verteld wordt bij een visum aanvraag muggenzifterij is het zeker maar regels zijn regels en daar ontkom je niet aan je kunt ze beter mee hebben dan tegen want ze kunnen je het leven zuur maken.

En het probleem is zij hebben altijd gelijk dat is een feit je ziet wel de nieuwe regels voor een mvv aanvraag ronduit belachelijk wat daar gevraagd wordt.

Daarom ben ik ook blij dat ik nu in Thailand woon :lol: :lol:
Werk om te leven leef niet om te werken.

Rene77
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: zondag 26 augustus 2007, 11:45

Dank

#10 Bericht door Rene77 » zondag 26 augustus 2007, 17:41

Hallo,

Bedankt voor jullie raad en goede adviezen. Ben blij dat het voor haar niet zo'n rompslomp is. Ik begrijp dat ikzelf het meeste werk bij de nederlandse ambassade moet doen?

Groet,

Rene

Gebruikersavatar
willem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 243
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 19:46
Locatie: nw-lekkerland,soms samutprakan

#11 Bericht door willem » zondag 26 augustus 2007, 17:43

jawel,zij hebben altijd gelijk.jij trekt altijd aan het korste eind.ze moest zich melden binnen 72 uur.ik bellen voor afspraak."meneer kom volgende week maar eens".maar:we moeten ons binnen 72 uur melden.toch?"ach meneer,72 uur,wie heeft dat vertelt?",marechaussee op schiphol."volgende week kunt u komen,eerder hebben wij geen tijd."maar dan moet ik nog een vrijedag nemen."niet ons probleem.U moet zich melden,niet wij".de ambtelijke willekeur.daarom vertrek ik ook uit dit land.niet dat het in thailand altijd beter is,weet ik wel.maar ik ben het zo zat hier.willem. :033102sor_1_prv:
vroeger komt nooit meer terug.

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

#12 Bericht door Wereldvreemd » zondag 26 augustus 2007, 18:22

De regel van drie dagen is ook een beetje afhankelijk van de vreemdelingendienst zelf. Soms is alleen bellen genoeg.

Wat betreft de papieren, begin op tijd. Het is niet ingewikkeld, maar wel veel. Maak voor jezelf een checklist en vink alle papieren één voor één af.

BELANGRIJK:
Vergeet niet om zowel de garantverklaring en de uitnodigingsbrief te legaliseren op het gemeentehuis.

De gemeente rekent 10 euro voor het stempelen, maar de ambassade is gek op dergelijke stempeltjes.

Voor meer info: zie ook buitenlandsepartner.nl
- -

Gebruikersavatar
willem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 243
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 19:46
Locatie: nw-lekkerland,soms samutprakan

#13 Bericht door willem » zondag 26 augustus 2007, 18:56

sorry,het stempelen kost je nix.altans bij mijn gemeente.papieren invullen,laten stempelen,en opsturen.ik heb nooit iets betaald.
vroeger komt nooit meer terug.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#14 Bericht door Jim » zondag 26 augustus 2007, 19:43

nah, zal ik het dan nog een beetje verwarrender maken dan? ;)

garantverklaring moet je ophalen bij de gemeente, wordt ter plekke gestempeld en kost geld. € 10,90
uitnodigingsbrief moet handgeschreven zijn, hoeft niet gestempeld te worden en is derhalve gratis.

hier een voorbeeld garantverklaring
laat je niet afschepen met een uitnodigingsbrief van 4 euro want daar heb je niets aan.
er moet duidelijk op staan dan je tot max. 4.500 euro per jaar aansprakelijk bent.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
willem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 243
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 19:46
Locatie: nw-lekkerland,soms samutprakan

#15 Bericht door willem » zondag 26 augustus 2007, 19:53

in het mooie dorpje nw-lekkerland,gelegen aan de lek,betalen wij nx.echt helemaal nx voor bovengenoemde zaken. :clapping: .nw-lekkerland de gekste. :D :D
vroeger komt nooit meer terug.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”