Wie kan mij helpen aan informatie phuketoceanvillas

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Wie kan mij helpen aan informatie phuketoceanvillas

#46 Bericht door Mart » maandag 24 september 2007, 17:30

Ben schreef: Conditions
Terms of Payment when we build a new house from plan.

1* Booking 50.000 baht or 1000 Euro ( non refund ).
2* Sign contract within 14 days you pay 300.000 Baht or (6000 Euro).
3* 20% Down payment within 30 days after sign contract.
Construction will start after receiving funds.
4* 20% Down payment after 30 days.

en huis van 5 M ??

Dat is er al 27.000 euro en dan gaan ze beginnen.
De kostprijs van het huis is dan betaald, dus geen risico voor de verkoper



5* 20% Down payment after 30 days.
6* 20% Down payment after 30 days.
7* 20% Down payment after 30 days.

= 60.000 euro

Dat is de winst die er gemaakt wordt


By the 100% payment, registration leasehold by land office.
Lease Tax will be paid by lessor.


lees vooral goed de betalingscondities en waneer je de leasehold krijgt.
En wat als de overheid die leasehold op dat stuk land niet verstrekt wat op dit moment in vele gevallen is , maar bv alleen een freehold :?:

Dan heb je een vet probleem want een buitenlander mag nu eenmaal geen land op naam hebben .
en de projectontwikkelaar gaat met de winst strijken, dus heeft een lange adem

Gelukkig zijn er ook goede verkopers, maar het is een speld in de hooiberg.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

#47 Bericht door Phuket Dragon » dinsdag 25 september 2007, 03:11

De heren Perry, Mart en anderen denken te makkelijk beste lezers rekenen zich snel rijk......en aan de antwoorden gegeven proef ik dat de heren helaas geen expertiese hebben in deze. Als een stel kinderen lopen jullie hier te brullen hebben jullie ook miljoenen Euro projecten gedaan ?

Ten eerst elk project kan je niet met elkaar vergelijken ik noem een paar criteria. Er zijn grote aanloop kosten als je wat gaat bouwen niet direkt aan een weg maar land inwaarts. Waar krijg je mee te maken ? Aankoop grond dat is in Phuket het duurste van Thailand startend vanaf 1 Rai 3 miljoen BHT ( helaas zitten we niet in het noorden waar een Rai 20.000 BHT kost ) , aanleggen toegangsweg naar project, Electriciteit toevoer, water, riool. Weten jullie wat het kost 3 fasen hoogspanning tussen paal en paal ( 20 meter ) ik heb er 13 nodig ) ? Wat kost een trafo 33KV 3 fasen 400KVA 230 volt ? Wat kost ondergronds 3 fasen laagspannings ( 3 x 230 volt ) netwerk per meter ? Ik heb maar 400 meter nodig.

Wat kost dat ? Dat wil ik wel eens weten van jullie jullie zijn de proffessionals immers.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

#48 Bericht door perry » dinsdag 25 september 2007, 03:45

Als ik miloenen euro te besteden heb dan ga ik niet midden in de wildernis bouwen maar dichter bij zee want dat verkoopt.

Dan heb je ook niet zoveel kabel nodig voor elektriciteit aan te leggen en andere dingen die zeker een Buitenlander willen want een Buitenlander wil fatsoenlijke airco warm water enz enz

Ik weet dat je eerst moet investeren voordat je winst kunt maken.
En praat nu niet of jij miloenen euros verdient hebt hier in Thailand want dat gelooft geen mens.

Jij verkoopt huizen in het binnenland van Phuket niet aan zee en als ik jou foto's zie dan zijn het geen villas maar doodgewone thaise huizen die je overal vind maar als ik en keer in Phuket ben zou ik graag een kijkje willen nemen want de vraag prijs wat jij vraagt vind ik nogal aan de hoge kant en eigenlijk vind ik dat je zaken zoals elektriciteit en water en wegen niet bij de vraag prijs van een huis kunt tellen dat zijn jou inversterings kosten die je wel terug verdiend ooit maar niet bij de eerste 3 huizen.
Werk om te leven leef niet om te werken.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#49 Bericht door Mart » dinsdag 25 september 2007, 04:00

Phuket Dragon schreef:De heren Perry, Mart en anderen denken te makkelijk beste lezers rekenen zich snel rijk......en aan de antwoorden gegeven proef ik dat de heren helaas geen expertiese hebben in deze. Als een stel kinderen lopen jullie hier te brullen hebben jullie ook miljoenen Euro projecten gedaan ?
Bewijs jouw aandeel eens.

en het land ............. was een kado van haar grootvader ???????
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

#50 Bericht door Phuket Dragon » dinsdag 25 september 2007, 05:28

perry schreef:Als ik miloenen euro te besteden heb dan ga ik niet midden in de wildernis bouwen maar dichter bij zee want dat verkoopt.

Dan heb je ook niet zoveel kabel nodig voor elektriciteit aan te leggen en andere dingen die zeker een Buitenlander willen want een Buitenlander wil fatsoenlijke airco warm water enz enz

Ik weet dat je eerst moet investeren voordat je winst kunt maken.
En praat nu niet of jij miloenen euros verdient hebt hier in Thailand want dat gelooft geen mens.

Jij verkoopt huizen in het binnenland van Phuket niet aan zee en als ik jou foto's zie dan zijn het geen villas maar doodgewone thaise huizen die je overal vind maar als ik en keer in Phuket ben zou ik graag een kijkje willen nemen want de vraag prijs wat jij vraagt vind ik nogal aan de hoge kant en eigenlijk vind ik dat je zaken zoals elektriciteit en water en wegen niet bij de vraag prijs van een huis kunt tellen dat zijn jou inversterings kosten die je wel terug verdiend ooit maar niet bij de eerste 3 huizen.
Je hebt nog niet de moeite genomen Perry om uit te vogelen wat voor huizen ik bouw ? En met welke standaards er gebouwd word enof waar het project precies is ? Dat staat toch duidelijk op de website. En lezen doe je ook niet goed waar staat dat ik Miljoenen Euro's verdient hebt en miljoenen te besteden heb ? Tot nu toe heb ik niet 1 huis verkocht in Thailand als je de discussie goed hebt gevolgt. Als je een project opzet zal je de investeringskosten uitstrijken over alle huizen die in het project gebouwd gaan worden.

Ik zal je een website geven van een Belg die in Kamala bouwt en vergelijk maar eens wie hier zijn zakken vult. Het enige voordeel is dat het voorbeeld project slechts 5 min van zee is tenopzichte van mijn project 10 min.

http://www.thebellphuket.com
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Totender
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 326
Lid geworden op: zaterdag 08 april 2006, 10:19
Locatie: 3970/BE

#51 Bericht door Totender » dinsdag 25 september 2007, 09:51

Phuket Dragon schreef: Ik zal je een website geven van een Belg die in Kamala bouwt en vergelijk maar eens wie hier zijn zakken vult. Het enige voordeel is dat het voorbeeld project slechts 5 min van zee is tenopzichte van mijn project 10 min.

http://www.thebellphuket.com
Heb je geen kaart waar je project gelegen is? Op de foto's lijkt het nogal afgelegen. Die foto van dat strand, is dat vanop je land genomen?

Nu zie ik +200.000€ voor een kleine 150m² leefoppervlakte... Ieder zijn ding natuurlijk, maar dat zou ik in thailand nooit betalen.

Bij uw Belgische collega staat het meeste ook nog te koop, of voorwaarde dat er al ECHT iets verkocht is natuurlijk...

Mijn conclusie: ofwel nemen jullie een hele ruime winstmarge (wat kan het materiaal kosten, om maar de zwijgen van Thaise arbeidskrachten), ofwel is de grondprijs gewoon overdreven.

Een jaar geleden ongeveer vroeger ze voor een condo in Northpoint Pattaya voor +/-95m² 11.000.000 bath. Nu je kan het de projectontwikkelaars niet kwalijk nemen, zolang er gekken zijn die dat willen betalen... Als ze het niet verkocht krijgen, zullen ze heus wel zakken in prijs.

Over de kwaliteit van beide projecten spreek ik mij niet uit, dat kan je op een website nu eenmaal moeilijk inschatten.
Get Rich or Die Tryin'

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#52 Bericht door Ben » dinsdag 25 september 2007, 14:04

Een aantal rekensommetjes :

Deze prijzen zijn gebaseerd op een 2 maanden geleden opgeleverde woning
+/- 200 m2 vloer oppervlak.x2.80 hoogte =560 m3

Enkelsteens muren binnen en buiten met goed texwerk , Houten kozijnen , Betonconstruktie , fundering scalet
vloeren + terras .

Stalen dak construktie isolatie pannen de woning is volledig gestuct voorzien van stenen vloeren het terras is uitgewassen en deels van tegels voorzien.

Het perceel is volledig omheind oppervlak 600 m2 deels uit steen en deels
een poort geproduceerd van verchroomd staal.

De woning is Qua afwerking op thaise schaal 1 op 10 te beoordelen met een 8.

De maatvoering was verrassend goed het stucwerk vlak geen schaduw werking
Afwerking hout in tegenstelling tot andere woningen was alles geschuurd ook de kozijnen schaafwellen waren niet te zien het schilderwerk strak en secuur geen spatklodders op muren vloeren ed.

Plafond afwering allu regelwerk en gipsplaten redelijk strak en vlak
Badkamer en sanitair fit werk had wat netter gekund afwerking ook .
Waardoor het geheel iet wat amateur werk leek .
Eigenaar was er ook niet tevreden over en aanemer brengt veranderingen aan
en correcties .

De keuken standaard een stenen blad ca 4.00 x 70 met RVS spoelbak
En een aantal onder en hangkastjes geheel netjes afgewerkt .

Koken doet men op zijn Thais buiten dus .

De bouwprijs van deze woning is 1.900.000 THB . ex land .
Bouwtijd op zijn Thais 9 maanden

Het gaat hier dus over een woning van 200 m2 vloeroppervlak .

Resume :

1.900.000 THB / 200 m2 = 9500 THB
een redelijke richtlijn voor het bouwen per m2 zou zijn 10.000 THB
voor een degelijke Thaise bouwstijl woning .

In Phuket varieren de grond prijzen naar locatie van idd 20.000 tot 10.000.000 per Rai , toplocaties is een ander verhaal..
De kosten voor infra structuur worden uiteraard berekend per enkel huis
En terecht

Kosten van infrasruktuur van een village met 40 huizen van +/- 70 m2
Vloeroppervlak op een perceel van 14 rai riool gesloten met putten in de straat
Bovengrondse electra straatverlichting en tel inclusief Travo kv ? en circuit onderbrekers
Bestrating in beton voetpaden in beton .en aanplanting.
Incl all : +/-12.000.000 THB.

Een 33kv travo is inderdaad niet goedkoop welgemerkt aan het type en merk en kwaliteit .


De woning lamphai zie onder
Dubbele muren en pvc raamwerk + een aantal luxere dingen
Ramingsprijs per m2 20.000 incl kosten infrastructuur x 105 =2.100.000 ThB
3.000.000 THB grondprijs per Rai / 1600m2x 475m2 = 890.625 THB
dan nog te herrineren dat je een lekker pooltje aan had laten leggen voor
400.000 of 500.000 THB
2.100.000 + 890.625 + 500.000=3.490.625 3.5 mil THB afgerond .
en dan is de koek mooi op .en fors betaald.
vraagprijs 6.900.000 - 3.500.000 =3.400.000 winst procentueel een goeie vangst

Nu nog verkopen

Hou me ten goede ik kan het mis hebben :lol:

plot size 475m2

Average living area 105m2
living room 4.00 x 4.00 m Airco
kitchen 3.00 x 3.00 m with Standard kitchen installed
Dining room 3.00 x 3.00 m
Master bedroom 4.00 x 4.00 m Airco
Master bathroom 3.00 x 2.40 m with bath 1.70 x 0.75 Sink and Toilet
Sleeproom 2 4.00 x 3.50 m Airco
Sleeproom 3 4.00 x 4.00 m Airco
Bathroom 2 1.60 x 3.00 m
Swimming pool 3.50 x 8.00 m roman stairs and underwater lights

Cavity double brick walls for increased insulation.
Insulated roof and sealing.
PVC frame windows with single glas
Whole house floor, kitchen and bathrooms are tiled
warmwater boiler 100 liter supply to all bathrooms and kitchen.
Brick walls with plaster, color painted
Sealings equiped with spotlights.
Cable TV 50 Channels
Power lines, Telephone and cable TV underground.
Garden walled with bricks and electric Fence gate with remote control.
Silage tank for the sanitary system.
American Standard sanitair
Wood Kitchen incl L shape granit top:
* Gas or electric stove your choice
* stainless steel hood
* stainless steel Micro wave brand Smeg
* stainless steel Oven brand Smeg
* stainless steel sink with hot and cold water
* stainless steel look refrigerator with freezer and cooling compartment. Price 6.9 Mil Bath

Het is een heel aangaan en je zal idd een lange adem moeten hebben
Met een project als dit
Locatie is niet van belang de ene klant is de andere niet
De een zoekt de drukte en de ander de rust.
Voor degene die 150.000 euro wil uitgeven aan een woning in Thailand
Op basis van een leasehold voor 30 jaar op deze locatie is het een mogelijkheid .
Het enige minpunt is dat je voor langere tijd op een bouwplaats woont .

Ik wens Phuket dragon veel succes met zijn project
Zonder te overdrijven. :wink:

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

#53 Bericht door Phuket Dragon » dinsdag 25 september 2007, 14:21

Heb je geen kaart waar je project gelegen is? Op de foto's lijkt het nogal afgelegen. Die foto van dat strand, is dat vanop je land genomen?
Het lijkt afgelegen maar is het zeker niet, op 500 meter is de drukke verkeersader N4025 die we gelukkig door de bomen niet horen.
De link is een oudere satellite foto en lijkt er weinig bebouwing, er staat flink wat meer, maar we zitten vrij.
http://www.phukethouse.biz/office/galer ... ea_150.jpg
Nu zie ik +200.000€ voor een kleine 150m² leefoppervlakte... Ieder zijn ding natuurlijk, maar dat zou ik in thailand nooit betalen.
Dat is ieder zijn keuze de Thaise tennisser Taradon heeft net een optrekje gekocht met zijn kers verse verloofde Miss Universe voor 50 Mil Bht...zou ik ook niet kopen.
Bij uw Belgische collega staat het meeste ook nog te koop, of voorwaarde dat er al ECHT iets verkocht is natuurlijk...
Neem ik ook met een korrel zout, mensen zitten op hun portomonnee en kijken toch wel eerst rond. De prijzen die daar staan zijn bijna het dubbele wat op onze website staat en we bieden veel meer.
Mijn conclusie: ofwel nemen jullie een hele ruime winstmarge (wat kan het materiaal kosten, om maar de zwijgen van Thaise arbeidskrachten), ofwel is de grondprijs gewoon overdreven.
Grondprijs is inderdaad te hoog hier op Phuket, arbeid is op Phuket ook een stuk hoger dan elders. En er is een verschil of je een bedrijf hebt die werkers in dienst heeft of je werkt met mensen die werk aannemen en het laatste werk ik mee wat kosten verhogend werkt, deze werkers leveren ook betere kwaliteit en hebben/werken met proffessionele maschines.
Een jaar geleden ongeveer vroeger ze voor een condo in Northpoint Pattaya voor +/-95m² 11.000.000 bath. Nu je kan het de projectontwikkelaars niet kwalijk nemen, zolang er gekken zijn die dat willen betalen... Als ze het niet verkocht krijgen, zullen ze heus wel zakken in prijs.
Das veel geld voor een condo.
Over de kwaliteit van beide projecten spreek ik mij niet uit, dat kan je op een website nu eenmaal moeilijk inschatten.
Je kan uiteraard wel inschatten wat er geleverd word voor dat geld.
vergelijk specificaties das heel belangrijk.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

#54 Bericht door Phuket Dragon » dinsdag 25 september 2007, 15:01

De woning lamphai zie onder
Dubbele muren en pvc raamwerk + een aantal luxere dingen
Ramingsprijs per m2 20.000 incl kosten infrastructuur x 105 =2.100.000 ThB
3.000.000 THB grondprijs per Rai / 1600m2x 475m2 = 890.625 THB
dan nog te herrineren dat je een lekker pooltje aan had laten leggen voor
400.000 of 500.000 THB
2.100.000 + 890.625 + 500.000=3.490.625 3.5 mil THB afgerond .
en dan is de koek mooi op .en fors betaald.
vraagprijs 6.900.000 - 3.500.000 =3.400.000 winst procentueel een goeie vangst

Nu nog verkopen
Lamphai kun je laten bouwen op Phuket voor 2.1 mil. bht en dan heb je een kaal huis met houten venster en deuren, normale goedkope dakpannen, geen isolatie, geen dubbele muren, geen keuken dus een kaal huis. Ook investering van infrastructuur niet meegeteld en die is niet mis ondergronds. Dat is ook de reden dat heel Thailand bovengronds is.

Dus je hebt de keuze om een goedkoop project neer te zetten of een luxe en het laatste heb ik voor gekozen heel wat meer bieden dan de anderen aanbieden en zo een gat creeren naar je concurenten. :wink: Dat kost uiteraard iets meer dan en uit zich in de prijs.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

#55 Bericht door perry » dinsdag 25 september 2007, 16:13

Je zegt zelf dat je miloenen projecten doet oke dat mag zou ik ook doen als het zou kunnnen.

Alleen waar het hier om gaat is de kwaliteit van huizen en natuurlijk de locatie.
In Phuket ligt het hoger dan gemiddeld in Thailand dat is waar maar ik kan op je foto's niet echt een mooie villa herkennen voor dat geld mischien moet je toch eens nieuwe foto's laten maken.

Verder wil ik je zeggen ik wil je niet afkraken of zo want ik ben ook hier om mijn brood te verdienen net zoals jij en als jij de mogelijk hebt om daar Rijk van te worden dan zeg ik gelijk heb je zou ik ook doen.

Alleen wil ik zeggen er is ook veel kaf tussen het koren ook hier in Thailand en de hele huizen markt ligt op zijn gat ook hier in Bangkok er is zoveel aanbod dat het moeilijk wordt om iets te verkopen maar mischien heb je geluk dat je in de toekomst je huizen kwijt wordt.
Werk om te leven leef niet om te werken.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#56 Bericht door Edje » dinsdag 25 september 2007, 17:35

Jonge,jonge,jonge jong wat een prijzen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor dit stulpje, gebouwd volgens eigen constructie incl. grond en omheining, tot nu toe omgerekend €30.000 betaald. Indien geheel klaar met zwembad en ingerichte tuin € 50.000

Indeling begane grond:
woonkamer 36 m2, slaapkamer 20 m2. slaapkamer 10 m2, badkamer 10 m2, keuken 12 m2, bijkeuken 9 m2, keuken 12 m2 en garage 15 m2.

Indeling verdieping.
Dakterras 12 m2, woonkamer 20 m2, 3 woon/slaapkamers variërend van 12 m2 tot 18 m2, 3 badkamers variërend van 9 m2 tot 12 m2.
Groetjes; Edje

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#57 Bericht door Mart » dinsdag 25 september 2007, 20:07

Edje,
Leuk optrekje :wink: alleen die afvoerpijp tegen de gevel is toch een klein foutje :wink:

Maar ja, jij bent al rijk en Dragon
( wat overigens betekend: een bittere, peperachtige smaak.) moet en wil dat ook nog proberen. :roll:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#58 Bericht door Ben » dinsdag 25 september 2007, 20:10

Afbeelding






Afbeelding[/img]

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto 1 ____ 1.900.000 THB EX land Saraburi bouwprijs dus
Foto 2 ____ 3.000.000 THB Incl land . staat op Phuket 2 jaar oud volledige prijs
Foto 3 ____ 2.800.000 THB EX land Kanchanaburi Bouwprijs dus

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

#59 Bericht door Phuket Dragon » woensdag 26 september 2007, 00:28

Mooie stolpjes Ben de laatste foto die huizen kosten een fortuin op Phuket.
Foto 2 is vergelijkbaar met de huizen op het park waar ik woon op het moment 3 Mil bht 3 slaapkamers, 360 m2 grond. Mogelijkheid tot kamers maken op boven verdieping.

Ook 2 onder een kap woning met 2 slaapkamers voor 2 mil. bht met 200m2. Of townhouses 899.000 bht .....

Maar enkel muurs en houten/aluminium ramen....dus Thais.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#60 Bericht door Ben » woensdag 26 september 2007, 01:24

Phuket Dragon schreef:Mooie stolpjes Ben de laatste foto die huizen kosten een fortuin op Phuket.
Foto 2 is vergelijkbaar met de huizen op het park waar ik woon op het moment 3 Mil bht 3 slaapkamers, 360 m2 grond. Mogelijkheid tot kamers maken op boven verdieping.

Ook 2 onder een kap woning met 2 slaapkamers voor 2 mil. bht met 200m2. Of townhouses 899.000 bht .....

Maar enkel muurs en houten/aluminium ramen....dus Thais.
ze idd alle 3 Thais de woning op foto 2 heeft een woonoppervlak van
165 m2 2 luxe badkamers een grote living met open keuken
en 2 zeer ruime slaapkamers omdat het huis op een helling staat is er ook nog een beneden verdieping zeer koel en aangenaam met badkamer en te gebruiken als slaapkamer kantoor living of iets anders.

voor deze woning is nu al 6 mil geboden vanwege de ligging maar helaas niet te koop .


Het Teakhouten huis is een prefabricaat en wordt voor 80 % als bouwpakket aangevoed de bouwtijd was 6 weken .

Op second home beurzen worden vaak veelal geijkte woningen aangeboden en meestal nier meer dan 4 a 5 types per project .
Wellicht als tip elk mens is uniek ook zijn keuze en eisen aan een woning en omgeving .
een vrije keuze van bouwen en stijl zou aantrekkelijk zijn
een calculatie is snel gemaakt het barst van de boeken waarin honderden types met huizen staan , klanten kunnen zo zelf nogal wat wensen invullen als je bouwkundig onderlegd bent zou dit een peultje voor je moeten zijn zonder dat het een te grote mengelmoes aan woningen wordt.

Heb al heel wat villages gezien en blijf kijken , maar veelal is het een eentonige bedoeling en kwalitatief niet erg hoog .
Iemand die echt geld heeft om een huis te kopen hier heeft ook zijn wensen en eisen en zal zolang zoeken totdat hij het gevonden heeft
wat erg moeilijk is .
Ik denk dat jou klanten niet kijken naar eenheidsworst maar net dat ff anders .

Bij gebrek aan beter en niet de mogelijkheid tot vrije keuze zal het ook steeds moeilijker worden iets te verkopen .
en met een degelijke voorlichting met alle ins en out omtrend woning
locatie en alles wat erbij komt dus geen lulkoek verhalen en mooie praatjes om klanten binnen te halen .
Wat water bij de wijn kan wonderen verrichten .

Mensen gaan in Thailand wonen voor het paradijslijk gevoel veelal
dat zou ik proberen te creeren in een vilage en dat hoeft echt geen miloenen meer te kosten .

Maar ja wie ben ik :lol: :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”