Wie kan mij helpen aan informatie phuketoceanvillas

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

Re: Wie kan mij helpen aan informatie phuketoceanvillas

#16 Bericht door Phuket Dragon » vrijdag 21 september 2007, 07:22

lees vooral goed de betalingscondities en waneer je de leasehold krijgt. En wat als de overheid die leasehold op dat stuk land niet verstrekt wat op dit moment in vele gevallen is , maar bv alleen een freehold :?:

Dan heb je een vet probleem want een buitenlander mag nu eenmaal geen land op naam hebben
Leasehold kunnen wij verstrekken bij betaling van de lease prijs van de grond, de bouw en betaling van het huis kan daarna in etappes. Wil de nieuwe bezitter een andere regeling kan daar over worden gesproken. Dat de landoffice geen leasehold zou verstrekken heb ik nog niet meegemaakt. Mijn vrouw als eigenaar van de grond bepaalt dus of ze least aan derden en niet de landoffice die doen wat ze opgedragen word uiteraard als er geen crediten op het land/Chanoet staan. Vergunning krijgen om te bouwen is in de regel ook geen probleem en kan nog voor de lease worden geregeld. Kosten voor de koper die dan in mindering weer worden gebracht van de totale prijs. Saver kan niet toch ? :wink:

Wel heb ik bemerkt dat verkoop van bouwplan 123 niet werkt zo ver van de westerse landen dus zijn we maar aan het bouwen geslagen en kan de betaling op de zelfde tijd plaats vinden als op de dag van registratie van de leasehold.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Wie kan mij helpen aan informatie phuketoceanvillas

#17 Bericht door Ben » vrijdag 21 september 2007, 10:13

Phuket Dragon schreef:
lees vooral goed de betalingscondities en waneer je de leasehold krijgt. En wat als de overheid die leasehold op dat stuk land niet verstrekt wat op dit moment in vele gevallen is , maar bv alleen een freehold :?:

Dan heb je een vet probleem want een buitenlander mag nu eenmaal geen land op naam hebben
Leasehold kunnen wij verstrekken bij betaling van de lease prijs van de grond, de bouw en betaling van het huis kan daarna in etappes. Wil de nieuwe bezitter een andere regeling kan daar over worden gesproken. Dat de landoffice geen leasehold zou verstrekken heb ik nog niet meegemaakt. Mijn vrouw als eigenaar van de grond bepaalt dus of ze least aan derden en niet de landoffice die doen wat ze opgedragen word uiteraard als er geen crediten op het land/Chanoet staan. Vergunning krijgen om te bouwen is in de regel ook geen probleem en kan nog voor de lease worden geregeld. Kosten voor de koper die dan in mindering weer worden gebracht van de totale prijs. Saver kan niet toch ? :wink:

Wel heb ik bemerkt dat verkoop van bouwplan 123 niet werkt zo ver van de westerse landen dus zijn we maar aan het bouwen geslagen en kan de betaling op de zelfde tijd plaats vinden als op de dag van registratie van de leasehold.
Mooi dat ze eigenaar is en idd kan zei dan de lease zelf doen
Maar wat als alle huisjes klaar zijn en het hele project klaar is
en alles is verkocht , bv 10 huizen a 10 mil is 100 mil wat de bewoners betaald hebben nog steeds is het land van je vrouw .
Als deze nu besluit de hele hap ineenkeer aan een ander te verkopen
voor laten we zeggen 50 mil in een koop nieuwe eigenaar dus
Die bepaald op dat moment wat er met de huizen gebeurt

Want huiseigendom is wel leuk maar het land waar het huis opstaat
is van iemand anders en als die bepaald dat je moet vertrekken om welke reden dan ook heb je geen juridish geen poot om op te staan .

Het enige wat je kan doen is je huis meenemen wel wat moeilijk lijkt me

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

Re: Wie kan mij helpen aan informatie phuketoceanvillas

#18 Bericht door Phuket Dragon » vrijdag 21 september 2007, 12:39

Ben schreef:
Phuket Dragon schreef:
lees vooral goed de betalingscondities en waneer je de leasehold krijgt. En wat als de overheid die leasehold op dat stuk land niet verstrekt wat op dit moment in vele gevallen is , maar bv alleen een freehold :?:

Dan heb je een vet probleem want een buitenlander mag nu eenmaal geen land op naam hebben
Leasehold kunnen wij verstrekken bij betaling van de lease prijs van de grond, de bouw en betaling van het huis kan daarna in etappes. Wil de nieuwe bezitter een andere regeling kan daar over worden gesproken. Dat de landoffice geen leasehold zou verstrekken heb ik nog niet meegemaakt. Mijn vrouw als eigenaar van de grond bepaalt dus of ze least aan derden en niet de landoffice die doen wat ze opgedragen word uiteraard als er geen crediten op het land/Chanoet staan. Vergunning krijgen om te bouwen is in de regel ook geen probleem en kan nog voor de lease worden geregeld. Kosten voor de koper die dan in mindering weer worden gebracht van de totale prijs. Saver kan niet toch ? :wink:

Wel heb ik bemerkt dat verkoop van bouwplan 123 niet werkt zo ver van de westerse landen dus zijn we maar aan het bouwen geslagen en kan de betaling op de zelfde tijd plaats vinden als op de dag van registratie van de leasehold.
Mooi dat ze eigenaar is en idd kan zei dan de lease zelf doen
Maar wat als alle huisjes klaar zijn en het hele project klaar is
en alles is verkocht , bv 10 huizen a 10 mil is 100 mil wat de bewoners betaald hebben nog steeds is het land van je vrouw .
Als deze nu besluit de hele hap ineenkeer aan een ander te verkopen
voor laten we zeggen 50 mil in een koop nieuwe eigenaar dus
Die bepaald op dat moment wat er met de huizen gebeurt

Want huiseigendom is wel leuk maar het land waar het huis opstaat
is van iemand anders en als die bepaald dat je moet vertrekken om welke reden dan ook heb je geen juridish geen poot om op te staan .

Het enige wat je kan doen is je huis meenemen wel wat moeilijk lijkt me
Helaas land waar een lease opzit die bij de landoffice is geregistreerd kan je niet verkopen als grond bezitter zijnde. Ook is een clausule opgenomen dat de tweede cycles van 30 jaar overgaat weer op de eerste lessee. Lessee zal de 1% tax moeten betalen. Waterdicht dus.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Wie kan mij helpen aan informatie phuketoceanvillas

#19 Bericht door Ben » vrijdag 21 september 2007, 15:09

Phuket Dragon schreef:
Ben schreef:
Phuket Dragon schreef: Leasehold kunnen wij verstrekken bij betaling van de lease prijs van de grond, de bouw en betaling van het huis kan daarna in etappes. Wil de nieuwe bezitter een andere regeling kan daar over worden gesproken. Dat de landoffice geen leasehold zou verstrekken heb ik nog niet meegemaakt. Mijn vrouw als eigenaar van de grond bepaalt dus of ze least aan derden en niet de landoffice die doen wat ze opgedragen word uiteraard als er geen crediten op het land/Chanoet staan. Vergunning krijgen om te bouwen is in de regel ook geen probleem en kan nog voor de lease worden geregeld. Kosten voor de koper die dan in mindering weer worden gebracht van de totale prijs. Saver kan niet toch ? :wink:

Wel heb ik bemerkt dat verkoop van bouwplan 123 niet werkt zo ver van de westerse landen dus zijn we maar aan het bouwen geslagen en kan de betaling op de zelfde tijd plaats vinden als op de dag van registratie van de leasehold.
Mooi dat ze eigenaar is en idd kan zei dan de lease zelf doen
Maar wat als alle huisjes klaar zijn en het hele project klaar is
en alles is verkocht , bv 10 huizen a 10 mil is 100 mil wat de bewoners betaald hebben nog steeds is het land van je vrouw .
Als deze nu besluit de hele hap ineenkeer aan een ander te verkopen
voor laten we zeggen 50 mil in een koop nieuwe eigenaar dus
Die bepaald op dat moment wat er met de huizen gebeurt

Want huiseigendom is wel leuk maar het land waar het huis opstaat
is van iemand anders en als die bepaald dat je moet vertrekken om welke reden dan ook heb je geen juridish geen poot om op te staan .

Het enige wat je kan doen is je huis meenemen wel wat moeilijk lijkt me
Helaas land waar een lease opzit die bij de landoffice is geregistreerd kan je niet verkopen als grond bezitter zijnde. Ook is een clausule opgenomen dat de tweede cycles van 30 jaar overgaat weer op de eerste lessee. Lessee zal de 1% tax moeten betalen. Waterdicht dus.

Klopt Dragon dat is waterdicht .

Je geeft aan dat de lesse over 30 jaar hetzelfde is als nu
ik schat dat over 30 jaar de grond minimaal de dubbele prijs heeft
en jij over het oude bedrag 1 % betaald
wat betekend dat je nu de grond wel heel hoog op de lease zet om het verschil van dan te compenseren en er vet aan te verdienen .

ach ja mussen vangen kan je nog altijd en 30 jaar is lang wie dan nog leeft wie dan nog zorgt :wink:

Je gaf in een vorige post een tijd geleden aan al in geen 8 maanden wat verkocht te hebben nu ongeveer 10 maanden .
Hoe ziet het er nu uit ?

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

#20 Bericht door Phuket Dragon » vrijdag 21 september 2007, 16:17

Klopt Dragon dat is waterdicht .

Je geeft aan dat de lesse over 30 jaar hetzelfde is als nu
ik schat dat over 30 jaar de grond minimaal de dubbele prijs heeft
en jij over het oude bedrag 1 % betaald
wat betekend dat je nu de grond wel heel hoog op de lease zet om het verschil van dan te compenseren en er vet aan te verdienen .

ach ja mussen vangen kan je nog altijd en 30 jaar is lang wie dan nog leeft wie dan nog zorgt

Je gaf in een vorige post een tijd geleden aan al in geen 8 maanden wat verkocht te hebben nu ongeveer 10 maanden .
Hoe ziet het er nu uit ?
Bij de eerste lease betalen wij de 1% tax over de lease, de tweede 30 jaar dat moet de huurder de 1% betalen. De verhuurder kan een zelfde waarde aan houden voor de lease als bij de eerste lease daar is geen inmenging mogenlijk van de overheid. Ook dit kan je vast laten leggen in het eerste contract.

De hele huizenmarkt stagneerd in Thailand helaas pindakaas.
Verkoop is zero het laatste jaar. :? Ik verwacht geen verbetering de volgende 6 maanden.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#21 Bericht door Ben » vrijdag 21 september 2007, 17:52

Phuket Dragon schreef:
Klopt Dragon dat is waterdicht .

Je geeft aan dat de lesse over 30 jaar hetzelfde is als nu
ik schat dat over 30 jaar de grond minimaal de dubbele prijs heeft
en jij over het oude bedrag 1 % betaald
wat betekend dat je nu de grond wel heel hoog op de lease zet om het verschil van dan te compenseren en er vet aan te verdienen .

ach ja mussen vangen kan je nog altijd en 30 jaar is lang wie dan nog leeft wie dan nog zorgt

Je gaf in een vorige post een tijd geleden aan al in geen 8 maanden wat verkocht te hebben nu ongeveer 10 maanden .
Hoe ziet het er nu uit ?
Bij de eerste lease betalen wij de 1% tax over de lease, de tweede 30 jaar dat moet de huurder de 1% betalen. De verhuurder kan een zelfde waarde aan houden voor de lease als bij de eerste lease daar is geen inmenging mogenlijk van de overheid. Ook dit kan je vast laten leggen in het eerste contract.

De hele huizenmarkt stagneerd in Thailand helaas pindakaas.
Verkoop is zero het laatste jaar. :? Ik verwacht geen verbetering de volgende 6 maanden.
Dat de huizenmarkt stagneerd is duidelijk ja helaas pindakaas maar wel door de realestate zelf in de hand gewerkt ze hebben goed zaken gedaan maar veel te vaak ook louge zaken en dat dit een negatief beeld over die buisnes heeft gebracht moge duidelijk zijn .slechte voorlichting
verzwijgen van info en advies .

wat niet wil zeggen dat er wel bij zijn die het enigzins correct doen .

Maar er wordt veel heel veel gerotzooid in die buisnes zowel zakelijk als
met het bouwen zelf de kwaliteit van veel woningen is ver onder peil .
zelfs onder thais peil .

Hopelijk trek het weer een keer aan maar op dit moment hangt er een donkere wolk boven .

Chok Dee

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

#22 Bericht door Phuket Dragon » vrijdag 21 september 2007, 18:43

Dat de huizenmarkt stagneerd is duidelijk ja helaas pindakaas maar wel door de realestate zelf in de hand gewerkt ze hebben goed zaken gedaan maar veel te vaak ook louge zaken en dat dit een negatief beeld over die buisnes heeft gebracht moge duidelijk zijn .slechte voorlichting
verzwijgen van info en advies .

wat niet wil zeggen dat er wel bij zijn die het enigzins correct doen .

Maar er wordt veel heel veel gerotzooid in die buisnes zowel zakelijk als
met het bouwen zelf de kwaliteit van veel woningen is ver onder peil .
zelfs onder thais peil .

Hopelijk trek het weer een keer aan maar op dit moment hangt er een donkere wolk boven.
Ik wijd het aan de politieke instabiliteit Ben, de harde Baht en het niet op naam kunnen zetten van een stuk grond, 3 harde feiten. Investeerders lopen hard naar de buren op dit moment en Thailand heeft zich in de eigen voet geschoten en daar moeten we mee zien te leven voorlopig. De opleving zal voor ons bouwers nog even op zich laten wachten en zal zeker langzaam herstellen als we weer een democratische regering hier hebben. Mijn vrouws doelstelling is 1 huis per jaar verkopen en is ze te vree.

De kwaliteit is ook ver te zoeken bij projecten hier op Phuket en wij kunnen ons daarvan gelukkig het grootste gedeelte van afscheiden, je werkt met Thai en die hebben geen scholing gehad voor in de bouw dus je moet alles voordoen enof overlaten doen ( hoofdpijn ) Ik kan er een 10 delig boek over schrijven. :? We hebben nu 2 showhuizen bijna af en kan zeggen niet slekt, biertje ? :D

Proost ik neem er nog een....Chokdee
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#23 Bericht door Ben » zaterdag 22 september 2007, 08:31

Phuket Dragon schreef:
Dat de huizenmarkt stagneerd is duidelijk ja helaas pindakaas maar wel door de realestate zelf in de hand gewerkt ze hebben goed zaken gedaan maar veel te vaak ook louge zaken en dat dit een negatief beeld over die buisnes heeft gebracht moge duidelijk zijn .slechte voorlichting
verzwijgen van info en advies .

wat niet wil zeggen dat er wel bij zijn die het enigzins correct doen .

Maar er wordt veel heel veel gerotzooid in die buisnes zowel zakelijk als
met het bouwen zelf de kwaliteit van veel woningen is ver onder peil .
zelfs onder thais peil .

Hopelijk trek het weer een keer aan maar op dit moment hangt er een donkere wolk boven.
Ik wijd het aan de politieke instabiliteit Ben, de harde Baht en het niet op naam kunnen zetten van een stuk grond, 3 harde feiten. Investeerders lopen hard naar de buren op dit moment en Thailand heeft zich in de eigen voet geschoten en daar moeten we mee zien te leven voorlopig. De opleving zal voor ons bouwers nog even op zich laten wachten en zal zeker langzaam herstellen als we weer een democratische regering hier hebben. Mijn vrouws doelstelling is 1 huis per jaar verkopen en is ze te vree.

Politieke instabiliteit is enigzins wel waar , maar het is dus wel bekend
dat op naam zetten van een stuk grond niet 123 meer kan .
En dat is niet te wijten aan de huidige regering maar meer aan de vorige die iedereen maar heen liet doen veel regels zijn daar bij overtreden , zaols huizen tegen berghellingen te bouwen dit is volgens de wet niet eens toegestaan maar in phuket is die wet behoorlijk overtreden puur uit winstbejag .

En iedereen is nu wel boos op de huidige regering maar het is enigzins wel terecht dat men dit tot een halt heeft geroepen .

Ben dus ook benieuwd wat een evt nieuwe regering daar aan zal doen .

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#24 Bericht door jumbo » zaterdag 22 september 2007, 12:29

Phuket Dragon schreef:[
Ik wijd het aan de politieke instabiliteit Ben, de harde Baht en het niet op naam kunnen zetten van een stuk grond, 3 harde feiten. :D

Proost ik neem er nog een....Chokdee
Die feiten leeft Thailand al jaren mee en is hetzelfde als 10 jaar terug
Er is maar een verandering die nog niet helemaal duidelijk is maar zorgt voor buitenlandse des-intresse; de 30% investerings regeling
Die regel treft particulieren die een OG op het oog hebben nagenoeg niet.
Van de eerst genoemde 3 regels is er maar 1 waar niemand omheen kan;
Je kan je land niet op jouw naam zetten dus waarom zou je in godsnaam overgaan tot koop; lijkt mij het domste wat er is wat je dus kan doen; iets kopen waar je nooit eigendom overkrijgt. Ik denk niet dat 1 weldenkend persoon op dit forum rondloopt die dat in NL/B wel zou doen.....maar ze doen het hier wel...huh? :shock: :shock:
En aankopen via je vrouw/partner/vriendinnetje is een wellicht nog groter risico en ik heb er zat gezien die daarmee met hun open ogen een wak ingleden.....uiteraard is de vrouw/partner/vriendin van degenen die dit lezen 'niet zo een type', nee natuurlijk niet het gebeurt altijd bij een ander
:shock: :shock:
welterusten landgenoten (en belzen)

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

#25 Bericht door Phuket Dragon » zaterdag 22 september 2007, 12:59

Ik denk niet dat 1 weldenkend persoon op dit forum rondloopt die dat in NL/B wel zou doen.....maar ze doen het hier wel...huh?
Loop je te slapen Jumbo ? :? De helft van Nederland en ook grote gedeeltes van belgie is lease grond
Dat heet in Nederlands Pacht grond en betaal je per Jaar.
De verpachters zijn uiteindelijk de NL/BE gemeentes en is dat contractgewijs 100 jaar.

Hier in Thailand koop je de pacht in een keer geheel af.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#26 Bericht door Ben » zaterdag 22 september 2007, 13:17

Phuket Dragon schreef:
Ik denk niet dat 1 weldenkend persoon op dit forum rondloopt die dat in NL/B wel zou doen.....maar ze doen het hier wel...huh?
Loop je te slapen Jumbo ? :? De helft van Nederland en ook grote gedeeltes van belgie is lease grond
Dat heet in Nederlands Pacht grond en betaal je per Jaar.
De verpachters zijn uiteindelijk de NL/BE gemeentes en is dat contractgewijs 100 jaar.

Hier in Thailand koop je de pacht in een keer geheel af.
Heb inmiddels al heel wat staaltjes van grondbezit pacht en lease meegemaakt hier .

waarbij achteraf betalende partijen met lege handen stonden
en dit alleen evt via gerechtelijke wegen wel of niet terug konden vorderen .

Check check en nog eens check

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

#27 Bericht door Phuket Dragon » zaterdag 22 september 2007, 13:35

Hoe kunnen we de huur constructie die in NL word gehanteerd in Thailand projecteren ? In Nederland word de erfpachtgrond ook niet van je en kan je het huis kopen en verkopen en word de huis eigenaar in het NL kadaster vermeld, in het NL kadaster staat van wie de grond is dus vergelijkbaar met de landoffice hier in Thailand.

De huur loopt bij aanvang max 100 jaar en zal dan vernieuwd worden.
Zijn ze in NL bang dat de NL gemeente de grond onder hun kont verkoopt ? Nee dat is niet mogenlijk. ook hier niet. Wat als de 100 jaar huur aan zijn einde is ?
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#28 Bericht door jumbo » maandag 24 september 2007, 02:18

Phuket Dragon schreef:
Ik denk niet dat 1 weldenkend persoon op dit forum rondloopt die dat in NL/B wel zou doen.....maar ze doen het hier wel...huh?
Loop je te slapen Jumbo ? :? De helft van Nederland en ook grote gedeeltes van belgie is lease grond
Dat heet in Nederlands Pacht grond en betaal je per Jaar.
De verpachters zijn uiteindelijk de NL/BE gemeentes en is dat contractgewijs 100 jaar.

Hier in Thailand koop je de pacht in een keer geheel af.
Hier in Thailand geldt meestal een lease constructie van 30+30 met een particulier of een shell bedrijf zoals van een projectontwikkelaar
De tweede 30 jaar is nog niet bewezen op hardheid (geen jurisprudentie) en kan dus volledig de mist in gaan....
De particuliere eigenaar en/of de ontwikkelaar kunnen het land zonder jouw toestemming verkopen en vervolgens moet je dan maar zien waar je rechten liggen. De verkoop tussen de twee partijen gaat buiten jou om en ze hebben geen verplichting om met jou rekening te houden.
In geval van een procedure KAN je geen eigenaar worden en vis je dus altijd achter het net als je op zoek bent naar jouw specifieke rechtspositie. Verder kunnen deze wetten in een land met de politieke zwakheden die Thailand kent morgen worden veranderd.....en onteigening is niet vreemd in deze contreien........
In NL en B kan je WEL eigenaar worden en is men verplicht om rekening te houden met de pachten PLUS loopt een dergelijke overeenkomst 100 jaar dus verloopt normaliter niet in een leven, verder is particuliere onteigening absoluut geen optie.

Slapen, wie???? :lol: :lol: :lol:

Persoonlijk heb ik liever een 1.000.000 contracten met een NL of B gemeente dan 1 wankele met een thaise of buitenlandse eigenaar in prive of middels een bedrijf.

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

#29 Bericht door Phuket Dragon » maandag 24 september 2007, 03:44

Jumbo says : In NL en B kan je WEL eigenaar worden

Dat klopt als de gemeente het plot besluit te verkopen waarop je huis staat, maar vaak is het niet gunstig financieel gezien, zie de jurisprudentie van uit Rotterdam.
De 30+30 jaar procedure staat al even er moet toch al meer bekend zijn hoe het in de praktijk loopt.

Hier op Phuket betaal je gemiddelt 15.000Bht per maand voor een groot huis, woon je er 30 jaar zou je 5.400.000 bht kwijt zijn, het zal meer zijn want ook hier worden huren verhoogd.
Als je huurt is je geld zeker weg.

Betreft de politiek hier zal er zeker een omslagpunt komen betreft landeigendom, kijk naar de buurlanden, Maleisie, Laos en Vietnam kan je op naam kopen, Cambodia is het er als goed is nu doorheen. Ook Thailand kijkt om hun heen wat er gebeurt. Ik zie de toekomst dan ook niet zo negatief. Er ligt een Thais wetsvoorstel dat een buitenlander 1500m2 op naam kan hebben, beter iets dan niets. Thaksin had goede ideen was van de week op TV , dat ie zijn zakken ook vulde is niets nieuws deed elke minister.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#30 Bericht door jumbo » maandag 24 september 2007, 04:59

Phuket Dragon schreef: De 30+30 jaar procedure staat al even er moet toch al meer bekend zijn hoe het in de praktijk loopt.

Hier op Phuket betaal je gemiddelt 15.000Bht per maand voor een groot huis, woon je er 30 jaar zou je 5.400.000 bht kwijt zijn, het zal meer zijn want ook hier worden huren verhoogd.
Als je huurt is je geld zeker weg..

30+30 loopt niet lang genoeg om de eerste 30 jaar voorbij te zijn, dus blijft undiscovered country..... dus je geld is onzeker belegd......in alle gevallen.....

Als je huurt is je geld zeker weg, dat klopt maar dan heb je er ook 30 jaar iets voor gehad en zonder risico's.......en na 1 jaar is de schade 180.000 thb. Met koop is het risico vanaf dag 1 de gehele koopsom........

Met politiek bedoelde ik de landonteigeningen die plaatsvonden in bijvoorbeeld China, Hong Kong, Singapore en noem maar op tijdens politieke zuiveringen, dat risico loop je hier en in de andere door jouw genoemde buurlanden ook, het zijn wankele democratien als het dat al zijn die zo in een Myanmar kunnen veranderen....zo ook hier in Thailand en dan sta je gewoon met lege handen
Dat probleem heb je niet in NL.B of wellicht heel EU....dat wilde ik benadrukken en niet de goede wil in omringende landen waar je het risico blijft lopen van een buitenlander onvriendelijke coup en wat dichter om de hoek staat dan een eigendoms vriendelijk draai naar ons toe

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”