Wie kan mij helpen aan informatie phuketoceanvillas

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#31 Bericht door Mart » maandag 24 september 2007, 05:04

Phuket Dragon schreef:
kijk naar de buurlanden, Maleisie, Laos en Vietnam kan je op naam kopen, Cambodia is het er als goed is nu doorheen.
:roll: Inderdaad !!!!!! Dus nu trekken een aantal van die buitenlandse projectontwikkelaars daar heen, om daar de boel te gaan verzieken, en om daar veel te grote winsten te willen maken.

Ongeveer 15 jaar geleden kon een buitenlander hier ook gewoon kopen, zowel grond als huis.

Dragon schreef:
De kwaliteit is ook ver te zoeken bij projecten hier op Phuket en wij kunnen ons daarvan gelukkig het grootste gedeelte van afscheiden, je werkt met Thai en die hebben geen scholing gehad voor in de bouw dus je moet alles voordoen enof overlaten doen

Ach, in de 60er jaren was het in NL het zelfde met al die koppelbazen, die ook geen verstand hadden van bouwen. Nu zijn plotseling veel rijstplukkers, bouwvakker geworden.

Las ik het goed ?

Een projectontwikkelaar had goede ideen was van de week op het forum, dat ie zijn zakken ook vulde is niets nieuws deed elke projectontwikkelaar.

Mijn vrouws doelstelling is 1 huis per jaar verkopen en is ze te vree.
Tel uit de winst !!!

Het zijn de buitenlandse projectontwikkelaars en de buitenlandse kopers die hier in Thailand de boel verpest hebben.

Terecht is er een halt gekomen.

De Thais staan met open bek te kijken naar huizen die 3 tot 8 mil. moeten opbrengen, terwijl ze zelf nauwelijks is staat zijn om een huisje te laten bouwen van 500.000

Ach, ik ken persoonlijk een behoorlijk aantal " projectontwikkelaars" maar vraagt niet naar hun opleiding of kennis van zaken.

Kleine vergelijking. ( het sprookje van Mart )

Er was eens een man, die op een goed moment dacht, ik wordt rattenvanger, kocht een val, en natuurlijk sukses.
Er kwamen meer van die vangers, betere vallen, met stukjes kaas er in.
De beestjes kwamen in grote getallen op de kaas af. Er werd steeds meer kaas aangevoerd en de vallenfabriek draaide op volle toeren.

Zij waren het verhaal van JIM en JERRY vergeten, en dacht dat ze slimmer waren.

Toen kwam de kat ook eens kijken en zag dat hij met weinig moeite heeeeeeel veeeeeel te eten zou hebben.
Steeds meer katten kwamen kijken en wilde ook allemaal eten.

En nu, de rattenvangers zullen zich om moeten scholen naar KATVANGERS, want de rattenvangers zijn - of gaan - naar andere oorden vertrokken. De vallen met kaas staan er nog wel, maar de ratten lopen niet meer in de val.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#32 Bericht door Ben » maandag 24 september 2007, 06:19

Mart schreef:
Phuket Dragon schreef:
kijk naar de buurlanden, Maleisie, Laos en Vietnam kan je op naam kopen, Cambodia is het er als goed is nu doorheen.
:roll: Inderdaad !!!!!! Dus nu trekken een aantal van die buitenlandse projectontwikkelaars daar heen, om daar de boel te gaan verzieken, en om daar veel te grote winsten te willen maken.

Ongeveer 15 jaar geleden kon een buitenlander hier ook gewoon kopen, zowel grond als huis.

Dragon schreef:
De kwaliteit is ook ver te zoeken bij projecten hier op Phuket en wij kunnen ons daarvan gelukkig het grootste gedeelte van afscheiden, je werkt met Thai en die hebben geen scholing gehad voor in de bouw dus je moet alles voordoen enof overlaten doen

Ach, in de 60er jaren was het in NL het zelfde met al die koppelbazen, die ook geen verstand hadden van bouwen. Nu zijn plotseling veel rijstplukkers, bouwvakker geworden.

Las ik het goed ?

Een projectontwikkelaar had goede ideen was van de week op het forum, dat ie zijn zakken ook vulde is niets nieuws deed elke projectontwikkelaar.

Mijn vrouws doelstelling is 1 huis per jaar verkopen en is ze te vree.
Tel uit de winst !!!

Het zijn de buitenlandse projectontwikkelaars en de buitenlandse kopers die hier in Thailand de boel verpest hebben.

Terecht is er een halt gekomen.

De Thais staan met open bek te kijken naar huizen die 3 tot 8 mil. moeten opbrengen, terwijl ze zelf nauwelijks is staat zijn om een huisje te laten bouwen van 500.000

Ach, ik ken persoonlijk een behoorlijk aantal " projectontwikkelaars" maar vraagt niet naar hun opleiding of kennis van zaken.

Kleine vergelijking. ( het sprookje van Mart )

Er was eens een man, die op een goed moment dacht, ik wordt rattenvanger, kocht een val, en natuurlijk sukses.
Er kwamen meer van die vangers, betere vallen, met stukjes kaas er in.
De beestjes kwamen in grote getallen op de kaas af. Er werd steeds meer kaas aangevoerd en de vallenfabriek draaide op volle toeren.

Zij waren het verhaal van JIM en JERRY vergeten, en dacht dat ze slimmer waren.

Toen kwam de kat ook eens kijken en zag dat hij met weinig moeite heeeeeeel veeeeeel te eten zou hebben.
Steeds meer katten kwamen kijken en wilde ook allemaal eten.

En nu, de rattenvangers zullen zich om moeten scholen naar KATVANGERS, want de rattenvangers zijn - of gaan - naar andere oorden vertrokken. De vallen met kaas staan er nog wel, maar de ratten lopen niet meer in de val.

Waarde Mart ,

Je slaat alle spijkers op zijn kop .

Ambachtschool beginnen?? no howe en lesmateriaal zijn aanwezig :lol: :lol:

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

#33 Bericht door Phuket Dragon » maandag 24 september 2007, 06:54

en om daar veel te grote winsten te willen maken.
Wat is daar mis mee ? Zou jij ook doen als je in de gelegenheid was.
Is het niet jij dan wel iemand anders die het doet is niet te stoppen.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#34 Bericht door Mart » maandag 24 september 2007, 07:08

Phuket Dragon schreef:
en om daar veel te grote winsten te willen maken.
Wat is daar mis mee ? Zou jij ook doen als je in de gelegenheid was.
Is het niet jij dan wel iemand anders die het doet is niet te stoppen.
Wie het onderste uit de kan wil hebben, krijgt het lid op zijn neus :roll:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Wie kan mij helpen aan informatie phuketoceanvillas

#35 Bericht door Mart » maandag 24 september 2007, 07:10

Phuket Dragon schreef: Kijk eens bij ons op de website Phuket house.
Is dit een forum, of een reklame site 8)
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#36 Bericht door Mart » maandag 24 september 2007, 07:17

Phuket Dragon schreef: De hele huizenmarkt stagneerd in Thailand helaas pindakaas.
Verkoop is zero het laatste jaar. :? Ik verwacht geen verbetering de volgende 6 maanden.
Toen ik nog een klein ventje was, en niet in slaap kon komen, zei mijn moeder:
" wacht maar even, dadelijk komt KLAAS VAAK en strooit dan zand in je oogjes"

Volgens mij zijn er heel veel KLAAS VAKEN naar Thailand en in het bijzonder naar Phuket verhuisd. :wink:

Maar ze hebben vaak ook nog wel een neefje of nichtje in NL. :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

#37 Bericht door perry » maandag 24 september 2007, 07:19

Phuket Dragon schreef:
en om daar veel te grote winsten te willen maken.
Wat is daar mis mee ? Zou jij ook doen als je in de gelegenheid was.
Is het niet jij dan wel iemand anders die het doet is niet te stoppen.
je werkt met Thai en die hebben geen scholing gehad voor in de bouw

Zonder jou persoonlijk aan te willen vallen maar de huizen die jij bouwt is dat wel veilig???? :shock:
Werk om te leven leef niet om te werken.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#38 Bericht door Mart » maandag 24 september 2007, 07:24

Phuket Dragon schreef:
Hopelijk trek het weer een keer aan maar op dit moment hangt er een donkere wolk boven.

Zeer zeker, en wat daar nog allemaal uit kan komen, waarschijnlijk niet leuk voor je

De opleving zal voor ons bouwers nog even op zich laten wachten en zal zeker langzaam herstellen als we weer een democratische regering hier hebben.
Dit heeft niets te maken met de politiek. Voor de coup waren deze regels al opgesteld.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

#39 Bericht door Phuket Dragon » maandag 24 september 2007, 09:56

Heeft zeker met de politiek te maken want dat zijn de vragen die ik op 2 beursen in april en mei in NL + BE op onze stand telkenmaal hoorde vallen.

Is het nu wel veilig met die coup nou ik wacht nog maar even voor betere berichten. Dit weerhoud de meeste aspirant kopers uit Europa ervan de koop op het moment , niet degene die al in Thailand vertoefen, die hebben een ander beeld van Thailand omdat wij met onze kont erboven opzitten.

En Mart je weet niet hoelang mijn adem is, ik ben gelukkig niet afhankelijk van ons project en we doen dit om bezig te zijn we zijn te jong om achter de geraniums te zitten :wink: Biertje ?
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#40 Bericht door Ben » maandag 24 september 2007, 10:10

Phuket Dragon schreef:Heeft zeker met de politiek te maken want dat zijn de vragen die ik op 2 beursen in april en mei in NL + BE op onze stand telkenmaal hoorde vallen.

Is het nu wel veilig met die coup nou ik wacht nog maar even voor betere berichten. Dit weerhoud de meeste aspirant kopers uit Europa ervan de koop op het moment , niet degene die al in Thailand vertoefen, die hebben een ander beeld van Thailand omdat wij met onze kont erboven opzitten.

Als dat de enige reden is Lijkt het me beter om in het veilige nederland te blijven en wachten tot het hemel op je dak valt .

Ras optimisten en realisten hebben altijd gelijk. Gelukszoekers nooit..

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

#41 Bericht door perry » maandag 24 september 2007, 11:44

Ik bedoelde niet met veiligheid het politiek klimaat hier op dit moment.

Maar de constructie van jou huizen gebouwd door niet vakbekwame arbeiders want dat zeg je zelf ze hebben geen scholing gehad en als je al moeite hebt met 2 show huizen wat moet dat dan niet worden als je echt iets gaat verkopen hier??? :?
Werk om te leven leef niet om te werken.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#42 Bericht door Mart » maandag 24 september 2007, 13:35

Phuket Dragon schreef:Heeft zeker met de politiek te maken want dat zijn de vragen die ik op 2 beursen in april en mei in NL + BE op onze stand telkenmaal hoorde vallen.

Wat een misselijk excuus, ik heb gehoord

Is het nu wel veilig met die coup nou ik wacht nog maar even voor betere berichten.

Juist, en die betere berichten komen wel, als we echt gaan schrijven hoe het echt in elkaar zit, en wat de verkopers vertellen


Dit weerhoud de meeste aspirant kopers uit Europa ervan de koop op het moment , niet degene die al in Thailand vertoefen, die hebben een ander beeld van Thailand omdat wij met onze kont erboven opzitten.

Hoe lang zit jouw kont al in Thailand

En Mart je weet niet hoelang mijn adem is,

Gelukkig niet, want dan zou ik hem hier ruiken


ik ben gelukkig niet afhankelijk van ons project en we doen dit om bezig te zijn we zijn te jong om achter de geraniums te zitten :wink: Biertje ?
8)

Heb jij hier wel eens garaniums gezien

Biertje, nee, neem jij maar een aspirine
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

#43 Bericht door Phuket Dragon » maandag 24 september 2007, 15:32

Er valt niet veel garen met jullie te spinnen lees ik wel.
In de peno pause ?
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

#44 Bericht door perry » maandag 24 september 2007, 16:27

Als ik bij jou een Huis koop moet ik dan mij Tarzan broekje aandoen een Jane heb ik al nu alleen een aap nog.
want volgens mij liggen die huizen bijna in de Jungle aaahoewaaa :lol: :lol:
Werk om te leven leef niet om te werken.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#45 Bericht door Mart » maandag 24 september 2007, 16:44

Phuket Dragon schreef:Er valt niet veel garen met jullie te spinnen lees ik wel.




Je denkt toch zeker niet dat wij zojuist uit het ei zijn gekropen 8)

Ik durf jou op de harde waarheid te testen, dus meld je maar via een PB.


In de peno pause ?
Slapen doen we 's nachts, en jij droomt kennelijk de hele dag
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”