Wat eten de Thais ?

Thaise keuken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ericsson
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 253
Lid geworden op: maandag 19 december 2005, 10:51
Locatie: Belgie

#16 Bericht door ericsson » donderdag 27 september 2007, 07:57

Ik vind het op zich geen slechte zaak dat er meer Westers voedsel word gegeten, hoe graag ik ook de Thaise (Isaanse) keuken lust, toch na 3 weken rijst kan een portie frieten of een goeie hamburger echt smaken, dus ik zie het zo, de Thaise keuken rules maar af en toe eens vreemdgaan kan toch deugd doen ;-) en is ook gezond, een grote variatie is de gezondste keuken!
chok dee

thongdee
Expat
Expat
Berichten: 790
Lid geworden op: woensdag 14 september 2005, 18:21
Locatie: Surin Town

#17 Bericht door thongdee » donderdag 27 september 2007, 14:14

henkypenky schreef:bangkok en chiangmai en andere grote steden zijn wel ff iets anders dan heel thailand he :-(
ik zie de meeste thais nog steeds soep eten ofwel een bord rijst met iets van kip , groente of varken er bij ........ trouwens ook in de grote steden nog best veel op straat :-)

In de dorpen is het meestal zo wel ,maar de trend is aan het veranderen .
Ben zelf veel met eten bezig , en je zou eens moeten weten hoe verwesterd de laatste tijd het Thaise eten aan het worden is , beetje jammer ...
Maar weet nog wel de echte keuken te appreciëren die ze (meestal) in de Isaan hebben .
Een Thaise vriend van me heeft zelf nog een kookcursus ,Boraan Thais gevolgd , is dus de echte traditionele thaise keuken .(h)eerijke gerechten, lekker smullen ....
คิดดี พูดดี ทำดี โลกนี้น่าอยู่
Gelukkig zijn
is niet krijgen wat we verlangen...
Maar tevreden zijn met wat we hebben...

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

#18 Bericht door perry » donderdag 27 september 2007, 15:59

Edje schreef:En hoe weet je dat de kip van de gril geen 1000 vlieguren heeft.
Geef mij maar de Isaan, na 365 kakelverse eieren te hebben verslonden zelf de kip de nek omdraaien en BBQ'en maar. alles supervers.
Ed word toch weer eens Tijd dat je naar Thailand komt je klinkt zo serieus zoals je weet vliegt een kip niet ja mischien in een vliegtuig 10000 vlieguren is een grapje ik bedoelde eigenlijk KFC vind ik nogal vet vette kip dus :lol: :wink:
Werk om te leven leef niet om te werken.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#19 Bericht door Edje » donderdag 27 september 2007, 17:02

Ik ben pas ( eigenlijk al weer te lang ) terug Perry. Hak een kip/haan zijn kop maar eens af, moet je eens kijken hoe die vliegt.
Grapjes Perry :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Groetjes; Edje

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

#20 Bericht door perry » donderdag 27 september 2007, 17:34

Edje schreef:Ik ben pas ( eigenlijk al weer te lang ) terug Perry. Hak een kip/haan zijn kop maar eens af, moet je eens kijken hoe die vliegt.
Grapjes Perry :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ik heb hem liever kant en klaar op een bordje dat slachten heb ik vroeger genoeg gezien :lol: :lol: :lol:
Werk om te leven leef niet om te werken.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#21 Bericht door jumbo » woensdag 03 oktober 2007, 10:41

Eten jullie vrouwen rat, kever, made, krekels, grasshoppers en dat soort voedsel?
En wat is jullie beleving daarbij, al eens geproefd?? Of ga je gelijk over je nek??

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#22 Bericht door Mart » woensdag 03 oktober 2007, 13:39

jumbo schreef:Eten jullie vrouwen rat, kever, made, krekels, grasshoppers en dat soort voedsel?
En wat is jullie beleving daarbij, al eens geproefd?? Of ga je gelijk over je nek??

J
Jumbo, je kent mijn Thaise echtgenote. Om haar een plezier te doen heb ik in de Isaan wel eens een krekel gegeten, maar toen had ik al een flinke slok op. Later ging ik wel over mijn nek, maar het kan of van de krekel of van de slok zijn gekomen. :wink:

Hier op de grote woensdagavond markt zie ik af en toe wel eens al die beestjes liggen, maar mrs heeft hier nog nooit die troep gekocht en volgens haar zeggen is het zeker 30 jaar geleden dat ze mogelijk wel dat soort voer op haar bord kreeg.

Maar men moet het zelf maar eens proberen.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#23 Bericht door Jim » woensdag 03 oktober 2007, 13:41

m'n vrouw eet alles wat niet snel genoeg is om te ontsnappen ;)

ik eet ook bijna alles behalve insecten.
alles wat meer dan 4 pootjes heeft is in mijn ogen geen voedsel maar ongedierte.. al moet ik toegeven dat ik sinds een tijdje wel (met mate) garnalen eet, mits ontdaan van hun pantser en hoofd.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#24 Bericht door Mart » woensdag 03 oktober 2007, 13:48

Jim schreef:m'n vrouw eet alles wat niet snel genoeg is om te ontsnappen ;)
Volgens mij heeft Jumbo iets met een vertragingsinjectie, mogelijk krijgen de beestjes dan meer kans om te ontnappen. :roll:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#25 Bericht door Edje » woensdag 03 oktober 2007, 17:21

In de Isaan worden de zijderupsen gegeten nadat ze hun werk gedaan hebben. Smaakt nergens naar maar wel veel proteiene, ook mooi meegenomen. Een ondefinieerbaar sausje erover en het is nog lekker ook.
Groetjes; Edje

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

#26 Bericht door perry » woensdag 03 oktober 2007, 17:34

Van de week een Slang gezien bij mijn Fabriek in Nongchok mijn Personeel wou hem of haar gaan vangen maar helaas voor hun hij was te snel :lol: :lol: een slang geeft kracht zeiden ze de barbecue stond al bijna aan smakelijk eten. :mrgreen:
Werk om te leven leef niet om te werken.

Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 919
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

#27 Bericht door jodokus » woensdag 03 oktober 2007, 18:56

Ik vind de Thaise keuken een van de lekkerste die ik ken, zelfs het Thaise ontbijt gaat er grif in bij mij.
Maarbij ongedierte in welke vorm dan ook, rauw of gefrituurd, daar trek ik de grens.
In tegenstelling tot mijn wederhelft, als we downtown aan een goed glas zitten, en ze ziet een vendor met dat spul, dan kan ze het niet laten.
Ik kijk wel een kwartiertje de andere kant op....

J.
Toch wel...

Plaats reactie

Terug naar “Thaise keuken”