Auto kopen in Thailand - Keuze....

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

#61 Bericht door perry » vrijdag 21 september 2007, 10:42

jumbo schreef:
tomitomichino schreef:welke auto zie je het meest rijd en in bkk?
die thai zijn zo gek nog niet... :lol:
Ze zouden het liefste allemaal in een BMW of Mercedes rijden net zoals de NL, maar zelfde reden waarom niet, no money, no honey
Toyota's zijn zo een beetje de goedkoopste auto's hier

J
ja dat is het hem nu juist ik heb zelf nu een Nieuwe Camry en ik moet zeggen een hele fijne wagen alles erop en er aan daar kan een Bmw en een mercedes niet kwa prijs niet aan tippen alles wat daar op zit moet je bij Bmw en Mercedes extra betalen ik heb zelf een Bmw gehad in Nederland maar hier zijn die niet te betalen dan kun je beter een huis kopen :wink:

Ik zit alleen te denken ik moet dus als ik een automaat koop een benzine versie kopen bij toyota nou maakt dat weinig verschil kwa prijs benzine en diesel alleen vermogen onderin.
(een prerunner is alleen met schakel bak te verkrijgen)

Ik vind dat zelf ook mooi die hoge zit maar een 4wd heb ik niet echt nodig en ik wil een C cab omdat ik de lengte van de bak nodig heb dus zit ik te denken aan een 2wd C cab met benzine maar of dat nou een goede keus is :? :? Toyota heeft wel de minste afschrijving Isuzu is net een traktor zoveel herrie maken die en een mitsubishi zuipt meer dan ik :wink: dus een Nissan of een Toyota.
Werk om te leven leef niet om te werken.

Wouter Hua Hin
Expat
Expat
Berichten: 188
Lid geworden op: vrijdag 21 september 2007, 13:25
Locatie: hua hin

#62 Bericht door Wouter Hua Hin » vrijdag 21 september 2007, 14:20

Even een vraagje na alle 5 bladzijden gelezen te hebben. Waarom geen 2e hands? De afschrijving gaat idd redelijk langzaam, zeker tot ong. B 400K. Dan blijft het jaren stabiel. Ik wil nog geen B 900 K of zoiets uitgeven, zeker niet voor een eerste auto. Liefst even wennen in Thailand. Een vriend uit Hua Hin zegt zelf koop een "oud lijk" van B 150 K en "leer" daar mee rijden.
Mijn tweede vraag is ook wie een leuke auto omgeving Hua Hin weet? Ik ga daar dinsdag as voor 1 jaar heen. Mijn dochter van bijna 4 moet ik dan naar school brengen en voor de rest boodschappen wagen. Een 4 deurs pick-up wil ik graag, merk maakt niet zoveel uit.
Bvd. Wouter
Live life to the max!

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#63 Bericht door Ben » vrijdag 21 september 2007, 14:24

Wouter Hua Hin schreef:Even een vraagje na alle 5 bladzijden gelezen te hebben. Waarom geen 2e hands? De afschrijving gaat idd redelijk langzaam, zeker tot ong. B 400K. Dan blijft het jaren stabiel. Ik wil nog geen B 900 K of zoiets uitgeven, zeker niet voor een eerste auto. Liefst even wennen in Thailand. Een vriend uit Hua Hin zegt zelf koop een "oud lijk" van B 150 K en "leer" daar mee rijden.
Mijn tweede vraag is ook wie een leuke auto omgeving Hua Hin weet? Ik ga daar dinsdag as voor 1 jaar heen. Mijn dochter van bijna 4 moet ik dan naar school brengen en voor de rest boodschappen wagen. Een 4 deurs pick-up wil ik graag, merk maakt niet zoveel uit.
Bvd. Wouter

zal niet meevallen om een keuze te maken het barst er nl van ook in Hua Hin .

Wouter Hua Hin
Expat
Expat
Berichten: 188
Lid geworden op: vrijdag 21 september 2007, 13:25
Locatie: hua hin

#64 Bericht door Wouter Hua Hin » vrijdag 21 september 2007, 14:43

Andere vraag: Weet iemand een web-site over 2e hands auto's IN Hua Hin? Ik weet wel wat andere zoals http://www.one2car.com daar haal je veel info vandaan.
Of gewoon maar naar de dealers gaan? Ik heb ook een keer een site gezien van expats die weggingen en dus hun auto aanboden, maar dat is voor mij meestal te duur.
Live life to the max!

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

#65 Bericht door perry » vrijdag 21 september 2007, 15:22

Wouter Hua Hin schreef:Andere vraag: Weet iemand een web-site over 2e hands auto's IN Hua Hin? Ik weet wel wat andere zoals http://www.one2car.com daar haal je veel info vandaan.
Of gewoon maar naar de dealers gaan? Ik heb ook een keer een site gezien van expats die weggingen en dus hun auto aanboden, maar dat is voor mij meestal te duur.
http://www.taladrod.com klik op het linker pijltje en je kunt van alles uitzoeken.
Werk om te leven leef niet om te werken.

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

#66 Bericht door perry » vrijdag 21 september 2007, 15:26

Wouter Hua Hin schreef:Even een vraagje na alle 5 bladzijden gelezen te hebben. Waarom geen 2e hands? De afschrijving gaat idd redelijk langzaam, zeker tot ong. B 400K. Dan blijft het jaren stabiel. Ik wil nog geen B 900 K of zoiets uitgeven, zeker niet voor een eerste auto. Liefst even wennen in Thailand. Een vriend uit Hua Hin zegt zelf koop een "oud lijk" van B 150 K en "leer" daar mee rijden.
Mijn tweede vraag is ook wie een leuke auto omgeving Hua Hin weet? Ik ga daar dinsdag as voor 1 jaar heen. Mijn dochter van bijna 4 moet ik dan naar school brengen en voor de rest boodschappen wagen. Een 4 deurs pick-up wil ik graag, merk maakt niet zoveel uit.
Bvd. Wouter
Dat is het hem nu juist als je niet zoveel wilt uitgeven oke maar dan krijg je inderdaad een oud lijk en 2e hands en nieuw dat verschil is niet zo groot of je moet natuurlijk net wat tegen komen wat je aanstaat tip koop bij een particulier niet bij een tent is bijna niet te vertrouwen.
Werk om te leven leef niet om te werken.

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

#67 Bericht door Phuket Dragon » vrijdag 21 september 2007, 18:19

Bij het aanschaffen van een wagen keek ik naar waar ik de auto voor ging gebruiken.

Ik rij vaak op verschillende projecten met onverharde weg dus het moet een 4W drive zijn. Ook op lange afstanden zou de auto gebruik moeten worden dus comfortabel. meer dan 4 personen moeten er mee genomen kunnen worden. Ik ben lui dus een automaat moet erop zitten.
Ook moet de wagen flink wat power hebben om met volle bak de berg op te stormen. Alle goedkopere SUV's hebben alle een starre achteras net zoals de pickups alleen de Fortuner die heeft onafhankelijke vering rondom. Dus de 3 liter Turbo diesel gereden en was perfect voor me, het vermogen was net beneden de maat ( in Belgie heeft mijn 730D 235 Pk ) mis ik wel dus even laten chippen naar 190 PK, de auto word bij 180 km geknepen hij kan zeker harder. n.m tussen Surat Thani en Krabi kan je voll uit rijden en is de car heel comfortable voor de prijs dat ie kost. Gemiddelt op Phuket 1:11 diesel. Na een jaar Airco kapot....oeps, voor de rest geen mankementen na 2 jaar rijden en 38.000 op de teller. Remmen kunnen beter.

Dan heb ik nog de 3.2 TDI Triton aangeschaft als werk ezel en die doet zijn werk naar behoren. Nu net uit de garantie airco compressor kapot.

En inderdaad een Europese klasse wagen aanschaffen hier is van de zotte waarom de Thaise overheid supporten ?
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Pien
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 61
Lid geworden op: maandag 30 april 2007, 19:13

#68 Bericht door Pien » vrijdag 21 september 2007, 19:23

Skoda Fabia.....zalige auto.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#69 Bericht door jumbo » zaterdag 22 september 2007, 01:57

Phuket Dragon schreef:. Remmen kunnen beter.
Kan je ook laten aanpassen voor 7000 thb.....dacht dat je dat wel wist

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#70 Bericht door jumbo » zaterdag 22 september 2007, 02:04

Pien schreef:Skoda Fabia.....zalige auto.
Mrs. J heeft een roze daihatsu Mira pick-up ook een aardig karretje :P :P
moest wel een paar cursussen yoga doen voordat ik me daarin kon opvouwen :lol:

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

#71 Bericht door perry » zaterdag 22 september 2007, 03:54

jumbo schreef:
Pien schreef:Skoda Fabia.....zalige auto.
Mrs. J heeft een roze daihatsu Mira pick-up ook een aardig karretje :P :P
moest wel een paar cursussen yoga doen voordat ik me daarin kon opvouwen :lol:

J
En daarna zeker 6 uur lang Thaise massage :lol: :lol: :wink:
Werk om te leven leef niet om te werken.

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

#72 Bericht door Phuket Dragon » zaterdag 22 september 2007, 05:08

jumbo schreef:
Phuket Dragon schreef:. Remmen kunnen beter.
Kan je ook laten aanpassen voor 7000 thb.....dacht dat je dat wel wist

J
Heb het hier nog niet gezien op Phuket, in BKK kan dat ja.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Wouter Hua Hin
Expat
Expat
Berichten: 188
Lid geworden op: vrijdag 21 september 2007, 13:25
Locatie: hua hin

#73 Bericht door Wouter Hua Hin » zaterdag 22 september 2007, 10:37

Perry dank, maar ik vind deze redelijk onhandig.
Verder geef ik toe dat een 2e hands link kan zijn en in verhouding ook duur. Maar het blijft voor een ieder een kwestie van budget en prioriteiten he!
Niemand ervaring met de autohandelaren in Hua Hin? Anders ga ik gewoon maar naar de Isuzu, Toyota etc dealers.
Live life to the max!

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#74 Bericht door jumbo » zaterdag 22 september 2007, 12:21

Wouter Hua Hin schreef:Perry dank, maar ik vind deze redelijk onhandig.
Verder geef ik toe dat een 2e hands link kan zijn en in verhouding ook duur. Maar het blijft voor een ieder een kwestie van budget en prioriteiten he!
Niemand ervaring met de autohandelaren in Hua Hin? Anders ga ik gewoon maar naar de Isuzu, Toyota etc dealers.
Buiten de BMW, Mercedes en andere exclusieve merken ken ik geen dealers die 2e hands verkopen, alles gaat via tenten en sommigen zijn beter als anders.
Gewoon vragen of je de betreffende auto mag laten keuren op jouw kosten bij een dealer vooruitgaand op de koop of een bevriende garagehouder meenemen...of zonder meer na koop bij de dealer brengen en dan maar afwachten wat de kosten zijn.
KM en jaar geven toch een aardige indicatie van het gebruik zoals ook het interieur, het is niet veel anders als in NL, buiten de BOVAG om uiteraard

kijk weer een ideetje voor een zakenman, een BOVAG opzetten inThailand

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

#75 Bericht door perry » zaterdag 22 september 2007, 16:02

Wouter Hua Hin schreef:Perry dank, maar ik vind deze redelijk onhandig.
Verder geef ik toe dat een 2e hands link kan zijn en in verhouding ook duur. Maar het blijft voor een ieder een kwestie van budget en prioriteiten he!
Niemand ervaring met de autohandelaren in Hua Hin? Anders ga ik gewoon maar naar de Isuzu, Toyota etc dealers.
Onhandig nou ik vind deze site beter dan one2car en ze zijn hier ook nog goedkoper je moet onder bij de pijltjes klikken dan krijg je elk merk en je kunt gelijk zien wat het kost als je hem op afbetaling wil ik ben nu zelf ook aan het Twijfelen of een 2e hands of een nieuwe ik heb er eigenlijk 2 nodig een voor mijn personeel dus geen nieuwe en een voor mijzelf maar ik wou nog niet in de autohandel gaan :wink:
Werk om te leven leef niet om te werken.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”