Auto kopen in Thailand - Keuze....

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

#31 Bericht door perry » vrijdag 22 juni 2007, 05:41

Manuel schreef:Vandaag een proefrit gemaakt in de Honda CR-V 2.4 L. Verdomd lekker rijdende auto! Rijd zeer prettig en makkelijk. Meer te vergelijken in rijstijl met een sedan dan met een SUV. 2.4 L zeer goed voor deze auto maar ik had eigenlijk de 2 L willen rijden die vandaag niet beschikbaar was. Morgen terug om deze te rijden. Hoor regelmatig dat de 2.0 L net iets te zwak is voor deze zware auto en meer benzine verbruikt dan de zwaardere motor. Zal morgen laten weten hoe de 2 L bevallen is.

Op dit moment ligt de CR-V op een voorsprong. Weliswaar duurder dan gepland maar een heerlijke auto. Ruim, goed afgewerkt, makkelijk rijdend, soepel, stil etc. Lekker karretje!!!

Dutch, overstromingen zijn niet echt iets om op te letten voor mij hier op Phuket. Komt zelden voor..

Wel verrasend om te zien dat autos als de Fortuner net zoveel verbruiken als de Yaris. Zal een beetje rustiger rijden op deze tank. Vandag ruim 100 Km gemaakt en niet al te gek gereden, eens kijken of het effect heeft.
Manuel om je keus iets te vergemakkelijken zou ik even naar http://www.autoweek gaan klik dan op nieuws en dan op rij-impressies daar staat de honda uitgebereid beschreven ik weet niet of je veel in de bergen rijdt maar als je een crv kiest kies dan die met 4wd de goedkoopste heeft alleen 2wd.

Dat verschil in prijs is minimaal en later beter met verkoop ik vind het trouwens wel raar dat een Yaris net zo veel verbruikt dan een fortuner ik heb zelf nu een Camry 2.4 en die is een stuk zuiniger dan de mitsubischi space wagon alleen mis ik nu de ruimte voor iets in te laden daarom ben ik op zoek naar een goede 2ehands.
Werk om te leven leef niet om te werken.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

#32 Bericht door joepattaya » vrijdag 22 juni 2007, 10:04

Mijn huurbakkie... Toyota Yaris, heeft over 2 volle tanks benzine nu ongeveer 2,8 Thb per kilometer gekost. Vrij duur geloof ik. Hoevel rijden jullie in Thb per KM?[/quote]

So hee, da's niet mis.....ik rijd zelf in een Toyota Vios 1.5. mauneel, 4 jaar oud, 190.000 km op de teller en enigszins achterstallig onderhoud. Krijg het toch voor elkaar om rond 1,60 THB per kilometer te rijden.

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#33 Bericht door Manuel » vrijdag 22 juni 2007, 17:59

Vandaag de 2 L. gereden. Veel stijl bergop geprobeerd. Zware auto om omhoog te halen. Later nog een keer de 2.4L. gereden. Toch een zeer groot verschil. De 2.4L is veel soepeler en neemt de wagen veel makkelijker omhoog. Acceleratie vanuit stilstand voor beide OK maar bij inhalen op snelheid is de 2L. iets traag maar de 2.4L goed snel. Zal mij niet verbazen indien benzine verbruik redelijk gelijk is voor deze beide autos.

Maandag terug naar Honda.... Gaat het de 2.4L CR-V worden?

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#34 Bericht door jumbo » zaterdag 23 juni 2007, 01:21

Manuel schreef:Vandaag de 2 L. gereden. Veel stijl bergop geprobeerd. Zware auto om omhoog te halen. Later nog een keer de 2.4L. gereden. Toch een zeer groot verschil. De 2.4L is veel soepeler en neemt de wagen veel makkelijker omhoog. Acceleratie vanuit stilstand voor beide OK maar bij inhalen op snelheid is de 2L. iets traag maar de 2.4L goed snel. Zal mij niet verbazen indien benzine verbruik redelijk gelijk is voor deze beide autos.

Maandag terug naar Honda.... Gaat het de 2.4L CR-V worden?
Goede keuze zonder meer en zeker in heuvelachtig gebied heb je krachtbron nodig van een 2.4

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

#35 Bericht door perry » zaterdag 23 juni 2007, 06:00

Manuel schreef:Vandaag de 2 L. gereden. Veel stijl bergop geprobeerd. Zware auto om omhoog te halen. Later nog een keer de 2.4L. gereden. Toch een zeer groot verschil. De 2.4L is veel soepeler en neemt de wagen veel makkelijker omhoog. Acceleratie vanuit stilstand voor beide OK maar bij inhalen op snelheid is de 2L. iets traag maar de 2.4L goed snel. Zal mij niet verbazen indien benzine verbruik redelijk gelijk is voor deze beide autos.

Maandag terug naar Honda.... Gaat het de 2.4L CR-V worden?
Beter wel omdat Phuket nogal heuvelachtig is 2.4 zal niet meer verbruiken dan een 2 L. mischien zelfs zuiniger op den duur op het begin zal hij iets meer verbruiken maar dat is normaal voor een nieuw auto het is altijd beter als je iets over hebt qwa vermogen in bangkok is een 2 L. denk ik voldoende.
Werk om te leven leef niet om te werken.

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

#36 Bericht door Nimnuan » zaterdag 23 juni 2007, 16:57

perry schreef:Beter wel omdat Phuket nogal heuvelachtig is 2.4 zal niet meer verbruiken dan een 2 L. mischien zelfs zuiniger op den duur op het begin zal hij iets meer verbruiken maar dat is normaal voor een nieuw auto het is altijd beter als je iets over hebt qwa vermogen in bangkok is een 2 L. denk ik voldoende.
Een auto is toch altijd zuiniger en krachtiger als deze net nieuw is? Qua vermogen neemt hij af in verloop der tijd (met name turbo's e.d.) en het verbruik gaat ook omhoog van zowel bezine als olie.
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

#37 Bericht door perry » zaterdag 23 juni 2007, 17:57

Nimnuan schreef:
perry schreef:Beter wel omdat Phuket nogal heuvelachtig is 2.4 zal niet meer verbruiken dan een 2 L. mischien zelfs zuiniger op den duur op het begin zal hij iets meer verbruiken maar dat is normaal voor een nieuw auto het is altijd beter als je iets over hebt qwa vermogen in bangkok is een 2 L. denk ik voldoende.
Een auto is toch altijd zuiniger en krachtiger als deze net nieuw is? Qua vermogen neemt hij af in verloop der tijd (met name turbo's e.d.) en het verbruik gaat ook omhoog van zowel bezine als olie.
Het juist andersom een nieuwe auto verbruikt meestal op het begin iets meer dan een wat oudere auto ik zelf rijdt al 16 jaar nieuw waarvan zeker 10 jaar nieuwe honda's en vooral een honda motor die gaat pas echt lekker rijden als hij +- 40 a 45000 km gereden heeft want dan is de motor pas echt los als je praat over een auto van 10 jaar oud met 2 ton op de teller dan geef ik je gelijk maar dan nog zal een honda of een andere japanner nog steeds als een naaimachine rijden.

En trouwens in Thailand koelt een motor bijna nooit echt af dus je hebt bijna geen koude start en geen grote temparatuurs verschillen dus altijd een warme start beter voor de motor en portomonee.
Werk om te leven leef niet om te werken.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

#38 Bericht door carpediem » zondag 24 juni 2007, 13:30

Manuel,
Mogelijk heb je je Honda vandaag al gekocht dus kom ik een beetje (te) laat met mijn ervaring.
Ik heb sinds 2 jaar een toyota viosje en die bevalt me uitstekend. Niet duur, ligt goed op de weg, parkeert goed en voldoende ruimte voor 4 personen(of 7 thaien) en veel bagageruimte.
Heb er nu 80.000 km pijnloos opzitten ook wat m,n rug betreft.
Voor het oog zou ik ook wel voor een andere auto kiezen :D
pluk de dag (carpediem)

Maureen
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: zondag 24 juni 2007, 14:16

#39 Bericht door Maureen » zondag 24 juni 2007, 14:26

Hoi Manuel,

Je hebt je nieuwe auto waarschijnlijk al gekocht, maar wij rijden sinds 4 jaar in een Ford Escape 2L. Op de bergen mocht ie wel wat meer vaart hebben, dus achteraf toch beter een zwaardere motor moeten nemen, maar verder rijdt deze SUV heerlijk.

Vooral het hoogzitten geeft een erg veilig en overzichtelijk gevoel en ook bij overstromingen (die wij toch elk jaar wel meemaken) is het een kei.
Daarbij ziet ie er super goed uit. Wij twijfelden tussen CR-V en Escape. Heb geen spijt van onze keus.

Enige nadeel is het benzine verbruik: 1lt op 9km. Voorheen hadden we een Nissan NV die reed 1 op 14 (en kwam veel sneller de berg op). Maar dit is een veiligere family car.

Als je je CR-V heb gekocht, kun je me laten weten hoeveel ie verbruikt?

j.b
Expat
Expat
Berichten: 198
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 07:33
Locatie: chiangmai

#40 Bericht door j.b » zondag 24 juni 2007, 16:12

Is het niet interressant om hier op gas te rijden?
Het gas kost lekker weinig !
De Thai zijn er niet in voor omdat het gevaarlijk zou zijn.
Zijn hier dan geen goede gasinstallaties of inbouwstations ??

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

#41 Bericht door perry » zondag 24 juni 2007, 16:19

j.b schreef:Is het niet interressant om hier op gas te rijden?
Het gas kost lekker weinig !
De Thai zijn er niet in voor omdat het gevaarlijk zou zijn.
Zijn hier dan geen goede gasinstallaties of inbouwstations ??
Jawel die zijn er genoeg alleen dan heb je zo een dikke tank in de achterbak en geen ruimte meer ik heb nog geen reserve wiel tanks hier gezien.
Werk om te leven leef niet om te werken.

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

#42 Bericht door Nimnuan » zondag 24 juni 2007, 19:58

perry schreef:
Nimnuan schreef:Een auto is toch altijd zuiniger en krachtiger als deze net nieuw is? Qua vermogen neemt hij af in verloop der tijd (met name turbo's e.d.) en het verbruik gaat ook omhoog van zowel bezine als olie.
Het juist andersom een nieuwe auto verbruikt meestal op het begin iets meer dan een wat oudere auto ik zelf rijdt al 16 jaar nieuw waarvan zeker 10 jaar nieuwe honda's en vooral een honda motor die gaat pas echt lekker rijden als hij +- 40 a 45000 km gereden heeft want dan is de motor pas echt los als je praat over een auto van 10 jaar oud met 2 ton op de teller dan geef ik je gelijk maar dan nog zal een honda of een andere japanner nog steeds als een naaimachine rijden.

En trouwens in Thailand koelt een motor bijna nooit echt af dus je hebt bijna geen koude start en geen grote temparatuurs verschillen dus altijd een warme start beter voor de motor en portomonee.
OK thanks! Weer wat geleerd :wink:
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#43 Bericht door Ben » zondag 24 juni 2007, 20:29

De nieuwe Honda city zx 1500 cc 535.000 bath
goeie auto 1 op 14 in de stad 1 op 17 lange baan
ja en kan zonder probleem Doi Inthanon op met 4 personen .

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#44 Bericht door Ben » dinsdag 17 juli 2007, 13:30

Manuel schreef:Vandaag de 2 L. gereden. Veel stijl bergop geprobeerd. Zware auto om omhoog te halen. Later nog een keer de 2.4L. gereden. Toch een zeer groot verschil. De 2.4L is veel soepeler en neemt de wagen veel makkelijker omhoog. Acceleratie vanuit stilstand voor beide OK maar bij inhalen op snelheid is de 2L. iets traag maar de 2.4L goed snel. Zal mij niet verbazen indien benzine verbruik redelijk gelijk is voor deze beide autos.

Maandag terug naar Honda.... Gaat het de 2.4L CR-V worden?
Probeer de Chevrolet Captiva eens vergelijkbaar met de Honda CRV

fredlk
Expat
Expat
Berichten: 511
Lid geworden op: vrijdag 03 maart 2006, 13:52

#45 Bericht door fredlk » dinsdag 17 juli 2007, 14:45

Probeer de Chevrolet Captiva eens vergelijkbaar met de Honda CRV
Sorry Ben om je tegen te spreken, maar je kan die twee niet echt vergelijken. In een test noemde een journalist de Captiva zelfs "gelatine op wielen". :lol:
"What we think, we become."

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”