Auto kopen in Thailand - Keuze....

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

Auto kopen in Thailand - Keuze....

#1 Bericht door Manuel » zaterdag 16 juni 2007, 08:01

Na mijn ongeval met de motocycle ben ik tijdelijk door mijn vriendin verbannen van het gebruik van de motocycle. Voor een maand hebben we nu een auto gehuurd zodat ik mezelf nog wel kan verplaatsen.

De huurauto op het moment was gekozen om dit model auto uit te proberen. Het is een Toyota Yaris. Leuke auto, ruim voor 2 personen (niet teveel bagage) en rijdt redelijk comfortabel. Voor huur niet duur. Een maand oud, limited edition uitvoering, voor 15.000 Thb per maand.

Maar, na een paar dagen vind ik de auto een beetje te klein. Met 4 personen is het 'krap' aan het worden en de motor is maar 1.5L en niet zo sterk. Ook heb ik problemen met de automatische versnellingsbak, ik rij persoonlijk liever een handgeschakelde bak.

Dus.... we zijn een beetje aan het rondkijken naar een auto.
Wat gaan we kopen? Nog geen idee maar verschillende opties gezien en bekeken. In eerste instantie wilde ik iets makkelijuk handelbaar, zoals wat we nu huren. Nu toch aan het kijken naar iets groter.
Tot zover gedacht aan een Toyota Fortuner, gekeken naar Honda Civic en CR-V. Mazda 3 ziet er ook leuk uit....

Wat voor suggesties hebben jullie? Enige positieve en/of negatieve ervaringen met deze en andere autos? Alle info is meegenomen...

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

#2 Bericht door dutch » zaterdag 16 juni 2007, 08:13

Heb er n u zo'n 37.000 km opzitten met mijn Fortuner 2,7 benzine.
Gebruik 1/9,8
Wilde eerst een Camry ,maar de vrouw besliste dat wat meer body en een hogere zit, voor mij wat veiliger was.
Tevens wilden we in staat zijn om een aantal golfbags mee te nemen.
Voor mij is het een ideale shopping wagen.
Heb nog NOOIT een probleem beleefd.

fredlk
Expat
Expat
Berichten: 511
Lid geworden op: vrijdag 03 maart 2006, 13:52

#3 Bericht door fredlk » zaterdag 16 juni 2007, 08:27

Ik zweer bij Honda, maar de nieuwe Camry is erg mooi en de Fortuner rijdt geweldig en is erg praktisch - BEHALVE bij achteruit inparkeren. :D
"What we think, we become."

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#4 Bericht door Manuel » zaterdag 16 juni 2007, 08:29

Fred, welke Honda modellen spreken je aan en waarom?
Wat vindt je van de nieuwe CR-V?

peterd1961
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 265
Lid geworden op: zondag 30 april 2006, 07:03
Locatie: Pathum Thanee

#5 Bericht door peterd1961 » zaterdag 16 juni 2007, 08:32

Manuel, is een isuzu pick up niet handig voor je? zo een met 4 zitplaatsen! en die zijn nog eens niet duur ook.

Groetjes Peter

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#6 Bericht door Manuel » zaterdag 16 juni 2007, 08:52

Peter, ik weet niet waarom maar ik ben nooit erg gecharmeerd geweest van Isuzu. Zal er toch eens naar gaan kijken.

Ook weet ik niet of ik wel een 'pick-up' zou willen hebben. Waarschijnlijk kies ik of voor een sedan of voor en SUV type auto.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#7 Bericht door Jim » zaterdag 16 juni 2007, 08:56

de fortuner lijkt me ook wel wat.
ik heb er nog niet in gereden maar hij ziet er gewoon mooi uit.

ik zou wel kiezen voor een automaat.
dat schakelen met je linkerhand vind ik maar niks ;)

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#8 Bericht door Manuel » zaterdag 16 juni 2007, 09:00

Fortuner ziet er inderdaad goed uit en rijdt ook redelijk en is zeer ruim binnenin. Maar nog steeds is het een zeer grote auto voor de onderplaat waar hij op is gebouwd. Hoor vaak dat hij op grotere afstanden iets 'onzeker' rijdt. Moet het waarschijnlijk een keer zelf uitproberen op en langere afstand en hogere snelheid.

fredlk
Expat
Expat
Berichten: 511
Lid geworden op: vrijdag 03 maart 2006, 13:52

#9 Bericht door fredlk » zaterdag 16 juni 2007, 09:33

Manuel schreef:Fred, welke Honda modellen spreken je aan en waarom?
Wat vindt je van de nieuwe CR-V?
Ik rij sinds 1982 alleen maar Honda en nooit een enkele probleem mee gehad. Hier vind ik de Civic 2.0 het beste. Geweldige versnellingsbak (sequentieel of vol-automaat), erg pittig, luxe. De oude CRV is erg goed en rijdt lekker en is ook erg praktisch. De nieuwe CRV is nagenoeg perfekt, alleen hou ik persoonlijk niet van een SUV voor dagelijks gebruik hier in Bangkok. Als je veel te vervoeren hebt en / of een groot gezin hebt, is het praktisch, maar inparkeren in de parkeergarages hier zal altijd een probleem blijven.
"What we think, we become."

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#10 Bericht door Manuel » zaterdag 16 juni 2007, 09:42

Correct. Nieuwste Civic ziet er zeer goed uit voor de prijs, is ruim en leverd goede prestaties.

CR-V rijdt verbazend goed, ook in een omgeving met beperkte ruimte zoals parkeertereinen. Probleem (?) van de CR-V is natuurlijk de hogere prijs....

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

#11 Bericht door perry » zaterdag 16 juni 2007, 14:09

Manuel schreef:Correct. Nieuwste Civic ziet er zeer goed uit voor de prijs, is ruim en leverd goede prestaties.

CR-V rijdt verbazend goed, ook in een omgeving met beperkte ruimte zoals parkeertereinen. Probleem (?) van de CR-V is natuurlijk de hogere prijs....
Als je echt ruimte wilt kijk dan is bij een mitsubischi space wagon ideale auto ik vind het nog steeds jammer dat we hem verkocht hebben vorig jaar rij nu in een Nieuw camry rijdt fantastich alleen het is een sedan.

Als ik zou moeten kiezen geen Fortuner hobbel bak een Nieuwe crv is nu de beste keus prijs en kwaliteit goed en mooi model heb jaren honda gereden nooit problemen.
Werk om te leven leef niet om te werken.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11615
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#12 Bericht door jumbo » zondag 17 juni 2007, 02:22

Manuel schreef:Peter, ik weet niet waarom maar ik ben nooit erg gecharmeerd geweest van Isuzu. Zal er toch eens naar gaan kijken.

Ook weet ik niet of ik wel een 'pick-up' zou willen hebben. Waarschijnlijk kies ik of voor een sedan of voor en SUV type auto.
De pickups van nu zijn niet echt een pick meer
de hilux 4wd exclusive die ik heb is van binnen een sedan en van buiten een pickup en rijdt comfortable alhoewel ik de vering heb aangepast om het comfort te verhogen; het is en blijft een pick-up
voordeel van de suv of pick-up is de hoge zit en het betere zicht op het verkeer het overige verkeer past zich daaraan aan
Fortuner zou mijn keuze niet zijn, maar dat is persoonlijk omdat ik ooit een jaar een spotrtrider heb gehad, brrrr, als je een suv wilt hebben koop dan een echte zoals de landcruiser, dan weet je gelijk waarom alle SUV's veel duurder zijn dan de fortuner. Beste andere goedkope SUV is de MU7 van Isuzu.
Camry is een prima auto, veilig en niet de duur, nieuwe 2.4 liter is 1.4 mio thb koopje als je kijkt naar westerse concurrenten
Je bent met twee personen in je gezin en wil voor je gasten en degenen die meerijden een ruimere auto kopen???? niet de juiste motivatie....dacht ik en aan goede kleinere auto's hier geen gebrek. Vind wat dat betreft de Toyota Corrola of de Honda Civic of model erboven aardige auto's

Nooit een tweedehands kopen tenzij je hem direct van een company kan kopen of van de dealer wat veelal niet kan.

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#13 Bericht door Manuel » zondag 17 juni 2007, 05:40

jumbo schreef:De pickups van nu zijn niet echt een pick meer
de hilux 4wd exclusive die ik heb is van binnen een sedan en van buiten een pickup en rijdt comfortable alhoewel ik de vering heb aangepast om het comfort te verhogen; het is en blijft een pick-up
Moest je hier even quoten!
Niet echt een pick up meer,....maar het blijft een pick-up!! LOL :D

Fortuner is al van de lijst gehaald, zeker in het verschil met de CR-V is dat een redelijk makkelijke keuze voor mij.

Het is niet echt voor 'meerijders' dat ik iets groter wil maar zeker ook voor het comfort wat een grotere auto meebrengt.

Camry wordt my net iets te groot, Civic is zeker nog steeds een optie.

Landcruiser is een fantastische auto, maar zeker boven de 3 miljoen is toch echt teveel....

Gebruikersavatar
Denhakke
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 516
Lid geworden op: woensdag 04 januari 2006, 19:37
Locatie: Herselt
Contacteer:

#14 Bericht door Denhakke » zondag 17 juni 2007, 09:05

Ik heb op onze vakanties al enkele malen een honda civic gehuurd en vond deze zeer goed rijden, zowel in de steden als op het platteland. Vroeger reed ik in België ook met honda en heb hier nooit problemen mee gehad.

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

#15 Bericht door Nimnuan » zondag 17 juni 2007, 12:20

Als je voorheen alleen op de motor rondreed in de buurt ga ik er gemakshalve vanuit dat je niet veel kilometers maakt.
In dat geval zou ik geen grote SUV of Camry kopen. Tenzij je dat een veiliger gevoel geeft. Persoonlijk zou ik voor een nieuwe Civic gaan. Erg mooi en Honda's rijden altijd goed.
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”