tips Changai

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
traveller
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: dinsdag 22 mei 2007, 22:22

tips Changai

#1 Bericht door traveller » woensdag 23 mei 2007, 18:53

heeft iemand leuke tips over Chang Mai en omgeving? Restaurants, winkels, trips en massages, omgeving Empress Hotel. Wie heeft info over trips naar de bergen (langnekken etc).

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#2 Bericht door khonkaen » donderdag 24 mei 2007, 03:33

koop een goed reisboek en je kan het zelf allemaal opzoeken

Wat moet een traveller trouwens zonder reisgids ??


willem
niets is perfect en niets is blijvend

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#3 Bericht door Jim » donderdag 24 mei 2007, 06:25

mss is het een beginnende traveller? ;)

maar idd. koop een lonely planet.
daarin staan genoeg tips voor de eerste 15x thailand.

Sjeffrey
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 66
Lid geworden op: vrijdag 26 augustus 2005, 22:46

#4 Bericht door Sjeffrey » donderdag 24 mei 2007, 07:28

Koop een boek of..... plaats een bericht op het forum.. Daar is een forum voor bedoeld lijkt me.

Alles kan je opzoeken in boeken. Het weerbericht kan je opzoeken via een nieuwssite, welk eiland mooi is via de lonely planet of andere websites, verhalen over de Thaise keuken: zie kookboek.

opdoeken dit forum, niet meer nodig dunkt me!!!

* soms is het handig en leuk om persoonlijke ervaringen te delen.

Over Chiang Mai: tourtjes (jungle/longnecks etc) zijn allemaal daar te boeken en komen toch wel alleen zo'n beetje op hetzelfde neer, denk ik...

Huur een scooter en ga lekker de bergen in, mooie tempel, mooi uitzicht.

Veel fun in CM

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#5 Bericht door Jim » donderdag 24 mei 2007, 07:44

Sjeffrey schreef:Koop een boek of..... plaats een bericht op het forum.. Daar is een forum voor bedoeld lijkt me.
een forum is geen reisbrochure.

de tips over chiang mai nemen al 52 bladzijden in van m'n LP (exclusief changrai en longnecks) en die ga ik toch echt niet allemaal overtypen.
Over Chiang Mai: tourtjes (jungle/longnecks etc) zijn allemaal daar te boeken en komen toch wel alleen zo'n beetje op hetzelfde neer, denk ik...
dit zou net zo goed een tip voor khao yai kunnen zijn.

Sjeffrey
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 66
Lid geworden op: vrijdag 26 augustus 2005, 22:46

#6 Bericht door Sjeffrey » donderdag 24 mei 2007, 08:05

een forum is geen reisbrochure.
Klopt... en een pak melk is geen boter!!

En ik stoor me niet aan dit soort topics... Persoonlijke ervaringen zijn gewoon anders dan alles uit een boekje halen.

Zoals ik eerder aangaf: velen hier vragen dingen die je overal kan opzoeken ( welk eiland kan ik het beste kiezen, welke clubs zijn er leuk in BKK etc) , maar men plaatst het hier vanwege de persoonlijke tips die men kan krijgen...


kusjes

traveller
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: dinsdag 22 mei 2007, 22:22

Chang Mai

#7 Bericht door traveller » donderdag 24 mei 2007, 08:51

Sjeffrey heeft het helemaal begrepen, de rest dus....niet. Graag dus alleen tips, een reisbrochure kan ik uiteraard ook wel lezen...

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#8 Bericht door Jim » donderdag 24 mei 2007, 09:40

Sjeffrey schreef: En ik stoor me niet aan dit soort topics...
ik ook niet.
Persoonlijke ervaringen zijn gewoon anders dan alles uit een boekje halen.
een persoonlijke ervaring is dan ook persoonlijk.
ik kan wel een half uurtje discotheken in changmai e.o. optypen maar als traveller 85+ is, heeft hij (zij??) er weinig aan en is het verspilde moeite.

reist traveller alleen/? met kinderen? wat is zijn/haar/hun budget/gezondheidstoestand?
mss wel interessant om te weten voor je talloze tips gaat uitspuwen.
Zoals ik eerder aangaf: velen hier vragen dingen die je overal kan opzoeken ( welk eiland kan ik het beste kiezen, welke clubs zijn er leuk in BKK etc) , maar men plaatst het hier vanwege de persoonlijke tips die men kan krijgen...
vele (zo niet alle) vragen over chiang mai zijn op dit forum al talloze keren gevraagd en beantwoord.
traveller schreef:Graag dus alleen tips, een reisbrochure kan ik uiteraard ook wel lezen...
ok dan, hier een (tweede) goede tip (1202 resultaten gevonden)

Sjeffrey
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 66
Lid geworden op: vrijdag 26 augustus 2005, 22:46

#9 Bericht door Sjeffrey » donderdag 24 mei 2007, 11:25

een persoonlijke ervaring is dan ook persoonlijk.
ik kan wel een half uurtje discotheken in changmai e.o. optypen maar als traveller 85+ is, heeft hij (zij??) er weinig aan en is het verspilde moeite.

reist traveller alleen/? met kinderen? wat is zijn/haar/hun budget/gezondheidstoestand?
mss wel interessant om te weten voor je talloze tips gaat uitspuwen.
8) samen komen we er wel uit, want hier heb je helemaal gelijk in....

Die vragen dien je beter van te voren te weten.. Raad deze topicopener dus geen boek aan want dat kan hij zelf ook bedenken, maar vraag om verheldering van de situatie.. Heb je in dit laatste geen zin dan vraag ik me af of het noodzaak is te reageren.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#10 Bericht door Jim » donderdag 24 mei 2007, 12:26

ik raad hem wel degelijk een boek aan :)

een reisgids als bijvoorbeeld de LP is geen overbodige luxe als je op eigen gelegenheid reist.
in de bus/trein/vliegtuig van bangkok naar chiang mai heb je namelijk geen internet om nog fftjes 't forum na te slaan.

bovendien staat alles er in.
hoe er te komen (en wat 't kost) , waar te slapen (en wat 't kost) , waar te eten (en wat 't kost), wat er te doen is (en wat 't kost) en hoe er weg te komen ((je raadt 't al.. ) ;)

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

#11 Bericht door carpediem » donderdag 24 mei 2007, 13:55

Als iemand iet echt leuks en nieuws weet, wat dan ook is het altijd leuk om te weten.
Juist de dingen die niet in de reisgidsen staan zijn voor een forum als dit interessant.
Maar op weg helpen van mensen die nog totaal geen weet hebben is ook een goede zaak.

Zelf ben ik een aantal keer in Chang Mai geweest en de meeste bekende toeristische reisgids dingen gedaan.

Wie weet er iets leuks voor de volgende keer.

Mijn leeftijd is tussen de 18 en 81 jaar en ben overal voor in.:D :D
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#12 Bericht door Jim » donderdag 24 mei 2007, 14:33

carpediem schreef: Wie weet er iets leuks voor de volgende keer.

Mijn leeftijd is tussen de 18 en 81 jaar en ben overal voor in.:D :D
misschien een rockclimbing adventure dan? ;)

of iets lager bij de grond is de matsayit chiang mai (moskeetje pikken) of een kook cursus of paardje rijden of tennis of een massage in in van de 850.000 massage salons, yoga les, river cruise, lian passaa thai op de american university alumni, spa'tje pakken, fietsen, raften, vliegbrevet halen, muay thai cursus, joggen om het buak hat park, naar de zoo, night bazaar, doi suthep, tribal museum, wiang kum kam, 200+ wats (tempels), hapje doen in 't riverside restaurant... .. .. .. . ..

er is nogal veel te doen daar dus koop een boek (in thailand is de LP maar 600 baht) en maak een keuze ;)

Sjeffrey
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 66
Lid geworden op: vrijdag 26 augustus 2005, 22:46

#13 Bericht door Sjeffrey » vrijdag 25 mei 2007, 04:55

Mijn leeftijd is tussen de 18 en 81 jaar en ben overal voor in
Ik weet een paar mooie plekken waar je totale rust vind ( althans: hou je van totale rust?) Deze mooie plekken staan helaas niet in boekjes vermeld en weet je waarom? Omdat er nauwelijks toeristen komen... shhhh, niet doorvertellen he..

:roll:

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#14 Bericht door Jim » vrijdag 25 mei 2007, 08:00

voor totale rust hoef je geen 9.000 kilometer te vliegen hoor.
http://www.hotspotholland.nl/ut_stilste ... erland.php (ja sorry, uit een boekje)

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#15 Bericht door Mystic » vrijdag 25 mei 2007, 08:28

Een vraag waarin tips worden gevraagd zonder enige verdere uitleg, (wat Jim ook al aan geeft, is hetzelfd als vragen welke kleur ik de muur hier in mijn woonkamer moet verven: 10.000 antwoorden mogelijk

CM is supercool, aan drie dagen heb je niet genoeg (hoewel anderen dat weer zullen bestrijden),
Je kunt alles doen waar je zin in hebt, maar het is wel gemakkelijk eerst de voorkeuren van de vraagsteller te weten ;)
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

Plaats reactie

Terug naar “Steden”