..

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
michel

..

#1 Bericht door michel » zondag 13 mei 2007, 21:37

....
Laatst gewijzigd door michel op maandag 02 januari 2012, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

#2 Bericht door sawadikrap » dinsdag 28 augustus 2007, 10:28

Hi michel,

Ben niet zo lang lid, en lees nu een beetje alle informatie op deze site.
Woon niet in de plaats waar jij komt, maar waarom wil je in contact komen met mensen met een Nederlandse WAO uitkering.
Misschien brutaal dit te vragen.
Ik heb een WAO uitkering.

Robert.

michel

wao

#3 Bericht door michel » dinsdag 28 augustus 2007, 20:41

sawadikrap schreef:Hi michel,

Ben niet zo lang lid, en lees nu een beetje alle informatie op deze site.
Woon niet in de plaats waar jij komt, maar waarom wil je in contact komen met mensen met een Nederlandse WAO uitkering.
Misschien brutaal dit te vragen.
Ik heb een WAO uitkering.

Robert.
Robert bedankt voor jou reaktie, heb jij je ook laten uitschrijven uit nederland, zodat je je uitkeringsbedrag bruto ontvangt, en hoe heb je je ziektekostenverzekering geregeld. Tevens de vraag hoe je het hebt afgehandeld met de nederlandse fiscus. hoop je te horen.groetjes michel.

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#4 Bericht door khonkaen » donderdag 13 september 2007, 03:04

hoewel ik er geen verstand van heb, kan je je in Nl niet laten uitschrijven met een WAO uikering omdat je beschikbaar moet blijven voor arbeid..

willem
niets is perfect en niets is blijvend

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

#5 Bericht door sawadikrap » donderdag 13 september 2007, 07:51

khonkaen je moet je laten uitschrijven om je uitkering in Thailand te ontvangen, uiteraard als de uitkerings instantie toestemming heeft gegeven. Er is een folder die uitlegt wat je moet doen bij de WAO om geld te ontvangen in het buitenland.

Robert. :D

PaulV
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 364
Lid geworden op: vrijdag 08 juli 2005, 21:09
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

#6 Bericht door PaulV » donderdag 13 september 2007, 10:53

Willem schreef:
hoewel ik er geen verstand van heb, kan je je in Nl niet laten uitschrijven met een WAO uikering omdat je beschikbaar moet blijven voor arbeid..
Voor een WW en bijstandsuitkering moet je beschikbaar blijven voor arbeid. Voor een WAO uitkering, waar je in de WIA alleen nog maar recht op hebt als je meer dan 35% arbeidsongeschikt bent, niet. Wel moet je je beschikbaar houden voor herkeuringen, maar dat wil niet zeggen dat je niet in het buitenland mag wonen.

Voor Michel heb ik nog maar één advies: i.p.v. jaarlijks met dezelfde vragen terug te komen op dit forum, zou ik willen suggereren één bezoek te plegen aan het UWV en wel aan de wetstechnicus uit het arbeidsgeschiktheisteam dat jouw uitkering in beheer heeft. Geef aan dat je wilt emigreren naar Thailand en dat je inzicht wilt hebben in de voorwaarden waaraan je als uitkeringsgerechtigde moet voldoen.
En nadat je door UWV op de hoogte bent gebracht over de voorwaarden die de sociale wetgever daaraan stelt, bezoek je de fiscus en stel je op de hoogte van de fiscale konsekwenties. Niemand op dit forum kan jouw persoonlijke omstandigheden zodanig wegen dat jou een sluitend advies kan worden gegeven. Bij de hiervoor genoemde instellingen kan men dat wel en kun je tenminste, op basis van de afspraken die met die instellingen maakt/laat bevestigen echt een verantwoorde keuze maken over je toekomstige verblijfplaats.

succes,
Paul

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

#7 Bericht door dutch » donderdag 13 september 2007, 12:00

Een ZEER goed advies PaulV :D

michel

wao

#8 Bericht door michel » donderdag 13 september 2007, 18:20

dutch schreef:Een ZEER goed advies PaulV :D

Paul, ik kan mij goed vinden in dit advies, gezien de per persoon specifieke situaties, dit is derhalve ook het stadium waarmee ik aan de slag ben. Toch nog bedankt!

Groeten Michel.

PaulV
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 364
Lid geworden op: vrijdag 08 juli 2005, 21:09
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

#9 Bericht door PaulV » donderdag 13 september 2007, 22:13

Beste Michel,

jij schreef:
Paul, ik kan mij goed vinden in dit advies, gezien de per persoon specifieke situaties, dit is derhalve ook het stadium waarmee ik aan de slag ben.
Prima stap. De snelste weg naar duidelijkheid en enige weg naar een betrouwbaar advies. Ik wens je veel succes en we komen elkaar vast wel eens tegen in de straten van Hua Hin.

groet,
Paul

michel

michel

#10 Bericht door michel » donderdag 13 september 2007, 22:45

PaulV schreef:Beste Michel,

jij schreef:
Paul, ik kan mij goed vinden in dit advies, gezien de per persoon specifieke situaties, dit is derhalve ook het stadium waarmee ik aan de slag ben.
Prima stap. De snelste weg naar duidelijkheid en enige weg naar een betrouwbaar advies. Ik wens je veel succes en we komen elkaar vast wel eens tegen in de straten van Hua Hin.

groet,
Paul
Paul, ik ben 20 0ctober weer in hua hin, zit zelf in een rolstoel,heb donkere krullen en ben 33 jaar.Spreek mij gewoon eens aan mocht je denken mij te zien.

Groeten Michel.

PaulV
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 364
Lid geworden op: vrijdag 08 juli 2005, 21:09
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

#11 Bericht door PaulV » vrijdag 14 september 2007, 09:00

Hallo Michel,

Ik stuur je wel een PB met mijn reisschema. Ik ben zelf net terug en vertrek 21 november weer naar HH. Het grootste deel van mijn tijd verblijf ik nog steeds in NL om het (vervroegd) pensioen bij elkaar te sparen.

groet,
Paul

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#12 Bericht door Mart » vrijdag 14 september 2007, 18:23

Michel, ik woon in Cha-am, niet zovet van HH. Ik stuur je een PB met mijn telefoonnummer en ik kom naar je toe.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”