de 'co.ltd' constructie voor huiseigendom, wat is de status

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#61 Bericht door Ben » woensdag 21 november 2007, 18:19

Phuket Dragon schreef:Perry zegt : Is allemaal niet erg maar wel noodzakelijk verder zou ik het graag en keer willen zien indien je me uitnodigd en toelaat op jou project.

Iedereen is uitgenodigd en kan kijken.

Ben zegt : Je geeft aan alles dicht te moeten timmeren omtrend ontroerend goed
het lijkt me dan ook heel verstanding bij het begin te beginnen .
En dus de hele constructie dicht te timmeren.

Ik denk een nette goede contructie te hebben maar is aan de koper uiteraard om alles nog een keer te toetsen of zelf met een contract te komen met zijn advokaat.

Je geeft aan dat er te praten valt over het een en ander goede zaak
bij de meeste is dat niet zo hun wil is wet .

Je eigen contract en Advocaat meebrengen lijkt me wel heel erg geinig .

Leuke vraag als ik morgen een huis bij je wil kopen kan jij me dan
overmorgen een geregistreerde leashold van het landoffice aanbieden ?

Ik ben een FARANG !!

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#62 Bericht door Mart » woensdag 21 november 2007, 18:44

Ben schreef: Je eigen contract en Advocaat meebrengen lijkt me wel heel erg geinig .

Leuke vraag als ik morgen een huis bij je wil kopen kan jij me dan
overmorgen een geregistreerde leashold van het landoffice aanbieden ?

Ik ben een FARANG !!
Ben, Als je morgen ga kunnen Perry en ik dan meerijden, maar ik wil ook mijn advocaat meenemen, want ik heb weer een opdracht om een pand aan te kopen.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

#63 Bericht door Phuket Dragon » donderdag 22 november 2007, 07:24

Je geeft aan dat er te praten valt over het een en ander goede zaak
bij de meeste is dat niet zo hun wil is wet .

Je eigen contract en Advocaat meebrengen lijkt me wel heel erg geinig.

Leuke vraag als ik morgen een huis bij je wil kopen kan jij me dan
overmorgen een geregistreerde leashold van het landoffice aanbieden ?

Ik ben een FARANG !!
Alle plots hebben een eigen Chanoot en kan zo een lease opgezet worden als de landoffice open is, je moet zelf persoonlijk aanwezig zijn of een power of attorney afgeven aan je advokaat. Je kan je eigen Thai meenemen als je de grond van eigenaar wilt laten wisselen ( Freehold )of je laat de eigenaar voor wat het is en neem alleen een lease. Mijn vrouw kan de leasehold aanbieden zij is de eigenaar :wink:

Up to You
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#64 Bericht door Ben » donderdag 22 november 2007, 13:03

Phuket Dragon schreef:
Je geeft aan dat er te praten valt over het een en ander goede zaak
bij de meeste is dat niet zo hun wil is wet .

Je eigen contract en Advocaat meebrengen lijkt me wel heel erg geinig.

Leuke vraag als ik morgen een huis bij je wil kopen kan jij me dan
overmorgen een geregistreerde leashold van het landoffice aanbieden ?

Ik ben een FARANG !!
Alle plots hebben een eigen Chanoot en kan zo een lease opgezet worden als de landoffice open is, je moet zelf persoonlijk aanwezig zijn of een power of attorney afgeven aan je advokaat. Je kan je eigen Thai meenemen als je de grond van eigenaar wilt laten wisselen ( Freehold )of je laat de eigenaar voor wat het is en neem alleen een lease. Mijn vrouw kan de leasehold aanbieden zij is de eigenaar :wink:

Up to You

Dan snap ik hoe je de zaken doet .

En kan ik een ieder geruststellen dat je bij de vrouw dragon een veilige leasehold op papier kunt zetten omdat zij eigenaar is van de grond en de chanoots van de plots al heeft .

De andere voorwaarden moet je uiteraard weer regelen .

Fair is Fair .


Voor allen die op dit moment voor de keuze staan om evt een huis te kopen en met een realestate company
op dit moment worden er geen leaseholds afgegeven door de Thaise overheid op land wat niet in naam staat dat wil zeggen in een company .

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

#65 Bericht door Phuket Dragon » donderdag 22 november 2007, 16:33

En kan ik een ieder geruststellen dat je bij de vrouw dragon een veilige leasehold op papier kunt zetten omdat zij eigenaar is van de grond en de chanoots van de plots al heeft .
Dat klopt alle Chanoots staan op haar naam dus niet op een firma.

Ook een wetenwaardigheid voor degene die project ontwikkelaar belasting willen ontlopen, heb je een groot stuk land verdeel het in Max 9 plots niet meer anders word je bezien als project ontwikkelaar, grote plots die overblijven kun je weer op splitsen maar schuif die eerst op naam van een familie lid in lijn naar boven of onder dat kost bij de landoffice niet veel en die kan weer splitsen in kleinere plots ( max 9 ) en word je niet gezien als projectontwikkelaar/firma en dus geen belasting.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

levenslang gebruiks recht of te wel usefruct

#66 Bericht door Khon Neua » zondag 20 januari 2008, 23:32

Ik las dat er hier niet een keer gesproken word over het levenslang gebruiksrecht of wel in engels usefruct constructie. Dus grond op naam van een thai en dan een levenslang gebruiksrecht op naam van de farang.

Voordelen :

geen problemen met belasting voor de thai die je volgens mij wel hebt bij een lease van 30 jaar .
Gaat na 30 jaar gewoon veder.

Nadelen : volgens mij geen . alleen schijnt bijna niemand hier vanaf te weten ook doen sommige landoffice moeilijk omdat zij niet precies weten of dit wel of niet kan.

ps ik heb zelf ook deze constructie toegepast en het te bouwen huis komt daardoor vanzelf op mijn naam.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: levenslang gebruiks recht of te wel usefruct

#67 Bericht door jumbo » maandag 21 januari 2008, 02:01

bvherpen schreef:Ik las dat er hier niet een keer gesproken word over het levenslang gebruiksrecht of wel in engels usefruct constructie. Dus grond op naam van een thai en dan een levenslang gebruiksrecht op naam van de farang.

Voordelen :

geen problemen met belasting voor de thai die je volgens mij wel hebt bij een lease van 30 jaar .
Gaat na 30 jaar gewoon veder.

Nadelen : volgens mij geen . alleen schijnt bijna niemand hier vanaf te weten ook doen sommige landoffice moeilijk omdat zij niet precies weten of dit wel of niet kan.

ps ik heb zelf ook deze constructie toegepast en het te bouwen huis komt daardoor vanzelf op mijn naam.
Goed tip.

Inderdaad ook een goede mogelijkheid, je hebt dan geen thaise partner nodig, hoewel dat weer wat extra taximplicaties geeft bij aanvang tenzij je een co.,ltd voor het doel opricht.
Je kan het land zelfs doorstellen en laten overerven voor een periode van 30 jaar.
Uiteraard is het geldig voor zolang de eigenaar in leven is en dan vervalt alles weer, dat is het enige addertje. ij 30+30 lease is jouw recht ook hard naar de erfgenamen, omdat het een 'tijdelijk' contract is.

Heeft iemand anders er ook ervaring mee?

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: levenslang gebruiks recht of te wel usefruct

#68 Bericht door Khon Neua » maandag 21 januari 2008, 18:56

hoewel dat weer wat extra taximplicaties geeft bij aanvang tenzij je een co.,ltd voor het doel opricht.
Je kan het land zelfs doorstellen en laten overerven voor een periode van 30 jaar.
Uiteraard is het geldig voor zolang de eigenaar in leven is en dan vervalt alles weer, dat is het enige addertje. ij 30+30 lease is jouw recht ook hard naar de erfgenamen, omdat het een 'tijdelijk' contract is.

Volgens mij zien er juist geen tax implicaties omdat er geen vergoeding word betaald wat bij een 30 jaar lease wel het geval is maar ik kan het mis hebben . ps een 30 + 30 jaar lease is volgens mijn niet rechts geldig de max is 30 jaar dus 30 plus dertig mag niet.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: levenslang gebruiks recht of te wel usefruct

#69 Bericht door jumbo » dinsdag 22 januari 2008, 02:44

bvherpen schreef:hoewel dat weer wat extra taximplicaties geeft bij aanvang tenzij je een co.,ltd voor het doel opricht.
Je kan het land zelfs doorstellen en laten overerven voor een periode van 30 jaar.
Uiteraard is het geldig voor zolang de eigenaar in leven is en dan vervalt alles weer, dat is het enige addertje. ij 30+30 lease is jouw recht ook hard naar de erfgenamen, omdat het een 'tijdelijk' contract is.

Volgens mij zien er juist geen tax implicaties omdat er geen vergoeding word betaald wat bij een 30 jaar lease wel het geval is maar ik kan het mis hebben . ps een 30 + 30 jaar lease is volgens mijn niet rechts geldig de max is 30 jaar dus 30 plus dertig mag niet.
Met tax implicaties bedoel ik dat bij overeenkomst een 1,5% van de waarde van het goed tussen de eigenaar en gebruiker moet worden gepasseerd.
30+30 is een vreemde constructie, maar niet ongeldig juist vanwege de '+', indien het 31+31 zou zijn dan is er sprake van onrechtmatigheid, maar men kan niemand verbieden na de maximale 30 jaar nog eens te leasen
Maar ik vind de usefruct wel steviger als de 30+30, althans volgens de informatie op het internet te vinden......alleen nog steeds mijn twijfels of het overerfbaar is

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: levenslang gebruiks recht of te wel usefruct

#70 Bericht door Khon Neua » maandag 28 januari 2008, 20:01

naar mijn weten is het inderdaad niet overerfbaar.

Ook zijn veel landoffice niet op de hoogte of willen het niet zijn van deze usefruct in Chiang Rai was het geen probleem. was in 15 minuten geregeld en kosten 4 euro . Gewoon zelf met mijn vriendin geregeld

jumbo schreef:
bvherpen schreef:hoewel dat weer wat extra taximplicaties geeft bij aanvang tenzij je een co.,ltd voor het doel opricht.
Je kan het land zelfs doorstellen en laten overerven voor een periode van 30 jaar.
Uiteraard is het geldig voor zolang de eigenaar in leven is en dan vervalt alles weer, dat is het enige addertje. ij 30+30 lease is jouw recht ook hard naar de erfgenamen, omdat het een 'tijdelijk' contract is.

Volgens mij zien er juist geen tax implicaties omdat er geen vergoeding word betaald wat bij een 30 jaar lease wel het geval is maar ik kan het mis hebben . ps een 30 + 30 jaar lease is volgens mijn niet rechts geldig de max is 30 jaar dus 30 plus dertig mag niet.
Met tax implicaties bedoel ik dat bij overeenkomst een 1,5% van de waarde van het goed tussen de eigenaar en gebruiker moet worden gepasseerd.
30+30 is een vreemde constructie, maar niet ongeldig juist vanwege de '+', indien het 31+31 zou zijn dan is er sprake van onrechtmatigheid, maar men kan niemand verbieden na de maximale 30 jaar nog eens te leasen
Maar ik vind de usefruct wel steviger als de 30+30, althans volgens de informatie op het internet te vinden......alleen nog steeds mijn twijfels of het overerfbaar is

J

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”