Bewijs terugkomst naar Cambodia

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
NielsGeraedts
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 149
Lid geworden op: zondag 08 april 2007, 13:58
Locatie: Swalmen

Bewijs terugkomst naar Cambodia

#1 Bericht door NielsGeraedts » zondag 08 april 2007, 14:14

Beste mensen,

Ik heb een vraag? Misschien dat jullie mij kunnen en willen helpen.
Ik zal eerst het verhaal een beetje uitleggen.
Vorig jaar ben ik naar Koh Chang geweest en heb ik een meid leren kennen, deze heb ik toen 3 weken meengenomen op vakantie. Het klikte zo goed dat ik heb besloten om in maart en begin paril weer terug te gaan om haar te zien. Zij is geboren in Cambodia maar heeft alleen maar een Thaise id card ( werkerspasje ). Ik heb toen besloten om met haar naar Cambodia te gaan om een paspoort voor haar te regelen. Na veel gepraat en wat smeergeld te hebben neergeled heb ik het paspoort kunnen regelen binnen 1 week, normale tijd in Cambodia ongeveer 2.5 maand. Zij verblijft nu in Thailand op koh Chang bij haar tante , heeft nu visum voor 1 maand en wil deze daarna verlengen.

Ik wil haar nu naar nederland halen voor een vakantievisum voor 3 maanden. Ik wil haar voorstellen aan mijn familie. Zelf wil ik iets opstarten in Phomn Phenn hoofdstand van Cambodia.

De papieren die ik nu heb zijn:
- Werkgeversverklaring
- 3 laatste loonstrookjes
- Uitnodigingsbrief van de gemeente
- Copie van mijn paspoort 1 zwart-wit en 1 kleur.
- 1 brief van het kadaster zodat hun kunnen zien dat ik een huis bezit waar zij kan verblijven.
- Formulier van schengenvisa ( moet zij alleen zelf invullen )
- eigen getypte brief waarin ik verklaar haar uit te nodigen en dat ik garant sta voor alle mogelijke kosten.

Ik wil binnenkort al deze formulieren naar haar toesturen zodat zij naar Bangkok nederlands ambassade kan gaan.

Ik voorzie echter 1 probleem, zij heeft nl geen bewijs van dat ze zeker gaat terug keren naar land van herkomst.

Familie is te arm in Cambodia daarom verblijft ze al een poosje op het eiland Koh Chang. Hier woont nl ook een tante van haar. Zij werkte eerst in een bar. Nu ik haar ontmoet heb werkt ze daar niet meer en heeft ze op het moment dan ook gaan baan. Zij kan wel in een restaurant gaan werken in Koh Chang, maar ik ben bang dat zij moet aantonen dat ze terug gaat naar Cambodia en niet naar Thailand.

Heeft iemand tips om mij hiermee te helpen?
Of loopt het niet zo'n vaart voor alleen een toeristenvisum?

Ik zou het zeer waarderen!

Alvast bedankt ,

Gr

Niels Geraedts

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#2 Bericht door Jim » zondag 08 april 2007, 14:31

- Uitnodigingsbrief van de gemeente
- eigen getypte brief waarin ik verklaar haar uit te nodigen en dat ik garant sta voor alle mogelijke kosten.
als je dat op deze manier doet zal je die brief wel moeten legaliseren bij de gemeente.
beter is om een standaard garantieverklaring te halen op 't gemeentehuis.
Zij kan wel in een restaurant gaan werken in Koh Chang, maar ik ben bang dat zij moet aantonen dat ze terug gaat naar Cambodia en niet naar Thailand.
als ze een werkvergunning heeft voor thailand moet een arbeidscontract van haar tante wel voldoende zijn.

renerrr
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 221
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 09:57
Locatie: chiangrai/noord-thailand

#3 Bericht door renerrr » zondag 08 april 2007, 14:40

Hoi niels, ik heb je een mailtje gestuurd met daarbij een officiele garantverklaring en wat info.

Succes!
M vr gr Rene.

NielsGeraedts
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 149
Lid geworden op: zondag 08 april 2007, 13:58
Locatie: Swalmen

#4 Bericht door NielsGeraedts » zondag 08 april 2007, 14:55

Hoi ,

Alvast bedankt voor deze informatie, hier kom ik alweer een stukje verder mee!

Gr

Niels

NielsGeraedts
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 149
Lid geworden op: zondag 08 april 2007, 13:58
Locatie: Swalmen

#5 Bericht door NielsGeraedts » zondag 22 april 2007, 18:02

Zou een arbeidscontract van haar tante dan voldoende zijn? Dat zullen ze toch wel controleren op de naam?

Ik zou het anders niet weten, hoe ik kan aantonen dat zij terug keert naar land van herkomst en dat is officieel Cambodia. Zij verblijft nu op visums in Thailand. Zij heeft nu geen baan, zij slaapt nu bij haar tante en komt rond van het beetje geld dat ik nu naar haar opstuur. Maar ik wil haar snel naar nederland halen.

Zij kan nu ff geen baan zoeken omdat zij naar bangkok moet gaan als mij papieren zijn aangekomen en daarna misschien naar nederland gaat. Indien er meer duidelijk is kan ze wel een gewone baan gaan zoeken.

Trouwens dinsdag 10 april heb ik mijn documenten aangetekend via tntpost opgestuurd naar Koh Chang, tot op heden is nog niets aangekomen? Vind het wel lang duren? Zou het door songkran kunnen komen?

Ik hoop dat iemand mij een goede tip kan gegeven over hoe ik kan aantonen dat ze ook zeker terug gaat naar land van herkomst. Ik lees nl overal dat de meeste vakantievisums hierop wordt afgewezen.

Alvast bedankt!

Gr

Niels Geraedts

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11609
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#6 Bericht door jumbo » maandag 23 april 2007, 02:33

NielsGeraedts schreef:Zou een arbeidscontract van haar tante dan voldoende zijn? Dat zullen ze toch wel controleren op de naam?

Ik zou het anders niet weten, hoe ik kan aantonen dat zij terug keert naar land van herkomst en dat is officieel Cambodia. Zij verblijft nu op visums in Thailand. Zij heeft nu geen baan, zij slaapt nu bij haar tante en komt rond van het beetje geld dat ik nu naar haar opstuur. Maar ik wil haar snel naar nederland halen.

Zij kan nu ff geen baan zoeken omdat zij naar bangkok moet gaan als mij papieren zijn aangekomen en daarna misschien naar nederland gaat. Indien er meer duidelijk is kan ze wel een gewone baan gaan zoeken.

Trouwens dinsdag 10 april heb ik mijn documenten aangetekend via tntpost opgestuurd naar Koh Chang, tot op heden is nog niets aangekomen? Vind het wel lang duren? Zou het door songkran kunnen komen?

Ik hoop dat iemand mij een goede tip kan gegeven over hoe ik kan aantonen dat ze ook zeker terug gaat naar land van herkomst. Ik lees nl overal dat de meeste vakantievisums hierop wordt afgewezen.

Alvast bedankt!

Gr

Niels Geraedts
Voor hetzelfde ritselgeld als je eerder vermelde kan je ook een werkgeversbrief oid laten maken bij elke shop die je kan vinden, let wel dat de brief voorzien wordt van een stempel met het logo dat geeft het officiele gehalte aan van de brief. Vermeldt een normaal salaris (8.000 thb ofzo) Ik neem aan dat ze wel kennissen in de middenstand heeft??
Cambodia of Thailand, land vna hjerkomst moet niet teveel uitmaken er moet bewijs zijn dat ze teruggaat naar waar ze dan ook verplichtingen heeft.....en dat is nu Thailand zolang zie hier dan ook een 'officiele status' heeft.

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”