verdachte sterfgevallen

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#61 Bericht door Mystic » zaterdag 28 april 2007, 10:07

Jim schreef:dat is mss zo als je allebei uit het zelfde dorp komt.
als er één 9.000 kilometer verder op is geboren en opgegroeid is zeker niet alles bespreekbaar en helemaal niet in de eerste paar jaar.
bepaalde dingen zijn voor de één ook zo vanzelfsprekend dat die helemaal niet besproken hoeven te worden, terwijl die zelfde dingen voor de ander een halve cultuur schok zijn.
Jim, natuurlijk heb je daar helemaal gelijk in (hoewel... hetzelfde dorp klinkt ook wel weer benauwd hoor), het lijkt me zeer complex om met een buitenlander/se een goede relatie op te bouwen, je komt dan inderdaad een heel stel hindernissen tegen die je als landgenoten gewoon mist.
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

fredlk
Expat
Expat
Berichten: 511
Lid geworden op: vrijdag 03 maart 2006, 13:52

#62 Bericht door fredlk » zaterdag 28 april 2007, 10:22

het lijkt me zeer complex om met een buitenlander/se een goede relatie op te bouwen, je komt dan inderdaad een heel stel hindernissen tegen die je als landgenoten gewoon mist.
Ik ben heel m'n leven een zogenaamde buitenlander, nu ook weer. Een "goede relatie" is, in welk land dan ook, voor mij altijd mogelijk geweest.
"What we think, we become."

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#63 Bericht door Mystic » zaterdag 28 april 2007, 10:26

fredlk schreef:
het lijkt me zeer complex om met een buitenlander/se een goede relatie op te bouwen, je komt dan inderdaad een heel stel hindernissen tegen die je als landgenoten gewoon mist.
Ik ben heel m'n leven een zogenaamde buitenlander, nu ook weer. Een "goede relatie" is, in welk land dan ook, voor mij altijd mogelijk geweest.


Oi Fred, begrijp me goed, mijn opmerking was geenzins beledigend, of discriminerend bedoelt!
Slechts aangevend dat twee totaal verschillende culturen op 1 kussen wat meer discussie op kan leveren,
Mijn eigen dochter herbergt maar liefst 5 rassen (mama's trots), ik heb er zelf ook een beetje ervaring mee.
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

#64 Bericht door perry » zaterdag 28 april 2007, 10:39

Wereldvreemd schreef:
Jim schreef:na een ruzietje of 2 weet je precies wat voor vlees je in de kuip hebt en als je nooit ruzie maakt moet je je echt zorgen gaan maken :D
Ik weet niet beter of een Thaise die van je houdt, ontbrandt af en toe. Het is net een gevaarlijk stukje explosief :lol:
Iedere keer schrik je van de knal. :lol:

Maar het is en blijft een schat :oops:
Zo is het maar net als je zo een ja knikkerd hebt dat is ook niks en die kun je het minste vertrouwen.
Soms moet het knallen dan heb ja later weer iets om het goed te maken :wink:
Werk om te leven leef niet om te werken.

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

#65 Bericht door perry » zaterdag 28 april 2007, 10:48

Mystic schreef:
fredlk schreef:
het lijkt me zeer complex om met een buitenlander/se een goede relatie op te bouwen, je komt dan inderdaad een heel stel hindernissen tegen die je als landgenoten gewoon mist.
Ik ben heel m'n leven een zogenaamde buitenlander, nu ook weer. Een "goede relatie" is, in welk land dan ook, voor mij altijd mogelijk geweest.


Oi Fred, begrijp me goed, mijn opmerking was geenzins beledigend, of discriminerend bedoelt!
Slechts aangevend dat twee totaal verschillende culturen op 1 kussen wat meer discussie op kan leveren,
Mijn eigen dochter herbergt maar liefst 5 rassen (mama's trots), ik heb er zelf ook een beetje ervaring mee.
Maar weet je wat meestal het probleem is de meeste onder ons zijn wat ouder dan de gemiddelde Thaise vrouw en de meeste werken niet of zijn pensionadas als je dan de hele dag bij elkaar op de lip zit of ligt dan is het bij iedere relatie moeilijk en zeker als je een Buitenlandse vrouw hebt met een cultuur verschil van hier tot amsterdam Thaise vrouwen zin meestal wel gewillig en een soort van onderdanigheid maar als je langer bij iemand bent dan kan het soms heel anders zijn als op het begin.
Werk om te leven leef niet om te werken.

fredlk
Expat
Expat
Berichten: 511
Lid geworden op: vrijdag 03 maart 2006, 13:52

#66 Bericht door fredlk » zaterdag 28 april 2007, 11:10

Oi Fred, begrijp me goed, mijn opmerking was geenzins beledigend, of discriminerend bedoelt!
'Tuurlijk niet, zo heb ik het dan ook niet opgevat. Zulke lange tenen heb ik dan ook weer niet. :D Ik wilde alleen een nuance aanbrengen in deze discussie.
Zoals een ieder eigenlijk hoort te weten, is een relatie onderhouden iets wat op werk lijkt. Je kan niet niets doen en denken dat het goed blijft gaan. Open staan voor de gevoeligheden en opvattingen van de ander is erg belangrijk. Het komt eigenlijk neer op zoveel mogelijk je hersens gebruiken en respect van beide kanten. Met Mindfull (ik ken het woord niet in NL) zijn wat een deel is van het Boeddhistisch leven, kom je een heel eind.
"What we think, we become."

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

#67 Bericht door Nimnuan » donderdag 03 mei 2007, 23:02

perry schreef:Thaise vrouwen zin meestal wel gewillig en een soort van onderdanigheid maar als je langer bij iemand bent dan kan het soms heel anders zijn als op het begin.
Ik heb dit wel vaker gelezen, maar ben zelf geen gewillige en onderdanige Thaise vrouwen tegengekomen. In ieder geval niet een waar ik een relatie mee zou beginnen :wink: Ze zijn wel meer verzorgend.

Maar misschien kunnen de echte golddiggers het wel zo laten lijken :wink: :roll:
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#68 Bericht door khonkaen » vrijdag 04 mei 2007, 00:56

Ja natuurlijk beste Marcus
ik woon in het huis wat ik betaald heb, maar op naam van mijn lieve vrouwtje staat..
Ik kan daar blijven wonen tot aan mijn dood..
Als ik het huis uitgezet wordt, stoppen de inkomsten (50.000 thb) van mijn vrouw en met 100,000 thb kan ik overal terecht...
Maar wij hebben het goed en gezellig hier , dus waarom zouden wij daar verandering in aanbrengen..????
Ik heb wel een testament laten maken .. voor de overige spulletjes , maar dat is niet de moeite waard om mij dood te laten gaan ..

groet,

willem
niets is perfect en niets is blijvend

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#69 Bericht door khonkaen » zaterdag 12 mei 2007, 03:31

je moet 'onderdanigheid' niet gaan verwarren met respect en senioriteit
beide fenomenen worden er van jongs af aan ingepompt....
en een ouder iemand heeft meestal meer gelijk dan een jonger iemand

alleen thaise vrouwen zijn echt geemancipeerd en laten zich niet op de kop zitten... en doen wat zij niet laten kunnen...
en je kan en thaise vrouw niet laten doen , wat zij niet wilt doen..


willem
niets is perfect en niets is blijvend

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”